1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let
boban01>Cosmogagy> Taky pravda...ale i tak...je jedno jestli někoho sestřelím na gs 500 bo třeba cbr1000rr...
Jenže na gs 500 je daleko menší pravděpodobnost, že se to přihodí. Jaké vidíš při nehodách rozflákané motorky? Do 5-ti set? Houbec! Naprostá většina jsou silné stroje.
Cosmogagy>sem si rikal, podle Kolina a autoskoly.. tak to zdravim do Kolina taky bych bral kdybysme u nas meli takhle vybaveny autoskoly ja sem jezdil uz od sestnacti, a na A1 pousteli snad kazdyho.. ale kdybych ty dva roky do 18 neodjezdil na simalovi v provozu spousty kilometru tak bych to na te rozhrkane 350 nejspis nedal.. nemame tu nijak vysokou uspesnost, co vim tak z mojeho kurzu v 18 letech jsem jediny ja mel uz ridicak predtim a jen jsem rozsiroval, a byli tam 3 lidi co delali Acko k autu.. napoprve nedal jizdu ani jeden..
je pravda ze i cenove to trochu odpovidalo.. ja platil za B + rozsireni na Ao nejakych 7 a pul tisice.. za ty penize sem asi vic chtit nemohl.. bohuzel je to u nas po okoli vsude stejne..
Právě to je na tom to nejhorší, autoškoly se snaží jen o získání klientů za každou cenu, především lákají na nízké ceny, ale jak se říká, za málo peněz málo muziky. Tedy se výcvik šidí a AŠ to pak dohání na doplatcích za doplňkový výcvik. Nejsou neobvyklé doplatky za opravnou zkoušku až 1000 Kč a to se žák před opravou ani nesveze. Na motorkách se zase odjedou 2-3 jízdy po cca 60 min. a následuje zkouška. Vše je špatně. Znovu říkám, že vše je závislé na tom, jak se zkouší. Nyní se dělají zkoušky na cca 180 místech v ČR a podle toho vypadá jejich úroveň. Pokud je komisař zodpovědný, tak ty, co to neumí, vyhodí a oni jdou na opravu. Bohužel na složení zkoušky mají mnoho pokusů (po 8 dnech mohou jít na opravu), zkoušku musí složit do 6 měsíců od první zkoušky. No a AŠ je bude klidně dávat na opakované zkoušky, když jí to přinese peníze. Pokud by byly zkoušky ve zkušebních centrech, kde by zkoušeli opravdu profesionálové placení státem (ale i jím kontrolovaní) a hodnotila by se úspěšnost AŠ (jako je tomu např. na Slovensku), pak by se museli provozovatelé AŠ chovat jinak a výcvik by byl podstatně dražší. Neboť do AŠ, která má úspěšnost u první zkoušky 30 - 50 %, by brzo nikdo nešel. Takový systém by jistě ztížil i možnost uplácení komisařů - státních úředníků.
Vše je ale jen o to, aby se konečně systém přípravy řidičů a zkoušek nastavil tak, jak to dělají jinde. Paradoxem je to, že československé autoškolství bylo v 70. letech minulého století vzorem i pro západní země, které nás dnes v tomto směru silně předběhly a dnes se spíše musíme učit my od nich. Bohužel na ministerstvu i v Parlamentu jsou "odborníci", kteří vědí, jak se to má dělat a je velmi těžké jejich názor změnit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let
kov>Jenže na gs 500 je daleko menší pravděpodobnost, že se to přihodí. Jaké vidíš při nehodách rozflákané motorky? Do 5-ti set? Houbec! Naprostá většina jsou silné stroje.
I na gs 500 můžeš mít nehodu, ale následky nejsou tak hrozné v porovnání s následky nehod silných motorek. Opravdu zde není možné tvrdit, že je to jen vinou přípravy v AŠ. Je to souhra všech možných okolností, ale hlavní je nezodpovědnost mnohých z těch, co na takových strojích jezdí. Je jedno, jestli jedou na silné motorce nebo v silném autě. Pokud tito často nezkušení řidiči jedou jako blázni, tak je nehoda na spadnutí. Zvlášť, když si pletou normální silnici se závodní drahou.
Příprava v AŠ je jen prvním článkem ve výchově řidičů, následovat musí další prvky, které motivují řidiče k tomu, aby dodržovali předpisy a chovali se především ukázněně. Jsou jistě cesty, jak nastavit systém přípravy (vícestupňová příprava, řidičák na zkoušku ap.), ale to by to museli mít zájem ti úředníci a poslanci zavést. Dalším stupněm je pak dohled nad provozem. Ale to už je jiná kapitola, i zde na foru se najde hodně těch, co tvrdí, že kontroly policie na silnicích jsou metody policejního státu. Ale opak je pravdou, jen by ty kontroly měly být účelné a systémové se zaměřením na nebezpečná místa.
Já jsem přesvědčen, že by každý řidič měl začít sám u sebe, jen se podívejme, co se stává např. v kolonách - řidiči jsou z nich nervozní, nevěnují ozornost řízení a pak vznikají další komplikace.
A to nesmím opomenout kvalitu našich silnic. Ta je hrozná ve srovnání se silnicemi např. v Rakousku či Německu. Ale to asi my moc neovlivníme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let
V Rakousku to jde, u nás se hledají důvody aby to nešlo. Vždy když přejedu hranice k nám, tak je to jako vjet do pole. O chování řidičů nemluvě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let
Ale jinak mi ten vrtulnik prijde jako jediny reseni - protoze kdyz okolo cajtu nekdo proleti 200+, tak i kdyby tam meli taky silny masiny, tak je ten borec pryc driv nez si staci nasadit helmy ...
By me zajimalo, jak to delaji v tom nemecku - kdyz pises, ze tam to jde ...
phobos>kov> No, zovna jsem chtel napsat, jak by jsi chtel zastavovat ujizdejicho motorkare. Pak jsem se docetl k tomu vrtulniku No, teda, predstava stihani motorky vrtulnikem mi prijde dost silena - a pak si taky neumim predstavit, ze by policejni hlidka mela vzdycky jeden k dispozici
Ale jinak mi ten vrtulnik prijde jako jediny reseni - protoze kdyz okolo cajtu nekdo proleti 200+, tak i kdyby tam meli taky silny masiny, tak je ten borec pryc driv nez si staci nasadit helmy ...
By me zajimalo, jak to delaji v tom nemecku - kdyz pises, ze tam to jde ...
Mě to napadlo jen jako pro příklad, protože jsem to kdysi viděl na Tv reality,či jak se to jmenuje.
Ono by stačilo občas někoho takhle čapnout a řádně s ním zatočit a to bys viděl jaký by to mělo efekt.
Psal jsem o Rakousku. Neslyšel jsem o moc případech, že si tam někdo začal honičku s caitama. Vlastně ani o jednom. Oni si s těma největšíma syčákama dokážou rychle udělat pořádek, tím pádem si všichni rozmyslí dělat vylomeniny.
Naposledy editováno 26.11.2009 12:46:06
motocvok>prackarr> člověk v osmnácti letech je prostě plnoletej a má stejný práva a povinnosti jako ty,já nebo kdokoliv jinej,jakým právem ho chceš omezovat? jenom proto že ses náhodou narodil o pár let dřív tak máš právo soudit kdo už rozum má a kdo ještě ne?
Velmi si cením, že i někdo mimo mou věkovou skupinu má názory tímto směrem. Znám moc lidí, co jezdili od 18ti na 110ti koňkách a v papírech 25 kW neměli, prostě věděli, že by floidům s přehledem ujeli. Je to skutečně hlavně na tom člověku, kolik má zodpovědnosti a soudnosti...kov>1100Virago> ,,Naopak znám dost lidí, kteří férově přiznávají, jací byli okolo dvacítky pitomí janci a rozum přišel až o pár let později, když se zklidnily hormony."
Nelze než souhlasit. Já když si vzpomenu co jsem se do 25-ti navyváděl. Ještě že jsem neměl motorku...
Máš pravdu v tom, že čím mladší člověk je, tím je pro něj těžší se ovládnout a netahat za plyn.
Rozum to ještě nemá, tak se nemá čím ovládat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let
prackarr>Já jsem zralej na psychotesty jako první,a ty hned po mě,když si nepamatuješ,co jsi psal.
Nepsal jsi o řidičákách zadarmo,že ne?
hondacbf1000 23.11.2009 19:16 #115
Pro ostatní, co to pochopí:
jsou lidi, kteří udělali papíry například zadarmo, na vojně nebo před vojnou, když to vojáci nabízeli
četl jsem to celé,nevím,proč se do mě navážíš?
A netvrdím,že každý,kdo dělá řidičák musí jezdit,jen jsem to myslel tak,že když bude řidičák na neomezenou třeba na 3x,tak ti,co chtějí R1 proto,že je to R1pyčo se k ní hned tak nedostanou. Pochybuju,že budou tak vytrvalí,aby na to 4 roky čekali. Ti to chtějí hned!
Většina lidí,co si řidičák udělá,prostě jezdí a tak je větší šance,že bude splněn účel toho,aby byli vyježdění,než vlezou na 150ti koňovou kozu.
Ostatní psal Virago,plně s ním souhlasím.
P.S.: až ti takovej 19letej machr na brku,co má zavřený jen v TP převálcuje někoho z rodiny,budeš mluvit jinak,to mi věř.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let
micke>Generiq> ty ses vazne vul se podivej kdo by ty masiny vyrabel akorat cina prober se misto toho aby se sepsala nejaka petice nebo se slo na protest tak prikyvujete jek stado vzdyt je to picovina a urazy jsou stejny jak na 250 tak na 1000 to si nevyberes ja bych teda taky zavedl nad 30 let prezkouseni protoze borci kteri se dozily30 tak meli stesti ale naopak jsou kolikrat kurva oprskli kdybys radeji vymyslil jak dostat do tech mladejch to ze maji zivot jenom jeden.a druha strana veci kdyby byl pristup k draze pro mlady zadax tak by si nemuseli honit ego na silnici proc teda neni otazka jina proc ministr dopravy nezadotuje treba10 zavodnich trati pro laiky do 24 let a zdarma..........
Proč myslíš? Já myslím, že v dnešní době všechny větší továrny dělají solidní nabídku ve všech kubaturách - 125 / 250 / 500 a více.
Je sice fakt že na 250ce se zabiješ stejně jako na litru, ale na litru se zabiješ rychleji
Tak si hoď nohy do studené vody a 10x se nadýchni
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na moto od 24 let
15 let - 11kW
18 let - 35kW a max 750ccm (popř. ještě nějaký limit kW na KG)
21 let - neomezeně pro Ty, kteří vlastní min. 2 roky ŘP na slabší moto + dokázat její vlastnictvý (protože někdo může mít papíry a vůbec nejezdit
24 let - neomezeně
Naposledy editováno 26.11.2009 19:59:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let
--VinCenzo-->to je taky pěkná sračka, kolikrát někoho motorkář sešrotuje(kromě sebe)? a teď to myslím statisticky!
Poměrně dostkrát. Hlavně spolujezdce,že?
Ale to není argument. I kdyby šrotoval jen sebe,jak píšeš,tak i tak-víš kolik to stojí peněz,bolesti příbuzných atd.? S omezením na silná auta a motorky je třeba prostě něco dělat. Těch 25kW je nešťastná věc.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na moto od 24 let
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let
Stařec>řidičaky mladym sračum do ruky nepatři do 30 kolo a pak jestli to udejcha tak skutra
... v padesati (pokud bude delat hodne smutny voci) 125
... v 75-ti 250
ve 100 neomezene
Mas recht - az s lety zacinaji lidi jezdit doopravdy opatrne. Treba muj deda (80) jezdi i po prehledne silnici 40 (teda v aute - s tou motorkou asi ceka podle vyse uvedeneho na tu stovecku)
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na moto od 24 let
Naposledy editováno 27.11.2009 08:19:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let
vypítko>myslim že se tim moc nezmění.kámoš dodělal řidičák na káru po měsící si koupil BMW 316 a když mě vezl tak ani nevěděl kde je hlavní do jakých pruhů se má zařadit do zrcátek taky nečuměl to měl dycky štěstí že za nim drželi ostatní odstup.po 14 dnech jakoby ježdění to poslal do svodidel.a pak stačí souhra náhod pojede někdo na mašině pak někdo takovejhle a je to tam kde to je doposud
když je někdo kretén,zůstane kreténem nadosmrti a žádný omezení s tím nic neudělá,BMW 316 není žádná raketa ale pokud je kopyto,pojede stejně i s Trabantem,je v podstatě jedno co na to svodidlo namotá,hlavně že nikoho netrefí.3 reakcí na tento příspěvek Řidičák na moto od 24 let
rici>Ahoj, já bych omezení vůbec neřešil. Tak jak je to nyní je dostačující. Jen bych zpřísnil kontroly na silnicích, zvláště rychlost a přitvrdil na pokutách. Ne penězma ale odebrání ŘP na určitou dobu. A druhá věc je omezovač rychlost, kdy odblokování by šlo jen na okruzích, nebo tratích tomu určených a následně zase zablokování. Toto je jen ve stručnosti a zase někdo něco namítne. A zrovna mě napadl teď nápad, proč nezavést něco jako tachograf u kamionu, kde by se vše zaznamenavalo na kartu ridice.
ty si sereš do vlastniho hnizda jsi jediny ktery dodržuje přesně rychlost na teto planetě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let
rici>Ahoj, já bych omezení vůbec neřešil. Tak jak je to nyní je dostačující. Jen bych zpřísnil kontroly na silnicích, zvláště rychlost a přitvrdil na pokutách. Ne penězma ale odebrání ŘP na určitou dobu. A druhá věc je omezovač rychlost, kdy odblokování by šlo jen na okruzích, nebo tratích tomu určených a následně zase zablokování. Toto je jen ve stručnosti a zase někdo něco namítne. A zrovna mě napadl teď nápad, proč nezavést něco jako tachograf u kamionu, kde by se vše zaznamenavalo na kartu ridice.
Kdo ti dokáže, že jsi těch 300 jezdil na silnici a ne na okruhu?--VinCenzo-->Kdo ti dokáže, že jsi těch 300 jezdil na silnici a ne na okruhu?
Stačí aby to zapsali na tu kartu na tom okruhu. Moznost zapisu dostane pouze akreditovany zastupce. Neberte mě ale važně, to je jen taková moje uvaha. U kamionu tento zbusob funguje uz nekolik let, ale vsichni vime ze někdo ve 20 jezdí na R1 a má to v hlavě v pořádku a pak přijde pan podnikatel(35) ktery v zivote nejezdil, ktery nevi co s penezma a jeho ego a sebevedomí je nejvyssí na svete a on je na silnici pán! Tímto se omlouvám všem klidným podnikatelum. Ja myslim ze tohle bude věčné téma. Jediné řešení je jako v Japonsku. Tam maji max 400cbm mašiny.