Naposledy editováno 15.02.2009 13:53:50
2 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
Naposledy editováno 15.02.2009 11:21:18
1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?
Štolpin>Neměnit, právě před zimou máš měnit olej
stejně je to uplně jedno
1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
Navíc Motul 300V je ve tvé motorce zbytečnej,jako bradavky na kanci - 5100 bóóóóóhatě stačí - zbytečně vyhozený prachy za zbytečnej olej
1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?
Štolpin>Mirek12> Nevím tohle jsem slyšel že je to prej kvuli kyselosti bo co
hmm kyselost at si měřijou žensky... motor se neposere
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?
pokud bylo na oleji napsané dva roky, tak klidně jezdi
1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
Tak tedy jestli tam máš olej 10W-40, tak tam je hraniční teplota pro provoz - 25 °C a dynamická viskozita 7000 mPa.s, hraniční teplota čerpatelnosti je potom -30 °C a dynamická viskozita je tuším 60000 mPa.s - to už to neteče. I kdyby bylo v boudě -40 a olej by zmrzl tak s tím je spojená pouze fázová změna, tj. kapalné na pevné skupenství a nic víc. NAvíc ty jsi najel s tím olejem pár kilometrů, takže tam máš čistý olejíček, ve kterém nejsou "nakrakované" a jinak vzniklé produkty degradace oleje (vznikají při vysokých teplotách), tj. udělal jsi to nejlepší co jsi mohl. Horší je nechat na zimu v motorce smradlavej volej...ten je velmi agresivní a pomerně korozivní ... roste zmiňované číslo kyselosti. Co se týče čísla kyselosti, tak v oleji a ve válci je kyslík a ten prostě olej, jednoduše řečeno oxiduje ... jsou to různé řetězové reakce atak a jede to třeba až na různé organické kyseliny.
Běžně se dělají testy stárnutí oleje tak, že se olej probublává čistím kyslíkem při teplotě 200 C po dobu až 12 h. Před a po se měří číslo kyselosti a další charakterisky.
Moderní metodou pro stanovení stárnutí oleje je tlaková DSC (High Pressure Differential Scanning Calorimetry).
babuka> oleje jsou zde koukám věčné téma ...
Tak tedy jestli tam máš olej 10W-40, tak tam je hraniční teplota pro provoz - 25 °C a dynamická viskozita 7000 mPa.s, hraniční teplota čerpatelnosti je potom -30 °C a dynamická viskozita je tuším 60000 mPa.s - to už to neteče. I kdyby bylo v boudě -40 a olej by zmrzl tak s tím je spojená pouze fázová změna, tj. kapalné na pevné skupenství a nic víc. NAvíc ty jsi najel s tím olejem pár kilometrů, takže tam máš čistý olejíček, ve kterém nejsou "nakrakované" a jinak vzniklé produkty degradace oleje (vznikají při vysokých teplotách), tj. udělal jsi to nejlepší co jsi mohl. Horší je nechat na zimu v motorce smradlavej volej...ten je velmi agresivní a pomerně korozivní ... roste zmiňované číslo kyselosti. Co se týče čísla kyselosti, tak v oleji a ve válci je kyslík a ten prostě olej, jednoduše řečeno oxiduje ... jsou to různé řetězové reakce atak a jede to třeba až na různé organické kyseliny.
Běžně se dělají testy stárnutí oleje tak, že se olej probublává čistím kyslíkem při teplotě 200 C po dobu až 12 h. Před a po se měří číslo kyselosti a další charakterisky.
Moderní metodou pro stanovení stárnutí oleje je tlaková DSC (High Pressure Differential Scanning Calorimetry).
1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
Camča_v>Jdu odebrat vzorky a odpoledne posílám na High Pressure Differential Scanning Calorimetry
Přidávám několik kontaktů ....
Pracoviště
DSC
Číslo kyselosti
Cenu za test si můžeš dohodnou na výše uvedených odkazech Na tom druhém odkazu je i link na PDFko ... článek v češtině o testování olejů pomocí DSC.
Teď vážně ... já jen aby bylo vidět, že do motoru vážně stačí lejt jen to co předepisuje výrobce. Nadruhou stranu na oleji bych zase nešetřil.
Naposledy editováno 16.02.2009 09:37:55
1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
Na revanš dám informaci zase já tobě : tady nejsi na fóru výzkumnýho ústavu paliv a maziv,nikdo tady nerozumí tomu,co jsi sem napsal,ale každej může chápat předpis výrobce,kterej zní např : lej do svýho krámu olej 10W40 a měň ho po ujetí 6000 km,nebo po jednom roce dle toho,co nastane dřív.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?
Camča_v>Děkuju za kontakty
Na revanš dám informaci zase já tobě : tady nejsi na fóru výzkumnýho ústavu paliv a maziv,nikdo tady nerozumí tomu,co jsi sem napsal,ale každej může chápat předpis výrobce,kterej zní např : lej do svýho krámu olej 10W40 a měň ho po ujetí 6000 km,nebo po jednom roce dle toho,co nastane dřív.
Děkuji za upozornění, ale není to pro mě nová informace , takže ani nic objevného.
Moje odpověď zakladateli tohoto vlákna byla psaná pro laika. Nemám rád, když se někdo v dobré víře na něco zeptá a jen legrácky. Nic proti, ale od všeho trochu.
A pokud někdo vyřkně číslo kyselosti atd., tak jsem jen pro úplnost něco doplnil ... je to asi jako když podáš informaci, že povolení šroubu je potřeba klíč.
A když jsi chtěl odebírat vzorky na DSC, tak proč ne cena za jednu analýzu je 5 až 20 tis., tak s chutí dotoho
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?
babuka>Camča_v>Děkuju za kontakty
Na revanš dám informaci zase já tobě : tady nejsi na fóru výzkumnýho ústavu paliv a maziv,nikdo tady nerozumí tomu,co jsi sem napsal,ale každej může chápat předpis výrobce,kterej zní např : lej do svýho krámu olej 10W40 a měň ho po ujetí 6000 km,nebo po jednom roce dle toho,co nastane dřív.
Děkuji za upozornění, ale není to pro mě nová informace , takže ani nic objevného.
Moje odpověď zakladateli tohoto vlákna byla psaná pro laika. Nemám rád, když se někdo v dobré víře na něco zeptá a jen legrácky. Nic proti, ale od všeho trochu.
A pokud někdo vyřkně číslo kyselosti atd., tak jsem jen pro úplnost něco doplnil ... je to asi jako když podáš informaci, že povolení šroubu je potřeba klíč.
A když jsi chtěl odebírat vzorky na DSC, tak proč ne cena za jednu analýzu je 5 až 20 tis., tak s chutí dotoho
Inženýre,tenhle web tě není hoden
Camča_v>babuka>Camča_v>Děkuju za kontakty
Na revanš dám informaci zase já tobě : tady nejsi na fóru výzkumnýho ústavu paliv a maziv,nikdo tady nerozumí tomu,co jsi sem napsal,ale každej může chápat předpis výrobce,kterej zní např : lej do svýho krámu olej 10W40 a měň ho po ujetí 6000 km,nebo po jednom roce dle toho,co nastane dřív.
Děkuji za upozornění, ale není to pro mě nová informace , takže ani nic objevného.
Moje odpověď zakladateli tohoto vlákna byla psaná pro laika. Nemám rád, když se někdo v dobré víře na něco zeptá a jen legrácky. Nic proti, ale od všeho trochu.
A pokud někdo vyřkně číslo kyselosti atd., tak jsem jen pro úplnost něco doplnil ... je to asi jako když podáš informaci, že povolení šroubu je potřeba klíč.
A když jsi chtěl odebírat vzorky na DSC, tak proč ne cena za jednu analýzu je 5 až 20 tis., tak s chutí dotoho
Inženýre,tenhle web tě není hoden
Proč myslíš ? Máš něco k tomuhle tématu ? Kecat voničem umí každej. :\
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |