globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řidičák na moto od 24 let
 
20.11.2009 v 08:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 22:36 | Nahoru | #1

kov>Jenže na gs 500 je daleko menší pravděpodobnost, že se to přihodí. Jaké vidíš při nehodách rozflákané motorky? Do 5-ti set? Houbec! Naprostá většina jsou silné stroje.



I na gs 500 můžeš mít nehodu, ale následky nejsou tak hrozné v porovnání s následky nehod silných motorek. Opravdu zde není možné tvrdit, že je to jen vinou přípravy v AŠ. Je to souhra všech možných okolností, ale hlavní je nezodpovědnost mnohých z těch, co na takových strojích jezdí. Je jedno, jestli jedou na silné motorce nebo v silném autě. Pokud tito často nezkušení řidiči jedou jako blázni, tak je nehoda na spadnutí. Zvlášť, když si pletou normální silnici se závodní drahou.

Příprava v AŠ je jen prvním článkem ve výchově řidičů, následovat musí další prvky, které motivují řidiče k tomu, aby dodržovali předpisy a chovali se především ukázněně. Jsou jistě cesty, jak nastavit systém přípravy (vícestupňová příprava, řidičák na zkoušku ap.), ale to by to museli mít zájem ti úředníci a poslanci zavést. Dalším stupněm je pak dohled nad provozem. Ale to už je jiná kapitola, i zde na foru se najde hodně těch, co tvrdí, že kontroly policie na silnicích jsou metody policejního státu. Ale opak je pravdou, jen by ty kontroly měly být účelné a systémové se zaměřením na nebezpečná místa.

Já jsem přesvědčen, že by každý řidič měl začít sám u sebe, jen se podívejme, co se stává např. v kolonách - řidiči jsou z nich nervozní, nevěnují ozornost řízení a pak vznikají další komplikace.

A to nesmím opomenout kvalitu našich silnic. Ta je hrozná ve srovnání se silnicemi např. v Rakousku či Německu. Ale to asi my moc neovlivníme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

26.11.2009 v 10:51 | Nahoru | #2
HonzaČ> Myslím, žes to trefil. Pořádná příprava v autoškole, řidičák na zkoušku, kontroly cajtů v nebezpečných úsecích a ne měřit 50-ku na čtyřproudovce, taky jim dát pravomoci a techniku pro zastavení ujíždějícího motorkáře a následně možnost ho těžce zkásnout např. za výlet vrtulníku...... a stačily by dva stupně získání řidičáku. + aspoň uklidit silnice od písku, když už nejsou prachy na opravy.
V Rakousku to jde, u nás se hledají důvody aby to nešlo. Vždy když přejedu hranice k nám, tak je to jako vjet do pole. O chování řidičů nemluvě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist