globalmoto_kveten





Téma: Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?
 
18.3.2009 v 18:45
Zdar chlapi, ted jsem se doslechl celkem naprd novinu od policajta kterej dělá na dopravce a to tu že má být od tohoto roku policie vybavena Nákladáky které budou schopny změřit motorovou brzdou výkon motocyklů, jelikož je na silnicích velké množství motorkářů kteří mají moto škrceno jen papírově.Mají s tím vyjet teď na jaře jak začnem jezdit. tak nevím co je na tom pravdy..ale jestli jo tak je to celkem nahovno ...Víte o tom někdo víc?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 10:38 | Nahoru | #241

1100Virago>assassin: Však ty kamióny budou v podstatě mobilní STK. Jinak - s tím PC a zjištění údajů o škrecní máš pravdu (to půjde i v tom kamiónu), ale fyzické ověření už není sranda. Jak dohledat restriktory v sání nebo pátrat po tryskách a otvorech v šoupátkách bez rozebrání? Zatímco měření je na pár minut a ani nemusí být po ruce databáze informací o způsobu škrcení.
Jinak taky si myslím, že rozdělení motorek podle kategorií by bylo lepší řešení, ale v tomhle jsme se přizpůsobili kvůli kompatibility s okolními státy, kde těch 25 kW platí taky.
Ještě bych navíc neomezoval věkem, ale teoretickou praxí. Takže dejme tomu dva roky řidičák na tu nižší kategorii a až pak otevřený, bez ohledu na věk. Nebo možná u starších tu praxi zkrátit a mít třeba řidičák na auto jako polehčující okolonost. Mladí by neměli takový pocit diskriminace a některým starým by to zachránilo krk.


Já bych dal do 50cm od 14 let, 125ccm a 11kw od 16ti let,
od 18ti let 550ccm 2-4 válce 650ccm 1 válec,a dva roky teoretické praxe na skupinu pod,
od 21 let do 100HP v sérii a tři roky praxe na skupinu pod a od 24 let bez omezení ale 3 roky praxe na skupinu pod.
Možná tvrdé,ale vím,proč to píšu. Můj názor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 10:43 | Nahoru | #242

1100Virago>assassin: Však ty kamióny budou v podstatě mobilní STK. Jinak - s tím PC a zjištění údajů o škrecní máš pravdu (to půjde i v tom kamiónu), ale fyzické ověření už není sranda. Jak dohledat restriktory v sání nebo pátrat po tryskách a otvorech v šoupátkách bez rozebrání? Zatímco měření je na pár minut a ani nemusí být po ruce databáze informací o způsobu škrcení.
Jinak taky si myslím, že rozdělení motorek podle kategorií by bylo lepší řešení, ale v tomhle jsme se přizpůsobili kvůli kompatibility s okolními státy, kde těch 25 kW platí taky.
Ještě bych navíc neomezoval věkem, ale teoretickou praxí. Takže dejme tomu dva roky řidičák na tu nižší kategorii a až pak otevřený, bez ohledu na věk. Nebo možná u starších tu praxi zkrátit a mít třeba řidičák na auto jako polehčující okolonost. Mladí by neměli takový pocit diskriminace a některým starým by to zachránilo krk.

edit: A s auty souhlasím taky a podle mě se něčeho takového dočkáme. V zahraničí existují řidičáky na zkoušku a omezení rychlosti, takže když nováčka změří jak jede rychleji, o papíry zase rychle přijde. Je jen otázka času, kdy se to objeví i u nás.



jasny to overeni skrceni je slozite, ale tak od toho mame ministerstvo dopravy se stovkama(tisicema) uredniku-odborniku kteri by meli neco vymyslet... jestli kdyz neni skrceni zjevne tak si musi u motorky 25kW prinest protokol (ne strasi nez naky dny jako evidencka) z autorizovaneho servisu apod (ale je to zase dalsi vec umoznujici korupci - lepsi udelat nake jednodussi pravidlo co plati vzdy viz zakaz vsech sport pro mlade) ale ani s tim merenim to neni easy, i kdyz ti motorku meri nakej ladic tak podepisujes ze si za to odpovidas ty a ze kdyz to nevydrzi je to tvuj boj... (podle me je teda mereni to samy jako porjet rovinku pod plnym, takze motorce nic nehrozi) ale jdou po svete storky jak se motorka na brzde huntuje... nekterejm lidem by se takove mereni nemuselo libit

hlavne by se nejdriv melo udelat neco s tim aby se lidi kloudne naucili ridit.. nez jim zakazovat naky stroje... nevybourene mladi na zakazy kasle...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 10:55 | Nahoru | #243
assassin: Problém s měřením je i u emisí. U dieselu se mě vždycky na STKáčku ptají, jak je na tom řemen - že by mi nemusel motor přežít. A je jen můj problém, jestli motor klekne, nebo vydrží. S brzdou by to bylo totéž.
S tím řízením - jo, zpřísnění autoškol, zkvalitnění praktické výuky... Jenže to očividně nefunguje ani v zahraničí, kde je úroveň přece jen vyšší. Protože i tam se dočkali zpřísnění řidičáků, a dříve než my. Bohužel, asi nic jiného než represe a obavy z ní fungovat nebude Ale je to zase jen reakce na předešlou akci. Kdyby se tolik mladých machrů nerozbíjelo na motorkách a v autech o stromy a hlavně jiná vozidla, mohly být neomezené řidičáky dodnes.

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 11:53 | Nahoru | #244
prackarr> bohužel tvoje informace jsou z části zcestné, v případě že policie nemá hmatatelný důkaz tak nic nezmůže.
Pokud ti dá lísteček za stěrač tak si ho vyfotí teda aspoň co vím v brně ale v tom případě můžeš tvrdit že to tam postavila osoba blízká o oni ti zase musí dokázat žes to byl ty.
Osobně pokud jde o prkotinu tak svou vinnu klidně uznám a flastr zaplatím nebo se to vyřeší domluvou, v případě že ale potkáš blba co se špatně vyspal tak ti hold pomůže jen znalost zákona

Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 12:02 | Nahoru | #245
Osobně bych taky rád viděl jinej systém na moto a auto
Hlavně je hovadina že v 18 si sedneš do jakýhokoliv auta a na mašiny nemůžeš.

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 12:03 | Nahoru | #246

1100Virago>assassin: Problém s měřením je i u emisí. U dieselu se mě vždycky na STKáčku ptají, jak je na tom řemen - že by mi nemusel motor přežít. A je jen můj problém, jestli motor klekne, nebo vydrží. S brzdou by to bylo totéž.
S tím řízením - jo, zpřísnění autoškol, zkvalitnění praktické výuky... Jenže to očividně nefunguje ani v zahraničí, kde je úroveň přece jen vyšší. Protože i tam se dočkali zpřísnění řidičáků, a dříve než my. Bohužel, asi nic jiného než represe a obavy z ní fungovat nebude Ale je to zase jen reakce na předešlou akci. Kdyby se tolik mladých machrů nerozbíjelo na motorkách a v autech o stromy a hlavně jiná vozidla, mohly být neomezené řidičáky dodnes.



rozvodak? me prijde ze tyhle veci pri zadnym mereni nemuzou trpet vic nez kdyz tomu slapes na silnici a ja u kazdyho auta co sem mel proste jednou za cas na plnej plyn jezdim a sem tam vytocim do bezvedomi i ropaka:)

1 reakcí na tento příspěvek Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 12:33 | Nahoru | #247
Celá tato diskuse ukazuje na typicky český nešvar - hledáme cesty, jak obejít platné předpisy a chyby u jiných místo toho, abychom respektovali platné předpisy. S mobilní STK jsou v ČR zkušenosti z loňska, kdy nám bylo zapůjčeno vozidlo s mobilní STK z Rakouska. Použití tohoto zařízení se ukázalo jako prospěšné, takže se nedivme, že stát zvažuje zakoupení takových vozidel pro použití na našich silnicích. Tato vozidla nebudou kontrolovat jen motorky, ale i ostatní vozidla - osobáky, náklaďáky i autobusy. Jde vlastně i o kontrolu činnosti stálých STK a navíc se jedná o provádění průběžné kontroly technického stavu vozidel na našich silnicích. Toto mají v kompetenci policie ČR a i celníci. Je to jedna z cest ke snižování počtu nehod (ty jsou často i důsledkem špatného technického stavu vozidel, i když jako příčina se uvede např. vysoká rychlost či nesprávný způsob jízdy). Jsem pro takovou kontrolu všema deseti.

Ještě ke kategoriím motocyklů - již platí 3.Směrnice EU o řidičských průkazech, která zavádí nové úpravy ve skupinách na moto. Nově bude zavedená skupina A2 místo stávající A/25 kW, omezení výkonu tam bude až do 35 kW, věk zůstane od 18 let. Po dvou letech praxe na moto skupiny A2 bude možné získat A bez omezení. Pokud zájemce nebude mít sk. A2, tak bude moci dělat A bez omezení až od 24 let.

Tuto směrnici musí členské státy EU zavést do svých národních předpisů nejpozději do konce roku 2010, takže by měla platit nejpozději od ledna 2011.

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 13:13 | Nahoru | #248
HonzaČ> rozumnej názor

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 22:01 | Nahoru | #249
Gal> co mi povis na toto:

Směrnice EU (directive) je závazná pro členské státy pouze pokud jde o výsledek, kterého má být dosaženo. Směrnice jsou implementovány (včleněny) do právního řádu daného státu a jsou součástí sekundárních pramenů komunitárního práva, které je nadřazeno všem národním zákonům členských států EU. Směrnice EU mají menší normativní účinnost než nařízení EU.

.....rekl bych,ze si to trosku odporuje s tim co pises...,nebo se mylim.....?

Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 22:04 | Nahoru | #250
Mě je to jedno, jezdim na motorce, na kterou mám legálně papíry. Osobně to schvaluju.

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 22:06 | Nahoru | #251
CBR-rr> nikde nepisu,ze machruju,tak sis to zrejme prebral sam,z par mnou uvadenych prikladu......a s poldama jednam vzdy pokorne....jenze jaksi to nejde porad.....,protoze holt jsou to taky lidi a taky sem tam prudej.....,takze pokud polda prudi, prudim taky....a bohuzel pro ne ,zatim je postaven zakon tak,ze slovo policisty dnes neni moc berna mince....a kazdy si muze myslet sve.....,tudiz kdyz jde na lamani chleba,tak se spise neveri policistovi.....stejne jako u soudu poskozenemu....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 22:12 | Nahoru | #252
prackarr> souhlasim, podle me maj lidi moc snadnej pristup k supervykonejm motorkam. (mam v 21 letech 100koni a nektery maj i mnohem vic) Vim ze v Japonsku je to nejak silne odstupnovany, mozna by se Evropa mohla inspirovat tam.

Edit: pismenka

Naposledy editováno 19.03.2009 22:18:00

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 22:13 | Nahoru | #253
TeKilla> no pokud bys nasypal zrcatka urcena na autobus na moto,tak homologaci nemaji....to da rozum...a ani se tu o to nemusuime prit....mam na mysli veci urcene originalnim vyrobcem,nebo druhovyrobcem na dany typ vozidla ci moto....s homologaci.....Evropskou E ,nebo Atest SD 8 narodni....

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 22:36 | Nahoru | #254
Gal> a samozrejme,ze ze muze pojmout podezreni ze neco nevyhovuje....a zabavit a odeslat do vyzkumaku.....,ale pridela si tim jen problemy a je to pomerne riziko pro samotneho policistu z duvodu poskozeni pri transportu ,zcizeni casti...,atd.,ale pokud jsou na vsem E coz je Evropska homologace....a to se resi podle EHK...,tak by to bylo asi prinejmensim divny...a trochu by to pripominalo "sprajc" od poldy....a samozrejme bych si po tom sel...a zase si muzete myslet neco o frajereni....(nota bene jak se takovy polda da postavit v lepsim pripade na chvili ,v horsim ,uplne mimo provoz,system je ....a neni z me hlavy ,ale primo od poldy....,ale takovej zmetek zase nejsem a takto tezky kalibr jsem nikdy nevyuzil,protoze polda je taky jen clovek a treba i tata od rodiny....,nicmene to funguje velmi destruktivne pro policistu a jeho budoucnost u policie)
Nicmene at klidne kontrolujou cokoliv, vim ze mam na moto 100% vse ok, vcetne diskutovanych blinkru ....at vpredu ,ci vzadu....,jen se spis hrozim toho,ze prachy na to nejsou a pokud to zakone upravi tak,ze budete muset moto poskytnout ke zkousce kdesi v mobilni stk,ci co,at se deje co se deje....a polda projde 14 dennim skolenim na motocykly...,tak to taky muze dopadnout pro stroj spatne.....!!!! A pak se muzete,domahat skody treba i soudni cestou ...je to na dva roky minimalne,pokud nemate nejake zname ,nebo jiny paky....a jste v prdeli....tohle je pro me spise kamen urazu......blbosti ohledne platnych homo jestli E plati vsude nebo v CR ne jen u neceho ,jsou zabomysi valky.....a o hovne

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 22:39 | Nahoru | #255
vonZahn> clovece nejsem si jistej,ale v Japonsku platilo a snad i plati,ze pokud moto na ktere chces jezdit,nezvednes sam ze zeme,tak mas smolika...

1 reakcí na tento příspěvek Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 22:47 | Nahoru | #256
jen takový menší dotaz, mají právo mi motorku odebrat a huntovat mi ji na brzdě?
a kdyby mi ji už vzali, tak kdo říká, že ji musím odevzdat i s klíčema, vždyť je to můj majetek...

Naposledy editováno 19.03.2009 22:48:09

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 22:50 | Nahoru | #257
rich.puzzle> tohle dle meho jeste neni pravne doreseno...

Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 22:54 | Nahoru | #258
Řek bych že je to pěkná blbost, skupina hříšníků, je tak malá, že by klidně mohli po týdenním stání s kamionem u silnice chytit jednoho dědka na pionýru co ma AM a babetu s prasklou žárovkou...

2 reakcí na tento příspěvek Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 22:54 | Nahoru | #259
nemá na to právo, ale má právo ti zabavit ORV na místě, čímž tento problém, troufám si říct elegantně, vyřeší...jak už tady psal tuším Tekila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 22:59 | Nahoru | #260
JirkaFM> ale na základě čeho by mi zabavili ORV? žeby na základě toho, že sem se jim znelíbil? :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 23:06 | Nahoru | #261
rich.puzzle> policsta má pravomoc odebrat ORV v případě, že má podezření, že vozidlo nesplňuje předepsaný technický stav. Samozřejmě musí své podezření podložit důkazem a ten si obhájit...

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 23:09 | Nahoru | #262
JirkaFM> to asi bude problem...,protoze de facto v ruce nemaji NIC...,vyjma toho,ze si jim nejakym zpusobem mereni znemoznil...to je sice prestupek,ale myslim si ne k zabaveni....
Stejny jako s chlastem...,nedejchnes a odmitnes krev....,pil jsi...a tak je na tebe pohlizeno,nicmene trest.cin,ti naparit nemohou ,protoze nemaji v ruce presne zmerenou hladinu alk. v krvi....i kdyz ted se neco menilo,nebo ma menit...co se odmitnuti dechove zkosky tyce...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 23:10 | Nahoru | #263
JirkaFM> takže jediná obrana je, to vše natáčet na mobil, aby policajt věděl, že ze sebou nenechám vyjebat, do objektivu asi moc blbostí nenakecá...

a kdyby došlo na měření na brzdě, tak musim jim to odevzdat aj s klíčema?

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 23:15 | Nahoru | #264
rich.puzzle> netoc to ,aby to videli....to neni moc dobry....,kdyz to budou dementi,tak jsou schopny ti ho rozslapat...,je lepsi skryte.......,vetsinou lzou do vyjadreni,kdyz se maji k dane udalosti vyjadrovat....,aby byli z obliga....ty to potom pustis u spravniho,jako jsem to udelal ja....a je to pro ne problem...minimalne to na ne vrha neprijemne svetlo....a pokud chces tak si stahnes veskere materialy od spravniho a bezis rovnou nekam do medii...a ty si smlsnou a nacelnik pak taky.....ale to uz je hodne rozjety...a kdyz tusi ,ze je nahrravas,tak mohou vymyslet neco jinyho...

2 reakcí na tento příspěvek Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 23:28 | Nahoru | #265
Já bych si taky nenechal šahat na motorku, ani policajtem, ani technikem a už vůbec ne dávat na nějakou brzdu. Prostě bych řekl že ne, on by mi vzal ORV, já bych mu ho vydal, motocykl vyfotil, zavolal odtahovku, na STK by se řádě zaprotokolovalo že je motocykl v absolutním pořádku a žádal veškeré náklady s tím spojené.

teď pominu motorky, ale představte si situaci, jaké vraky u nás jezdí na silnicích a mají technickou. Člověk nemusí být mechanik, aby poznal, že vozidlo je vrak a patří sešrotovat, v tomhle případě snad je podezření policisty zcela pochopitelné a nevyvratitelné...

Pokud ale bude chtít aplikovat stejný postup na motocykl, který je v absolutním pořádku, akorát má jiný výkon, což je ovšem věc, kterou nikdo nedokáže bez příslušné expertízy, bojím se, že by musel předložit jasný důkaz...(za ten by podle mě třeba mohl sloužit snímek z radaru, kde motocykl jede vyšší rychlostí než je maximální konstrukční, respektive nemůže odpovídat výkonu mootcyklu). Podle mě si nikdo nelajsne vzít někomu orv za to, že si myslí(bez jakéhokoliv důkazu), že má mtc v karbu jinou trysku...

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 23:33 | Nahoru | #266
rich.puzzle> myslím si, že to ne. Sice neexistuje právní úprava, která by zakazovala monitorovat činnost policie na veřejně přístupných místech, myslím si ale, že policista je pořád člověk a dávat mu hned na jevo svou povýšenost(mimochodem zcela neoprávněnou) je v tomto případě naprosto zcestné a do jisté míry i poňižující...Pokud bude policista drzý, arogantní a kdo ví co ještě, upozorni jej, že pokud se hodlá s tebou bavit i nadále stejně, budeš rozhovor monitorovat a podáš stížnost. Samozřejmě vše ve vší slušnosti.

1 reakcí na tento příspěvek Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

19.3.2009 v 23:35 | Nahoru | #267
Diskuse o "prdu"!!

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

20.3.2009 v 00:04 | Nahoru | #268

2LEKO> Diskuse o "prdu"!!



vám se to machruje, když máte plné A

Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

20.3.2009 v 06:48 | Nahoru | #269
Myslíte že mi změří busu? Chystám se ne nějaké úpravy.

K věci. No konečně, bylo na čase. Nemáš na takový výkon papíry? Máš smůlu.Ještě bych dal větší pálky + odklad řidičáku.

(reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?

20.3.2009 v 08:53 | Nahoru | #270

JirkaFM: Prostě bych řekl že ne, on by mi vzal ORV, já bych mu ho vydal, motocykl vyfotil, zavolal odtahovku, na STK by se řádě zaprotokolovalo že je motocykl v absolutním pořádku a žádal veškeré náklady s tím spojené.


Obávám se, že na STK bys dostal do protokolu některou z univerzálních závad typu "únik provozních kapalin" a nedostal bys ani kačku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist