globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Otázka (především) na servisáky
 
23.12.2008 v 20:17
Obracím se na vás s prosbou o radu.
Mám už několikátou KLR,během té doby už jsem měl "v rukách" nejeden motor.Momentálně řeším jednu věc.A to sice fakt,že v několika motorech jsem objevil buď úplně chybějící nebo "vyramovanou" trubičku na které je navlečen olejový filtr.Ta trubička má v sobě zpětný ventil který má za úkol podržet olej v mazacím okruhu.Donedávna jsem tento "tunig" přičítal na vrub neodborným zásahům.Momentálně ale vlastním KLR která měla dle všeho veškerou údržbu dělanou v servisech,a také nemá tuto trubičku.Setkali jste se tímto někdy?Je to účelová úprava?Ten motor,ač by měl mít podle tachometru cca 70 tisíc je ve velmi dobrém stavu.Tak přemýšlím,jestli tam mám tu trubičku dát nebo ne...

1 reakcí na tento příspěvek Otázka (především) na servisáky

23.12.2008 v 20:36 | Nahoru | #1
Tak jí tam dej a nebo ne

(reakce na) Otázka (především) na servisáky

23.12.2008 v 20:51 | Nahoru | #2

FerdaGSXR>Tak jí tam dej a nebo ne





ja myslel ze tenhle ventil je primo soucasti patrony oil filtru

Otázka (především) na servisáky

23.12.2008 v 20:55 | Nahoru | #3
Měl sem KLR, tam je trubička která vede uprosřed fitru oleje, pokud tam neni, tak tam chybí já jí tam měl

[img]

Otázka (především) na servisáky

23.12.2008 v 20:56 | Nahoru | #4
tam je ta trubička pěkně vidět mezi víčkem a fitrem

Otázka (především) na servisáky

23.12.2008 v 21:51 | Nahoru | #5
Je to pojištovací ventil, proti uclání fitru , když se pořádne podíváš na schéma tak stejne uvidíš že jen část oleje jde přes filt .

Jinak tady můžete vidět tlakové mazání převodovky, sakra užitečná věc na životnost převodovky když se lítá po silnicích pořád na 5tku

[img]

Otázka (především) na servisáky

23.12.2008 v 22:59 | Nahoru | #6
Je to pojištovací ventil, proti ucpání fitru?Nerozumím.
Do obou mazacích větví(klikovka,hlava a převodovka) jde olej přes filtr a potažmo tu trubičku.Má to smysl,kanály jsou velmi malé stačila by malá nečistota na ucpání.
Mě spíš zajímá,proč to přijde ze servisu bez trubičky...

Otázka (především) na servisáky

23.12.2008 v 23:46 | Nahoru | #7
konkretni stroj neznam, ale nektere filtry maji ventil kterej ma drzet olej uvnitr primo v sobe, cetl jsem nakej balbol firmy co vyviji naky hypersuper filtry a tvrdili ze pri testovani toho systemu nedoslo k tomu k cemu teoreticky melo, ze by se olej dostal nekam driv...

pak tam jeste bejva ventil - bypass, kterej se otevre tlakem - tzn treba pokud je filtr ucpanej a neproslo by pres nej potrebne mnozstvi oleje.

tohle z obrazku tipuju na prvni moznost i stim co jsem u ni psal, drzet olej ve filtru asi neni tak super a je lepsi odstranit tu prekazku kterou tam tenhle zpetnej ventil dela...

Otázka (především) na servisáky

23.12.2008 v 23:51 | Nahoru | #8
To by vysvětlovalo ty vyramovaný zpětný ventily.Pokud to stojí delší dobu,tak ten olej stejně uteče.A naopak,takový ventil se může seknout a pak jde olej přetlakovým ventilem zpátky a ne do mazání...
Ten přetlakový je před tímto ventilem,na víku,takže ten to není...
Vzhledem k tomu,že tenhle motor byl naprosto nepoškozený na mazacích plochách,tam nejspíš opravdu ten zpětný ventil není potřeba...

Naposledy editováno 23.12.2008 23:59:23

Otázka (především) na servisáky

24.12.2008 v 00:05 | Nahoru | #9
podívej se pořádně na ten obrázek a uvidíš jak se olej přivádí k filtru a hnedka může jít malinko vedle filtru do kanálu na mazání motoru , ale to čerpadlo má takovej vykon , ze vlastně filtruje přes filtr a středem odvádí pryč (klasické) ale jakmile je tam ten ventil pro "zacpání" je více oleje tlačeno přes filtr, dyž tam není tak je tomu na tomto nucení odlehčeno, takže to filtruje cca 50/50 res. já tam ten ventil mám , a taky jsem studoval protže jsem myslel že jede 100% oleje´přes filtr, jako celoprutokáč, ale néé aji když budeš menit filt a podíváš se na kanály , tak to budeš vidět a pochopíš to...

ale spíše někdo , sundal víčko , vyhodil filtr a té trubičky si nevšimnul a při montáži mu ani nechyběla.... ale tak nebo tak s toho nebude 100% filtrace

Otázka (především) na servisáky

24.12.2008 v 11:03 | Nahoru | #10
Hlavně je tam ten pojišťovák na to aby spolu s otáčkama rovnoměrně nestoupal i tlak, max tlak má většina motorú okolo 6 barů- pokud se nepletu, ale čerpadlo je schopno tlačit daleko víc. Je to omezovač tlaku.

1 reakcí na tento příspěvek Otázka (především) na servisáky

24.12.2008 v 11:07 | Nahoru | #11
Sorry vážně je to jen kvůli filtru, pojištovák jako takovej je jinde. vzpadá to že je to použe na to aby to při málo prúchodném filtru ten filtr nerozervalo, prostě by-pass ventil.

(reakce na) Otázka (především) na servisáky

24.12.2008 v 12:35 | Nahoru | #12

Katana>Sorry vážně je to jen kvůli filtru, pojištovák jako takovej je jinde. vzpadá to že je to použe na to aby to při málo prúchodném filtru ten filtr nerozervalo, prostě by-pass ventil.



ale ten omezovač je před filtrem , ten neřešíme

Otázka (především) na servisáky

24.12.2008 v 15:00 | Nahoru | #13
Tak mi to nedalo,a celý okruh jsme rozdělal abych zjistil,jaká je cesta oleje.Kdybych tu udělal dřív,nemusel jsem se tu vyptávat...
Takže přes sací koš a sítko do čerpadla,z něj kanálem ve víku kolem pojistného ventilu do "baňky" pro filtr.Z vnějšího obvodu dovnitř filtru a přes dva otvory do trubičky.Z trubičky dál do mazacího obvodu.Ale,pokud by byl filtr tak ucpaný,že by olej přes něj nešel,tak putuje malou zkratkou z "baňky" pro filtr rovnou do trubičky a přes onen zpětný ventil dál do mazacího okruhu.
Z toho plyne,že pravdu měli ti,kteří říkají že ten ventil je pojistka proti ucpanému filtru.Pro mě z toho všeho plyne fakt,že pokud ventil vynechám,nepůjde olej zcela přes filtr a nebude zaručena jeho dostatečná filtrace.Takže ventil nechat....

Otázka (především) na servisáky

24.12.2008 v 16:06 | Nahoru | #14
přesně tak, trubička by tam měla bejt .

Otázka (především) na servisáky

2.1.2009 v 20:17 | Nahoru | #15
souhlas mám ji tam taky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist