1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysedávání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysedávání
Ano to chápu, ale k čemu je to dobrý?Měl bych v té zatáčce být rychlejší, než když jedu a nevysedávám?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysedávání
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysedávání
no možná to drsně vypadá, ale já si myslím, že jsem pomalejší...Třeba dělám něco špatně. *no*
2 reakcí na tento příspěvek Vysedávání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysedávání
Dokázal by si posoudit podle fotky, jestli vysedávám správně?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysedávání
2 reakcí na tento příspěvek Vysedávání
1 reakcí na tento příspěvek Vysedávání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysedávání
Aha.Už to chápu, takže když vysednu nemusím tolik naklánět mašinu.Já vůl vysedával a ještě víc nakláněl motorku... *no*
2 reakcí na tento příspěvek Vysedávání
Ale neni to tak jednoduchý vysvětlit bez názorné ukázky (souvisí s tím i přilnavost , soudržnost, a dost dalších vlastností)
1 reakcí na tento příspěvek Vysedávání
-Při průjezdu zatáčkou na tebe působý gravitace (k zemi) a odstředivá síla (ta tě táhne ven ze zatáčky). Proto se nedá jet do zatáčky bez náklonu( odstředivá síla by s tebou bouchla o zem- táhla by do prava , ale do leva by tě netáhlo nic)
Ale když se nakloníš tak gravitace(správně tíhová síla) tě táhne jokoby do leva a odstřediv. síla do prava.Tyhle síly musí být vyrovnané aby si to nepoložil(do leva) , nebo nepřevrátil( do prava).
čím více se nakloníš- tím větší je tíhová síla(táhne tě jakoby do leva) a proto musíš mít vjetší odstředivou sílu (té dosáhneš vyšší rychlostí) aby se síly vyrovnaly.
Ale jak se ty síly přetahujou, tak tě táhnou i kolmo dolů(svisle ve směru od řidítek ke kolům) a tady přichází ke slovu ta přilnavost a soudržnost(laicky jak na sobě dva materiály drží).
Ta musí udržet ty síly " přilepené šikmo na silnici a to má své hranice.
Čím vjetší styčná plocha tím se udrží více síly.
Čím měkčí směs pneu (i to má své hrnice- aby silnice nepůsobyla na pneu jako struhadlo na brambory)tím více přilne plocha pneu k silnici a víc udrží.% skus zatočit na náledí a poznáš co myslím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysedávání
Nevím co si pod touto odpovědí mám představit.(nic proti)
Pokud je něco co jsem napsal, špatně popsáno nabo chceš něco doplnit tak do toho.
1 reakcí na tento příspěvek Vysedávání
Pro zacatecniky: hlavne se ty voe nedivej na zem jak je koleno daleko od zeme! Mohl by ses tam hodne brzo ocitnout celej a sledovat jak je motorka daleko od tebe :lol:
Sam jsem to zkousel a hodne brzo jsem si to rozmyslel. Nastesti jsem s sebou neplacl
Hele ja nevim, zajizdim takze jezdim turistickou, ale koleno mi v nakejch utazenejch serpentynach jde ven uplne samo, abych prenesl vahu na vnitrek zatacky. Bez toho citim jak chce masina ven, s nim me to krasne cuca zpet dovnitr. Vzdyt to musis citit sam ...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysedávání
Inak aby som nevyzeral ako clovek, ktory len keca, tak tu je moj zdroj mudrosti.
celkom pekne vysvetlene, takze ked to zoberies ako studijny material, mozno pomoze.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysedávání
Budwi535virago píše: Tak to skusim jinak (nejsem učitel tak sory jestli mi to nepude) Je jedno jestli jedeš do prava nebo do leva , ale mluvme o průjezdu zatáčkou v levo aby ses mohl zamýšlet nad tím obrázkem.
-Při průjezdu zatáčkou na tebe působý gravitace (k zemi) a odstředivá síla (ta tě táhne ven ze zatáčky). Proto se nedá jet do zatáčky bez náklonu( odstředivá síla by s tebou bouchla o zem- táhla by do prava , ale do leva by tě netáhlo nic)
Ale když se nakloníš tak gravitace(správně tíhová síla) tě táhne jokoby do leva a odstřediv. síla do prava.Tyhle síly musí být vyrovnané aby si to nepoložil(do leva) , nebo nepřevrátil( do prava).
čím více se nakloníš- tím větší je tíhová síla(táhne tě jakoby do leva) a proto musíš mít vjetší odstředivou sílu (té dosáhneš vyšší rychlostí) aby se síly vyrovnaly.
Ale jak se ty síly přetahujou, tak tě táhnou i kolmo dolů(svisle ve směru od řidítek ke kolům) a tady přichází ke slovu ta přilnavost a soudržnost(laicky jak na sobě dva materiály drží).
Ta musí udržet ty síly " přilepené šikmo na silnici a to má své hranice.
Čím vjetší styčná plocha tím se udrží více síly.
Čím měkčí směs pneu (i to má své hrnice- aby silnice nepůsobyla na pneu jako struhadlo na brambory)tím více přilne plocha pneu k silnici a víc udrží.% skus zatočit na náledí a poznáš co myslím
to co si napsal je z fyzikalniho hlediska uplna blbost.... cim vic se naklonis tim vetsi je tihova sila????????? ehm to je ulet......
cim vetsi stycna plocha tim vice udrzi sily??????? ehm treci sila nezavisi na plose, pouze na kvalite povrchu a pritlacne sile............
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysedávání
tudiz se do zatacky vyseda z nekolika duvodu:
1) machrovina, vysedlej frajer, ale je dost mozny ze jede pomalejs nez ty v sedle....
2) tim ze se posune teziste se nezmeni nic na rovnovaze sil .... treci, tihova, odstrediva (sorry dawe, nebudu ted sirit osvetu o setrvacnych silach a dostredivem zrychleni atd...) ale posunutim teziste se zmeni uhel motorka silnice a to tak ze motorka je v mensim naklonu nez kdybys sedel na ni ... tzn pokud mas nizko stupacky a nedas vetsi naklon kvuli nim, vysednes a pri stejnem naklonu na szupacku jedes rychleji, dalsi vec muze byt ze guma uz ve velkem naklonu nemusi mit uplne optimalni tvar (si na hrane) pokud ve stejne rychlosti vysednes...zmensi se naklon a guma doseda dale od hrany.......
... a jak tu uz bylo zmineno, tim ze je motorka vice naprimena tak se muze chovat jinak pri vyjezdu ze zatacky pod prudkou akceleraci......
3)zavodnici dokazi ,jak jiz psal dolik tusim, se oprit kolenem - ne jen s nim soupat - a vnaset do te soustavy dalsi silu tak aby odvratili smyk predniho kola.....
na motardu zas vysedaj na druhou stranu - tzn motorka jde do zatacky s vetsim naklonem nez kdybys sedel, dostanes gumu na hranu, tam uz ji utrhnes do driftu, pokud by ti to moc ujizdelo tak to obracene vysednuti trochu zmirnis , kolo se 'chytne' a tim drift regulujes.......