1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?
1100Virago>assassin: Však ty kamióny budou v podstatě mobilní STK. Jinak - s tím PC a zjištění údajů o škrecní máš pravdu (to půjde i v tom kamiónu), ale fyzické ověření už není sranda. Jak dohledat restriktory v sání nebo pátrat po tryskách a otvorech v šoupátkách bez rozebrání? Zatímco měření je na pár minut a ani nemusí být po ruce databáze informací o způsobu škrcení.
Jinak taky si myslím, že rozdělení motorek podle kategorií by bylo lepší řešení, ale v tomhle jsme se přizpůsobili kvůli kompatibility s okolními státy, kde těch 25 kW platí taky.
Ještě bych navíc neomezoval věkem, ale teoretickou praxí. Takže dejme tomu dva roky řidičák na tu nižší kategorii a až pak otevřený, bez ohledu na věk. Nebo možná u starších tu praxi zkrátit a mít třeba řidičák na auto jako polehčující okolonost. Mladí by neměli takový pocit diskriminace a některým starým by to zachránilo krk.
Já bych dal do 50cm od 14 let, 125ccm a 11kw od 16ti let,
od 18ti let 550ccm 2-4 válce 650ccm 1 válec,a dva roky teoretické praxe na skupinu pod,
od 21 let do 100HP v sérii a tři roky praxe na skupinu pod a od 24 let bez omezení ale 3 roky praxe na skupinu pod.
Možná tvrdé,ale vím,proč to píšu. Můj názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?
1100Virago>assassin: Však ty kamióny budou v podstatě mobilní STK. Jinak - s tím PC a zjištění údajů o škrecní máš pravdu (to půjde i v tom kamiónu), ale fyzické ověření už není sranda. Jak dohledat restriktory v sání nebo pátrat po tryskách a otvorech v šoupátkách bez rozebrání? Zatímco měření je na pár minut a ani nemusí být po ruce databáze informací o způsobu škrcení.
Jinak taky si myslím, že rozdělení motorek podle kategorií by bylo lepší řešení, ale v tomhle jsme se přizpůsobili kvůli kompatibility s okolními státy, kde těch 25 kW platí taky.
Ještě bych navíc neomezoval věkem, ale teoretickou praxí. Takže dejme tomu dva roky řidičák na tu nižší kategorii a až pak otevřený, bez ohledu na věk. Nebo možná u starších tu praxi zkrátit a mít třeba řidičák na auto jako polehčující okolonost. Mladí by neměli takový pocit diskriminace a některým starým by to zachránilo krk.
edit: A s auty souhlasím taky a podle mě se něčeho takového dočkáme. V zahraničí existují řidičáky na zkoušku a omezení rychlosti, takže když nováčka změří jak jede rychleji, o papíry zase rychle přijde. Je jen otázka času, kdy se to objeví i u nás.
jasny to overeni skrceni je slozite, ale tak od toho mame ministerstvo dopravy se stovkama(tisicema) uredniku-odborniku kteri by meli neco vymyslet... jestli kdyz neni skrceni zjevne tak si musi u motorky 25kW prinest protokol (ne strasi nez naky dny jako evidencka) z autorizovaneho servisu apod (ale je to zase dalsi vec umoznujici korupci - lepsi udelat nake jednodussi pravidlo co plati vzdy viz zakaz vsech sport pro mlade) ale ani s tim merenim to neni easy, i kdyz ti motorku meri nakej ladic tak podepisujes ze si za to odpovidas ty a ze kdyz to nevydrzi je to tvuj boj... (podle me je teda mereni to samy jako porjet rovinku pod plnym, takze motorce nic nehrozi) ale jdou po svete storky jak se motorka na brzde huntuje... nekterejm lidem by se takove mereni nemuselo libit
hlavne by se nejdriv melo udelat neco s tim aby se lidi kloudne naucili ridit.. nez jim zakazovat naky stroje... nevybourene mladi na zakazy kasle...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?
S tím řízením - jo, zpřísnění autoškol, zkvalitnění praktické výuky... Jenže to očividně nefunguje ani v zahraničí, kde je úroveň přece jen vyšší. Protože i tam se dočkali zpřísnění řidičáků, a dříve než my. Bohužel, asi nic jiného než represe a obavy z ní fungovat nebude Ale je to zase jen reakce na předešlou akci. Kdyby se tolik mladých machrů nerozbíjelo na motorkách a v autech o stromy a hlavně jiná vozidla, mohly být neomezené řidičáky dodnes.
Pokud ti dá lísteček za stěrač tak si ho vyfotí teda aspoň co vím v brně ale v tom případě můžeš tvrdit že to tam postavila osoba blízká o oni ti zase musí dokázat žes to byl ty.
Osobně pokud jde o prkotinu tak svou vinnu klidně uznám a flastr zaplatím nebo se to vyřeší domluvou, v případě že ale potkáš blba co se špatně vyspal tak ti hold pomůže jen znalost zákona
1100Virago>assassin: Problém s měřením je i u emisí. U dieselu se mě vždycky na STKáčku ptají, jak je na tom řemen - že by mi nemusel motor přežít. A je jen můj problém, jestli motor klekne, nebo vydrží. S brzdou by to bylo totéž.
S tím řízením - jo, zpřísnění autoškol, zkvalitnění praktické výuky... Jenže to očividně nefunguje ani v zahraničí, kde je úroveň přece jen vyšší. Protože i tam se dočkali zpřísnění řidičáků, a dříve než my. Bohužel, asi nic jiného než represe a obavy z ní fungovat nebude Ale je to zase jen reakce na předešlou akci. Kdyby se tolik mladých machrů nerozbíjelo na motorkách a v autech o stromy a hlavně jiná vozidla, mohly být neomezené řidičáky dodnes.
rozvodak? me prijde ze tyhle veci pri zadnym mereni nemuzou trpet vic nez kdyz tomu slapes na silnici a ja u kazdyho auta co sem mel proste jednou za cas na plnej plyn jezdim a sem tam vytocim do bezvedomi i ropaka:)
1 reakcí na tento příspěvek Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?
Ještě ke kategoriím motocyklů - již platí 3.Směrnice EU o řidičských průkazech, která zavádí nové úpravy ve skupinách na moto. Nově bude zavedená skupina A2 místo stávající A/25 kW, omezení výkonu tam bude až do 35 kW, věk zůstane od 18 let. Po dvou letech praxe na moto skupiny A2 bude možné získat A bez omezení. Pokud zájemce nebude mít sk. A2, tak bude moci dělat A bez omezení až od 24 let.
Tuto směrnici musí členské státy EU zavést do svých národních předpisů nejpozději do konce roku 2010, takže by měla platit nejpozději od ledna 2011.
Směrnice EU (directive) je závazná pro členské státy pouze pokud jde o výsledek, kterého má být dosaženo. Směrnice jsou implementovány (včleněny) do právního řádu daného státu a jsou součástí sekundárních pramenů komunitárního práva, které je nadřazeno všem národním zákonům členských států EU. Směrnice EU mají menší normativní účinnost než nařízení EU.
.....rekl bych,ze si to trosku odporuje s tim co pises...,nebo se mylim.....?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?
Edit: pismenka
Naposledy editováno 19.03.2009 22:18:00
Nicmene at klidne kontrolujou cokoliv, vim ze mam na moto 100% vse ok, vcetne diskutovanych blinkru ....at vpredu ,ci vzadu....,jen se spis hrozim toho,ze prachy na to nejsou a pokud to zakone upravi tak,ze budete muset moto poskytnout ke zkousce kdesi v mobilni stk,ci co,at se deje co se deje....a polda projde 14 dennim skolenim na motocykly...,tak to taky muze dopadnout pro stroj spatne.....!!!! A pak se muzete,domahat skody treba i soudni cestou ...je to na dva roky minimalne,pokud nemate nejake zname ,nebo jiny paky....a jste v prdeli....tohle je pro me spise kamen urazu......blbosti ohledne platnych homo jestli E plati vsude nebo v CR ne jen u neceho ,jsou zabomysi valky.....a o hovne
1 reakcí na tento příspěvek Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?
a kdyby mi ji už vzali, tak kdo říká, že ji musím odevzdat i s klíčema, vždyť je to můj majetek...
Naposledy editováno 19.03.2009 22:48:09
2 reakcí na tento příspěvek Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?
Stejny jako s chlastem...,nedejchnes a odmitnes krev....,pil jsi...a tak je na tebe pohlizeno,nicmene trest.cin,ti naparit nemohou ,protoze nemaji v ruce presne zmerenou hladinu alk. v krvi....i kdyz ted se neco menilo,nebo ma menit...co se odmitnuti dechove zkosky tyce...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?
a kdyby došlo na měření na brzdě, tak musim jim to odevzdat aj s klíčema?
2 reakcí na tento příspěvek Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?
teď pominu motorky, ale představte si situaci, jaké vraky u nás jezdí na silnicích a mají technickou. Člověk nemusí být mechanik, aby poznal, že vozidlo je vrak a patří sešrotovat, v tomhle případě snad je podezření policisty zcela pochopitelné a nevyvratitelné...
Pokud ale bude chtít aplikovat stejný postup na motocykl, který je v absolutním pořádku, akorát má jiný výkon, což je ovšem věc, kterou nikdo nedokáže bez příslušné expertízy, bojím se, že by musel předložit jasný důkaz...(za ten by podle mě třeba mohl sloužit snímek z radaru, kde motocykl jede vyšší rychlostí než je maximální konstrukční, respektive nemůže odpovídat výkonu mootcyklu). Podle mě si nikdo nelajsne vzít někomu orv za to, že si myslí(bez jakéhokoliv důkazu), že má mtc v karbu jinou trysku...
1 reakcí na tento příspěvek Policie a nákladáky s výkonovou brzdou?
JirkaFM: Prostě bych řekl že ne, on by mi vzal ORV, já bych mu ho vydal, motocykl vyfotil, zavolal odtahovku, na STK by se řádě zaprotokolovalo že je motocykl v absolutním pořádku a žádal veškeré náklady s tím spojené.
Obávám se, že na STK bys dostal do protokolu některou z univerzálních závad typu "únik provozních kapalin" a nedostal bys ani kačku.