2 reakcí na tento příspěvek Převodovka jawa 350 638
1 reakcí na tento příspěvek Převodovka jawa 350 638
Na kulise řazení se zkoušel víc přibouchnout nýt co drží desku a oko tyčky vydliček,občas to pomohlo.Občas bylo potřeba přihnout i novou vydličku.Byla to vždy magie s nejistým výsledkem.
Chytrá knížka říká:
"K poruchám vydlic a vypadávání 3. rychlosti dochází především v důsledku jízdy s přepnutým sekundárním řetězem.Toto přepnutí způsobuje rychlé opotřebení ložiska kola s nábojem,druhoně pak vyvracení kola s nábojem a příčení hlavního hřídele,což je vlastní příčinou mnohdy opakované závady."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka jawa 350 638
laďa prášil>Převodovka z dobrejch dílů složená nemá důvod nefungovat, jak řikal pan Růžička z prodejny ve Strašnicích. Ptal jsem se jednou, jestli má cenu měnit vidličky plechový za litý, říkal, že ne. Moje závada - ohlá tyčka, co vidličky nese, vidličky vydřený.
To je nesmysl, u 350/632,633,634,638 jsou vidličky záměnné, místo plechových můžeš dát litinové, vydrží mnohem více, i dkyž za dvounásobnou cenu. Taktéž ona vodicí tyčka u starších byla ocelová a mohla se ohnout (stalo se mi), ale dá se nahradit opět novou asi z litiny - ta se neohne, ale pro změnu se může zlomit.. (taky semi stalo, ale jinou chybou).
JirkaCBR-fi>Diky za rady!Ale....motor je po go!Tak ze jsem daval i nove vydlicky razeni.Prevodove kolecka jsou taky OK zadne ocesane zuby nebo tak neco..spis jsem si rikal jestli neni nekde sptane vymezena vule v prevodovce.Ale jak sakra prijit na to co a kde by chtelo vymezit kdyz prakticky tu prevodovku po "zapuleni"nevidim pracovat C
Ano, vymezení vůli je nejdůlěžitější věc pro hladký chod převodovky, pokud ale nevíš jak na to, tak by jsi rozhodně ten motor neměl sá mdávat do kupy.. Jde to relativně jednoduše, musíš změřit vzdálensoti od obou vík, mít správnou vůli na hřídeli, pak se měří vzdálenosti koleček od stran a dle toho se vymezují. Ačkoliv si na motoru dokážu udělat téměř vše, tak tohle svěřuju servisu, kde to umí (a neumí to každý servis..) Motor samozřejmě proto musí být rozpůlený, vůle nechávám vymezovat při každém rozpůlení motoru, nejen když se dělá něco s převodovkou.. Když jsou vůle správně vymezeny, tak převodovka chodí krásně, rychlosti padají samy a nevyskakují, pokud ano, tak je něco blbě a když se to nezačně hned řešit, tak tak se prvně zničí vidlička, může se natavit (plechová) do drážky v kolečku a skončí to ohnutou (nebo u litiny zlomenou) vodicí tyčkou a poškozenými ozuby..
Ale pokud motor doma majzlíkem rozloží a za studena složí kdejaký jouda ve stodole, tak se nedá divit tomu, jakou pověst starší jawy mají..
Já si tipuji, že při skládání motoru nedával pozor aby se ti neopřela převodová kola bočními zuby o sebe a při násilném stahování karterů (kvůli klikovce to bez velké síly nejde) sis tím ohnul vidličku nebo prohnul vodící hřídel.
Půlení ti nezávidím, díky tomu uložení předlohového hřídele na jehlách se to skládá pěkně blbě.
Edit: Doplněk: Na motorech 638 se v továrně vůle převodovek nikdy nevymezovala. Narozdíl od kejvačkové a panelkové převodovky, kde bylo vymezení vůle kriticky důležité pro životnost řadícího ozubení hřídele, převodovky 634 a 638 si s vůlí obvykle dobře poradí, přesah bočních zubů je tam dost velký. Návod na vymezení vůle si stáhni v technice na www.jawamania.info, je to celkem jednoduché. Tvůj problém to ale samo o sobě nevyřeší.
Naposledy editováno 06.10.2009 09:34:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka jawa 350 638
To je nesmysl, u 350/632,633,634,638 jsou vidličky záměnné, místo plechových můžeš dát litinové, vydrží mnohem více, i dkyž za dvounásobnou cenu. Taktéž ona vodicí tyčka u starších byla ocelová a mohla se ohnout (stalo se mi), ale dá se nahradit opět novou asi z litiny - ta se neohne, ale pro změnu se může zlomit.. (taky semi stalo, ale jinou chybou).
Co je nesmysl? Já neříkal, že nejdou vyměnit, ale nemá to smysl, to souhlasím. Litinová vodící tyčka?? To je nějaký patent jawa?
Převodovka z dobrejch dílů složená nemá důvod nefungovat - to je zřejmě to stejné viz: Edit: Doplněk: Na motorech 638 se v továrně vůle převodovek nikdy nevymezovala.
Dělat si uluze, že to někde v servosu umí, to bych si nedělal. Skládám si motory sám, nový díly, dobrý díly, pečlivá montáž a vše musí jít lehce. Poslední motor mi drží cca 5.rok, nejezdím moc, ale zatěžuju dost.
video jawa
Koukni na řadící automat co kouká z motoru, měl by tam bejt šroubek... jeho povolováním nebo utahováním se tohle ovlivnuje, ale nevím jak na kterou stranu, to budeš muset zjistit. Jestli máš motor vážně po GO nic jinýho by to bejt nemělo
Tohle asi nebude s tímto souviset a volím mírná slova: Závada spojky - jestli myslíš tohle, by se projevovala i na 1. 2. a to ještě víc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka jawa 350 638
laďa prášil>.. Litinová vodící tyčka?? To je nějaký patent jawa?
ASi jo, čuměl jsem jako puk, když se zlomila.. Bylo mi divné, že není lesklá jako původní, která se prohnula a začlo jít blbě řadit.. Bylo to v 632. Ta litinová za jízdy v 90km/h nevydržela a praskla a vydličky skončily mezi zuby, parádní zážitek
(pak jsem litinovou v obchodě s poděkováním odmítl a mazal jinde koupit klasiku )
Mimochodem - na motoru jako jawa je právě převodovka asi to "nejsložitější", no a když to nejdůležitější je špatné.. + uložení kliky, tak jako za co ta motorka stojí? Upřimně řečeno za prd. Je vymyšlená tak, aby byla levná-a to se nevyplácí. A to se nechci nikoho dotknout, i kamna se vylepšovala tak, že se dělala dvířka z tenčího plechu. A zlepšovatelé za to brali odměny. Pak vznikalo to, čemu děda říkal, že je po tym hovno. Že jsem si vzpomněl- to byly třeba 16 kola- bylo spočítaný, kolik se ušetří národnímu hospodářství, když budou menší ráfky, menší spotřeba gumy na pneu - a přitom se prodala "celá" motorka do ciziny za konkurenční cenu. Nebyl to žádný vývoj ani móda. Šetřilo se na tom. A vývoj jako takový? No, zůstaňme radši u toho, že to tam ti chlapi neměli lehký.
Převodovka 638: rozklikni si obrázek a to samý:
převodovka jawa
Ony se některý části zázračně opakujou: Ti chlapi byli geniální protože sestavili funční převodovku a některý kola se jen prohodily. Japonci je neprohazovali a udělali převodovku co nejlepší, ne co nejlevnější. Proto dnes jezdí koukat na Karlův most. Howgh
C.J.>ASi jo, čuměl jsem jako puk, když se zlomila.. Bylo mi divné, že není lesklá jako původní, která se prohnula a začlo jít blbě řadit.. Bylo to v 632. Ta litinová za jízdy v 90km/h nevydržela a praskla a vydličky skončily mezi zuby, parádní zážitek
(pak jsem litinovou v obchodě s poděkováním odmítl a mazal jinde koupit klasiku )
Počítám, že se tam při montáži připletlo něco, co tam náhodou pasovalo.... tak to asi bude
Jedná se mi o to, že jsem musel vyměnit řadicí hřídel páč byla vyčochtaná a new kterou jsem si objednal odněkud z Ústí n/L jsem musel různě poupravovat, např. ty kolíčky co pohybujou s kulisou tam nešly a po úpravě palce trošku zadrhávaly. Ale myslel jsem že až budou v oleji že se ochodí. Ale nestalo se a naopak ten čípek ohnul ten plech po kterém jezdí, a kulisa řazení se dostala pod něj a zůstalo vyneutralizováno a já domů tlačil.
Kvalty drží, nevibrují ale nejdřív mi začal motor při řazení 2,3,4 sám zamačkávat páku jako na startování, tak jsem sundal víko a zjistil jsem vymačkané plošky na hřídelích(start.hřídel vs řadící hřídel). Obé jsem vyměnil, ale ta řadící byla ňáký šmé(to jsem psal včera). Ten zajížděcí kolíček ohnul kulisu. Chtěl jsem jí vyměnit, ale vede krz ní právě nějaká hřídelka která nevím zatím jak se jmenuje. Tak jsem tu kulisu narovnal a všiml jsem si že tam byl prasklý svár. Tak jsem to bodnul a půlit to budu až po výstavě BOHEMIAN CUSTOM BIKE v PRAZE, nebo až to zase nebude fachčit. P.S.-podle toho co nastane dříve
1 reakcí na tento příspěvek Převodovka jawa 350 638
za ta dlouhá léta, co dělám Jawy a Čízy jsem několikráte potkal ohnutý hlavní hřídel převodovky, zapříčiněný právě degradací ložiska pod sekundárním kolečkem. Snadno se to pozná i na složené převodovce (mimo přesné měření téměř nijak jinak, protože okem to vidět není) tak, že při zařazeném neutrálu při vzájemném protáčení hřídele spojky a sekundárního kolečka se to v některých polohách zadrhává a v jiných to jde v pohodě. Následkem toho je radiální a axiální deformace vidliček řazení, která snadno prohne i vodící tyčku vidliček. Zažil jsem pak i jakési "zadření" vidličky v drážce kolečka, které dokonce ulomilo jednu tu tenkou nožičku vidličky (aj jsem párkrát z motoru demontoval vidličky nalomené).
Půlení se asi nevyhneš, ale po zkušenostech doporučuju pečlivě přeměřit přímost hřídelů (ideálně v hrotech), složit převodovku "nanečisto", tedy do karterů bez klikovky, projet všechny rychlosti a dle potřeby vyladit přihýbáním aretace řazení (domečku s kuličkou a pružinkou) správnou polohu vidliček pro všechny rychlosti. Důležité je mít při tom správě stažené hřídele vůči ložiskům, tedy nasadit sekundární kolečko a dotáhnout maticí na jedné straně a na druhé dát kousek vhodné trubky a přitáhnout maticí ke spojkovému koši, protože jinak se nic logicky nenaměří .
Více zatím neporadím, neb bych musel vidět vnitřek té převodovky - zejména opotřebení kulisy řazení v místě řadících kamenů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka jawa 350 638
Převodovka ČZ (jakákoli) a 638 se jistě liší (pokud nemyslíme například ČZ 472 s motorem J 634, kde se konstrukce prakticky liší jen uložením předlohy a pár drobnostmi), nicméně co mají společné je, že do kola převodovky, navazujícího na sekundární kolo je přes bronzové pouzdro vložen hlavní hřídel převodovky a tato sestava je uložena do dvou ložisek (ložisko pod sekundárním kolečkem a pod spojkovým košem) a toto se přesně ohýbá a následek je havárie vidliček. Mimochodem vidličky J 634 a například ČZ 477 jsou konstrukčně stejné (jednoduchá vidlice) a proto trpí stejnými neduhy .
Nicméně pro tazatele je vzkaz jasný: prvně zkontrolovat geometrii všech součástí, jestli je taková, jaká má být
1 reakcí na tento příspěvek Převodovka jawa 350 638
za cca 100kkm jsem měl závady převodovky dvě, nešla 4ka... a to už byla ta převodovka vyhoněná tak, že tam mělo všechno vůli jak mrkev v kýblu, byl v prdeli boční ozub a tak skákala ven.. na nějaký alotria se zabrušováním jsem se vysral, nasadil nový kolo a převodovka najezdila ještě moc. Protože ten motor měl už prede mnou najeto moc (dneska už má objetou zeměkouli tak 4x ) tak jsem musel ohledně vodicí tyčky vidliček udělat vymezovací kroužek na axiální vůli, která už byla taková, že to z karteru div nevypadlo, v tom osazení na jednej straně to bylo promačkaný tak 3mm, protože to osazení je malý... toť vsjo..
s dvouválcem bylo s převodovkou problémů víc a to jsem na něm najezdil proti jednoválci dohromady hovno...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |