paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výběr motorky
11.9.2009 v 20:24
Vubec nevim jakou motorku jestli Yamahu nebo Aprilii, chci rychlost a zrychleni ,ale nemam penize do toho cpat kazdejch tisic kilometru (samozdrejme kdybych si vybral sel bych do nove !!) dekuji za odpovedi
Anketa: Yamaha nebo Aprilia
Yamaha YZF-R125
54%
21
Aprilia RS 125
46%
18
Předchozí
1 2
Následující

Výběr motorky

11.9.2009 v 20:36 | Nahoru | #1
máš prachy na novou a nebudeš mít prachy na běžnou údržbu?? nechápu ... já mám RS rok 99 a mám jí přes rok a žádnej velkej problém nebyl.. měněný obvyklý díly (oleje, řetězovka, gumy) a nestěžuju si... a odvděčuje se mi tím, že parádně jede

YZF-R 125 je třeba míň údržbová ale je to 4T a zas tolik nejede... 2T a 4T je jako peklo a nebe

Výběr motorky

11.9.2009 v 20:55 | Nahoru | #2
-pokud píšeš,že máš prachy na novou mášu,máš snad i na benzín a běžnou údržbu,ne?
-navíc si myslím,že do tý Aprilie nacpeš o něco míň peněz,než do toho Gáje,kterýho jsi tady nedávno řešil,tak o co jde?

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky

11.9.2009 v 21:43 | Nahoru | #3
tak do Aprilie(pocitam RSo ) tech kazdejch tisic km,musis nalit olej coz je cca od 300-500 a benzin taky cca 6-7L na 100km,Rko ma zas spotrebu o polovinu mensi a olej tam nelijes,akorat menis,ale ne kazdejch tisic km,ale zas nema takovej vykon,proste zrhnuto 4T=male provozni naklady,mala rychlost...2t=vetsi provozni naklady vetsi rychlost(plati u 125ccm ) tak si vyber...a jeste mensi detajl kterej mlady strelce celkem zajima,je velikost motorky a kol,Rso ma sirsi kola a je v podtstate vetsi a Rko uzssi kola a da se rict mensi,ale nee o moc,skoro na stejno(beru RS 08 a Rko)

Výběr motorky

11.9.2009 v 22:17 | Nahoru | #4
nekupuj si žádnou když nevíš co chceš motorkářů je už tak dost

Výběr motorky

12.9.2009 v 01:56 | Nahoru | #5

(reakce na) Výběr motorky

12.9.2009 v 08:25 | Nahoru | #6

Lume123>tak do Aprilie(pocitam RSo ) tech kazdejch tisic km,musis nalit olej coz je cca od 300-500 a benzin taky cca 6-7L na 100km,Rko ma zas spotrebu o polovinu mensi a olej tam nelijes,akorat menis,ale ne kazdejch tisic km,ale zas nema takovej vykon,proste zrhnuto 4T=male provozni naklady,mala rychlost...2t=vetsi provozni naklady vetsi rychlost(plati u 125ccm ) tak si vyber...a jeste mensi detajl kterej mlady strelce celkem zajima,je velikost motorky a kol,Rso ma sirsi kola a je v podtstate vetsi a Rko uzssi kola a da se rict mensi,ale nee o moc,skoro na stejno(beru RS 08 a Rko)



RS je v podstatě větší ? [img]

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky

12.9.2009 v 08:38 | Nahoru | #7
Ještě by neškodilo napsat, jak často tu motorku budeš používat a kolik se chystáš najet (měsíčně). Ačkoli to bude znít šíleně, ale já jsem z přechodu z překitovaný RS 50 na eRko hodně spokojen. Prostě Itala bych už asi nechtěl a 2T už vůbec ne. Víš podívej se na to z hlediska servisu. Já měl třeba na RS špatný těsnění v kartéru a čekal jsem na něj 2 měsíce. Prostě RS je fakt hodně dobrá pila, která si každýho získá ( její zátah a odpich je nehoráznej ), ale zase za jakou cenu. Já si koupil (vlastně rodiče) eRko kvůli tomu, abych s ním mohl jezdit denondenně za nic a maximálka 135 taky není zas tak špatná. Jestli máš opravdu chuť si RSku koupit, tak si ji kup, nic lepšího ve dváce není, ale pořádně ji zahřejvej, dopřávej ji ten nejlepší olej, nechávej ji v servisu kontrolovat a ona ti vydrží ty 2 roky.
Toť můj názor

(reakce na) Výběr motorky

12.9.2009 v 12:10 | Nahoru | #8
Deagle> byt to foceny z druhe strany,vypada zase RS vetsi,mam sice RS rok 99,ale stal sem na benzince vedle Rka a bylo v podstate mensi,novy Rs bude teda mensi jak to stary..jinak,za sebe rikam ber Rko,mam sice 2T,ale uz bych do neho nesel..

Výběr motorky

12.9.2009 v 12:59 | Nahoru | #9
Pokud chceš jezdit, tak jednoznačně 4T, ta malá YZFka je navíc moc krásná.. A je větší než RSo I když má zadní gumu 130 (a RSo 150), ale vypadá vedlé RSa jako dospělá motorka..

Vykecávat se o spolehlivosti a nenáračnosti na údržbz u 2T mi přije jako provokace.. Dvoutakty jsou mrdky, říkejte se co chcete, ale to nezměníte.. A oponovat tím, že ROK jezdíte bez problémů a najelli jste 5tis km, tak tomu říkám fakt spolehlivostz a pádný argument
Se čtyřtaktem najede mlaďoch 2x tolik, jelikož to nežere ani polovinu co dvoutakt. O tom, že motor u čyřtaktu vydrží 2-3x tolik co u dvoutaktu, se nemá cenu ani zmiňovat.. On možná vydrží i 4-5 více, stačí dolévat olej..

Dalšíé věc, jaká je dostupnost dílů a aprilie? Měsíc, dva? Takže když se mu něco vysere a nesežene starší, tak má po sézoně, tomu říkám výhra, koupit si aprilku..
U yamahy jsou díly za den až dva..

Pak je velice zábavné podívat se do fora kolik problémů s RS 125 se tady řešilo, nejčastější opakující se témata
- Aprilia RS - nejspíš jsem zadřel
- Nestartuje
- nedrží volnoběh nižší než 2tis ot/min
- přehřívá se
- kde koupit ND (lanko tachometru)
- jede, ale po chvíli zdechne a svíčka je černá
- Aprilia rs 125-mizi olej (ale ok, máš 10 let starý stroj)
- Aprilia rs,problem s prevodovkou
- Aprilia rs 125 - chcipa, strili a otacky blbnou

a pak na témata u YZF 125
- Defekt
- Tužka na lak


Jasně, je třeba brát trochu s nadsázkou, YZF jsou nové motorky, staré max dva roky a většina aprilek RS jsou vylitané mrdky, co jinde už dávno vyhodili ale čeští podnikavci je dotáhli k nám za levný peníz

tímhle bych to ukončil

Lume123>..za sebe rikam ber Rko,mam sice 2T,ale uz bych do neho nesel..

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky

12.9.2009 v 13:15 | Nahoru | #10
Ted si to nejak uvedomil a C.J.to rekl perfektne , jeste otazecka ta yamaha jede podobne jako Honda vaeadero (protoze jsem na tom jel, a to je liny jako krava :D ) a druha otazka o kolik se zlepsi zvuk s ladakem, potazmo hluk ?

Výběr motorky

12.9.2009 v 13:24 | Nahoru | #11


4t pojede vždy hůř.. Pokud chceš závodit, tak nezbyde nic jiného než koupit 2T.. Ale je potřeba počítat se vším, co s tím je spojeno. Pokud uvažuješ o nové motorce, tak klidně jdi do dvoutaktu, 2 roky určitě vydrží bez problémů.

Výběr motorky

12.9.2009 v 13:27 | Nahoru | #12

Výběr motorky

12.9.2009 v 13:30 | Nahoru | #13
a aprilka..

Výběr motorky

12.9.2009 v 13:36 | Nahoru | #14
Kámoš měl CBR 125, byl jsem jí celkem nadšen. Na běžné dojíždění naprosto výborné, s minimální spotřebou. Stačilo provrtat poslední přepážku ve výfuku a zvuk se o dost zlepšil a hlavně motorka byla výrazně svižnější. Hodně mě překvapilo, jak vysoké otáčky to točí,není to sice (naštěstí) dvoutakt, ale nejede to o tolik hůře..

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky

12.9.2009 v 14:19 | Nahoru | #15
kup si R1 a máš po starostech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky

12.9.2009 v 14:20 | Nahoru | #16

Radek684>kup si R1 a máš po starostech



Však supersporta vybíral tady Téma: Výběr supersportu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky

12.9.2009 v 15:00 | Nahoru | #17

C.J.>Však supersporta vybíral tady Téma: Výběr supersportu



To je dobrý, tak na čem taťka jezdí??

No a k těm dvácám: Zákony jsou dost zaostalý, protože neuměj rozlišit 2T a 4T motorku, ale hrajou si na kilowaty, kde je každej přečůrá jak víno. Kdyby zákonodárci dali na jednu rovinu 125 2T a 250 4T (což si odpovídá) tak by se konečně těch kouřících nenažranejch 2taktů zbavili, ale takhle kdo chce jezdit (a to motorkář chce) musí buď oželet výkon, nebo sypat prachy do servisu, benzínu a oleje.
Takže je to jasný: pokud chceš závodit, bohužel musíš do 2T, protože jsou prostě rychlejší. Pokud rychlost není priorita, ber 4T. Ve všem ostatnim je totiž lepší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky

12.9.2009 v 16:00 | Nahoru | #18
teda pánové sice sem oproti většině z vás mladej cucák ale musim názorům některejch z vás protiřečit....vy mu tady tvrdíte 2T neber je to poruchovej krám nic to nevydrží,vrazíš do udržbu za sezonu tři otce vejplaty atd atd ...Je pravda že dvoutakt vydrží cca polovinu km co 4T ale zase případná oprava vyjde taky na polovinu-takže tady to vyjde nastejno ...on neni 2T lepší ani 4T neni lepší jen je každej motor na něco jinýho-4T libová spotřeba cca 3 litry na sto,lepší(lineárnější)průběh motoru - vhodný pro začátečníka(neuražte se ostřílení piloti jen konstatování faktu...) a 2T-dvojnásobná spotřeba(cca 6 litrů)ale s tim jde ruku v ruce dvojnásobný výkon(otevřená 30 koní) ale tu otevřenou bych doporušil aš po nějaké padině....a jestli máš peníze na novou tak bych se zaprvé nebál spolehlivosti ani u jedné z motorek a za druhé když budeš mít hold pech tak to je v záruce...a hlavně jak si tam psal že ti de o rychlost a zrychlení tak nevim proč ti někteří jedinci doporučují yzf-r 125 protože jak uš sem psal tam je to jasný z těchto dvou jasnej výtěz RS 125 a nejde jen o nepatrný rozdíly ale o dvojnásobnej výkon....so se učiností motorů týče tam bys musel jak uš tu bylo psáno porovnávat 125 2T/250 4T pak by to bylo vyrovnané....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky

12.9.2009 v 16:15 | Nahoru | #19

JardaDKZ>...Je pravda že dvoutakt vydrží cca polovinu km co 4T ale zase případná oprava vyjde taky na polovinu-takže tady to vyjde nastejno .



No, u 2T se nejedná o "případnou opravu motoru" ale plánovanou výměnu.. u RS 125 se mění písty v servisních intervalech(nevím kolik, 15tis km?), u ostrých 2T se mění co 20 moto hodin? Tohle chceš srovnávat se 4T, kde má píst životnost motoru?

Výběr motorky

12.9.2009 v 16:33 | Nahoru | #20
tak jsem si to dohledal v servisním manuálu, na RS 125 je předepsaná výměna pístu a kroužků nejpozději každých 16tis km doporučená už v 8tis km, to bych za sezonu 2x rozebíral motor a to se vyplatí vzhledem ceně pístní sady 3tis + těsnění vrchu 500,- No koupit to jako nový stroj, odjezdit sezonu, dvě a pak to prodat, proč ne

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky

12.9.2009 v 16:40 | Nahoru | #21
jo pravda ty písty na 2T dváce vyměnit cca 15-20000km v tom s tebou plně souhlasim ale píst sem nedávno měnil a 1800kč(čistě díly vyměnil sem ho sám..)a řikal mi kámoš seřízení ventilů 1000 kč(a to na yuki tak nevim jak to bude u yamahy )a nevim po kolika km se štelujo ale 50000 km to u dváci nebude.... plus tu máš věci jako rozvody atd což u 2T nemáš takže si nemyslim že by tě 2T o moc výc rujnoval....a jak si zmínil ostrý dvoutakt což je třeba ktm exc 125(mějakejch 40 koní)tak tam se mění píst po 2000 km coš je dost málo ale zaprvý tu on nechce a za druhý koukni se na udržbu ostrého 4T-například kolega má hondu cr-f 250 a čistí vzduchový filtr po každé jízdě seřízení ventilů po 6 motohodinách výměna po cca 20 mth nevim přesně ale přes kapsu se sakra plácne a řikal to on sám protože jí koupil po ktm sx 125 a řikal že co se finančních nákladů týče tak je cr-f mnohem náročnější(uš logicky točí to nějakejch 13k a kolik věcí navíc se tam točí oproti 2t...)

(reakce na) Výběr motorky

12.9.2009 v 17:02 | Nahoru | #22
no to jsou dobré extrémy, tak ty si zvládneš vyměnit doma píst sám.. ale kámoš za seřízení čtyř (nebo dokonce jen dvou? ) ventilů u Yuki dá 1000Kč? to je kravina, to je cena za celou servisní prohlídku i s výměnou oleje
(já v Kentoyi dávám za servisní prohlídku u 4T max. 700,- a to včetně oleje)

ventily se sřizují asi co 4tis km, jenže to je seřízení, není servisní úkon jako výměna pístu a zvládne to doma spíše, než onu vyměnu pístu

Rozvody? ty by měly 50tis vydržet (a cena do dvou tisíc určitě)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky

12.9.2009 v 18:54 | Nahoru | #23
JardaDKZ> Zas srovnáváš úplně jiný věci. Do civilního 4T motoru prostě nemusíš absolutně šahat. Jednou za čas olej a ventily. NIC VÍC!!!
2T jezdí líp, ale neni to zadarmo - větší spotřeba (asi dvojnásobná + olej), omezená životnost mechanických dílů motoru (píst, kroužky, nikasil).

Doteď jsem psal čistě o prevenci a běžné údržbě. Dál se dá spekulovat u čeho je větší pravděpodobnost poruchy. Opět jednoznačně 2T motor. Sice je jednodušší, ale má vyšší otáčky a působí v něm větší síly.

Pravdu máš pouze v jednom, že GO 4T motoru je dražší. Ale 4T kupuješ s tim, že jí dělat nebudeš, kdežto u 2T je pravděpodobnost, že něco ulítne a způsobí paseku veliká.

Mohlo by se zdát, že sem proti 2T zaujatej. Není to tak. Ale kluci v 16ti nemaj na rozhazování a hlavně chtěj denně jezdit a moc se nestarat. V tomhle případě je volba jasná.

(reakce na) Výběr motorky

12.9.2009 v 19:18 | Nahoru | #24
ale jo v tom taky nikomu neodporuju vždyď sem tam něco nad spůsob že 4T je eknomičtější díky průběhu asi i pohodlnější a že servisní náklady vyjdou u hoby 4T strojů levnějc proti 2T proti tomu nic nemám .....ale C.J. tu psal něco proti soutěžním 2T tak sem pouze srovnával se soutěžnim 4T....kdyby psal že chce motorku na dení ježdění s malou spotřebou tak bych mu odpověděl-ber určitě 4T,menší spotřeba.... ale on hergot psal "chci rychlost a zrychleni" tak mi tu neřikejte že yzf-r 125 muže v něčem aspoň trochu konkurovat rs!tak si pořádně přečtěte na co se ptá než tady do mě zašnete hustit moudra.... já taky nejsem odpůrce 4T to ani v nejmenšim ale každý má svá pro a proti a rychlost a zrychleni je zrovna výhoda 2T. nebo mi tu snat chcete tvrdit že yzf-r 125(15 koní) má větší rychlost a zrychleni než 30 koňová rs?jestli jo tak to vzdávám protože bláznům se nemá odporovat

Výběr motorky

12.9.2009 v 19:23 | Nahoru | #25
Ostrý mašiny bych do toho nemotal, to je jiná písnička.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky

12.9.2009 v 19:26 | Nahoru | #26

Dave81>JardaDKZ> Zas srovnáváš úplně jiný věci. Do civilního 4T motoru prostě nemusíš absolutně šahat. Jednou za čas olej a ventily. NIC VÍC!!!



Ano MZ a její slavný 11kW 4T motor. Co 15 000km výměna rozvodového řetízku. Kdo chce psa bát hůl si vždycky najde

(reakce na) Výběr motorky

12.9.2009 v 20:44 | Nahoru | #27

Dave81>JardaDKZ> Zas srovnáváš úplně jiný věci. Do civilního 4T motoru prostě nemusíš absolutně šahat. Jednou za čas olej a ventily. NIC VÍC!!!
2T jezdí líp, ale neni to zadarmo - větší spotřeba (asi dvojnásobná + olej), omezená životnost mechanických dílů motoru (píst, kroužky, nikasil).

Doteď jsem psal čistě o prevenci a běžné údržbě. Dál se dá spekulovat u čeho je větší pravděpodobnost poruchy. Opět jednoznačně 2T motor. Sice je jednodušší, ale má vyšší otáčky a působí v něm větší síly.

Pravdu máš pouze v jednom, že GO 4T motoru je dražší. Ale 4T kupuješ s tim, že jí dělat nebudeš, kdežto u 2T je pravděpodobnost, že něco ulítne a způsobí paseku veliká.

Mohlo by se zdát, že sem proti 2T zaujatej. Není to tak. Ale kluci v 16ti nemaj na rozhazování a hlavně chtěj denně jezdit a moc se nestarat. V tomhle případě je volba jasná.



souhlas

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky

12.9.2009 v 22:19 | Nahoru | #28
Hosi jakej je zasadni rozdil(krome ceny) v techto vyfucich 1 2 Dekuji, a na tuto moto jsou tyto padáky ?

(reakce na) Výběr motorky

12.9.2009 v 22:20 | Nahoru | #29
-ChoRchE-> materiál

Výběr motorky

12.9.2009 v 22:34 | Nahoru | #30
a rozdil zvuku ? protoze se mi libi toto Ale nevim kolik stoji, a kde bych ho koupil ?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2894 2.6.2024 v 15:34 Beranidlo
Manualni spinani vetraku yzfr 125 Yamaha YZF-R125 moonwell 5 28.5.2024 v 15:51 Weisner
Baterie/svíčka/obvod Yamaha YZF-R125 P4py 4 10.4.2024 v 22:51 P4py
Koncovka výfuku Yamaha YZF-R125 Kristian_Marek 3 9.4.2024 v 19:57 Kristian_Marek
Vyber motorky Yamaha YZF-R125, KTM RC 125, Kawasaki Ninja 125 Tamhletam 5 18.3.2024 v 12:19 Johny_Servis


TOPlist