Díky za odpověď.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
2 reakcí na tento příspěvek Řazení "nahoru" bez spojky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
1100Virago píše: http://forum.motorkari.cz/viewtopic.php?id=1205
http://forum.motorka...viewpoll.php?id=6902
http://forum.motorka....php?id=9063 [/quote]
tak z toho chytrej nejsem....prostě někdo řiká že to ničí někdo že stačí otáčky a motor mimo tah a jde to tam lehce bez násilí tak to už někdo rozlouskněte někdo kdo to ví určitě.... :( nejni někdo takovej?...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
co se týče toho řazení samotnýho...kolikrát jsem slyšel dost drsný kovový rány při řazení dvojky. zvlášť u čoprů, ale třeb i VTR, XL1000, byla tu i diskuze o Fazerovi tuším. myslíte, že to tý převodovce dělá dobře, když biker roztočí jedničku, zavře plyn, vymáčkně spojku (v tom momentě otáčky klesnou na volnoběh) a kopne dvojku? asi nic moc co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
3 reakcí na tento příspěvek Řazení "nahoru" bez spojky?
Na standartních motorkách tohle digitální zařízení není takže si musíme vypomoci vlastní šikovnou rukou - teda především zápěstím. V okamžiku kdy otáčky motoru dosáhnou okamžiku kdy by ste zmáčky spojku je ideální nechat to chviličku na těch otáčkách ani nepřidávat ani neubírat - stačí opravdu chvilička a následuje dvojchvat.
Dvojchvat je že zápěstím rychle uberete plyn - na většině japonců stačí tak 3-4mm ne jako tu rukojeť plynu pustit uplně - a v tom mikrookamžiku kdy ubíráte plyn zacvaknout pohybem levé nohy nahoru další kvalt a hned mu můžete dát zase napít (zatáhnout za plyn)
Z jedničky na dvojku bejvá dost často převodovej skok - velkej rozdíl v zubech kol převodovky co do sebe zapadají a tady řadit bez spojáka to už chce opravdu grif.
Kvalty od dvojky výše mají v převodovce zubovej rozdíl vcelku minimální a řadit pak bez použití spojky jde mnohem jednodušeji.
Podřazování bez spojáka to už je jiný kafé - tam už to chce cvik a opravdovej cit na motor - já osobně při podřazování většinou se spojákem, zkoušel sem to párkrát bez ale jak se to špatně načasuje tak to je taková kovová rána v převodovce že toho člověk brzo nechá. Při řazení navrch ale není problém - kvalt tam jenom lupne - žádnej kovovej nebezpečnej zvuk se nekoná. Spojku tím šikovně šetřím abych ji následně mohl ztrestat tím že tu kobylu hópnu na zadek :lol:
ještě že mám ducati , tam když chytnu za plyn spolujezdec sedí na zemi a držet se může jak chce :D - vtip se nezlob - já jen že se spolujezdcem rozhodně na litrovým V2 nepojedu ostřeji, tudíž je nesmysl řadit bez spojky (a u 180koňové motorky je to jasný , to spadne i řidič :D )
krom toho když řadím se spojkou , řadím prakticky stejně rychle jako bez spojky (ty setiny vteřiny nepočítám , mý hodiny v hlavě to nějak nedaj :D a díky tomu že jezdím pro zábavu a ne honit setiny tak to neřeším)
a pro všechny bezspojkáče , raději se naučte řadit se spojkou
3 reakcí na tento příspěvek Řazení "nahoru" bez spojky?
A rozvedl to:
- bez spojky - mají to dnes už tak dobře udělané, že to převodovka zvládne
- se spojkou - při těch výkonech se nikdy (zopakoval NIKDY) nikomu nepodaří řadit tak aby nedocházelo k prokluzům na spojce a tím ta spojka hodně trpí
To všechno byly jeho názory na dnešní SPORTOVNÍ mašiny.
Můj názor je ale takový že mě se to halvně netýká - na mé turistické motorce s výkonem 57 koní používám spojku vždy, taky proto, že takové riziko prokluzu spojky při nízkých otáčkách nehrozí a spojka je pro mě levnější než ozubené kolečka :thmubup:
Kdybych měl ale sportovní mašinu a jezdil okruh, tak dám na to co říká Lelek. Vlastně jsem si to tam i vyzkoušel, na půjčeném Hornetu a přišlo mi to naprosto čisté, jen člověk rychle povolil plyn tak na půlku a jemně (a rychle) to tam zatlačil, prostě zvýšil tlak na řadící páčku a ono to tam skočilo SAMO. Takže jo, věřím tomu co Lelek říkal.