YZF-R 125 je třeba míň údržbová ale je to 4T a zas tolik nejede... 2T a 4T je jako peklo a nebe
1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky
Lume123>tak do Aprilie(pocitam RSo ) tech kazdejch tisic km,musis nalit olej coz je cca od 300-500 a benzin taky cca 6-7L na 100km,Rko ma zas spotrebu o polovinu mensi a olej tam nelijes,akorat menis,ale ne kazdejch tisic km,ale zas nema takovej vykon,proste zrhnuto 4T=male provozni naklady,mala rychlost...2t=vetsi provozni naklady vetsi rychlost(plati u 125ccm ) tak si vyber...a jeste mensi detajl kterej mlady strelce celkem zajima,je velikost motorky a kol,Rso ma sirsi kola a je v podtstate vetsi a Rko uzssi kola a da se rict mensi,ale nee o moc,skoro na stejno(beru RS 08 a Rko)
RS je v podstatě větší ? [img]
1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky
Toť můj názor
Vykecávat se o spolehlivosti a nenáračnosti na údržbz u 2T mi přije jako provokace.. Dvoutakty jsou mrdky, říkejte se co chcete, ale to nezměníte.. A oponovat tím, že ROK jezdíte bez problémů a najelli jste 5tis km, tak tomu říkám fakt spolehlivostz a pádný argument
Se čtyřtaktem najede mlaďoch 2x tolik, jelikož to nežere ani polovinu co dvoutakt. O tom, že motor u čyřtaktu vydrží 2-3x tolik co u dvoutaktu, se nemá cenu ani zmiňovat.. On možná vydrží i 4-5 více, stačí dolévat olej..
Dalšíé věc, jaká je dostupnost dílů a aprilie? Měsíc, dva? Takže když se mu něco vysere a nesežene starší, tak má po sézoně, tomu říkám výhra, koupit si aprilku..
U yamahy jsou díly za den až dva..
Pak je velice zábavné podívat se do fora kolik problémů s RS 125 se tady řešilo, nejčastější opakující se témata
- Aprilia RS - nejspíš jsem zadřel
- Nestartuje
- nedrží volnoběh nižší než 2tis ot/min
- přehřívá se
- kde koupit ND (lanko tachometru)
- jede, ale po chvíli zdechne a svíčka je černá
- Aprilia rs 125-mizi olej (ale ok, máš 10 let starý stroj)
- Aprilia rs,problem s prevodovkou
- Aprilia rs 125 - chcipa, strili a otacky blbnou
a pak na témata u YZF 125
- Defekt
- Tužka na lak
Jasně, je třeba brát trochu s nadsázkou, YZF jsou nové motorky, staré max dva roky a většina aprilek RS jsou vylitané mrdky, co jinde už dávno vyhodili ale čeští podnikavci je dotáhli k nám za levný peníz
tímhle bych to ukončil
Lume123>..za sebe rikam ber Rko,mam sice 2T,ale uz bych do neho nesel..
1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky
1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky
C.J.>Však supersporta vybíral tady Téma: Výběr supersportu
To je dobrý, tak na čem taťka jezdí??
No a k těm dvácám: Zákony jsou dost zaostalý, protože neuměj rozlišit 2T a 4T motorku, ale hrajou si na kilowaty, kde je každej přečůrá jak víno. Kdyby zákonodárci dali na jednu rovinu 125 2T a 250 4T (což si odpovídá) tak by se konečně těch kouřících nenažranejch 2taktů zbavili, ale takhle kdo chce jezdit (a to motorkář chce) musí buď oželet výkon, nebo sypat prachy do servisu, benzínu a oleje.
Takže je to jasný: pokud chceš závodit, bohužel musíš do 2T, protože jsou prostě rychlejší. Pokud rychlost není priorita, ber 4T. Ve všem ostatnim je totiž lepší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky
JardaDKZ>...Je pravda že dvoutakt vydrží cca polovinu km co 4T ale zase případná oprava vyjde taky na polovinu-takže tady to vyjde nastejno .
No, u 2T se nejedná o "případnou opravu motoru" ale plánovanou výměnu.. u RS 125 se mění písty v servisních intervalech(nevím kolik, 15tis km?), u ostrých 2T se mění co 20 moto hodin? Tohle chceš srovnávat se 4T, kde má píst životnost motoru?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky
(já v Kentoyi dávám za servisní prohlídku u 4T max. 700,- a to včetně oleje)
ventily se sřizují asi co 4tis km, jenže to je seřízení, není servisní úkon jako výměna pístu a zvládne to doma spíše, než onu vyměnu pístu
Rozvody? ty by měly 50tis vydržet (a cena do dvou tisíc určitě)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky
2T jezdí líp, ale neni to zadarmo - větší spotřeba (asi dvojnásobná + olej), omezená životnost mechanických dílů motoru (píst, kroužky, nikasil).
Doteď jsem psal čistě o prevenci a běžné údržbě. Dál se dá spekulovat u čeho je větší pravděpodobnost poruchy. Opět jednoznačně 2T motor. Sice je jednodušší, ale má vyšší otáčky a působí v něm větší síly.
Pravdu máš pouze v jednom, že GO 4T motoru je dražší. Ale 4T kupuješ s tim, že jí dělat nebudeš, kdežto u 2T je pravděpodobnost, že něco ulítne a způsobí paseku veliká.
Mohlo by se zdát, že sem proti 2T zaujatej. Není to tak. Ale kluci v 16ti nemaj na rozhazování a hlavně chtěj denně jezdit a moc se nestarat. V tomhle případě je volba jasná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky
Dave81>JardaDKZ> Zas srovnáváš úplně jiný věci. Do civilního 4T motoru prostě nemusíš absolutně šahat. Jednou za čas olej a ventily. NIC VÍC!!!
Ano MZ a její slavný 11kW 4T motor. Co 15 000km výměna rozvodového řetízku. Kdo chce psa bát hůl si vždycky najde
Dave81>JardaDKZ> Zas srovnáváš úplně jiný věci. Do civilního 4T motoru prostě nemusíš absolutně šahat. Jednou za čas olej a ventily. NIC VÍC!!!
2T jezdí líp, ale neni to zadarmo - větší spotřeba (asi dvojnásobná + olej), omezená životnost mechanických dílů motoru (píst, kroužky, nikasil).
Doteď jsem psal čistě o prevenci a běžné údržbě. Dál se dá spekulovat u čeho je větší pravděpodobnost poruchy. Opět jednoznačně 2T motor. Sice je jednodušší, ale má vyšší otáčky a působí v něm větší síly.
Pravdu máš pouze v jednom, že GO 4T motoru je dražší. Ale 4T kupuješ s tim, že jí dělat nebudeš, kdežto u 2T je pravděpodobnost, že něco ulítne a způsobí paseku veliká.
Mohlo by se zdát, že sem proti 2T zaujatej. Není to tak. Ale kluci v 16ti nemaj na rozhazování a hlavně chtěj denně jezdit a moc se nestarat. V tomhle případě je volba jasná.
souhlas
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2894 | 2.6.2024 v 15:34 Beranidlo |
Manualni spinani vetraku yzfr 125 Yamaha YZF-R125 | moonwell | 5 | 28.5.2024 v 15:51 Weisner |
Baterie/svíčka/obvod Yamaha YZF-R125 | P4py | 4 | 10.4.2024 v 22:51 P4py |
Koncovka výfuku Yamaha YZF-R125 | Kristian_Marek | 3 | 9.4.2024 v 19:57 Kristian_Marek |
Vyber motorky Yamaha YZF-R125, KTM RC 125, Kawasaki Ninja 125 | Tamhletam | 5 | 18.3.2024 v 12:19 Johny_Servis |