Naposledy editováno 18.07.2009 16:13:45
3 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638-640
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638-640
Po roce 1989 se na Jawě podepsali ošklivě někteří zlatokopové. Velkou nadějí třeba byla 250 vodník, ..., nebo se jednalo s japonským strategickým partnerem, ... jenže někteří na to šli od lesa (hájku nebo Hájka?) a mysleli jen na vlastní kapsu ..
A dnes se staví jednak "skoro Čína" (125) a "skoro Německo" (650). Jenže si musíme zvyknout, že za Evropu se platí a že "pravý Němec" stojí přes 200 tisíc a tak i ta Jawka 650 už nemůže stát třeba 90 000 (jak jsem zaslechl některé "odborníky").
Jo - a modlete se, ať to Jawa ustojí ... nějak se limitně blíží k nule.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638-640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638-640
Tak jsi to slyšel (četl) po 1001 :D
Je to prostě tak.
Opatruj si svojí jawičku a klidně si na ni buď hrdý(každá liška chválí svůj ocas).
Mně nevadíš, pokud zrovna nejedu zrovna za tebou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638-640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638-640
Já mám v garáži S22 a Mosquito :) A taky Fiat 600. A kolo Premier.)! A žádný místo :puke:
50 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638-640
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638-640
Ceny tam jsou slušné. Např. jsem koupil origoš blinkry po 177,-Kč. Jenže už tam neměla žárovky! A které tam patří - to hledala v tom katalogu!
Dobře by ti poradili chlapi z fabriky, ale to vyžaduje osobní kontakt. Až tu mašinu koupíš, tak řeš, co dál.
Na motoride napsal kluk, co bych asi opisoval (text dále) - udělal jsem si nové čelo a je všecko zatím ok. sice nenajezdím moc, ale jezdím co to dá - a motor mám na dva karbce. jede to fakt pěkně. nakonec jsem se nas.. a ještě šesti imbusama zajistil to čelo svrtáním s karterama. Ale dojel jsem vždycky i s propáleným a zadřeným pístem 100 km, s vysypanejma středovejma ložiskama... Jiná závada jedině spálenej usměrňovač a relé dobíjení, spojku mám 45 tis. původní a u spojek problém nastává často někde jinde: (je to jako když ti klepe motor, uděláš výbrus ložiska a pak tě raní mrtvice, když nastartuješ a klepe to stejně :lol: ). U spojek často problém, že praskne vypínací páčka vautomatu v místě dotyku s páčkou, za kterou tahá lanko.(nemám fotku) Nebo se v místě styku vytvoří dolík - pak zadrhává, špatně vypíná. To jsem opravoval asi 3x.
Jěště radící vidličky, trojkové kolo, a to je asi všecko :) :) .
moze to byt aj vymlatene ulozenie hlinikovej stredovej prepazky v ktorej su ulozene prostredne hl.loziska kluky. U 638 je to casta zavada, kedze ten medzikus je prilis odlahceny a stykova plocha ktora sa opiera o kartre je mala a dochadza k vytlkaniu ulozenia tohto medzikusu. (po demontazi zistis aj hmatom ze v mieste dotyku v kartroch sa vytvorila kvazi drazka. Starsie typy Jawiek mali medzikus masivnejsi a nebol s tym problem.
k tej prepazke, mazanim nic nevyriesis. Problem je, ze ta prepazka, povodne u starsich Jawiek v tvare plneho kotuca je kvoli redukcii hmotnosti zoslabena, stycne plochy su male, jednoducho su tam tenke steny=mala stykova plocha. Potom dochadza k tomu ze sa to v stycnych plochach vytlka a vznika vola. Starsie Jawky dokonca tuto prepazku mali aj upevnenu pomocou skrutiek, v 638 je tam len kolik, ktory vymedzuje polohu.
Kedze v tej prepazke su 2 stredove hl. loziska kluky, tak vplyvom zatazenia od dynamickych sil dochadza k vymedzovaniu tej vole a k naslednemu klepotu. K tomu vytlkaniu moze dochadzat aj kvoli zle vystredenej kluke.
Niektory to skusali aj vlepovat tekutymi kovmi, ale kedze je to dynamicky namahane, tak vacsinou to dlhu zivotnost nemalo.
Znamemu na 638 som to v minulosti opravil tak, ze som dost komplikovane upravil medzikus zo starsej Jawky, kde sa pouzival ten masivnejsi . Trebalo vkladat vlozky na ine loziska, labyrinty... musi to robit skuseny sustruznik, lebo musis dodrzat suosovast vonkajsieho priemeru s vyvrtom pre loziska. Ak to nedocielis, budu ti odchadzat hl. loziska, kedze stredove loz. nebudu suosove s krajnymi loziskami a kluka sa ti bude priecit.