Naposledy editováno 31.12.2008 15:47:09
1 reakcí na tento příspěvek Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
Jinak konkrétně firma Castrol u oleje GPS garantuje pro interval 5tis km rozdíl v parametrech 1,8%.
Takže za mě: Novej nebo starej olej znát na výkonu a spotřebě neni.
Jinak když se na tim rozumě zamyslíte. Tak pokud by to mělo být znát, tak je jasné, že je někde něco špatně. Buď se přidírá někde motor, nebo nějaký ložisko atd. To by znamenalo, že olej pořádně nemaže. A z toho plyne, že by olej nesplňoval parametry a neměl by dané mazací schopnosti už i před intervalem výměny.
A myslíte si, že by tohle neměli výrobci olejů podchycené ????????????????????????????????????????????????
Možná by to chtělo míň koukat na reklamy o olejových přísadách kdy po použití auto ujede ještě 100km bez oleje a nebo na Horsta Fuchse
Já chci slyšet názor váš.
A ty články co jsem kde našel nemá s Horstem nic společného.
A píšou tam,že správností měnění oleje se dá ušetřit na motoru,částečně výkon a spotřeba taky.
A to,že tu píšete,že se olej měnit má tak to jen potvrzuje.
Ps:Neuděláme anketu s Horstem Fuchsem?
1 reakcí na tento příspěvek Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
Stran oleje - musi splnovat tri nejdulezitejsi atributy:
1) musi tam VUBEC NEJAKY BYT.
2) nemel by byt uplne zasvineny - pak se snizuje jeho schopnost absorbovat necistoty a motor se zasira.
3) az UPLNE NA KONEC hraje roli zejmena viskozita, coz se tyce predevsim studenych startu a vysokootackovych motoru.
Promin, ale samotna vymena oleje ma na zvyseni vykonu zhruba stejny vliv, jako schopnost jezdit na kolinko ve vztahu k mnozstvi napsanych prispevku tady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
BigJohn>Oleje do motorů jsou dimenzovány tak, aby po ujetí výrobcem předepsaných kilometrech, měl stále stejné parametry. (nebo s minimálním rozdílem). To znamená, že pokud výrobce udá, že se má použít daný olej na 6tis. mk, tak si můžete být jisti, že po ujetí kaných km má stejné mazací a ostatní schopnosti.
Jinak konkrétně firma Castrol u oleje GPS garantuje pro interval 5tis km rozdíl v parametrech 1,8%.
Takže za mě: Novej nebo starej olej znát na výkonu a spotřebě neni.
Jinak když se na tim rozumě zamyslíte. Tak pokud by to mělo být znát, tak je jasné, že je někde něco špatně. Buď se přidírá někde motor, nebo nějaký ložisko atd. To by znamenalo, že olej pořádně nemaže. A z toho plyne, že by olej nesplňoval parametry a neměl by dané mazací schopnosti už i před intervalem výměny.
A myslíte si, že by tohle neměli výrobci olejů podchycené ????????????????????????????????????????????????
Možná by to chtělo míň koukat na reklamy o olejových přísadách kdy po použití auto ujede ještě 100km bez oleje a nebo na Horsta Fuchse
Napsal si to dobře.A po daných ujetých kilometrech už ten olej ztrácí parametry dané výrobcem(proto doporučuje výměnu).Když ten olej měnít nebudu ani (dejme tomu po 30.000km)
Tak je jasné,že mazací schopnost mít nebude takovou jak udával výrobce.Bude mít ůplně jinou viskozitu a tím pádem výkon motoru by měl jít dolů.
1 reakcí na tento příspěvek Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
Olej u masiny menim proto, abych nezasiral motor, respektive udrzoval jej cisty. Stejne tak u auta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
PetrXX>..vidis, jak jsi sikovny, ze dokazes odhadnout, co si domyslim To jsi prvni.
Olej u masiny menim proto, abych nezasiral motor, respektive udrzoval jej cisty. Stejne tak u auta.
Přesně tak!A kdyby si ho neměnil?Tak by byl zasraný viď???Jak říkal Jenda mohlo by se někde po čase přidírat ložisko a tak.....Mám pravdu?
Ale tohle je extrem. V takovem pripade pak samotnou vymenou oleje za novy riskujes jeho pridreni.
1 reakcí na tento příspěvek Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
Já si totiž myslím,že je to jako se vzducháčem.výrobce garantuje nějakou dobu používání a pak vyměnit.A proč?Po určité době přestává fungovat tak jak má.A co to má za vliv na motorku?Spotřebu,výkon a tím i max.rychlost.Nezlobte se,ale ještě mi nikdo nedokázal vysvětlit,že to je jinak.
trungsi>BigJohn>Oleje do motorů jsou dimenzovány tak, aby po ujetí výrobcem předepsaných kilometrech, měl stále stejné parametry. (nebo s minimálním rozdílem). To znamená, že pokud výrobce udá, že se má použít daný olej na 6tis. mk, tak si můžete být jisti, že po ujetí kaných km má stejné mazací a ostatní schopnosti.
Jinak konkrétně firma Castrol u oleje GPS garantuje pro interval 5tis km rozdíl v parametrech 1,8%.
Takže za mě: Novej nebo starej olej znát na výkonu a spotřebě neni.
Jinak když se na tim rozumě zamyslíte. Tak pokud by to mělo být znát, tak je jasné, že je někde něco špatně. Buď se přidírá někde motor, nebo nějaký ložisko atd. To by znamenalo, že olej pořádně nemaže. A z toho plyne, že by olej nesplňoval parametry a neměl by dané mazací schopnosti už i před intervalem výměny.
A myslíte si, že by tohle neměli výrobci olejů podchycené ????????????????????????????????????????????????
Možná by to chtělo míň koukat na reklamy o olejových přísadách kdy po použití auto ujede ještě 100km bez oleje a nebo na Horsta Fuchse
Napsal si to dobře.A po daných ujetých kilometrech už ten olej ztrácí parametry dané výrobcem(proto doporučuje výměnu).Když ten olej měnít nebudu ani (dejme tomu po 30.000km)
Tak je jasné,že mazací schopnost mít nebude takovou jak udával výrobce.Bude mít ůplně jinou viskozitu a tím pádem výkon motoru by měl jít dolů.
Přečti si pořádně co sem napsal.
Konkrétně firma Castrol u oleje GPS garantuje pro interval 5tis km rozdíl v parametrech 1,8%. (což je naprosté minimum)
Výměna oleje se udává třeba 6tis ale olej je dimenzován na mnohem víc. Takže razanrní změny v parametrech oleje, nastanou mnohem později. Třeba až na dvojnásobném počtu kilometrů.
Prostě neni možné, aby olej na daném počtu kilometrů (výměny) měl nějak razantně velké rozdíly v parametrech. Rozdíly při intervalu výměny se počítají v setinách.
To že např Yamaha udává interval výměny na 6tis, tak to neznamená to, že by olej byl už při těhle kilometrech špatnej.
To samý máš i u aut s rozvodovejma řemenama. Výrobce auta udává, že se musí vyměnit např. každých 90tis km. Ale např. řemeny Gates jsou dimenzovány na hodnotu kolem 150-200tis.km.
Prostě výrobce když vyrábí řemen, kterej je určenej pro použití po dobu 90tis.km. , tak si v žádném případě nemůže dovolit, aby životnost řemenu, byla třeba na 100tis.km. Prostě ho musej nadimenzovat s dostatečnou rezervou, aby fungoval v naprostém pořádku. A to samé je s oleji.
Jen jako příklad v použití oleje 10W40.
VW Pasat 19TD r.v.1998- interval výměny oleje 8500km.
Peugeot 405 19TD r.v.1994 - interval výměny oleje 10000km.
Oba motory takřka podobné, né li stejné konstrukce a jinej interval. Kdyby to bylo podle toho jak se tady dohadujete, tak by Peugeot posledních 2000km na starej olej nemohl jet normálně.
Prostě je ten olej dimenzován na mnohem víc. Takže se to na autě, nebo motorce nemůže projevovat.
Když se podíváš dozadu na etiketu oleje, najdeš tam různé specifikace tříd SPI, SI atd. A ty udávají, konkrétní parametry oeljů a mimo jiné se taky zabývají s poklesem mazacích schopností.
Prostě naprosto laicky řečeno: Kdyby olej měl tak razantní vliv na výkon a spotřebu v době výměny oleje, tak výrobce motocyklu buď doporučí jinej olej, nebo zkrátí interval výměny.
Tohle musí pochopit malé dítě.
1 reakcí na tento příspěvek Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
trungsi>Můj názor je skoro stejný s honzou i stebou.Podmínky dané výrobcem olejů je vše ok.samozřejmě nějaké + - ale později je jasné,že olej již pomalu,ale jistě přestává dělat to co uvádí výrobce a jeho hodnoty se mění k horšímu.A podle mě už pak nemůžu očekávat výkon a spolehlivost svý motorky jak by měla být.
Já si totiž myslím,že je to jako se vzducháčem.výrobce garantuje nějakou dobu používání a pak vyměnit.A proč?Po určité době přestává fungovat tak jak má.A co to má za vliv na motorku?Spotřebu,výkon a tím i max.rychlost.Nezlobte se,ale ještě mi nikdo nedokázal vysvětlit,že to je jinak.
1) u výrobce oleje neexistuje + nebo -. Co se týče rezervy životnosti tak jen plusové hodnoty.
2)Jak ty píšeš, tak olejopravdu pomalu a jiste používáním ztrácí svoje vlastnosti. Ale při dodržení intervalu výměny, se memáš šanci dostat k tomu any se toto projevilo. Píši to už asi po třetí, olej je dimenzován na mnohem mnohem mnohem větší počet kilometru, než udává výrobce motoru interval výměny.
3)je hloupé srovnávat olej a vzduchový filtr. Vzduchový filtr nemá přímej nebo alespoň naprosto nesrovnatelnej vliv na požkození motoru. Olej samozřejmě má.
4)Nikdo ti to tu nedokáže vysvětlit, protože ty seš typ člověka, kterej si to ani vysvětlit nechce nechat a seš naprosto přesvědčenej že máš pravdu. Takže nevim co tu vlastně řešíš.
1 reakcí na tento příspěvek Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
Edit: u toho CB - jaky olej tam byl pred vymenou? Jak stary? Kolik km jsi nalital TY na tom CB pred vymenou oleje? Nemenil jsi olej nahodou kratce pote, co jsi motku koupil?
Naposledy editováno 31.12.2008 18:53:55
trungsi>Ale když si přečteš otázku tak já jsem se neptal na to,že to nebude nebo bude extrém.Navíc jak jistě všichni víte olej má vliv na motor a každý jinak.Pokud koupím mašinu,která jezdila na castrol(příklad)nevím to budu ještě chvíly jezdit a pak tam dám Valvoline stejných hodnot může se chování motorky nepatrně změnit.
Právě že extrém to vůbec nebude a rozdíl v parametrech nového oleje a při výměně bude tak minimální, že normální smrtelník neni schopen poznat rozdíl. Rozdíly by se začali projevovat až u mnohem větších počtech km.
Takže to že mašina nebo auto po výměně oleje jede líp a že jen suběktivní pocit.
1 reakcí na tento příspěvek Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
trungsi>Hele dejme tomu,že s váma budu souhlasit.oukejAle jak mi chcete vysvětlit že když jsem měl cb750.Udělal jsem z něj horko těžko max 200km/h.Vyměnil jsem olej a motorka oživla!A pak mi udělá 230km/h(samozřejmě ten samý úsek)
Si myslim že jako vždy dost přeháníš. Víš co by se muselo dít, aby rozdíl byl 30km/hod ?????
1 reakcí na tento příspěvek Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
Já najel cca 700km.Než jsem ho vyměnil.Předešlí majitel mě upozornil,že je již zralý na výměnu ujel 6300km.Starší pán psal si to do notesu(viděl jsem)co jsem tam dával za olej,ale už fakt nevím.Je to dýl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
BigJohn>trungsi>Hele dejme tomu,že s váma budu souhlasit.oukejAle jak mi chcete vysvětlit že když jsem měl cb750.Udělal jsem z něj horko těžko max 200km/h.Vyměnil jsem olej a motorka oživla!A pak mi udělá 230km/h(samozřejmě ten samý úsek)
Si myslim že jako vždy dost přeháníš. Víš co by se muselo dít, aby rozdíl byl 30km/hod ?????
ti říkám,že to tak bylo.Proto jsem dal toto téma abych se dozvěděl jak to je.
trungsi>Tak to mě neznáš Honzo.Nechám si vysvětlit.Ale zkušenosti mám jiný.A jak tu píšu asi po třetí chci slyšet názor na to jestli si myslíte,že to má vlviv na spotřebu a výkon.Ty usuzuješ z toho,že když se vše bude dělat tak jak má tak nemá.Já počítám s extrémem,že někteří jsou blbci a nemění olej tak jak mají a tím pádem říkám,že má! HAWK DOMLUVIL JSEM
Ale ty si o žádnejch blbcích co neměnej olej nic v otázce nepsal.
Pokud se vše mění tak jak má, dle udajů výrobce tak vliv NEMÁ.
To jestli někdo mění olej pozdě, nebo vůbec, tak o tom se nemá cenu bavit. Takovej člověk šetří na nesprávném místě, je to kokot a koledu je si o průser. Pak to samozřejmě vliv mít může. Netvrdim že má, ale může. Ale né když člověk přetáhne výměnu o 500km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
trungsi>BigJohn>trungsi>Hele dejme tomu,že s váma budu souhlasit.oukejAle jak mi chcete vysvětlit že když jsem měl cb750.Udělal jsem z něj horko těžko max 200km/h.Vyměnil jsem olej a motorka oživla!A pak mi udělá 230km/h(samozřejmě ten samý úsek)
Si myslim že jako vždy dost přeháníš. Víš co by se muselo dít, aby rozdíl byl 30km/hod ?????
ti říkám,že to tak bylo.Proto jsem dal toto téma abych se dozvěděl jak to je.
Sorry ale tomuhle fakt nevěřim a myslim si že přeháníš. So samý jako v profilu si píšeš, že si měl v zavazadlech naloženo 70kg. Ve třech kufrech mít 3x23kg ???? By ti upadl nosič.
Když jsem jel na dovču, tak sem vážil kufry a každej kolem 10kg a to sem je měl docela narvaný.