Platí podle vás pravidlo dražší olej = kvalitnější olej ???
Já používám v Hayabuse olej Motul 5100 Ester. Kupuji vždy stáčený za 210KČ/L.
1 reakcí na tento příspěvek Není olej jako olej ?
1 reakcí na tento příspěvek Není olej jako olej ?
Jinak jsem u svých strojů přešel z 10W40 na 10W50, vzhledem k mému "nadsezonnímu" ježdění .. samozřejmě 5100 Ester.
P.S.: Od Motulu používám i převoďáky, oleje pro hypoidní převody a chladící kapalinu. Maziva už vybírám dle mnou požadovaných kriterií, brzdovku sám ve svých strojích používám standard Coyote, Sheron nebo Velvana, neboť ji na novou sezonu zase vyměním.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?
TOLI.>Já používám to co doporučuje výrobce a co tam je už od výroby.U mě tedy castrol gps 10w40
To je zajímavý, fotr má taky Báwa, ale doporučenej má olej BMW


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?
nahllowSKY>Taky motul stacenej za 160
Si děláš kozy, za 160 ?!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?
Naposledy editováno 18.10.2009 20:29:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?
riderfery>Orgovany> kde za 160
Jak to mam asi vědět, neni to z mé hlavy ....1 reakcí na tento příspěvek Není olej jako olej ?

Takže pro lepší pocit leju plnou, těch 30Kč mě nevytrhne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?
Mr.FiFI>Já stačenej za 200Kč/l, plná syntetika, polosyntetika za 180Kč
Takže pro lepší pocit leju plnou, těch 30Kč mě nevytrhne
A značka ?
1 reakcí na tento příspěvek Není olej jako olej ?


1 reakcí na tento příspěvek Není olej jako olej ?
1 reakcí na tento příspěvek Není olej jako olej ?

motocvok>ke každému motoru výrobce doporučuje olej,věřte tomu,že nic lepšího nevykoumáte,není vždy pravda,že lepší olej motoru pomůže,může i uškodit,např plná syntetika ve vzducháči nemá co dělat,nicméně bych doporučovl tam lít to,co píše výrobce,značka je celkem jedno,pokud nejde o nějaký sajrajt z Lídlu


1 reakcí na tento příspěvek Není olej jako olej ?
A taky nesouhlasim zcela s tim, ze lepsi olej muze motoru uskodit, i kdyz na tom muze byt kapka pravdy. Dedecek se spatnym zdravim take nemusi prezit relaxacni beh kolem parku, ale je-li zdrav, naopak si zdravi utuzi. A tak je to i s motorkou, je-li to rozpadajici se mrdka, tak je upgrade bez zaruky, je-li O.K. muze jeste ozit, spadne i spotreba a prodlouzi se zivotnost (klesnou odpory v motoru, drive bude studeny motor olejem promazavan).
Motocvok, zde si odporujes, cituji: "plná syntetika ve vzducháči nemá co dělat" a "doporučovl tam lít to,co píše výrobce". Hned jak se podivam do manualu k me Ducati a vzpomenu co mel kolega predepsane pro sve BMW vidim prave doporuceni pouzivat kvalitni oleje na Esterovem zakladu.
Zde doporucuji ke studiu nejake tribotechnologicke materialy: OLEJE
1 reakcí na tento příspěvek Není olej jako olej ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?
MarioV2>Hlavne pravidelne dle predpisu vyrobce olej a filtr menit. Je to spoctene na planovanou zivotnost motocyklu! Pretahovani intervalu zpusobuje zanaseni a znefunkcneni filtru. Je spocten na predpokladane provozni podminky, mnozstvi olejove naplne a predpokladanou nebo otestovanou tvorbu necistot. Nasledne zhorseni mazani motoru zvysuje spotrebu, snizuje vykon a zkracuje zivotnost agregatu!!!
No když jsi to tady napsal,tak proč teda motor Rotax má v BMW předepsanou výměnu 10tis a uplně stejnej motor v Aprilii jen 6tis?

Stejná náplň,stejnej filtr

sajosa> jakej je rozdíl mezi nima(olejema),pokud mají specifikaci stejnou?Že by ten název?Agip 10W-40,litrový balení po 150.
Rozdilu muze byt mnoho. Druh a obsah antikoroznich aditiv (=> volna alkalita, resp. "jak dlouho olej chrani proti kyselosti"), prubeh viskozity v zavislosti na opotrebeni, degradace parametru za tepla, modifikatory treni, atd.
Vykonostni specifikace (API, ACEA) mnohe parametry resi a predepisuje jejich limitni hodnoty, napr. volnou alkalitu po nejak definovanem pouzivani, nicmene nektery olej ji muze mit i pote vyssi (lepe chrani proti korozi i na konci zivotnosti). Clovek nic nezkazi, pokud se bude ridit jen vykonostni specifikaci, resp. doporucenim vyrobce.
V testech (ktere jsem videl ja) dopadaji dobre oleje Mobil, Motul, Shell (umyslne zjednodusuji - je nutno brat s rezervou)...
EDIT: a jinak jeste potvrzuji to, co napsal MarioV2
Naposledy editováno 18.10.2009 21:09:43
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4117 | 20.4.2025 v 23:19 CobrettiCZ |
Svolávací akce Suzuki GSX1300R (hay... Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Registrovaný | 3 | 20.12.2024 v 13:57 Krautkopf |
Vyroba ventilovych pruzin Honda XL 500 | spilmik | 7 | 12.4.2024 v 11:16 spilmik |
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |