globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rumunsko, Albanie 2009

20.1.2009 v 18:00
Letos bych chtel jet zhruba tuhle trasu: ceste me nejvic zajima Rumunsko a Albanie. Tam bych chtel trosku pojezdit neco videt a uzit si trochu toho endura(zadnej extrem). Ostatni spis presuny.
Zajimaly by me nejaky tipy na pekny trasy kde je neco videt (ani ne tak turisticky mista jako spis priroda, hory a tak...)
A taky hledam nekoho kdo by mel zajem se pridat...Mam XT 600.
1 2 3

20.1.2009 v 18:18 | Nahoru | #1
Bych se přidal kdybych na to měl moto
Este pro ostatni napis na kolik dní a jestli pod stan (asi jo )

20.1.2009 v 19:22 | Nahoru | #2
MOTORAMA.CZ.-hledej a vybírej

20.1.2009 v 23:11 | Nahoru | #3
k Rumunsku najdeš pěkné věci zde na této adrese http://rumunsko.orbion.cz/diskuse/

21.1.2009 v 08:23 | Nahoru | #4
vonZahn> Presnej casovej plan este nemam ale myslim ze by to mohlo vyjit tak na 3tydny+-.
Jasny ze pod stan ale jidlo bych si obcas nekde dal takze uplne socka style traveling to asi nebude
No mas dost casu na to motorku vymnenit

21.1.2009 v 16:02 | Nahoru | #5
Ahoj chtěl bych jet něco podobnýho předloni jsme Rumunsko jeli jsme Rumunské Karpaty a bylo to super mmám Pegaso 650 a na hodně procent by jel i kamoš taky Pegaso 650 akorat bych mírně upravil mapu .

21.1.2009 v 18:26 | Nahoru | #6
Mirne upraveni by vubec nevadilo me jde hlavne o to rumunsko a albanii..navic ta mapa je hooooodne orientacni..
Ty voe ty jsi z Mikulovic u Jeseniku?

21.1.2009 v 21:49 | Nahoru | #7
ty vole, to je minimálně na 14 dní...to je rachot...mít tak tolik času, co ty..

22.1.2009 v 11:39 | Nahoru | #8
lubin> To vis to jsou ti studenti

22.1.2009 v 11:56 | Nahoru | #9
14 dní bude stačit, jel jsem za 14 dní větší "okruh" ([url= mapa[/url]) a měl jsem to i s odpočívaním. Ale záleží jak dlouhé si ten který člověk odpočinky naplánuje a jaké pak potřebuje, že jo.

Jinak než 14 dní, tak je lepší to jet hned 16 nebo 16,5 dne, dovolenou spotřebuješ stejně (2týdny) a dáš to toho své 3 víkendy a hned jsi na cestách déle

Jo a vidím, že to plánuješ přes Kosovo - jaká je tam vlastně situace?

Naposledy editováno 22.01.2009 11:59:09

22.1.2009 v 12:09 | Nahoru | #10
situace v kosovu je v pohode, jen si musis zaplatit 20E hranicni pojisteni (neplati tam zelena karta)

22.1.2009 v 13:04 | Nahoru | #11
low> no to je dost, jen za průjezd zemí...

jinak dvě sousední země, ve kterých se taky platí, to mají o dost levnější.
Při vjezdu do Makedonie chtěli abych si koupil za 3 € zdravotní pojištění na sebe, na 15 dní, v jedné ze dvou budek hned za hranici.
A v Albánii zase 1+5 €, už si to přesně nepamatuji, 1 € myslím turistická taxa a 5 € se mi zdá že za vozidlo (asi pojištění za vozidlo).

Takže vedle toho je 20 € docela dost

Navíc když vlastně ani nejde o zemi.... ale pro řadu států pořád jen oblast, část Srbska.... (a nebo právě proto vlastně... no jo).

Jo a navíc místo 23 teď je euro skoro za 28 a kdoví kolik to bude v létě...

Naposledy editováno 22.01.2009 13:15:18

22.1.2009 v 13:39 | Nahoru | #12
Roman2kb kolik jsi najel kilometrů + - docela se mi ta trasa zamlouvá já osobně z dovolenou nemám problém časovej.Máš o tom sepsanej nějakej cestopis.

22.1.2009 v 13:44 | Nahoru | #13
Wenca24> Ty vole jsem z Mikulovic u Jeseníku a ty díly na motocykly tu prodávám jako Distributor Elitu a zasílám na dobírku

22.1.2009 v 14:11 | Nahoru | #14
Vlastik> cestopis samozřejmě bude, nedávno jsem začal a tak jej právě píšu... (po kouskách) ale ještě to chvilku potrvá. Pár základních informací a fotek jsem tu už dával, tady. Jel jsem to sám a všechny noci spal ve stanu nadivoko, v přírodě mimo kempy.
Abych měl i nějaké fotky z míst, kde by nikdo nebyl, kdo by mě vyfotil, tak jsem si bral i stativ pro foťák, takový podomácku vyrobený

Naposledy editováno 22.01.2009 14:14:03

22.1.2009 v 15:13 | Nahoru | #15
Roman2bk>Tak ono taky zalezi jestli to chces jenom objet a nebo neco videt a jakou cestu si vyberes..Chtel bych jezdit aji dost teren a tam ty kilometry nenazenes Ja myslim ze 14 dni je malo. Chtel bych byt alespon 5 dni v Rumunsku a tak tyden v Albanii.
Ta mapka je jenom ilustrace smeru pro predstavu.Urcite se trasa hodne zmeni. Za to upozorneni o Kosovu dik
Jinak peknej vylet

22.1.2009 v 15:16 | Nahoru | #16
Vlastik> Tak to nekdy dame nejakou vyjizdku Kdyz jsme skoro sousedi

22.1.2009 v 18:20 | Nahoru | #17
Wenca24> jo, to je jasné. Já jsem pořádně nikde nebyl, tak jsem si dal za cíl objet více věcí, navštívit určité konkrétní místa a užít si to prostě jak mi bude tempo (jenom mi) vyhovovat. Prostě člověk nemusí brát žádné ohledy na nikoho, a ani se omezovat hledáním kempů (nebo privátů, hotelů), jen když se začalo stmívat, tak jsem se začal rozhlížet po přírodě kolem

no a účel ten výlet splnil, chtěl jsem se podívat na hory, na přírodu, kde jaká je (byď někde jen při průjezdu) a je mi teď jasné, kam se budu spíš chtít podívat a kam méně.

22.1.2009 v 19:16 | Nahoru | #18
Jj jasny cestovani solo ma urcite svy kouzlo Ale mimo cesty je dobry jet alespon ve dvou...Poznal jsem to loni na Ukrajine kdyz jsme s tarquinem porad od nekud tahali moji motorku Sam bych si asi neporadil.
Krome te Ukrajiny jsem na masine taky nikde nebyl tak se na to dost tesim

22.1.2009 v 20:00 | Nahoru | #19
Chlapy každý cestování je krásny at jedeš sám nebo ve dvou či v koloně několika desítek motorek tzv.spanilá jízda.Já osobně dávám přednost 2 až 3 motorky po skušenostech které jsem získal.Jeli jsme do alp v pěti motorkách s manželkama 3x enduro 2xcestovní domluva zněla pod stan do kempu a na divoko vaření na vařiči,nakupy potravin na místě v supermarketech popř.imbis(bufet).Výsledek první kemp a cestovní motorky hned se schání po pokoji,privátu ,hotelu atd.A když jsme byli v Rakousku a začala jedna znich s tankvaku vytahovat malovaní,kulmu a spoustu dalších pi..... tak už jsem měl po náladě a to jeji já jdu na oběd do restaurace atd.mi uplně zkazilo dovolenou.Nejsem žádná socka to jsem si mohl zapřáhnout karavan co mi stojí na dvoře a jet sním.Tak to jsou mé skušenosti.Jinak jsme pořád dobří přátele a jezdíme spolu lyžovat do alp a na různy akce.Na motorce tak na jednodení výlet.

22.1.2009 v 20:07 | Nahoru | #20
Wenca24 - tak do terénu bych možná tahal i lano a kladky a určitě minimálně 2 lidi.

Vlastik - 100% souhlas No to ale musel být "zážitek" Já taky nejsem socka (nebo jsem? neřeším), ale peněz na vyhazování není a když můžu za stejné peníze jet na týden s ubytováním a nebo na dva týdny se spaním na divoko, tak je volba jasná a luxus jsem si dopřával naposledy jediný, že jsem si kromě potravin ze supermarketu (a minimarketů na vesnicích) dopřával i jedno teplé jídlo denně (stačila i polévka)

22.1.2009 v 21:04 | Nahoru | #21
drahy priteli budu odpovidat bodove
1) neni to za prujezd zemi, ale je to pojisteni odpovednosti za skodu zpusobenou provozem motoroveho vozidla, jelikoz v kosovu neplati Zelena karta stejne jako tam neplati spousta jinych pojistek, jelikoz je to nestabilni oblast. stejnou hranicni zelenou kartu - pojistku platis napr v Rusku, mauritanii, Mali, senegalu a dale a pak treba i v jordansku, syrii apod. jelikoz jsem mel v 2005 nesikovnou pojistovnou tak jsem si musel napriklad kupovat zelenou kartu i do Moldavie, jelikoz byla v me zelene karte vyskrtnuta
viz foto nize.
2) pokud jsi mel svoje cestovni pojisteni pro uzemni platnost Evropa, tak jsi jim jen naletel a nic sis kupovat nemusel
3) to 1 euro na vstupu do albanie plati pro vsechny evropske narody krome ceska a tusim jeste snad slovaku, (tem co zrusili viza v 2006) takze mu musis vysvetlit, ze cesi neplati
na vystupu z albanie se plati 2E oficielni poplatek Road tax
ta tak.

Roman2bk>low> no to je dost, jen za průjezd zemí...

jinak dvě sousední země, ve kterých se taky platí, to mají o dost levnější.

Takže vedle toho je 20 € docela dost

Jo a navíc místo 23 teď je euro skoro za 28 a kdoví kolik to bude v létě...

22.1.2009 v 22:23 | Nahoru | #22
low> ahoj, taky to vezmu bodově
1. jo jo, je mi jasné že je to nějaké pojištění (za škody, apod.), napsal jsem to obrazně, že je to dost "jen za to", že člověk tou zemí projede...
I když nemusí projíždět, může navštívit pár míst, např. i základnu české armády, že jo.

2. samozřejmě jsem se ozval, bylo to při vjezdu z Řecka do Makedonie a vyzvětloval jsme mu, že moje pojistka "Kooperativa, Vienna Insurance Group" platí po celé Evropě, že mi to potvrdila ženská v pojišťovně, tak si tu kartičku půjčil, odešel si zavolat do kanclu, vrátil se za pár minut s tím, že u nich to neplatí a sdělil mi to ještě tak, že "Makedonie není Evropa". A varoval, že kdybych měl úraz, že platba za doktora je vysoká, ať raději zaplatím 3 €. Jinak právě na takové věci jsem se tu ptal minulou zimu a na podzim 2007 a tohle se mi zdá nikdo nezmínil.

3. tak to jsem nevěděl, tak jo, asi jsem naletěl, ale to 1€ a i ty 3€ jsou vzhledem k zážitkům z celého výletu jedno (a taky vzhledem k tomu že jsem v Turecku nakonec tu pokutu 100€ neplatil ale to je teď detail)

Naopak ale ty 2€ na výstupu z Albánie po mě nechtěli.
Právě že "tax" nazvali to 1€ na vstupu.
Tak nevím, že by nějaká změna?
Projížděl jsem tam v září 2008.

jinak díky za informace, cením si rad od tebe

Naposledy editováno 22.01.2009 22:24:07

23.1.2009 v 10:06 | Nahoru | #23
Vlastik> Tak s velkou bandou zkusenosti nemam ale dokazu si tu tvoji dovolenou predstavit Taky myslim ze 2-3 motorky jsou idealni..
O neco vys jsi rikal ze bys upravil trasu. Jaky mas plan?

Naposledy editováno 23.01.2009 10:06:51

23.1.2009 v 10:09 | Nahoru | #24
Roman2bk>Jj minimalne dva ale nekdy to chce tretiho-kdyz dva tahaj motorku tak treti muze fotit a dokumentovat

23.1.2009 v 11:05 | Nahoru | #25
tyto info jsou vsechny z r2008
NZ

23.1.2009 v 14:10 | Nahoru | #26
low> Dik za vsechny info Cetl jsem ted na motoreport tvuj denik z Turecka a mam jeden dotaz:Byly jste alespon jeden vecer strizlivy?

23.1.2009 v 14:31 | Nahoru | #27
Wenca24: mam pocit ze ne, byl to takovy zajezd abstinentu

2 reakcí na tento příspěvek Rumunsko, Albanie 2009

23.1.2009 v 16:39 | Nahoru | #28
Wenca24 - a nebo použít stativ, když není kdo by fotil

Jinak nejdůležitější věc, co jsem na tu svou cestu doma zapomněl, byl univerzální lék a vypalovačka červů - slivovice

23.1.2009 v 20:58 | Nahoru | #29
Roman2bk> mě teda v Maroku nepomohla a dovezl jsem si hezký průjem.. :\

23.1.2009 v 21:25 | Nahoru | #30
Roman2bk> To ja jsem ji litr na Ukrainu vzal. Plan byl ze to bude prostredek pro vymenny obchod a pripadne druzbu. No a dopadlo to tak ze jsme ji prvni vecer ve dvou skoro celou vypily a protoze to kolega asi flakal tak jsem se ani nedostal pod plachtu a usnul na louce