lze přejít z polosyntetiky na plnou bez nějakých výplachů apod. Jde o to, že mi doted lili v servisu Motex 10W40 (polo) a ted si budu olej menit sam a dám tam shell advance 4T 10W40 a ten je plná syntetika.
Naposledy editováno 22.11.2009 20:41:44
1 reakcí na tento příspěvek Přechod z polo na plnou
BagoBorec - Kdyz na to nemas tak davas polosracku
Ja davam 300v i do sekacky a jak jede.
3 reakcí na tento příspěvek Přechod z polo na plnou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou
Tvorba úsad vůbec nezáleží na technologii výroby oleje, ale jen a pouze na aditivech. Takže může existovat "plně syntetický" olej, který nechává víc úsad, než takzvaná "polosyntetika".
Schválně jsem dal ty výrazy do uvozovek, protože už nejméně dvacet let nemají žádný význam - kromě marketingového, protože lidi na to slyší a vyhodí za "plnou" peníze, jaké by za "polo" nedali, i když se ty oleje kvalitativně neliší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou
hudyx>Tak tam nalej Shell Advance VSX4 10W-40, ne Ultru a jseš v klidu.. Nevymejšlej cypoviny s jukinou
Jinak nevim proč by měl bejt Shell sračka.
Naposledy editováno 22.11.2009 23:11:22
Mel sem sade, starou jak svet a karbonu tam byla vsude fura. Nalil sem tam moderni polosyntak a svete div se, ono se ani po 20.000km nic nestalo. Karbon se porad hrde smal z vahadel, z kozliku, z vika ventilu. A motor dal spokojene vrcel.
Ted mam Golfa II, motoru taky nekdo daval nic moc olej. Karbon tam je a i kdyz "jezdim na" polosyntak, ktery pry karbon rozpousti, tak se ani po 22.000km nic nedeje. Ty smutne pribehy o ucpani kanalku kouskem karbonu, mi z ni jako bajky z motoristickeho praveku. Dost mozna spis nez kousek karbonu, to byl kousek tmelu/silikonu/nebo jine tesnici sracky po sprasene oprave.
K otazce zda-li lze prejit ze semisyntetiky na plnou syntetiku (pisu semi, protoze ackoliv muze vyrobce psat polo, tak ve skutecnosti dle bezp. listu ten olej muze obsahovat jenom 25% synteticke slozky) - ano lze prejit. Ale me napada dalsi otazka - a proc prechazet? Ziskas tim mensi spotrebu? Pojede motor lip? Motorovy olej vyhovi presne takovy, jakou tridu vykonostni specifikace predepise vyrobce. "Lepsim olejem" realne ziskas prd, jenom mas "lepsi pocit". Tot me dlouhodobe zkusenosti. Nak
Ale ten shell nedoporučuju, aspon za mě ne, jedna lahev cca 400 ted nevim přesně ale motorka ho sežrala za 2300km, na delší cesty sem musel brát olej sebou, tak sem koupil polo od Mogulu za 120 na dojetí sezony, a držel, nic nežral :)
Třeba jde o motor, že na to není dělanej, já nevim ale shell už ne!
edit: pokud vim tak přechod třeba z minerálu na plnou se nedoporučuje jen u 2T a to kvůli rozpouštění karbonu (toho má 2T požehnaně) který se může dostat na stěnu válce nebo někam do motoru kde dělá neplechu.. To sem slyšel, nemam odzkoušeno s přechodem u 2t
Naposledy editováno 22.11.2009 23:21:58
1 reakcí na tento příspěvek Přechod z polo na plnou
2 reakcí na tento příspěvek Přechod z polo na plnou
1 reakcí na tento příspěvek Přechod z polo na plnou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou
Dave81>Kdyby každej než naleje nějakej olej do motoru otevřel příslušnej manuál a tim se řídil, tak tu ubyde asi polovina diskusí. Motorové oleje je jeden z případů, kde je jasně vidět, jak marketingová strategie firem davově blbne lidi.
To bude asi tím že polovina lidí si myslí že výrobce je debil a neví co píše, takže raději věří "Frantovi" z hospody, a lijou tam občas naprosté nesmyslné oleje... Kdyby se místo laborování s olejem věnovali více údržbě tak udělají. Vídám často hodně motorek v bídném stavu, ale hlavně že jezdí na "plnou racing systetiku pyčo"
Laďa.s>To bude asi tím že polovina lidí si myslí že výrobce je debil a neví co píše, takže raději věří "Frantovi" z hospody, a lijou tam občas naprosté nesmyslné oleje... Kdyby se místo laborování s olejem věnovali více údržbě tak udělají. Vídám často hodně motorek v bídném stavu, ale hlavně že jezdí na "plnou racing systetiku pyčo"
Asi tak a je jim úplně jedno, že ten Franta z hospody zná jen olej na smažení řízků a motorku viděl nejblíž z 20ti metrů a to ještě jela 2kila :)
Já hlavně nevim, proč o tom ty lidi přemejšlej, ono snad bych pochopil, kdyby se ptali, jestli můžou lejt horší olej - jasná snaha ušetřit, i když na blbym místě, ale vyšetřovat jestli tam můžou lejt lepší olej, to už je na mě docela moc, je vidět, že lidi nemaj pořádný starosti
Oproti olejům minerálním nebo smíšeným mají oleje vyrobené na syntetické bázi většinou větší odolnost proti střihu, ale to už je zase z jiného soudku.....
V podstatě všechno co se potřebuješ o olejích dozvědět je TADY
Naposledy editováno 23.11.2009 09:59:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou
memphis.unv>kamoš na třipade dělal po dvou týdnech GO, uvolnil se mu karvon a to je jak kdybys do motoru hodil lopatku písku. dostane se to do ložisek, vydře válce, všechno
Nevim proč sem mícháš dvoutaktní motory, uvolněný karbon u 4T maximálně vydře válec nmebo se zatemuje do ventilového sedla a způsobí netěsnost a to vše ještě jen za předpokladu že motor ten olej žere
A za druhé u 2T při použití nekvalitního oleje nebo většího množství se karbon vytváří, ale to že se odloupne nemá na svědomí "lepší" olej ale ta vrstva karbonu, prostě se občas odlupuje
obecne polosyntetika a plna syntetika uz nema zadnej vyznam, doprucuju nastudovat texty na tohle tema treba na oleje.cz
a jinak shell oleje se v testech a ruznejch tribologickejch rozborech umistuji docela vysoko ve vysledcich...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou
memphis.unv>kamoš na třipade dělal po dvou týdnech GO, uvolnil se mu karvon a to je jak kdybys do motoru hodil lopatku písku. dostane se to do ložisek, vydře válce, všechno
Nespojovat jawa a motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z polo na plnou
Hujer>1100Virago>
hudyx>Tak tam nalej Shell Advance VSX4 10W-40, ne Ultru a jseš v klidu.. Nevymejšlej cypoviny s jukinou
Jinak nevim proč by měl bejt Shell sračka.
Hele jo, nech jukinku být prosim tě :)
Láďa s. : nevim jestli je servis Franta z hospody, ale celou dobu mi tam lily plnou a prijde nejakej trumpeta a nalije polo. Vsiml jsem si toho az kdyz jsem prijel domu z garancky a kouknu do faktury. Od teď si olej vyměním sám.
Myslim, že je lepší se zeptat "zkušenejch" , než když jsem začátečník a udělat nějakou kravinu. Každej někdy začínal ne....
navíc když to kupoval ta mašina měla najetéch 22 tisíc a motor byl ve výborným stavu, blbec chtěl aby motor "dostával to nejlepší, protože přece tam nemůže lit tohle" a za dva týdny od koupě a změny oleju se mašina pod tři tisíce nerozjela atd, takže ať mně někdo tvrdí že to byla náhoda a nerozpustily to aditiva "kvalitnějšího" oleju
když se to usazuje, nic se neděje, už to tam zůstane, horší když tam přijde něco co to rozpouští.
proto třeba já neliju nic jinýho než m2t ani když sebou já nemám a na benzince nemají, prostě musím zvládnout najít kde mají
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... | Hippieguy | 19 | 16.5.2024 v 19:04 hadra76 |
Názor na karburátor Nibbi Yuki Sport 125, Jincheng JC 125 17 B | Airone | 4 | 9.5.2024 v 21:57 Airone |
trubka vzduchu Yuki Sport 125 | Onicek_24 | 4 | 12.12.2023 v 12:09 hondaman1 |
bubnová zadní brzda Yuki Sport 125 | Onicek_24 | 17 | 28.6.2023 v 11:40 callowsick |
motor nejde do otáček Yuki Sport 125 | Onicek_24 | 10 | 17.5.2023 v 05:40 Onicek_24 |