globalmoto_kveten





Téma: Jak řadíte
 
23.2.2007 v 22:31
Docela me to zajímá .. ja řadím bez spojky a dělal sem to tak vždy na všech endurech co sem měl a nikdy problém .. nedávno sem se dohadoval s jedním typkem co je občas tady na foru ze prej se tim děsne nici prevodovka coz je podle me blbost .. takze jak ste na tom ?
ptam se jenom na endura a cross cestaky a podobne baznehty me nezajimaj ;)

Jak řadíte

26.2.2007 v 08:32 | Nahoru | #61
radim normalne - nohou, slapu na tu pako vlevo nebo ji spickou taham nahoru:)

jinak jednim prstem zmacknu spojku i na TL...kdo vi jak chodi... kdyz zvedam necham ji klouznout jen jednim prstem

Jak řadíte

26.2.2007 v 17:16 | Nahoru | #62
na 18 let starym enduru jedine se spojkou, na crossce na spojku neni cas :lol:

Jak řadíte

26.2.2007 v 20:27 | Nahoru | #63
spojku nicim predevsim pri zvedani na zada pri jizde ji nechavam odpocinout a rvu tam kvalty bez ve stupackach se stejne nejlip radi bez

Jak řadíte

28.2.2007 v 22:56 | Nahoru | #64
většinou
1-2-3 S (jinak mi to přijde takové surové možná se to zlepší až to trochu zajedu)
3-4-5 bez (jde to hladce - skoro lépe než S )

Jak řadíte

1.3.2007 v 22:27 | Nahoru | #65
Bez spojky nahoru i dolu - na krosce, na nějaký "civilnější" motorce bych si to asi nedovolil (možná) :D

Jak řadíte

2.3.2007 v 18:28 | Nahoru | #66
Bez spojky tomu nijak neublížíš-motorky jsou na to dělaný.

Jak řadíte

2.3.2007 v 20:20 | Nahoru | #67
a ta spojka tam je na co podle tebe???

2 reakcí na tento příspěvek Jak řadíte

2.3.2007 v 20:56 | Nahoru | #68
Zajimavy je pozorovat reakce lidi co radi se spojkou a lidi co radi bez spojky. Zatimco lidi co radi se spojkou se nejak neprojevujou. Ty co radi bez spojky, se snazi vsemozne dokazat ze maji pravdu a udelat z druhejch pitomce :D

Jinak ja verim, ze nam tam tu packu nedali pro paradu a tak to mackam. Zavody nejezdim jde mi o to aby ta motorka vydrzela co nejdyl..

(reakce na) Jak řadíte

3.3.2007 v 02:21 | Nahoru | #69

Twister píše: Zajimavy je pozorovat reakce lidi co radi se spojkou a lidi co radi bez spojky. Zatimco lidi co radi se spojkou se nejak neprojevujou. Ty co radi bez spojky, se snazi vsemozne dokazat ze maji pravdu a udelat z druhejch pitomce :D

Jinak ja verim, ze nam tam tu packu nedali pro paradu a tak to mackam. Zavody nejezdim jde mi o to aby ta motorka vydrzela co nejdyl..


*yes* :thmubup:

(reakce na) Jak řadíte

3.3.2007 v 10:00 | Nahoru | #70
Twister>trochu objektivity! je to oboustraný. když někdo napíše, že řadí bez, tak se vždycky najde chytrák, co rozebral tuny převodovek a hned je oheň na střeše. *no*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadíte

4.3.2007 v 18:00 | Nahoru | #71
Měl jsem možnost porovnat spojkový koše na motorkách na kterých se řadilo bez spojky a se. Na motorkách kde se řadilo bez spojky jsou spojkový koše výrazně dosekanější než na motorkách kde se používala spojka. Pochopitelně ne za krátkou dobu provozu ale za delší čas. Při osekaném spojkovém koši má spojka výrazně horší funkci než koš bez záseků.

(reakce na) Jak řadíte

4.3.2007 v 18:06 | Nahoru | #72

karf píše: PetrTM>tím maličko menším úhlem myslíš, že ty kola nejsou s přímým ale šikmým ozubením?
http://mujweb.cz/www...25_ozubena_kola.html
asi v půlce jsou dvojice ozubených kol - přímý - úhel 90° a šikmý - úhel B (beta) je menší
http://mujweb.cz/ww...imir/21_26/ozbk9.gif

takže podle tebe třeba 85° nebo nějaký takový číslo?

all>
v CB500 jsou všecky oz. kola v převodovce s přímýma zubama (beta=90°). mám ale trochu tucha, že si pletete způsob řazení. co jsem viděl převodovky, tak se používá řazení převodů spojkama takže kola jsou pořád v záběru a přiřazují se přesuvnou spojkou a právě ta spojka se poškozuje při nešetrném řazení.
já si ale pod pojmem nešetrné řazení nepředstavuju řazení bez spojky ale třeba takový, kde si majitelé yamah, hond vtr atd stěžují, že jim dvojka řadí s děsnou ránou. ano i na cb padne pěkná rána, když dam dvojku v 60ti a motor je na 1000ot/min. ale když při řazení dvojky z jedničky plyn nezavřu tak tam dvojka spadne jak po másle. a vo tom to je.
mimochodem, zkuste si zařadit v autě se studeným motorem jedničku na místě a pak totéž, když auto jede asi tak 10km/h což odpovídá té rychlosti jedničky na volnoběh (u motorky to platí v podstatě taky) spadne tam úplně sama.


V autě je úplně jiný systém řazení. Synchrony!!!

(reakce na) Jak řadíte

4.3.2007 v 18:32 | Nahoru | #73
pavlos55>torchu divny ne ? ze je na tech kde se radi bez spojky vyze rozsekanej .. je to totiz naopak :)

1 reakcí na tento příspěvek Jak řadíte

5.3.2007 v 01:57 | Nahoru | #74
Joraell-TE : taky mi to tak logicky vyplyva :) mel sem to osekany treba na jawe, kde se prave radi automaticky pokazde se spojkou

(reakce na) Jak řadíte

5.3.2007 v 09:14 | Nahoru | #75
Bubrak ZX9R>no tak jaksik logicky se pri vystaveni spojky dostanou lamely do zadni polohy (proti smeru otaceni) a po naslednem rychlem sepnuti zase narazi o spojkovy kos na druhe strane ... zatimco pri razeni bez spojky se lamely neustale v záběru

Jak řadíte

5.3.2007 v 10:34 | Nahoru | #76
Joraell-TE: no presne tak....

(reakce na) Jak řadíte

5.3.2007 v 10:49 | Nahoru | #77
Joraell-TE> Na crosu bez spojky(nahoru dolu).spojku mam na rozjezd a na to,kdyz to chci potahnout pres spojku (prujezd zatackou a pod.)..spojku nemam urcite na to, abych se unavoval mackanim spojky...nejsem zadnej arnold

na silnicaku mackam spojku nahoru dolu


vseobecne......vzhledem k tomu,ze pulka lidi zde nema vubec predstavu o tom,jak motocyklova prevodovka funguje (cpou tam sikme ozubeni.....to somozrejme na motocyklu pouzito bylo,ale davno se od toho upustilo...Praga DB 500,nejakej bavorak a urcite mnoho dalsich)) , tak asi nema smysl vysvetlovat ,jak rozdilna je prevodvka v motokrosu oproti nejake klasickemu silnicaku (jine podbrouseni zubu zubove spojky...ja mam treba 2°,kolik je na silnicaku nevim,ale bude to vic; jemnejsi odstupnovani kvaltu, jiny pocet zubu zubove spojky,zesileny hnaci a hnany hridel,kola na jehlovych loziscich, sirsi zuby na kolech,zilena loziska + mnoho jinejch rozdilu,o kterych nevim )


proto na motorce,ktera je na to DELANA, tak razeni bez spojky je naprosto vpohode...
razeni ze spojkou jiste zivotnost prodlouzi,ale u zavodnich specialu jsou namahane dily bohate predimenzovany,aby toto tvrde zachazeni prezily po mnoho let bez ujmy

Jak řadíte

20.4.2007 v 23:44 | Nahoru | #78
Řadit se dá všelijak a spojka se dá použít nejenom pro rozjezd a nebo "brnknutí" ve vinglu.
Někdy, v prudkém výjezdu, jsem musel řadit z 2 na 1 při plném plynu bez spojky...někdy je zase dobré při snaze o co nejlepší čas neubírat plyn a nahoru řadit ne se zcela vypnutou spojkou...atd. Je dost způsobů řazení a na zkušenosti jezdce je použít v dané situaci optimální variantu.
Motokrosové a soutěžní speciály jsou prioritně určeny pro špičkový sport a tam pro jakoukoliv ztrátu času není místo. Ale řazením se spojkou nic nepokazíte.

Jak řadíte

21.4.2007 v 09:59 | Nahoru | #79
levou nohou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadíte

1.6.2007 v 10:14 | Nahoru | #80
karf> johoho.. to te asi synchrony milujou, dyz posilas v aute jedna bez spojky:)) Teda nevim, pravda, ze operuju furt se starejma pleckame...

1 reakcí na tento příspěvek Jak řadíte

1.6.2007 v 13:38 | Nahoru | #81
u endura by mě to taky zajímalo.. na okruhu na R1 běžně bez spojky... jako všichni ostatní co jezdili MČR .. spojka zdržuje, ale u endura tyhle poznatky nemám, takže radši trénuju levou ruku :)

(reakce na) Jak řadíte

1.6.2007 v 15:24 | Nahoru | #82
jak uz sem psal asi bych si na razeni se spojkou uz nezvykl :) je to desn nepohodlne ale jako nekdy je treba ji zmacknout ale to pri prudkem brzdeni a podrazovani treba z 4 na 1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadíte

1.6.2007 v 17:14 | Nahoru | #83
SmokinCBR>>
já jsem nikde nenapsal, že řadím v autě bez spojky. jen jsem napsal, že zařadit jedničku jde snáz, když se auto pohybuje než když stojí. :rolleyes:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadíte

1.6.2007 v 17:17 | Nahoru | #84
v nakladaku radim prvni 3 kvalty bezne bez spojky jde to jednoduseji jak se spojkou ...
prevodovka je bez synchronu ...

2 reakcí na tento příspěvek Jak řadíte

1.6.2007 v 20:01 | Nahoru | #85
Líbilo by se Ti, kdyby Tě někdo vyhnal ráno z postele a do pěti minut jsi musel šlapat deset kilometrů na kole ? Takový pocit pociťuje spojka při řazení bez ať nahoru či dolu. Spojka je od toho, aby se mačkala. Jenom si na to zvyknout.

(reakce na) Jak řadíte

1.6.2007 v 20:18 | Nahoru | #86
angelina63>tohle je prave pohled cloveka co vylezl z autoskoly a ma pocit ze to co rikali v tom videu platí vzdy a vsude *no* jinak spojka pocituje asi tak velke kulove pri razeni bez mackani :) mlo tam bejt asi prevodovka .)

Jak řadíte

2.6.2007 v 10:59 | Nahoru | #87
Zhruba 60 motohodin jsem najezdil na gasu 450 bez spojky. Drsny razeni bez, spojka jen pri rozjezdu dneska jsem rozebral motor nikde ani znamka opotrebeni kola prevodovky zrovna tak.Takze ja vesele radim nadale bez spojky :) bez jakych koliv uvah ze to motorce vadi

1 reakcí na tento příspěvek Jak řadíte

4.6.2007 v 16:29 | Nahoru | #88
Převodovky enduro motocyklů bývají nejčastěji dvouhřídelové s koly ve stálém záběru a řadí se čelními zubovými spojkami. Zubová spojka spolehlivě funguje při rozdílu otáček cca 250/min. Takový rozdíl mezi jednotlivýma kvaltama není. Takže to je to, že motocykl je na to uzpůsobený a zkonstruovaný. Rázy v převodném ústrojí tlumí tlumiče záběru (třeba) ve spojce a spojka svým mírným prokluzem. Rozměry kol a hřídelí jsou na to dostatečně dimenzované. Semtam se objeví "inovace", ale ty nemají obvykle dlouhého trvání. Takže převodovky už nebývají slabým místem strojů, jak to bývalo v dřevních dobách motorismu :)

(reakce na) Jak řadíte

4.7.2007 v 16:20 | Nahoru | #89
Řadím vždy se spojkou. Bez spojky jen úplně vyjímečně, když to opravdu jinak nejde.
Od zavedení hydraulického ovládání to nepředstavuje žádný problém a kolečka v převodovce mě za to mají ráda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadíte

4.7.2007 v 18:02 | Nahoru | #90

Joraell-TE píše: v nakladaku radim prvni 3 kvalty bezne bez spojky jde to jednoduseji jak se spojkou ...
prevodovka je bez synchronu ...


To jezdíš s V3S? :lol:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist