Vytočenj motor potřebuje na naplnění válce větší objem směsy (myšleno za jednotku času), to dá rozum. Takže zavřením plynu dochází k podtlaku při sání a tím pádem dojde i k nasátí menšího množství směsy a tím docílí malého kompresního poměru. Naproti tomu podtlak brzdí motor (jako když nasadím na stříkačku jehlu - pořebuju na stejně ryclé nasátí mnohem větší sílu, než bez ní). Ku..... si to nebudu po sobě ani číst, se to takhle blbě vysvětluje.
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?
Naposledy editováno 18.06.2009 20:34:12
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?
xjrpavel>Podle mně teda, záleží jen a pouze na dvou věcech a to na kompresním poměru a na zdvihu. Ten(zdvih) je samozřejmě u čtyřválců proti dvouválcům o stejným objemu vždycky menší. To znamená že v okamžiku kdy píst stlačuje nasátý vzduch ve válci při brždění motorem, vlastně ho tlačí svým pohybem přes řetěz a převody celá motorka. No a čím delší je zdvih a tím i páka na klice která ten pohyb předává na píst tak tím je i větší odpor toho pístu a tím víc motorka i brzdí motorem... Zjednodušeně si zkuste vzít kybl s 10litrama vody a zvednout ho jen předloktím a pak to samo udělat s nataženou celou rukou - rozdíl pozná každej.
dobra blbost... jasne pist tlaci vzduch a tim kona nakou praci... tzn odebira energii kolu-cele motorce... akorat jak se prehoupne pres horni uvrat tak ten tlak co se tam vytvoril.. tak uplne stejne tlaci na pist, pohani kolo a energii (ochuzenou o ztraty) predava motorce zpatky.. takze v tom to nebude...
dlasi vec - zdvih a rameno paky... jo kdyz budes mit pullitrovej valec s velkym zdvihem tak je ten pist mensi, nez kdyz bude stejnej objem s malym zdvihe... takze v tvem primeru je to jako zvedat 10ti litrovej kybl predloktim, nebo 5ti litrovej natazenou rukou...
cele to je o praci/energii... stlacovanim plynu v uzavrene nadobe se moc energie nezmari..
Honzuna>To je dobry jak všichni píšete jak dvouválec brzdí "líp" .... to je dost blbý slovo proto. Podle mě čím mín to brzdí tím líp. Od brždění mám brzdy. Zlatý 4V.
no to tak prijde tobe... ja sem zvyklej do zatacek si brzdit tim ze uberu plyn, ono se treba doprava dost blbe pribrzduje kdyz stojis na stupacce spickou.. a o tom ze se motorka chova jinak kdyz se brzdi i zadnim kolem proti tomu kdyz se brzdi jen prednim.. o tom nemusi byt rec
Motor při škrceném sání musí konat zápornou práci, nejvíc ji musí konat 4T, 2T ji bohužel koná díky špatnýmu (symetrickýmu) časování stále.
Ed. ANO zápornou práci motor koná i při půl plynu
Naposledy editováno 19.06.2009 15:39:11
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?
jinak viz. : http://cs.wikipedia.org/wiki/Brzda a tam "Brzdy využívající stlačování plynů"
je tam napsáno toto (cituji): Motorová brzda – užívaná jako odlehčovací u některých nákladních aut a autobusů se spalovacími motory, brzdnou silou je podtlak válců motoru. Na podobném principu je založeno brzdění podřazením, tedy zařazením nižšího převodového stupně.
hledej a bude ti nalezeno...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?
karf>to plnění při zavřeným plynu...u karbců tam samozřejmě něco jde ale u stříkačky tam nejde benzín vůbec - proto i nulová spotřeba.
ty mas motku s dizlem jo? fakt zajimava studie zvlaste pokud se ji snazis aplikovat na benzinovy motor se 4 taktnim cyklem...nech si to patentovat
I když to přirovnání nebude tak špatné...
Hlavní kritéria: kompresní poměr, plocha pístu, průtoky ventilů, průtoky klapek (sací, škrtící), setrvačnost hmot (u motocyklu s vypnutou spojkou - klikový mechanismus apod. / u motocyklu s nevypnutou spojkou - setrvačnost klikového mechanizmu zanedbatelná setrvačné hmoty sami o sobě produkuje otáčející se kolo > F=m.a), odpory (od ložisek přes ozubená kola, ohyb článků řetězu po výfukové proudění apod.)
Naposledy editováno 19.06.2009 21:00:22
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?
Snad to nepíšu blbě
Jinak kdybych chtel popsat brzdeni motorem jednou vetou, napsal bych:
Pist musi pri sani prekonavat odpor "podtlaku" a pri stlacovani naopak odpor pri "tlaku", pusobici pakou na kliku pres ojnici a navic motor brzdi veskere treni v nem.
Pri vybuchovani smesi ve valci jsou tyto sily prekonavany a jeste zbyde dost na posunuti stroje kupredu