Chtěl bys se vás zeptat na vhodnost brždění motorem. Můj Strom motorem brzdí krásně a při klidnější jízdě skoro nemusím používat brzdu. Otázka se tak týká spíše nevýhod. Opotřebení řetězu se mám pocit vynahradí neopotřebení destiček. Absence brzdového světla zase při klinější jízdě není tak kritická. Jak je to ale s motorem samotným?
Díky za názory.
Naposledy editováno 12.05.2009 23:08:09
master.frydek>Mládě.Fidži >>> ne on pise ze se ma brzdit bez zmackle spojky a ty pises ze s ....
Nouzové brždění s vymáčklou spojkou je na motorce jedna ze základních začátečnických chyb
Vymáčklou=spojená spojka... začátečnická chyba1 reakcí na tento příspěvek Brzdit motorem Ano či Ne?
asik jo asik mas pravdu , promin .....ale lepsi by bylo napsat vymackal > bez spojky .... apod ze ...
master.frydek>Mládě.Fidži >>> kurnik , ja sem hotovy dneska a to mam pred sebou jeste smenu do 8:00
asik jo asik mas pravdu , promin .....ale lepsi by bylo napsat vymackal > bez spojky .... apod ze ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?
Předpokládám, že už tím, co jsem napsal, jsem nakrknul dost lidí
Vypadá to, že Zeoss vyhmátl zase jedno kontroverzní téma na které se povedou dlouhé a vášnivé diskuze. A do toho bych nerad zabředl
Brždění na moto je něco jiného než brždění v autě. Moto je jednostopé vozidlo a při brždění (mluvím o razantním-nouzovém) je nutno nejen zpomalovat, ale také zachovat dynamickou rovnováhu. "Odpojením" motoru od zadního kola snižuješ gyroskopický efekt, který tě drží na dvou kolech a v přímém směru. Kdo je šikovnej, tak i při razantním brždění dokáže ještě rychle podřazovat a tím efektivněji brzdit. Musíš to mít zažité, protože v těch tisícinkách sekundy není čas nad tím přemýšlet
docent>master.frydek> Já už radši budu držet klapačku
Předpokládám, že už tím, co jsem napsal, jsem nakrknul dost lidí
Vypadá to, že Zeoss vyhmátl zase jedno kontroverzní téma na které se povedou dlouhé a vášnivé diskuze. A do toho bych nerad zabředl
Brždění na moto je něco jiného než brždění v autě. Moto je jednostopé vozidlo a při brždění (mluvím o razantním-nouzovém) je nutno nejen zpomalovat, ale také zachovat dynamickou rovnováhu. "Odpojením" motoru od zadního kola snižuješ gyroskopický efekt, který tě drží na dvou kolech a v přímém směru. Kdo je šikovnej, tak i při razantním brždění dokáže ještě rychle podřazovat a tím efektivněji brzdit. Musíš to mít zažité, protože v těch tisícinkách sekundy není čas nad tím přemýšlet
1 reakcí na tento příspěvek Brzdit motorem Ano či Ne?
takze ted jeste jednou pro ty nejblbejsi vzadu (nemuzu si pomoct mam dojem, ze se mluvi o me ).
Pri nouzovem brzdeni
prava ruka- macka brzdu
leva ruka - nemacka spojku
prava noha - macka brzdu
Je to tak nebo jsem zase propad?
U motorky mě učí brzdit hlavně motorem, takže to taky dělám, když potřebuju akutněji zabrzdit, tak spojka + brzdy + případně podřazení a kvalt (při adekvátní rychlosti).
Jinak jsem nepochopil Fidžiho "protože bude muset těma brzdama ještě přetlačovat motor" - imho když jsi bez plynu a máš nižší kvalt, tak ti to naopak pomáhá ne? :\
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?
Zeoss>ok
takze ted jeste jednou pro ty nejblbejsi vzadu (nemuzu si pomoct mam dojem, ze se mluvi o me ).
Pri nouzovem brzdeni
prava ruka- macka brzdu
leva ruka - nemacka spojku
prava noha - macka brzdu
Je to tak nebo jsem zase propad?
tak nějak bych to dělal - případně spojka a nižší kvalt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?
CharlitoCZ>Zeoss>ok
takze ted jeste jednou pro ty nejblbejsi vzadu (nemuzu si pomoct mam dojem, ze se mluvi o me ).
Pri nouzovem brzdeni
prava ruka- macka brzdu
leva ruka - nemacka spojku
prava noha - macka brzdu
Je to tak nebo jsem zase propad?
tak nějak bych to dělal - případně spojka a nižší kvalt
a co ti pomuze ze das nizssi kvalt kdyz drzis spojku ? :\
master.frydek>CharlitoCZ>Zeoss>ok
takze ted jeste jednou pro ty nejblbejsi vzadu (nemuzu si pomoct mam dojem, ze se mluvi o me ).
Pri nouzovem brzdeni
prava ruka- macka brzdu
leva ruka - nemacka spojku
prava noha - macka brzdu
Je to tak nebo jsem zase propad?
tak nějak bych to dělal - případně spojka a nižší kvalt
a co ti pomuze ze das nizssi kvalt kdyz drzis spojku ? :\
no po zařazení pochopitelně pustíš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?
Everts72>Serpis> Když to řeknu hodně jednoduše, používá se tam místo kapaliny vzduch. Pedálem ovládáš množství vzduchu ktere jde do brzdových válcu a tlačí na destičky
to je trosku jinak - pedalem upoustis vzduch ze systemu aby v pripade ztraty tlaku auto zastavilo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?
To, co popisuješ, se používá jen u přívěsů. Tam může být buď jednohadicové propojení (zejména u traktorů), kde pokud je v hadici vyšší tlak než ve vzduchojemu přívěsu, se tento doplňuje a při poklesu tlaku v hadici se aktivují brzdiče.
U dvouhadicového propojení jedna z hadic trvale doplňuje vzduchojem, zatímco druhá je ovládací s negativním řízením, tzn. vlek je odbrzděn při plném tlaku v hadici a při jeho snižování začíná vlek brzdit.
Je to proto, by se přívěs okamžitě samočinně zabrzdil, kdyby se náhodou utrhl.
Abych nebyl jen proti Tobě... možná, že se u pár nejnovějších trucků tento systém zkouší, nicméně za svou kamioňáckou praxi jsem se s žádným takovým nesetkal. Navíc nečekané prudké zabrzdění je nebezpečnější než ztráta účinku brzd.
1 reakcí na tento příspěvek Brzdit motorem Ano či Ne?
http://www.ibesip.cz/307_Zivot-v-jedne-stope-4-dil
Naposledy editováno 14.05.2009 07:36:32
BikerJim>Lub@> Ale ho*no... u náklaďáku ovládáš brzdovým pedálem redukční ventil, který pustí do brzdových válců tím vyšší tlak, čím více pedál sešlápneš a po uvolnění pedálu přebytečný tlak z válců opět odpouští (u vozidel s dlouhým vzduchovým vedením, např. T148, jsou ještě přídavné vypouštěcí ventily pro rychlejší odbrzdění). Návrat pístů do klidové (odbrzděné) polohy zajišťují pružiny. Obráceně je to jen u okruhu ruční brzdy - tam se válce uvolňují právě tlakem, takže při poruše kompresoru musíš válce uvolnit ručně šrouby (abys např. mohl vléci truck s nefunkčím motorem).
To, co popisuješ, se používá jen u přívěsů. Tam může být buď jednohadicové propojení (zejména u traktorů), kde pokud je v hadici vyšší tlak než ve vzduchojemu přívěsu, se tento doplňuje a při poklesu tlaku v hadici se aktivují brzdiče.
U dvouhadicového propojení jedna z hadic trvale doplňuje vzduchojem, zatímco druhá je ovládací s negativním řízením, tzn. vlek je odbrzděn při plném tlaku v hadici a při jeho snižování začíná vlek brzdit.
při ztrátě tlaku brzdí i zadní náprava u tahače,ruční brzda odfoukne a brzdí to pružinama,je to kvůli tomu,kdyř to zabrzdíš ručkou na kopci,aby se to nerozjelo,když uteče vzduch,dokud nenafoukáš,nerozjede se to,pokud bouchne třeba hadice,zamátne se to poměrně pomalu,sle třeba roztrženej vzduchojem to zařízne na fleku a to je dost nepříjemný.
Je to proto, by se přívěs okamžitě samočinně zabrzdil, kdyby se náhodou utrhl.
Abych nebyl jen proti Tobě... možná, že se u pár nejnovějších trucků tento systém zkouší, nicméně za svou kamioňáckou praxi jsem se s žádným takovým nesetkal. Navíc nečekané prudké zabrzdění je nebezpečnější než ztráta účinku brzd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?
Benja>Autem i motorkou normálně brzdit motorem je někdy lepší než brzdou .... a u dvoutaktu by se nemělo brzdit motorem ... a je rozdíl mezi naftou a benzínem ... nafta táhne od spodu, takze se muze brzdit motorem do nizsich otacek nez benzin ... pletu se?
No hlavně nafta všeobecně toliko nebrzdí, jelikož je většina naftovejch motorů přeplňovanejch a tudíž se do nich pořád žene mnohem víc vzduchu než do atmosfér...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?
BagoBorec>Benja>Autem i motorkou normálně brzdit motorem je někdy lepší než brzdou .... a u dvoutaktu by se nemělo brzdit motorem ... a je rozdíl mezi naftou a benzínem ... nafta táhne od spodu, takze se muze brzdit motorem do nizsich otacek nez benzin ... pletu se?
No hlavně nafta všeobecně toliko nebrzdí, jelikož je většina naftovejch motorů přeplňovanejch a tudíž se do nich pořád žene mnohem víc vzduchu než do atmosfér...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?
Mládě.Fidži>BagoBorec>Benja>Autem i motorkou normálně brzdit motorem je někdy lepší než brzdou .... a u dvoutaktu by se nemělo brzdit motorem ... a je rozdíl mezi naftou a benzínem ... nafta táhne od spodu, takze se muze brzdit motorem do nizsich otacek nez benzin ... pletu se?
No hlavně nafta všeobecně toliko nebrzdí, jelikož je většina naftovejch motorů přeplňovanejch a tudíž se do nich pořád žene mnohem víc vzduchu než do atmosfér...Ehm, to snad nemyslíš vážně
Né, to sem fakt napsal jen tak zprdele.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?
BagoBorec>Mládě.Fidži>BagoBorec>Benja>Autem i motorkou normálně brzdit motorem je někdy lepší než brzdou .... a u dvoutaktu by se nemělo brzdit motorem ... a je rozdíl mezi naftou a benzínem ... nafta táhne od spodu, takze se muze brzdit motorem do nizsich otacek nez benzin ... pletu se?
No hlavně nafta všeobecně toliko nebrzdí, jelikož je většina naftovejch motorů přeplňovanejch a tudíž se do nich pořád žene mnohem víc vzduchu než do atmosfér...Ehm, to snad nemyslíš vážně
Né, to sem fakt napsal jen tak zprdele.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?
Mládě.Fidži>BagoBorec>Mládě.Fidži>BagoBorec>Benja>Autem i motorkou normálně brzdit motorem je někdy lepší než brzdou .... a u dvoutaktu by se nemělo brzdit motorem ... a je rozdíl mezi naftou a benzínem ... nafta táhne od spodu, takze se muze brzdit motorem do nizsich otacek nez benzin ... pletu se?
No hlavně nafta všeobecně toliko nebrzdí, jelikož je většina naftovejch motorů přeplňovanejch a tudíž se do nich pořád žene mnohem víc vzduchu než do atmosfér...Ehm, to snad nemyslíš vážně
Né, to sem fakt napsal jen tak zprdele. No panečku, kdybys řekl, že je to vtip, tak bych se i zasmál. Pokud to není, tak říkám, že je to chujovina
A co si myslíš že turbo dělá když pustíš plyn? Setrvačností výfukovejch plynů stále žene vzduch pod tlakem do sání Nečekanej zvrat co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?
1 reakcí na tento příspěvek Brzdit motorem Ano či Ne?
Tem plynovej pedal vas nekdy muze vytahnout z pruseru zrovna tak jako ta brzda, zalezi na situaci, a pokud tam mate neutral....tak to neustojite. U 4taktu davam neutral jedine na krizovatce.
Naposledy editováno 14.05.2009 22:06:25
brzdit motorem jo, při krizovce? co já vím? většinou se to snažím nějak řešit a nemám čas nad tím přemýšlet, takže fakt nevím. ale myslím, že čím míň je spojka zmačklá (rozpojená), tím líp. chce to hlavně pořádně brzdit všeckým, co je po ruce (brzdy, ruky, noho, oči..).
1 reakcí na tento příspěvek Brzdit motorem Ano či Ne?
Von i ten benzinovej motor tahne vic "pico" vodspodu kdyz ma vetsi kompresni pomer... takze jinak, vse je jen o pomeru prumeru pistu a zdvihu (pri stejnem obsahu).
Nebo uplne jinak, jaky je rozdil v tesneni pistu vznetoveho a benzinoveho motoru? Ja tam moc zasadnich rozdilu nevidim.
... nejak nevim ale zakladni rozdily mezi vznetovym a zazehovym motorem, nam nekterym stastnym, vysvetlovali ve fyzice na 2. stupni zakl. skoly, nevim co tam lidi uci dnes...