Přijel jsem do servisu a nechal tam motorku a gumy na výměnu.Na pokus jsem si vzpomněl až za půl hodiny,tak jsem skočil do auta sebral kladivo a malý šroubovák (šířka plošky na hrotu 3,5mm,nejširší místo plošky 4,5mm a průměr tyčky za ploškou 4mm-což jsem považoval za nějakou přiměřenou náhradu hřebíku vraženého do pneu) a valil znovu do servisu.Motorka tedy stála bez pohybu asi půlhodinu.Za přítomnosti dvou mechaniků jsem kladivem pomohl šroubováku skrz gumu.Ozvalo se zaprskání a menší syčení.Vylezlo trošku modré srajdy a syčení téměř utichlo.Zarazil jsem to tedy znova o kousek vedle a výsledek byl dost mizený,zaprskalo to,vyteklo trošku modré tekutiny a syčení neustávalo. Šel jsem totéž provést se zadní gumou,která ale neměla plnou dávku U.,ale jen zbytek od minula,tzn asi 2/3 potřebné dávky.Zasyčelo to a nevylezlo nic.Otočili jsme s ní,ale bez jakéhokoliv výsledku.Zdůrazňuji znovu,že tam nebyla plná dávka,ale i tak jsem očekával alepoň nějakou menší reakci.Když jsem se po pár minutách vrátil k probodnuté přední gumě,vzduch v obou dírách stále slabě syčel.Co mě hodně překvapilo bylo,že ta troška modré srajdy,co vytekla na povrch pneumatiky nebyla vůbec ztuhlá.Čekal jsem okamžité ztuhnutí,nějakou okamžitou reakci,ale bylo to pořád tekuté.
Nevím,zda by mohla mít vliv na výsledek zkutečnost,že se pneumatika v době proražení netočila jako za jízdy a dokonce už půlhodinu stála.Spíš se kloním k názoru,že ne,protože pokud nedojde k okamžitému ztuhnutí,po té, co vyteče na povrch,tak to únik vzduchu určitě zpomalí,ale nezalepí trvale pneu, jako to popisují v prospektech.
Tímto jsem se tedy přiklonil k řadám těch co silně pochybují o funkčnosti ultrasealu a konstatuji,že bylo štěstím,že jsme loni na dovolené v Alpách nepíchli,protože jsem sebou neměl nic,čím bych pomohl motorce dojet k servisu.
-kov-
1 reakcí na tento příspěvek Můj pokus s ultrasealem-jak to dopadlo.....
1 reakcí na tento příspěvek Můj pokus s ultrasealem-jak to dopadlo.....
Já letos vyrazím na cesty z antipichem,když už ho mám koupený z dřívějška, nebo ještě pouvažuju o rychlé koupi sady knotů. Jen doufám,že mi ten antipich nestřelí pod sedlem.Sám jsem viděl jak známému vytekl v kapotáži na Triumfovi,kde ho měl schovaný. Není co závidět. Taková hromada lepivé sračky na motorce.... :puke: Ty knoty budou asi fakt nellepším řešením.
1 reakcí na tento příspěvek Můj pokus s ultrasealem-jak to dopadlo.....
Tak snad nekdo "nezavislej" napise .... ale chtelo by to kvalitni test, stale tu lidi pisou co slyseli, nebo nekdo povidal, nebo to nebylo "uplne presne" ono, koupili to ve sleve apod.
jeste je dobry mit stlacenej vzduch v bombicce a k tomu redukci do ventilku (na dojeti k pumpe, po prazdne gume se nekdy neda jet), to nevim kde sehnat zvlast, ja to mam z jiny sady co stala 600 :/
Blackie píše: No mozna sem napisou zkusenosti ti cestovatele, co nejsou tou firmou primo sponzorovani a kupujou si to za vlastni penize. Tem by se dalo verit. Popravde Jarda Sima je dostatecnej zdroj solidnich, prakticky vyzkousenych informaci. Ale bohuzel je ve sponzorskem vztahu s Ultrasealem :/
Tak snad nekdo "nezavislej" napise .... ale chtelo by to kvalitni test, stale tu lidi pisou co slyseli, nebo nekdo povidal, nebo to nebylo "uplne presne" ono, koupili to ve sleve apod.
Já ti jako nezávislý nestačím. :D Dřív jsem se toho spíš zastával, právě z důvodů,že jsem slyšel o dobrých účincích.Proto jsem to tam taky nechal nalít. ;)
Jo, a ten šroubovák jsem tam zarazil vlastní rukou. :D
Vážený pane Bárto,
děkuji za Vaši zprávu, pročetl jsem se na Váš příspěvek na fóru a prohlédl
jsem i fotografie.Mrzi mne co jste vše musel podstoupit, ale již z toho jak
jste defekt popisoval, se zdá, že byl hodně velký. Máte pravdu, že uvádíme,
že Ultraseal je schopen v oblasti běhounu utěsnit i defekty do průměru 6,3
mm. Pro správné porozumění však musím vysvětlit, že se má na mysli průměr
pronikajícího předmětu (standartně se takové testy provádějí ocelovým
hladkým trnem), nemyslí se tím však fyzická díra, která v gumě vznikne.
Pokud guma zůstane nepoškozená, je schopna se i po průpichu takovýmto
předmětem (až 6mm průměru) stáhnout zpět na nepatrnou dírku, při tomto
stažení dojdech k uchycení vláken přípravku, a Ultraseal tyto defekty těsní.
Pokud bychom však např. materiál (pryž) v daném místě odvrtali, vznikne
fyzická díra - je narušena integrita pryže a ta ztrácí elasticitu-schopnost
se ztáhnout zpět a s pomocí Ultrasealu takový defekt utěsnit. K takovýmto
defektům dochází průrazem nebo když se například předmět v díře otáčí
takovým způsobem, že postupně odkrajuje okolní pryž a vzniká dutina. Podobný
defekt může způsobit i sklo - může se postupně prořezávat pneumatikou až ji
definitivně poškodí. Při těchto typech defektů často dochází k porušení
kordu, což opět způsobí to, že pryž ztratí svou přirozenou schopnost
ztáhnout se zpět. V takovýchto případech už Ultraseal nemůže pomoci, jsou
nad jeho dimenzi, maximálně pomůže se zpomalením ztráty tlaku a dojezdem na
bezpečné místo.
Ultraseal nefunguje jako lepidlo, princip jeho funkčnosti souvisí na
spolupráci s pružností okolní pryže -její schopnosti se stáhnout (prvotní
impuls - utěsnění je založen na fyzikálním principu, až následné vytvrzení
vzniklé ucpávky je založeno na chemickém principu). Díky tomuto fyzikálnímu
principu Ultraseal trvale nezamaskuje nebezpečná poškození - zde se mají na
mysli hlavně defekty boků pneumatik (zejména u aut a dalších typů techniky).
V těchto místech má pneumatika mnohem slabší konstrukci(méně materiálu), a
každý defekt v těchto místech je již považován za nebezpečný pro konstrukci
pneumatiky - správný těsnící prostředek by takovýto typ defektu neměl trvale
utěsnit -měl by jen umožnit pomalejší ztrátu tlaku. (Při defektu z boku opět
dochází k narušení integrity pryže - ta podobně jako v dřívě popsaném
případě nemá schopnost se smrštit zpět.)
Pro podrobnější vysvětlení přikládám i článek psaný za tímto účelem
(bližšího vysvětlení jak Ultraseal funguje) pro britský klubový časopis,
(následuje i krátký výňatek) a podmínky záruky.
"Kolem 80 % průpichů je přímých - hřebík čistě proniká mezi strunami kordu a
způsobuje jen malé poškození. Je-li v pneumatice těsnicí prostředek, pomohou
lubrikanty obvykle hřebík rychle vytlačit, což zabrání sekundárnímu
poškození. Hřebík vychází ven a otvor o průměru 3-6 mm se zmenší na drobnou
dírku o průměru menším než 1 mm, kterou dobrý tixotropní těsnicí prostředek
s vlákny utěsní trvale.
Pokud hřebík pronikne do pneumatiky pod špatným úhlem a po nějakou dobu zde
zůstane, může dojít k sekundárnímu poškození a po odstranění hřebíku se
velikost průpichu o průměru 3-6 mm nemusí změnit. Sklo a šrouby jsou
nechvalně známé tím, že způsobují právě tento typ poškození, protože
prořezávají kord a odřezávají kousky pneumatiky, takže po nich zůstane
dutina, kterou neozbrojené oko obvykle nepostřehne. Dobrý těsnicí prostředek
s vlákny zajistí v takovéto situaci pomalé a bezpečné řízené upouštění
vzduchu z pneumatiky a v některých případech únik vzduchu zastaví na hodnotě
0,7 až 1 atmosféra."
Pro lepší porozumění defektu, který se Vám stal bylo dobré ještě popsat co
to bylo za předmět, který jej z působil. Z Vašeho popisu ale se domnívám, že
poskození bylo skutečně rozsáhlé:
-uvádíte, že dírku ucpala větvička průměru 3 mm (pokud se díra po defektu
nestáhne na malý průměr a lze do ní volně vstrčit takto velký předmět- to už
signalizuje značný defekt). Totéž, že díru šlo provizorně uzavřít šroubem.
Pro zajímavost přikládám fotky defektu působeného poměrně tlustým a dlouhým
hřebíkem, o kterém vím, že po vytažení Ultraseal defekt utěsnil a jezdec s
pneu jezdil bez jakéhokoliv dalšího dofukování či zásahu servisu až do ojetí
pneu. Jak uvidíte z přiložených fotek, díra se však v tomto případě po
vytažení hřebíku ztáhla na minimum a kord nebyl narušen.
Podobný případ jako se stal Vám mi kdysi nahlásil kolega také - nechci tím
Vaši zkušenost nijak zlehčovat, spíše chci vysvětlit jak "velký" může ve
skutečnosti být zdánlivě malý "defekt". Volal mi, mám malý defekt, a
Ultraseal mi nepomáhá...Na otázku jak malá je ta díra odpověděl, že se mu do
ní vejdou klíče od zapalování automobilu...
Ve skutečnosti se ten klíče v díře ještě volně pohyboval. Když byla
pneumatika zutá, tak byla zevnitř vidět škvíra asi 2 cm dlouhá a 2mm široká
(fyzicky jí bylo vidět skrz ven jako průzorem, zvenku dovnitř však vypadala
jako uzavřená) a další asi 1 cm se ze škvíry táhly vlasové praskliny. Defekt
zřejmě způsobil nějaký hřeb nebo kramle nechaná stavebníky na Barrandovském
mostě). Na tyto typy defektů Ultraseal pomoc nemůže (ostatně v tomto případě
byla celá pneu na odpis).
Jak už jsem uvedl, podle popisu myslím, že to byl defekt "nad dimenzi" a že
Ultraseal snad pomohl alespoň v tom, že jste jezdil s menší ztrátou tlaku.
Pokud byste měl zájem si Ultraseal dále odzkoušet, mohu Vám alespoň domluvit
v nějakém servisu aplikaci zdarma, nejlépe do nové pneu až budete měnit.
Nemůžeme to samozřejmě dělat v každém podobném případě - některé
defekty jsou prostě příliš veliké, je třeba posoudit každý konkrétně.
ZMĚNA TELEFONU/FAXU: RÁDI BYCHOM VÁS INFORMOVALI O ZMĚNĚ NAŠEHO DRUHÉHO
TELEFONU/FAXU NA (+420) 224-241-025. PLNÝ KONTAKT JE UVEDEN DOLE.OMLOUVÁME
SE ZA PŘÍPADNÉ KOMPLIKACE.
S přátelským pozdravem
Jaroslav Janáček
jednatel
CONSYGEN CZ s.r.o.
Opletalova 37
110 00 Praha 1, Czech Republic
Tel: (420) 224-212-073
Tel/Fax: (420) 224-241-025
Email: nepichnu@ultraseal.cz
jjanacek@consygen.cz
www.ultraseal.cz
-----Original Message-----
From: M.Barta [mailto:m.barta@gerwah.cz]
Sent: Friday, August 18, 2006 12:59 PM
To: nepichnu@ultraseal.cz
Subject: Nefunkcnost Ultrasealu
Dobry den,
pred cca ctvrt rokem jsem se stal Vasim zakaznikem a veril ze od te doby
jiz problemy s defekty motopneumatik nebudu muset resit. To co se stalo
vcera mne vsak rozhodne nepotesilo. Krome toho, ze jsem zrejme vyhodil
nemale penize za nefunkcni produkt, jsem vcera misto venovani se sve
praci delal saska napred pul hodiny u kompresoru na benzinovem cerpadle
a dalsi hodinu a pul jsem se pak pokousel o to aby ultraseal diru
zacelil. Marne. Definitivne byl problem vyresen teprve diky dopoledni
stravenem v pneuservise.
Popis celeho prubehu (omlouvam se za neslusne vyrazivo ve foru, nicmene
verim ze dokazete pochopit ze v tu chvili jsem musel hodne hledat v
pameti abych vubec nejake slusne vyrazy nasel) je ve foru na serveru
motorkari.cz - primy link je zde
http://forum.motorka...;i=83925&t=83925
Zadam Vas o vyjadreni se k tomu co se vlastne stalo. V popisu produktu
pisete, ze Ultraseal nezaceli pneumatiku pokud by se jednalo o defekt se
kterym by byl nebezpecny dalsi provoz. O bezpecnosti nebo nebezpecnosti
meho defektu (respektive dvou prurazu jak se pozdeji ukazalo) se muzeme
dohadovat, jiste ale je ze ani v jednom pripade nesplnil Vami nabizeny
prostredek zadnou ze svych popisovanych funkci:
- vzduch utekl ihned po odstraneni predmetu ktery defekt zpusobil. To ze
utikal po nejakou dobu by sice umoznilo bezpecne zastaveni, avstak na to
Ultraseal nema zadny vliv, nebot otvorem ven neprskal.
- k signalizaci poskozeneho mista rovnez nedochazelo, vetsi prupich jsem
nalezlo asi az pri seste kontrole, mensi prupich jsme objevili az v
pneuservisu - v podstate nahodou - pomoci mydlinkove vody.
- vetsi prupich bylo mozne docasne utesnit sroubkem se zavitem M3 (a to
tak ze tlak cca 1,0 atm tam vydrzel pres celou noc), mensi prupich byl
nemeritelny a pouhym okem neviditelny, vzduch utikal pouze pod tlakem
nad 1,5 atm (dalo by se to prirovnat k prupichu spendlikem). Ani z
jednoho z techto dvou otvoru ultraseal "neprskal" a tudiz je nemel sanci
zacelit. jak potom funguje u (v popisu uvadenych) prurazech okolo 6mm
velikosti?
Predpokladam ze o nejake financi nahrade je asi marne jednat, presto si
myslim ze je vhodne aby se verejnost mela sanci dozvedet o tom jak vse
funguje nebo nefunguje. Proto jsem o tom napsal do fora a proto Vas
zadam o vyjadreni se k problemu. Je mi jedno zda formou prispevku do
zminovaneho fora nebo formou mailove odpovedi - v pripade mailu jej
zverejnim taktez na foru pro zachovani objektivity.
S pozdravem
Miroslav Barta - "Sim"
Nadherna je mimo jine treba ta hlaska ke konci :
Jak už jsem uvedl, podle popisu myslím, že to byl defekt "nad dimenzi" a že
Ultraseal snad pomohl alespoň v tom, že jste jezdil s menší ztrátou tlaku.
... a to hlavne s prihlednutim k tomu, ze by me zajimalo, jaka ztrata muze byt jeste vetsi, nez kdyz tam tlak nezustane zadny :rolleyes:
1 reakcí na tento příspěvek Můj pokus s ultrasealem-jak to dopadlo.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můj pokus s ultrasealem-jak to dopadlo.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můj pokus s ultrasealem-jak to dopadlo.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můj pokus s ultrasealem-jak to dopadlo.....
1 reakcí na tento příspěvek Můj pokus s ultrasealem-jak to dopadlo.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můj pokus s ultrasealem-jak to dopadlo.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můj pokus s ultrasealem-jak to dopadlo.....
Super je,že je to i s bombičkami.Na kolik lepení ta sada stačí? Spotřebují se všechny bombičky na jedno nafouknutí?
Jinak ja sem vcelku klikar, uz se mi zadarilo, ze jsem resil tri defekty pri jizde po silnici behem jednoho vikendu (kdo byl na prvnim krucemburku, tak vi) a to jeste v kombinaci bezdusove pneumatiky na dusovem rafku - aby si to sedlo spravne bylo nutne docasne pregouknout gumu asi na 6 atm, coz je rucni pumpickou nedosazitelne.