Díky za rady.
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček
250forever>držet plnej co do jde a zaroven se tlačit až k lajně potom vylehnout vystrčit koleno a zaroven na tvrdo na brzdy zadni jenom kormidluj pak to sklepej vo dva/tři kvalty dolu podle toho jak je ta zatačka vostrá mirně povolit brzdu a začit klopit až ke štředu zatačky a jak už tu někdo psal brzdi tak do první třetiny zatačky a potom přidavej plyn v naklovu se nebojiš protože táhneš koleno po zemi (to ti pumpuje ten adrenalin) ve druhej třetině plnej a chvili na to už řadíš nahoru,zalehaváš a nechavaš se vyvezt zase až k orkaji a mizíš za horizontem. jo a pořiď si na to pořadnyho dvoutakta.
To jsou rady pro zacatecnika?
250forever>jinak už jsem to taky rozvěsil
Ani se nedivim ty koleno u cary
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček
SPV>NoFear4> Prosím tě, prozraď za kolik jezdíš Brno (okruh), pokud jsi tam byl?
Koukni sem, mame tu o tom tema.
Na sestistovce v Brne zajel 2:20 ( a je kousek za mnou )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček
Dawe02>SPV>NoFear4> Prosím tě, prozraď za kolik jezdíš Brno (okruh), pokud jsi tam byl?
Koukni sem, mame tu o tom tema.
Na sestistovce v Brne zajel 2:20 ( a je kousek za mnou )
Dekuji Dawo,ale taky bys nam mohl neco k brzdebni a prujezdu zatacek na normalni silnici rict ne?
Jak uz jsem napsal, radeji by mel zacit pomaleji a hlavne se naucit brzdit...nejdriv jen rovne az do chvile nez bude delat stoppie, pak treba v mirnem naklonu, ve vetsim...no a hlavne bych nerad radil klukovi aby na silnici pokousel stesti vic nez je nutne, uz jsem jednoho sbiral co skoncil na par mesicu na voziku...no nic moc pocit :\
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček
Chapadlo>Ja se snazil, ucil, zacinal pokladat a pak jsem to preklopil na okruhu...ted se bojim vic nez na zacatku i kdyz vim, ze mam mraky rezervu..jak to prekonat?
jezdit a jezdit ja po padu taky zpomalil, asi o 10sec
jinak zkousejte zatacet taky tak, ze tlacite na riditka na druhou stranu a ono se to naklopi na tu spravnou
Ale vyježděnější kluky jsem si nikdy neposlech, a to co tu čtu o brždění v první třetině je přesně to, co nedělám. Asi si dám na jaře domácí úkol to takhle vyzkoušet, ale dá se vůbec rada od japonskýho jezdce aplikovat na jawku?? Neumím si představit že v náklonu sáhnu na přední brzdu, intuice mi říká e v ten moment jde předek ven ze zatáčky a já hrudníkem k zemi (???). V krizi dávám trochu zadní brzdy, protože s případným smykem zadního kola jakž takž dokážu něco dělat.
Tu cca třetinu jedu se zaklapnutým plynem, začnu klopit, a když už vidím místo kde chci "tečnout", začínám tahat za heft a zároveň přiklápím víc, za tečným bodem se začínám zvedat a táhnu už plnej.
Nejvíc jsem zrychlil v době, kdy jsem dostal odvahu vysedat, to je věc která mě začala bavit, trochu vysednu a hrudníkem jdu "ven z motorky".
Pokud jsem jelito, který to dělá blbě a koleduje si o malér, budu rád když mi to někdo napíše.
špakoš>tady jsem točil kamše s kteryma jezdíme opava a okolí
To znám, to je směr Bruntál, není..? Do zatáček bych s tou pomalostí byla opatrná, protože bych měla strach, že jak pojedu krokem, tak to položím. Jezdím, jako v autě..před zatáčkou přibrzdím, v klidu do ní vjedu a od poloviny přidávám plyn....teda, nechci se vám motat do chlapské diskuse
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček
rici>Do zatáček pomalu a s rozvahou. Nic víc dodat nejde.
Ale určitě jde nějak popsat co u toho všechno člověk dělá. Že se na to nemá jít zhurta je jasný, ale spoustě lidem pomůže aspoň si něco přečíst, ačkoliv to nikdy nemůže nahradit praxi.
Já s tou brzdou fakt váhám... když jedu rovně tak jí hamstnu a nebojim se vlka nic, když mi vyjelo auto z vedlejší do cesty tak jsem šel oběma kolama do fleku a ustál jsem to. Ale v tom náklonu se intuitivně bojím jen pomyslet na to, že přední brzdu mám.. přemáššlím o tom a opravdu to cítím tak, že to kolo se utrhne (??)
Na letišti mám možnost zkoušet, ale ujel jsem tisíce km bez nehody s tím, co umím teď, a představa, že si ji odřu jen proto, abych zjistil jestli je na tom něco pravdy, se mi nelíbí
Už to vidim.. rozjedu, naklonim, lehce přimáčknu - a objeví se že jsem měl pravdu. Plácnu sebou a budu koukat jak můj miláček jede po boku a lítaj z něj třísky
Tak je to se všim - to, co s motorkou umíš, už pak cítíš, a sám aplikuješ její vlastnosti na různý situace.
Já, kterej má v zatáčce k brždění odpor, toho v krizi už moc nenadělám.. povolim plyn, naklonim kolik si troufnu.. to neni nic moc..
A jezdci moto GP jezdí u hranice fyzikálních zákonů, tu když jen o malinko přelezeš, tak s tím nejde dělat samozřejmě vůbec nic, leda v jiným vesmíru, proto padaj
misak1200>....motorka která váží něco kolem 200 kg nezatočí tím že pohneš řidítkama skus posunout těžiště na stranu na kterou chceš aby ti ...
Motorka zataci prave temi riditky. Rotaci riditky doleva vytvoris precesi ktera pri rotaci predniho kola vyvola gyroskopicky moment ktery te polozi doprava. Rika se tomu v "motorkarstine" kontrovani a hodne to usnadnuje rychlou zmenu smeru jizdy.
Ad brzdeni v zatacce: pochopitelne je to normalni technika...pokud chces opravdu rychle jezdit. Jednoduse se to chce naucit, ale na silnici se to uceni muze rovnat katastrofe. Princip je snadny: vysednu, naklopim, brzdim...motorka se ma snahu rovnat(mira silne zavisi podle typu pneu a nastaveni podvozku) a ja to rovnani kompenzuju silnejsim tlakem na riditka, vetsim vysednutim a tlakem kolenem na nadrz. Tak to je u me a funguje to fajn, pokud se silne neprezene najezdova rychlost a neni uz kam klopit a vysedat prestoze by bylo potreba. Pokud ma clovek cit, citi jak si stoji predni guma a hlavni je ji nepretizit, cili v pravy okamzit omezit brzdeni a pridat plyn.... ale jak jsem napsal na silnici nedoporucuju moc pokouset stestenu.
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček
Chtěl bych pochopit to s tím gyroskopickým momentem... Jestli tě dobře chápu, mluvíš o tom jevu, kdy jedu rovně, a najednou BEZ NAKLOPENÍ pohnu řidítky doleva, a odstředivá síla mě velice rychle sklopí doprava, čímž značně zkrátím čas, který by při běžném pokusu o naklopení doprava byl delší. V ten moment je na mě, abych se dokázal rychle vyrovnat se situací, že jsem položený na pravém boku, a pokračoval v pravé zatáčce s řidítky už v běžné poloze.
Chápu to správně??
rraol>Samozřejmě první plochou, kde si to zkusím (jestli to zkusím) bude letiště.
Chtěl bych pochopit to s tím gyroskopickým momentem... Jestli tě dobře chápu, mluvíš o tom jevu, kdy jedu rovně, a najednou BEZ NAKLOPENÍ pohnu řidítky doleva...
Ano, bez naklopeni.
...a odstředivá síla mě velice rychle sklopí doprava, čímž značně zkrátím čas, který by při běžném pokusu o naklopení doprava byl delší. V ten moment je na mě, abych se dokázal rychle vyrovnat se situací, že jsem položený na pravém boku, a pokračoval v pravé zatáčce s řidítky už v běžné poloze. Chápu to správně??
Chapes to spravne, az na tu odstredivou silu, ktera neexistuje. To co te tlaci na stranu je v tu chvili gyroskopicky moment, ktery je jednim ze silovych projevu oznacovanych vagne jako setrvacnost.
.....................no jestli to správně chápu já tak si psal že začínáš a podle mého až skusíš tu věc gyromoment tak budeš mít co dělat aby si se vyrovnal s tím že jsi plácnul z motkou o zem tím samozřejmě netvrdím že dawe02 nemá pravdu.takové věci zkoušej až tomu příjdeš na chuť. jen dobrá rada .