Táhne mi na 40, jízdě na motorce jsem se věnoval celou pubertu (50 - 125 cm3), pak jsem přestal ... a teď na "stará kolena" bych si rád tuto mou zálibu obnovil, ale nevím jak začít.
Motorku bych rád používal na občasné výlety do přírody apod., nepotřebuji se nahánět a něco si dokazovat (z toho jsem už vyrostl), spíše si užívat sám nebo s ženou ten pocit pěkné jízdy na motorce. Uvažuji proto o naháči (cca 600 cm3) nebo chopprovi (o kus vyšší objem). Nevím, na které z nich je pro daný účel příjemnější a pohodlnější svezení. Někde jsem četl, že na začátek určitě nejlépe naháče kvůli manévrovatelnosti ...
Chtěl bych koupit nejlépe asi novou motorku a tak bych zvolil ten typ stroje, který za ty peníze bude nějaký ten pátek sloužit.
Děkuji všem za náměty, rady, doporučení ...
Naposledy editováno 12.02.2009 17:57:36
Na naháči se dá jet taky na pohodu, ale už to láká vzít aj za plyn.. i když je to spíše o řidiči, ale vždy bude lákat víc jak čopřik.
A jinak tohle moc rozhodnout nejde, je to na tobě... takže zkusit poses, malou projížďku a uvidíš... Kor když chceš kupovat novou a mít jí nějakou dobu...
Naposledy editováno 12.02.2009 08:46:06
u naháče jako plus vnímám jeho ovladatelnost, možnost rychlé reakce ... u čopra klid a pohodu jízdy a nelákání zatáhnout za plyn (což u naháče mi škube rukama už teď)
vyjížďkami do přírody jsem nemyslel až tak úplně polní a lesní cesty (nebudu květenu otravovat), spíše menší cesty, hory, kopce a tak
nepotřebuji jezdit rychle, spíše si v pohodlném posezu užívat jízdu, nepotřebuji aby mě po půlhodině jízdy bolely záda
1 reakcí na tento příspěvek Naháč nebo chopper??? - a nakonec cestovní enduro?
Na choprovi to s tim pohodlim nebude nic moc, predevsim na zada je delsi cestovani dost narocny.
Ja bych to videl na 650 V-strom, idealni volba na ceske silnice, motor co tahne odspoda a ma dostatek vykonu. Velmi pohodlne, i pro spolujezdce.
Z nahac si myslim ze tyhle tocive motory typu fazer/hornet/gsr by nebyly to pravy. Kdyz tak CBF 600 nebo bandit 650.
Jinak jestli budes kupovat novou, tak bych doporucil priplatit za ABS, pri normalni jizde o nem nevis ale pri krizovce pak hodne pomuze.
Synek na ní loni putoval 3 tisíce km ve dvou, se stanem, ...
Chybka byla, že jsme zvolili úplného naháče. Při dlouhých přesunech v dešti bych se rád trošku schoval. Proto se podívej i po verzi F. Další variantou je Versys - stejný motor, trošku více cenduro.
Ať zvolíš cokoli - nejprve si zjisti, jestli snadno k vybrané motorce seženeš držáky dobrých kufrů - chceš přeci cestovat ve dvou!
Koukni se třeba na Givi, jestli mají Tvoji budoucí motorku v databázi podporovaných modelů. Kompletní výbava (3 kufry + nosiče) mne stála 18 tisíc.
Od známých a jejich vyprávění o pohodlí na choprech bych tuto variantu zavrhl jako první...
Ze své zkušenosti zase vím, že naháč velice rychle začne lákat k rychlejší jízdě, pěkně se ovládá z hlediska posezu je pohodlný pro oba, i 6ka ve dvou jezdí s přehledem nad 2stě, takže bych se malého obsahu nebál. Jenže začne foukat, ty začneš dokupovat plexi a nemáš ani naháče a už vůbec ne cestovní motorku , pak budeš chtít dojet někam k rybníku a nakonec zjistíš že nejlepší by bylo cestovní enduro. Nějakej Strom.
Tak to je můj subjektivní pohled.
-lepší ochrana před větrem a deštěm než čopr a naháč
-lepší ovladatelnost než čopr
-lepší motor,pro tvé účely,než nahá šestka
-pohodlnější posez než čopr a naháč
-neni to raketa, ale když potřebuješ předjet tak to jede
-pokud budeš jezdit s baťúžkem,zase další plusy ohledně pohodlí
Prostě nejlíp vychází cestovní enduro.je na tohle prostě dělaný. Pak už je to jen o tom co se ti designově líbí.Každýmu se cest. endura nelíběj a má radši chrom a kožený brašny.
jinak co sem pochopil tak pokud te nelaka prujezd vsude tak to je idealni vec. choproj bych se vyhnul.ale entvrdim ze by to enslo.
jinak k bulikoj idealni vec na normalni jezdeni .pravda je ze je trosku tezsi nez jiny nahace ale z druhy strany vaha mizi pomerne brzo za jizdy je to pohodlny i pro dva a motor je neprevykonovana klasika z dragstaru velkyho takze vyzkouseny kloktadlo...
maly plus navic bulldogu je opravdu jen par takze to jen tak nepotkas.
zaroven to je minus hur se na to shanej doplnky
Naposledy editováno 12.02.2009 12:02:45
ale řekl bych že pro tvůj účel by byl asi nejlepším možným řešením Sportster, je to pořádná mašina, neni to chopper, neni to nic sportovního z dnešního pohledu. a bazarovej se dá pořídit za slušný peníze. joa jinak chopper je sice těžkej ale těžiště má nízko takže bych se ani toho nebál