1 reakcí na tento příspěvek Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
1 reakcí na tento příspěvek Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
Matisek>Nema. Ma pouze vliv na opotřebeni motoru
by mě zajímalo, jak bys to chtěl dokázat..... že by Horst Fuchs??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
1 reakcí na tento příspěvek Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
Matisek>trungsi> Intervaly vyměn by se měly dodržovat. Maš to tak samo jako z olejem ve frytaku taky ti taky ti nechutnaji přepalene hranolky, tak stejně motoru nechutna přejety olej.
No to je jasný.A myslíš,že když ten olej neměníš a motor má větší tření jak si sám napsal,že spotřeba nestoupne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
Matisek>Mirek12> no a kdybys najezdil třeba 1000000km myslim že bys to poznal
Budeš se divit,ale poznal!!!!Chceš vědět jak?
tak sme to zacli rozdelavat a pod vikem ventilu v miste kde se nachazej vacky byla cerna hmota, vypada to jak cerny zele pres celej ten prostor, normalne vtom stal sroubovak..
olej nevymenila od 94tyho pry nikdy
jinak spotreba nepatrne klesnout muze, stejne jako zlepseni vlastnosti motoru, a to z duvodu ze dojde k vymezeni vuli vlivem novyho oleje v motoru, kterej "odkarbonuje" ten starej a ty sracky co napachal puvodni...
stejne jako pri dekarbonizaci kdy dojde k vymezeni(nekdy i zvetseni) vuli a tesnosti motoru..
jinak ne, nema vliv na spotrebu a vykon..
Koupil jsem xjr 1200 r.95.vyměnil jsem filtr,olej.Jenže ten předemnou ho asi neměnil,protože mi odešla pružina na řazení.Zjistily jsme při opravě,že byla "vyhřátá" no a při odmontování vany jsem našel něco nepopsatelně černýho a cos tam píchnul to tam drželo
Ale od té doby(po opravě vše ok.)škoda,že jsem to nevěděl a spotřebu neměřil.
Vlastnosti motorových olejů
HTHS viskozita a lehkoběžné oleje
Vysokoteplotní HTHS viskozita není příliš často uváděnou vlastností motorových olejů, a přitom je pro motor velmi důležitá. Lze říci, že HTHS viskozita oleje je jedním z konstrukčních prvků motoru a je součástí všech výkonových specifikací motorových olejů. HTHS viskozita je také důležitým parametrem, který ovlivňuje spotřebu paliva.
Význam HTHS viskozity
Zkratka HTHS znamená High Temperature High Shear a jde o dynamickou viskozitu měřenou při vysoké teplotě (150 °C) a velkém smykovém spádu (106 s-1). HTHS viskozita má určitý vztah k síle (tloušťce) mazacího filmu. Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější (tlustší, ne však ve smyslu pevnější) mazací film. V případě příliš nízké HTHS viskozity může dojít k přetržení olejového filmu mezi dvěma třecími plochami, a ty pak nejsou dostatečně mazány. Podmínky měření HTHS viskozity jsou nastaveny tak, že simulují podmínky velmi rychle se pohybujících dílů motoru a současně vysokou teplotu určitého místa. Měření lze provádět komerčně dodávanými přístroji, které odpovídají potřebným normám. Existují dva odlišné principy měření HTHS viskozity. První je založen na odporu kovového válečku velmi rychle rotujícího v oleji (viz obrázek), druhý pracuje na principu proudění oleje kapilárou pod vysokým tlakem.
HTHS viskozita v praxi
Dodržení předepsané minimální hodnoty HTHS viskozity při výběru motorového oleje zaručí, že olej bude při provozních podmínkách dostatečně mazat všechna místa v motoru, tedy i ta, která jsou velmi namáhaná � tzn. skupinu pístních kroužků, ventilovou skupinu, turbodmychadlo apod. Při výběru motorového oleje je proto velmi důležité dodržovat předepsanou výkonovou charakteristiku (ACEA, VW, MB, GM, Ford atd.), protože výkonová specifikace jakéhokoliv motorového oleje je vždy spjata s určitou minimální hodnotou HTHS viskozity, která pro daný motor zaručuje bezproblémový provoz. Důležitou hodnotou HTHS viskozity je 3,5 mPa.s. Olejům, které mají HTHS viskozitu vyšší, se říká oleje s normální HTHS viskozitou, oleje s hodnotou pod 3,5 mPa.s se nazývají oleje se sníženou HTHS viskozitou.
Je možné se setkat se třemi typy motorových olejů, které se odlišují hodnotou HTHS viskozity. Pokud uvažujeme evropský trh, pak všechny oleje SAE xW-40 mají hodnotu HTHS viskozity nad 3,5 mPa.s, většinou v rozmezí 3,5 až 4,3 mPa.s. Mezi motorovými oleji SAE 0W-30 a SAE 5W-30 najdeme dva typy olejů. Oleje SAE xW-30 se specifikací ACEA A1/B1, A5/B5, C1 nebo C2 mají sníženou HTHS viskozitu, většinou těsně nad 2,9 mPa.s, oleje se specifikací ACEA A3/B3, A3/B4, C3 či oleje ACEA E mají normální HTHS viskozitu nad 3,5 mPa.s. Třetí, velmi malou skupinou olejů jsou SAE 0W-20, které mají HTHS viskozitu nízkou, nad 2,6 mPa.s.
Motorové oleje s normální HTHS nad 3,5 mPa.s lze použít kdykoliv a nemohou uškodit žádnému motoru, oleje se sníženou HTHS viskozitou lze použít pouze u motorů, kde to výrobce povoluje. Je třeba říci, že nyní je takových motorů mnohem více než před několika málo roky (většina motorů v novějších automobilech VW, Ford, Renault, Peugeot, Opel, japonské a korejské automobily). Nevýhodou snížené hodnoty HTHS viskozity je vyšší spotřeba motorového oleje, výhodou je naopak nižší spotřeba paliva. To je také většinou hlavní důvod pro používání těchto olejů, protože nižší spotřeba paliva je spojena s nižšími emisemi CO2, které nyní budou mnohem více sledované než dříve. U nových motorů se již také emise CO2 uvádějí mezi technickými parametry motoru.
Lehkoběžné oleje a spotřeba paliva
Současným trendem je používání lehkoběžných motorových olejů. Tak se nazývají motorové oleje, díky jejichž použití se sníží spotřeba paliva v automobilu ve srovnání se standardním olejem. Pro určení úspory paliva existují motorové testy (v Evropě test M111 Fuel Economy), které zaručují za všech okolností stejné podmínky měření. Na úsporu paliva má vliv několik faktorů. Zásadní vliv má především HTHS viskozita oleje. Čím je HTHS viskozita oleje nižší, tím nižší je spotřeba paliva. Pro úsporu paliva je většinou důležitý i obsah mazivostních přísad v oleji.
Měření úspory paliva
Testy na měření úspory paliva jsou zahrnuty do různých výkonových specifikací. V Evropě se jako srovnávací olej používá standardní olej SAE 15W-40 a jako lehkoběžné oleje se označují ty, které při testu vykazují spotřebu paliva menší přibližně o 1,0 až 2,5 %. V klasifikaci ACEA jsou jako lehkoběžné označovány oleje A1/B1 či A5/B5, v klasifikaci VW oleje 503.00/506.00/506.01. Všechny tyto oleje mají sníženou hodnotu HTHS viskozity těsně nad 2,9 mPa.s a stanovená procenta úspory paliva oproti oleji SAE 15W-40 lehce splňují. V praxi lze u většiny těchto olejů očekávat úsporu paliva přibližně kolem 5 %, někdy i více. U mého vlastního vozu při použití oleje SAE 0W-30, ACEA A5/B5 náhradou za SAE 5W-30, ACEA A3/B4 klesla spotřeba benzinu ze 7,3 l/100 km na 6,8 l/100 km. Obě hodnoty byly měřeny dlouhodobě při běžném, převážně dálničním provozu v letních měsících.
2 reakcí na tento příspěvek Zajímá MĚ VÁŠ názor?????
na lidský blbosti se dá skvěle vydělat...de do toho někdo se mou ...co medvěde???