globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč kupujete silné motorky?
 
17.2.2009 v 23:50
Zdravím vás všechny.
Již nějakou dobu sleduji jak web, tak fórum a poslední dobou mi nedá spát jedna otázka - Proč kupujete silné motorky?

Abych vysvětlil, co mám na mysli... Mám najeto na motorce naprosté minimum a plánuji si koupit tuto nebo příští sezónu nějakou novou motorku. Aktuálně je můj favorit Kawasaki Ninja 250R (rád bych se dočkal nové verze pro rok 2010 s lepší technikou, ale to je asi jen můj vlhký sen, vzhledem k tomu, jak dlouho jim trvalo udělat v. 2008). Mám sice řidičák na A bez omezení (+ několik dalších na dvoustopé stroje ), ale nějak nevidím jediný rozumný důvod, proč kupovat jakoukoliv silnější motorku. Pro mě osobně je takhle silná motorka doslova konečnou - a to jak z ekonomických, tak i legislativních a čistě rozumových důvodů.
Rád bych vás tedy všechny tímto oslovil (především majitele silných supersportů - a z nich ty, kteří nemají možnost jezdit na okruhu) a nechal si vysvětlit, proč vlastníte tak silné stroje?

Z pohledu amatéra: Legislativa je naprosto jednoznačná (50,90,130) a stav většiny komunikací je katastrofální.
K čemu vám tedy je 100 a více koní na zadní gumě? Jak je využijete?
Jaký je rozdíl proti motocyklu, na kterém já plánuji začínat a vlastně i skončit (33 koní, max. rychlost o dost vyšší, než dovoluje zákon)?
Proč vlastnit stroj, co má větší sílu než běžné osobní auto, které i s pupkatou rodinou a psem váží 2 tuny a benzínu sežere méně, oproti vašemu stroji se 200 kily provozní hmotnosti?
Budu rád za každou rozumnou odpověď... Díky.

2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 12:35 | Nahoru | #331
Robertek> No tak to seš na tom dobře když se snažíš dělat krásný ojetiny , to já bych to třeba po sobě nechtěl kupovat...

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 12:40 | Nahoru | #332
DMC.motobiker> Kdybych kupoval motku od někoho tady z fóra, tak jako první bych si vyhledal ve starejch tématech, jakej měl názor na řazení bez spojky To se tu probíralo mockrát, a diskuze se účastnilo hodně lidí z obou táborů )

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 13:21 | Nahoru | #333
DMC.motobiker> Dík za uznání, snažím se o to i u ženských

1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 14:14 | Nahoru | #334
Robertek>

rraol> No tak pokud by tě zajímalo "jen" tohle, tak to jsem na tom celkem dobře , bez spojky jsem nikdy neřadil a nikdy řadit nebudu , teda pokud nepočítam to jak se mi na Jawě 350 přetrhlo lanko a tejden se bez něj jezdil, ale to se nepočítá, Jawa je na řazení bez spojky dělaná...

Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 14:23 | Nahoru | #335
jenom bych si dovolil upresnit, ze Jawa neni delana na razeni bez spojky, nybrz ze ma spojku poloautomatickou, coz znamena ze se (pri spravnem serizeni) vymackne vackou pri seslapnuti radici paky (takze se stane presne to co by udelala packa na riditku) - jenom aby se toho nekdo nechytil a nezacal na Jawe skutecne radit bez spojky .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 14:29 | Nahoru | #336

DMC.motobiker>Robertek>

rraol> No tak pokud by tě zajímalo "jen" tohle, tak to jsem na tom celkem dobře , bez spojky jsem nikdy neřadil a nikdy řadit nebudu , teda pokud nepočítam to jak se mi na Jawě 350 přetrhlo lanko a tejden se bez něj jezdil, ale to se nepočítá, Jawa je na řazení bez spojky dělaná...



No jawu nepočítám V raném mládí se mi na 250 kejvě utrhlo lanko a celej zbytek léta jsem jezdil jen s poloautomatem. Trošku nekomfortní na rozjezdy, ale i tam se dá získat cit a rozjíždět se plynule

2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 15:14 | Nahoru | #337
Když už tak vášnivě řešíte ojetiny... co by měl člověk u ojeté motorky zkontrolovat před nákupem? Co se dá ověřit okem a sluchem a na co se zaměřit?

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 15:19 | Nahoru | #338

Jinnee>Když už tak vášnivě řešíte ojetiny... co by měl člověk u ojeté motorky zkontrolovat před nákupem? Co se dá ověřit okem a sluchem a na co se zaměřit?



zásobník

Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 15:58 | Nahoru | #339
Na jawce se dá fakt bezproblémově řadit bez spojky a dá se krásně plynule rozjíždět akorát se vám nesmí někdo vzadu převrátit na levou stranu to by byla huba jak z nosa ale původní otázka zněla proč si kupujem silné motorky tak třeba já mám xv 1100 a má to nádhernej krouťák a po vykuchání vejfuku monstrozní dunivej zvuk jsem s ní strašně spokojen a do nějaké 2 a puly bych už nikdy nešel,kdybych chtěl nějaké slabší moto na ježdění na kopřivy tak bych si koupil stadiona a hotovo vždyť je to nádhera když to krásně bublá a né aby to vrčelo jako holící strojek

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 16:02 | Nahoru | #340

Jinnee>Když už tak vášnivě řešíte ojetiny... co by měl člověk u ojeté motorky zkontrolovat před nákupem? Co se dá ověřit okem a sluchem a na co se zaměřit?



U jeté mootorky je to pokaždé loterie, buď máš štěstí nebo ne, to poznáš až tak po sezoně ježdění. Bohužel v téhle republice je mentalita "ušetři kde můžeš", spousta lidí by do mašiny nejradši nalila frotovací olej jen aby ušetřila a když mašina potřebuje už větší servisní zásah, tak ji radši prodaj "však ať se to zesere někomu jinýmu, já do toho cpát nebudu". Jezdit chce každej, ale investovat už ne.
Nejlepší je, když se dostaneš k motorce z tvého okolí o které víš, jak se o ni majitel staral.
Řeči typu DMC..."stála mě dvacet procent ceny nové"...po letech zkušeností beru s rezervou. Lidi, kteří si už něco v životě odjezdili a už si někdy novotu zkusili, vědí o čem mluvím.Je pravda že pokud uvažuju, že to za rok prodám, tak bych asi novotu taky nekupoval, ale pokud si mašinu hodlám nechat 50tis a víc kilometrů a pár let, tak jetina nebude dvakrát dobrá investice.Tohle platí pokud chceš s motorkou jezdit, tzn. vidět kus světa a kvůli vyjížďce kratší jak 200 kilometrů se ti ani nechce otočit klíčkem ve spínačce.

Určitě se někdo zase ozve, ale z vlastních zkušeností vím že mám SVOJI pravdu...každej má jinou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 16:04 | Nahoru | #341

Cooker>Jinnee>Když už tak vášnivě řešíte ojetiny... co by měl člověk u ojeté motorky zkontrolovat před nákupem? Co se dá ověřit okem a sluchem a na co se zaměřit?

U jeté mootorky je to pokaždé loterie, buď máš štěstí nebo ne, to poznáš až tak po sezoně ježdění. Bohužel v téhle republice je mentalita "ušetři kde můžeš", spousta lidí by do mašiny nejradši nalila frotovací olej jen aby ušetřila a když mašina potřebuje už větší servisní zásah, tak ji radši prodaj "však ať se to zesere někomu jinýmu, já do toho cpát nebudu". Jezdit chce každej, ale investovat už ne.
Nejlepší je, když se dostaneš k motorce z tvého okolí o které víš, jak se o ni majitel staral.
Řeči typu DMC..."stála mě dvacet procent ceny nové"...po letech zkušeností beru s rezervou. Lidi, kteří si už něco v životě odjezdili a už si někdy novotu zkusili, vědí o čem mluvím.Je pravda že pokud uvažuju, že to za rok prodám, tak bych asi novotu taky nekupoval, ale pokud si mašinu hodlám nechat 50tis a víc kilometrů a pár let, tak jetina nebude dvakrát dobrá investice.Tohle platí pokud chceš s motorkou jezdit, tzn. vidět kus světa a kvůli vyjížďce kratší jak 200 kilometrů se ti ani nechce otočit klíčkem ve spínačce.

Určitě se někdo zase ozve, ale z vlastních zkušeností vím že mám SVOJI pravdu...každej má jinou.



Pardon, opravuji frotovací olej na fritovací

1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 16:29 | Nahoru | #342
právě jsem se ozval.a máš pravdu.můžeš mít sice z prdele kliku a fakt dobře koupit,ale pravděpodobnost mizivá.něco k tomu je na tématu >Stáčení tachometrů

Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 16:33 | Nahoru | #343
Cooker> Ano každej máme svojí pravdu, a já s tebou souhlasim, ojetina je loterie, to je jasný, ale za ty prachy to většinou stojí trošku zariskovat, jinak třeba já mám taky v plánu na tom Monsteru nějakých 30 - 50 tisíc najet, jen vloni co jsem to dovezl sem nalítal nějakých 15 tisíc, a bez větších problému, jen se na mě sesipalo to všechno co se má měnit a na co předchozí majitelé sraly, ale za 20% původní ceny si nemám na co stěžovat, no a až si budu za pár let kupovat konečně něco pořádnýho, tak budu mít už dávno našetřeno, starou mašinu prodam plus mínus za nákupní cenu a koupím zase ojetinu za hotový a budu v klidu, kdežto kdybych si koupil novou třeba na splátky, tak za pár let to teprve splatim, za polovinu či čtvrtinu to prodam a vezmu si zase další na splátky a budu pořád ve stresu že nebudu třeba moct splácet nebo to roztřelim a budu platit za něco co už dávno neexistuje, takže jak říkam, já jedině ojetou mašinu, v klídku a bez zbytečnýho vyhazování peněz...

Jinak když chce někdo funglovku, at si koupí funglovku, když pak na ní bude mít lepší pocit, tak proč né, za ten klid na duši to asi stojí, ale kolikrát to výjde na stejno jak jetá, jen o hodně dráž...

Naposledy editováno 26.02.2009 16:36:22

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 16:42 | Nahoru | #344

rraol>DMC.motobiker>Robertek>

rraol> No tak pokud by tě zajímalo "jen" tohle, tak to jsem na tom celkem dobře , bez spojky jsem nikdy neřadil a nikdy řadit nebudu , teda pokud nepočítam to jak se mi na Jawě 350 přetrhlo lanko a tejden se bez něj jezdil, ale to se nepočítá, Jawa je na řazení bez spojky dělaná...

No jawu nepočítám V raném mládí se mi na 250 kejvě utrhlo lanko a celej zbytek léta jsem jezdil jen s poloautomatem. Trošku nekomfortní na rozjezdy, ale i tam se dá získat cit a rozjíždět se plynule



Jde o to vyladění, mě se na tom i dobře rozjíždělo, jen jde o to že ta spojka vypíná pozvolna s tím jak taháš za řadicí páku, takže dole je ještě docela sepnutá a tak to tam při rozjezdu ten první kvalt kopne docela tvrdě na můj vkus, takže lepší je to použít až při řazení za jízdy, ale když je nouze a není lanko, tak nic jiného nezbívá (já to nepoužíval nikdy, jen když dosloužilo to lanko), nuž proto jsem si ted pořídil mašinu co má hydraulicky ovládanou spojku, takže lanka už řešit nemusim...

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 16:46 | Nahoru | #345

ready1200>právě jsem se ozval.a máš pravdu.můžeš mít sice z prdele kliku a fakt dobře koupit,ale pravděpodobnost mizivá.něco k tomu je na tématu >Stáčení tachometrů


Jo to je česká specialita, na kterou přišly naši "poctivý" prodejci aut a motorek a ted už se to dostává i mezi obyčejný lidi, proto bych v česku asi nikdy nic nekupoval... :\

Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 16:53 | Nahoru | #346
DMC.motobiker> pri dobrym serizeni toho poloautomatu se na tom da jezdit bez packy uplne v pohode (i rozjezdy), rekl bych. Samozrejme je to otazka pohodli a zvyku; pro pripad prasklyho lanka paradni vec...

Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 17:00 | Nahoru | #347
Skalda> Naprostej souhlas , jen myslím že takovýho toho tvrdšího kopnutí při řazení v rozjezdu se asi nedá zbavit ani tím seřízenim, no ale co, Harleyáci a MotoGuzzisti jsou na takový tvrdý řazení taky zvyklí takže i na Jawce se to dá strávit...

Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 19:37 | Nahoru | #348
Protože

Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 20:41 | Nahoru | #349
chtel jsem jeste silnejsi, ale uz nic vic nebylo

Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 22:12 | Nahoru | #350
to david_hajá chtel jsem jeste silnejsi, ale uz nic vic nebylo

chichi hezky pěkně

Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 22:23 | Nahoru | #351
Tak já mám v 19ti jako první silnější motorku GS 500 všichní mi jí doporučivali tak jsem si ji koupil sice už je to stará paní ale doufám že s ní budu spokojenej

Proč kupujete silné motorky?

26.2.2009 v 22:52 | Nahoru | #352
Keron: Tak dej foto motky do profilu. ...vlastně ty chceš ještě asi na ní něco poopravit že? ...proto jsi se ptal na to lakování.

Proč kupujete silné motorky?

4.3.2009 v 21:10 | Nahoru | #353
Kup si tu 250tku.Na zacatek je lepsi se vyjezdit na slabsi nez si rozbit usta na silny masine.

Proč kupujete silné motorky?

17.3.2009 v 21:02 | Nahoru | #354

Proč kupujete silné motorky?

17.3.2009 v 23:29 | Nahoru | #355
pro rohlíky a kolem komína stačí babeta,na druhej konec města jawka,do dalšího města 650,na druhý konec ČR + náklad 100kg na 14 dní už je treba pro pohodovou a bezpečnou jízdu něco víc.
Spotřeba 6l/100km a 1300 kč.- ročně povinné ručení není žádná křeč,když máš celkem praktickou motorku .

1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

11.4.2009 v 18:32 | Nahoru | #356
Jak se dá předject 18 metrovej kamion za 6 metrů?

Proč kupujete silné motorky?

13.4.2009 v 14:53 | Nahoru | #357
ok1> Klasika , normální sub-prostorové okno a je to...

Proč kupujete silné motorky?

13.4.2009 v 15:01 | Nahoru | #358
náhodou, já chtěl kupovat z 900ccm litra a nakonec jsem si tak promyslel, že na co takový výkon a spotřeba, že mi bohatě stačí šestistovka, tak já kupuji ze silnější slabší :) asi

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

14.4.2009 v 11:17 | Nahoru | #359

Cooker>Jinnee>Když už tak vášnivě řešíte ojetiny... co by měl člověk u ojeté motorky zkontrolovat před nákupem? Co se dá ověřit okem a sluchem a na co se zaměřit?

U jeté mootorky je to pokaždé loterie, buď máš štěstí nebo ne, to poznáš až tak po sezoně ježdění. Bohužel v téhle republice je mentalita "ušetři kde můžeš", spousta lidí by do mašiny nejradši nalila fritovací olej jen aby ušetřila a když mašina potřebuje už větší servisní zásah, tak ji radši prodaj "však ať se to zesere někomu jinýmu, já do toho cpát nebudu". Jezdit chce každej, ale investovat už ne.
Nejlepší je, když se dostaneš k motorce z tvého okolí o které víš, jak se o ni majitel staral...



Tak já měl teda kliku - tuhle jawku jsem koupil jako dost nezkušenej, mohl mi každej nabulíkovat co chtěl. Naštěstí jsem si sebou někoho vzal kdo ji "prubnul".
A sezona se ukázala na jedničku. Teď je čerstvě po pravidelné údržbě, a divte se jak chcete, kluk co mi to dělal po otevření spojky, výměně primáru i sekund.řetězu, po výměně brzdovejch destiček atd atd hlásil, že ta motorka skutečně má najeto ani ne 20 tisíc km.
Když mi prodávající tvrdil, že má 11.500, tak jsem se jen zasmál a myslel jsem si o tom svoje - kolik asi má motka z r.99, že jo?? A jeho básnička o "stání ve stodole" a ježdění 50 km ročně poslední 4 roky mi připadala jak okopírovaná ze špatnýho vlákna tady... A loni jsem ji přidal skoro 6 tisíc.

No tak nakonec měl pravdu. A investovat do ní hodlám, a to furt a cokoliv bude potřebovat, protože ji prodávat nikdy nebudu

Naposledy editováno 14.04.2009 11:18:51

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

16.4.2009 v 00:48 | Nahoru | #360

ok1>Jak se dá předject 18 metrovej kamion za 6 metrů?



na křyžofatce pod ňym
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist