globalmoto_kveten





Téma: vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh
 
6.11.2009 v 12:10
Edit 2: Vyřešeno, takže nakonec to byly nějak lambda sondy, že tam jsou dvě a jedna že nějak podělala druhou nebo co, moc tomu nerozumím. Dávám to se jak jsem slíbil.

Ahoj,

vím, že je to trošku mimo, ale ocenil bych nějakou radu neb nevím co by s tím mohlo být a nejenom já, ale ani páni v servisu.

Studeny motor, vlhke pocasi (dest, mlha, silna jinovatka apod), nízké teploty (podzimni). Po bezproblemovem nastartovani a rozjezdu, reaguje auto na plyn mene nez by se dalo cekat. motor se musi vic vytocit a drzet se pres spojku. Po cca 200 -300 metrech jizdy zacina motor na neutral trhat (nekdy az ke zhasnuti a opetovnemu samovolnemu chytnuti), volnobezne otáčky skácou mezi 400 - 1200, auto sebou citelne trha. Pokud dojde k poruse za jizdy, auto velmi výrazne ztráci výkon a rychlost na jakýkoli prevodovy stupen (auto intenzivne spomaluje). Pri plnem seslapnuti plynu se zarazenou rychlosti auto stale nejede a prudce zpomaluje, po cca 5-10 sec. prudce zrychli, po uvolneni plynu se opet dusi a nejede. Jizda je velmi trhava. Po vyrazeni na neutral motor trha, nepomaha vytoceni ani stani v klidu. Po vypnuti a opetovnem zapnuti motoru se problem vetsinou neopakuje.

V aute byla menena lambda sonda (140t km), skrtici klapka (80t km), palivove cerpadlo (70t km), palivovy filtr (130t km) a nekolikrat nahran novy SW ridicí jednotky

Edit: Je to benzín

Naposledy editováno 20.12.2009 21:16:51
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:15 | Nahoru | #1
hehe.. co na to rikaji ti co ve vedlejsim vlakne rikali ze turbodiesel nebrat ze se na tom furt serou drahy dily?

...no to je OT...

blby je ze vsechno co bych tipoval ze to dela mas vymeneny... jeste me napada cidlo otacek (nevim kde ho ma focus) svicky/kabely/civky....

1 reakcí na tento příspěvek vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:17 | Nahoru | #2
Na prvni pohled bych to videl na poruchu zpetnovazebniho lambda rizeni. Ty projevy jsou typicke, ale z toho co se vymenilo... o jaky jde motor? Katalyzator vybouchany nemas, ze ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:18 | Nahoru | #3
assassin> ještě čidlo teploty pro Ecu bych zkusil třeba dává špatný udaje o teplotě motoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:19 | Nahoru | #4

Dawe02>Na prvni pohled bych to videl na poruchu zpetnovazebniho lambda rizeni. Ty projevy jsou typicke, ale z toho co se vymenilo... o jaky jde motor? Katalyzator vybouchany nemas, ze ne?



jj ale pise ze tu menil... ale samo muze bejt i vymeneny dil KO a to se pak blbe hleda.. ale na diagnostice by to ze "zivych" hodnot mel poznat... nekdo kdo o tom neco vi...

(reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:20 | Nahoru | #5

ýbrc>assassin> ještě čidlo teploty pro Ecu bych zkusil třeba dává špatný udaje o teplotě motoru



taky moznost... ja osobne bych teda prosurfil naky focusacky/fordacky fora... treba to bude naka typicka zavada s typickym resenim..... (samo pokud bych se v tom chtel vrtat, pokud ne odvez bych to do servisu... ikdyz tam bych se trosku bal jejich oblibeneho postupu .. menit komponenty jako celky ... za dlouhy prachy... a cekat po kterym to zacne fungovat:) )

Naposledy editováno 06.11.2009 12:22:01

2 reakcí na tento příspěvek vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:21 | Nahoru | #6
je to benzín 1,4 co vím tak se měnila lambda sonda protože mechanik si právě taky myslel, že to bude to lambda sondou, jak se pozná jestli mám vybouchaný kat. ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:23 | Nahoru | #7

firecracker>je to benzín 1,4 co vím tak se měnila lambda sonda protože mechanik si právě taky myslel, že to bude to lambda sondou, jak se pozná jestli mám vybouchaný kat. ?



u focusu nevim.. ale nekde se musi vyriznout z potrubi, vymlatit a privarit zpet.. pak se to pozna podle tech svaru.. kde je vyndavaci tak pohledem skrz... taky nic moc rychla metoda.. taky to bude hlucnejsi, budou spatne emise.... spis jestli mas auto po nakym "tunerovy" ... tzn byl by tam i nakej kit primeho filtru apod...

(reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:24 | Nahoru | #8

firecracker>je to benzín 1,4 co vím tak se měnila lambda sonda protože mechanik si právě taky myslel, že to bude to lambda sondou, jak se pozná jestli mám vybouchaný kat. ?



diagnostika nic? tohle uz taky musi mit naky OBD ....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:27 | Nahoru | #9

assassin>jj ale pise ze tu menil... ale samo muze bejt i vymeneny dil KO a to se pak blbe hleda.. ale na diagnostice by to ze "zivych" hodnot mel poznat... nekdo kdo o tom neco vi...



No prave, menil lambdu i teleso skrtici klapky (s potenciomentrem?)
Muze to byt chyba ECU... ja to kontroloval uz nekolikrat, sciloskop na vstrikovaci ventil a postupne simulujes bohatou smes a naopak chudou. POkud je lambda rizeni ok, v pořádku, pri zdanlive bohate směsi se bude snazit zkracovat casu otevreni vstrikovacich ventilu a naopak.

edit> Pokud tomu tak nebude, je chyba v ECU, pokud naopak lambda dava nesmysly (poznas jen s vhodnym zarizenim na cteni (podle typu lambdy)), je chyba v ni nebo dynamice plynu...

Naposledy editováno 06.11.2009 12:31:39

(reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:28 | Nahoru | #10
assassin> to auto je byla předváděčka, kupovaný při najetejch asi 20k km, takže hádám, že žádný tuner upravy nemá a je to r.v. asi 2004 takže by to neměl bejt nějakej starej krám

(reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:40 | Nahoru | #11

Dawe02>No prave, menil lambdu i teleso skrtici klapky (s potenciomentrem?)
Muze to byt chyba ECU... ja to kontroloval uz nekolikrat, sciloskop na vstrikovaci ventil a postupne simulujes bohatou smes a naopak chudou. POkud je lambda rizeni ok, v pořádku, pri zdanlive bohate směsi se bude snazit zkracovat casu otevreni vstrikovacich ventilu a naopak.

edit> Pokud tomu tak nebude, je chyba v ECU, pokud naopak lambda dava nesmysly (poznas jen s vhodnym zarizenim na cteni (podle typu lambdy)), je chyba v ni nebo dynamice plynu...



nevim no podle toho co pise to blbne i pri akceleraci a pridani plynu a tam by uz nemelo byt rizeno podle lambdy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:42 | Nahoru | #12

Dawe02>No prave, menil lambdu i teleso skrtici klapky (s potenciomentrem?)
Muze to byt chyba ECU... ja to kontroloval uz nekolikrat, sciloskop na vstrikovaci ventil a postupne simulujes bohatou smes a naopak chudou. POkud je lambda rizeni ok, v pořádku, pri zdanlive bohate směsi se bude snazit zkracovat casu otevreni vstrikovacich ventilu a naopak.

edit> Pokud tomu tak nebude, je chyba v ECU, pokud naopak lambda dava nesmysly (poznas jen s vhodnym zarizenim na cteni (podle typu lambdy)), je chyba v ni nebo dynamice plynu...



akorat ze tohle "laboratorni" testovani servisy vetsinou nezvladnou ani znalostma ani vybavenim....

vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:49 | Nahoru | #13
napadá mě vysipanej katalizátor (kousky katalizátoru ucpopu výfuk), skus pobouchat katík zdali se tam bude něco přesípat nebo potenciometr nebo mě ještě napadá pokud nejsou prasklé fífa nebo hadičky podltalu že to takto dělá bordel(může někde přisásat falešný vzduch)

Naposledy editováno 06.11.2009 12:50:59

(reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 12:58 | Nahoru | #14
assassin> jj, proto jsem se ptal na ten kat. Chtelo by to mit to auto k dispozici, takhle to tezko vyresis, pokud to neni nejaka znama bolest. :\

vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 13:00 | Nahoru | #15
Podobně se mi projevovalo vadný čidlo polohy klikovky a pak si to víceméně pálilo, kdy chtělo. Bylo to sice na 1.6 Zetecu, ale to není tak rozdílné. A dával bych si pozor na ježdění s tím, ať si totálně nedokurvíš katalyzátor.

vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 13:13 | Nahoru | #16
Běž na www.ford-focus.cz tam toho máš tuny, pokud tam nic nenajdeš, tak napiš hned fokimu, admin a guru toho fóra. Ale nemůžu jak se hned chytli toho, že turbodiesel a teď benzin

vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 13:18 | Nahoru | #17
ještě se podívej na MAF a na volnoběžnej ventil...

vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 15:43 | Nahoru | #18
Volnoběh u Fordů si žije svým vlastním životem , taky jsem je měl. Jak doporučuje někdo přede mnou, pročti si focus forum, dá se tam najít spousta info o tomhle problému.

vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 15:49 | Nahoru | #19
tam fordem zpatky vlakem spis bych videl vahu vzduchu,cidlo teploty ale divny ze po vypnuti a zapnuti zapalovani se to srovna! takze ti zlobi rezim sytic,malim tlakem paliva to asi nebude,kdyz ma vse nove a potenciometr mas taky tedy novy, ikdyz proc tam jsou ty veci nove a jsou ty veci nove kvalitní?hodne otazek malo odpovedí

Naposledy editováno 06.11.2009 15:52:52

vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 16:23 | Nahoru | #20
já ti řeknu co to je, KROKOVÝ MOTOREK, je to taková malá krabička do které vedou hadičky a uvnitř je palec který dávkuje vzduch,je to totiž slabina Citoenu Xantia jako mám já. pokud to dáš mechošovi a řekneš mu o krokovém motorku ,tak by měl vědět,pokud neví je blb tady ale jestli to má i ford nevím ,ale myslím že jo

vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 16:38 | Nahoru | #21
Mě to dělalo něco podobného u Passata a bylo to jakésik čidlo dokurvené a ani na diagnostice to neukazovalo tu závadu.

vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 16:57 | Nahoru | #22
Možná bych se podíval na MAF, tedy váhu vzduchu a pak snímač polohy plynového pedálu...

1 reakcí na tento příspěvek vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 17:07 | Nahoru | #23
EGR ventil, řešil jsem na Focusu i Tranzitu

(reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 17:11 | Nahoru | #24

neznamyScooterD>EGR ventil, řešil jsem na Focusu i Tranzitu



ale on ma benzin...

vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 17:25 | Nahoru | #25
Než začneš hledat něco v el., tak projdi sání (vzduchovej filtr), vejfuk (jestli se nepřiškvařil kat nebo se nesesypali přepážky v tlumiči). Zažil jsem škubající Audi, který kolísal tlak paliva. Zkus odpojit hadičku (na regulátoru) co je v regulátoru tlaku a ten konec co vede do sání ucpi. Pokud je tohle vše OK, tak je to v elektrice.
Lambda je nová, takže nejspíš ne. ŘJ s novým programem by to taky dělat neměla. Na diagnostice jim to nic neukázalo? Pokud ne, tak nejjednodušší by bylo proměřit kabely ke svíčkám na odpor (jestli je to má) a na osciloskopu udělat sekundár. Vyloučilo by se tím zapalování. To se většinou v OBD neprojevuje jako závada.
Pokud ani to, tak je to ve vstřikování. Možná snímač otáček motoru. I když ten spíš způsobí, že teplý motor nestartuje. Nebo snímač polohy škrtící klapky, pokud není škrtící klapka jako modul i se snímačem (když jí měnili).

edit: Ještě mně napad snímač tlaku v sání. Záleží jak to zjišťuje množství nasávaného vzduchu. Jestli přímo nebo nepřímo (otáčky + poloha škrtící klapky + teplota vzduchu nebo tlak v sání).

Naposledy editováno 06.11.2009 17:48:46

vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 18:17 | Nahoru | #26
ááá tak to jsem nečet

1 reakcí na tento příspěvek vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 18:29 | Nahoru | #27
chlapci chlapci tolik odborniku a jen dva jsou dobre... Vse ostani nemusis vubec resit.

firecracker - napsal ti to mirďa-1 tedy krokovej motorek volnobehu + neznamyScooterD a to je EGR ventil..

Oboje se vzdy projevuje kdyz zacne zima a po kratkych trasach.

A nesere se to jen fordum ale i jinym autum klasika.

Nezapomen mi pak podekovat az ti to pojede v cajku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 18:57 | Nahoru | #28

z-x-r>chlapci chlapci tolik odborniku a jen dva jsou dobre... Vse ostani nemusis vubec resit.

firecracker - napsal ti to mirďa-1 tedy krokovej motorek volnobehu + neznamyScooterD a to je EGR ventil..

Oboje se vzdy projevuje kdyz zacne zima a po kratkych trasach.

A nesere se to jen fordum ale i jinym autum klasika.

Nezapomen mi pak podekovat az ti to pojede v cajku.


A odkdy maj benzíňáky EGR ventil?
A co se týče krokovýho motůrku,ten se projevuje hned po startu a krátký či dlouhý trasy s tím nemaj nic společnýho.Jde o to,že v zimě v něm zatuhne mazivo a pak blbě chodí.

Jojo,Fordem tam a vlakem zpátky

sry,musel jsem si rejpnout

vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 19:05 | Nahoru | #29
já osobně bych se jako první podíval v jakém stavu je vzduchový filtr (eventuelně ho zrovna vyměnil - není to až taková pálka), nebo v na servise váhu vzduchu

(reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh

6.11.2009 v 19:13 | Nahoru | #30
Krovak> i benziny maji EGR ale tento podle me na 90% ne, pokud je to ten starsi Sigma motor.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist