Téma: Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?
 
5.11.2008 v 18:14
Nevíte někdo jakej měla výkon krouťák a váhu ? docela by mě to zajímalo, když je to taková menší legenda pro nás čechy
Předchozí
1 2
Následující

Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 18:18 | Nahoru | #1
Z http://jawa-500-ohc.euweb.cz/

měrný výkon 57,4 KS/l
výkonová váha 6,2 kg/KS
pístová dráha 375 m/km
jízdní rychlost při 1000 ot/min 23,6 km/h
Rychlosti (maximální)
I 50 km/h
II 70 km/h
III 100 km/h
IV (je-li jezdec skloněn) 130 km/h (147 km/h)
Váhy a rozněry
váha bez náplní 174 kg
pohotovostní váha 192 kg
užitečné zatížení 200 kg
celková max. váha 392 kg
obsah palivové nádrže 16 l
z toho záložní palivo 1 l
obsah olejové nádrže 4,5 l
délka 2110 mm
výška 975 mm
výška sedla 730 mm
šířka řidítek 720 mm
tlak v přední pneumatice 1,4 - 1,5 atp
tlak v zadní pneumatice 1,8 - 2,0 atp
Motor
čtyřdobý, benzinový
počet válců 2
uspořádání válců rovnoběžné, skloněné kupředu
chlazení vzduchem
průměr válce 65 mm
zdvih 73,6 mm
zdvihový obsah 488 ccm
uspořádání rozvodu OHC
stupeň komprese 7,0
maximální výkon 28 KS/6000 ot/min
maximální kroutící moment 3,7 kgm/4250 ot/min
mazání tlakové oběžné, se zubovými čerpadly
karburátor Jikov 2924 H
spotřeba paliva při 70 km/h 4 l/100 km
Převodovka
spojka lamelová v olejové lázni
celkový převodový poměr I - 15,60
II - 10,38
III - 7,05
IV - 5,20
primární převod řetěz duplex
sekundární převod řetěz
Elektrické příslušenství
zapalování dynamobateriové 6 V
baterie 14 Ah
dynamo 50 W
ukostřen plus pól
Brzdná dráha
ruční brzda při 40 km/h 30,8 m
nožní brzda při 40 km/h 30,8 m
obě brzdy při 40 km/h 12,5 m

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 18:37 | Nahoru | #2
To se mi teda nezdá že by měla 60 koní :\
Já vždycky viděl čísla kolem 30ti koní...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 18:42 | Nahoru | #3

BagoBorec>To se mi teda nezdá že by měla 60 koní :\
Já vždycky viděl čísla kolem 30ti koní...


Hádej co znamená ks/l, pro pomalejší litr je 1000 kubíků, a polovina 500 kubíků. Chápeš?

(reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 18:43 | Nahoru | #4

cort>BagoBorec>To se mi teda nezdá že by měla 60 koní :\
Já vždycky viděl čísla kolem 30ti koní...
Hádej co znamená ks/l, pro pomalejší litr je 1000 kubíků, a polovina 500 kubíků. Chápeš?


Nojo zní to logicky...i by to pak vycházelo

(reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 18:43 | Nahoru | #5
BagoBorec> Ono není výkon jako výkon Pro tebe je důležitý tohle.. maximální výkon 28 KS/6000 ot/min

Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 18:44 | Nahoru | #6
Jsem se překouknul no

Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 18:48 | Nahoru | #7
Stejně jsme měli nejkrásněší mašiny,nedám na ně dopustit.
Na svoji dobu byl ten motor velice dobře vymyšlenej až na mazání v hlavě.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 18:57 | Nahoru | #8
Jawa 500 OHC je krasny stroj. Ve sve dobe urcite spicka. Bohuzel pro sovetske primitivy byl moc slozity a proto Jawa zustala u dvoutaktu, ktere ji bylo povoleno v ramci RVHP vyrabet. Pritom ve vyvoji byl treba boxer s prevodovkou pod motorem a mnoho dobrych veci,jejichz vyvoj musel byt kvuli rudym bratrum ukoncen. Vecna skoda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 19:05 | Nahoru | #9
ZMA> Když se bavíš o tom boxeru, teďka nedávno nabízel jeden člověk mému kamarádovi k prodeji co má muzem.Je to raritka bylo pouze pět kusů.

Naposledy editováno 05.11.2008 19:05:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 19:14 | Nahoru | #10
BernysT595>
To bych rad videl, ja ten boxer objevil kdysi ve starem Automobilu nebo Svete Motoru. V te dobe jsem mel novou 634 (1974, to mi bylo 16)a touzil jsem po 500 OHC nebo Nortonu ES 2. Tak jsem doufal,ze pujde do serie, ale nakonec z toho diky RVHP seslo. Dopadlo to stejne jako se zavodnim ctyrvalcem 350.

Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 19:35 | Nahoru | #11
500OHC, ES2..... Až mi hrkly slzy do očí
Zláté bikerčasy

V době hlubokého totáče jsem postupně obě prodal za pár korun, abych si koupil rozstřelenou rejži. V té době to byl supr stroj, dnes šrot.
Bohužel, stalo se a já se včil kopu do PRDEle, pokaždé když o těch dvou legendách čtu.

(jo a jen tak na okraj, já byl jeden z debilů, co OHC jebnul do rámu 634 Dnes se za to stydím, ale taková byla doba )

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 19:38 | Nahoru | #12
no nevim ve sve dobe mela povest motorky na ktere by se nikdo vevydal nikam dal... sypaly se rozvody atd....

rozhodne bych nerekl ze je ohc500 nakej etalon, nejlepsi stroj doby... je to jawy posledni velkej 4takt... ale zadnej zazrak t v te dobe podle me nebyl... deda v te dobe na motorkach jezdil a tuhle jawu rikal ze by nebral ani zadarmo... jezdil v te dobe zundapa a victorii....

jinak nerikalo se ji "rumpal" ??? proc asi....

(reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 19:40 | Nahoru | #13
ZMA> jj časopis Automobil mám ho schovaný na první stránce stará 50O a ten boxer

(reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 19:43 | Nahoru | #14
assassin> rumpál bylo něco jiného

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 20:14 | Nahoru | #15
desmik: jj chyba se vloudila... mi to doslo s tim rozvodem...
ale na tom zbytku si trvam, u te OHC je tusim pertinaxove kolo na prevod z hridele na vacku a to odchazi.... a tusim nejake dlasi speky... nejsem odbornik na veterany a proti jawe nic nemam... ja jen aby se neudelal mytickej superstroj z neceho co nikdy zas tak extra nebylo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 20:19 | Nahoru | #16
assassin> v tomhle s tebou souhlasím ta motorka je pro nás legendární ale technicky žádný zázrak

(reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 20:24 | Nahoru | #17
Desmik: Souhlas i s assasinem - legenda je to proto, že to byl poslední velký čtyřtakt od Jawy, ale technicky nebyla nic moc a co se spolehlivosti týče, velká slabota. Do použitelného stavu to chtělo ještě pár let vývoje, ale to už nemělo smysl.
Ale zvuk má excelentní.

Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 20:34 | Nahoru | #18
Při postavení na bočák z ní chcal olej z odvzušňovacího ventilu kliky, a dynamo měla hned za válcama, takže se co chvila rozletovávalo.O mizivém pérování nemluvě.Jinak super zvuk a krásnej stroj :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 20:43 | Nahoru | #19

Cobra357>ZMA> Nemohu si pomoci ale plácáš tady naprostý kraviny!Třeba zrovna ten boxer o kterým tu mluvíš byl vyvíjen právě s "rudým bratrem". Žádný zákaz nikdy ze strany RVHP nebyl. Byla to prostě jen obchodní politika. Podívej se na množství které továrna vyráběla a třeba to pochopíš. Moc tomu ale nevěřím! Taky jsi jeden z těch co jim už úplně propagandou vymyli mozky?


Co to zase povídáš ? I ve světě motorů bolševik prohlásil čtyřtakt u motorky jako přežitek... Hledat to nebudu ale jsi vůl. Podívej třeba na prototypy zetky co rus nechtěl.

Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 20:48 | Nahoru | #20
tahle je ta správná

(reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 20:58 | Nahoru | #21

Cobra357>assassin> jinak nerikalo se ji "rumpal" ??? proc asi....

A hele, zase jeden "odborník" Mě z vás mlaďoši trefí šlak!



sem psal ze jsem se spletl... a i rikam ze nejsem zadnej odbornik na veterany... ale na OHCcku sem jel... a dokonce sem se provezl na 350OHV ktere ma stryc a to byla vetsi zabava nez ta 500...

holt jenom 28let....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 20:59 | Nahoru | #22
Cobra357> Tak jawa i zetka do 55 byla na špičce, proč by sem jinak jezdili konstruktéři japonců na učení. Prostě meleš kraviny, to je ta senilita?

(reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 21:22 | Nahoru | #23

cort>
Co to zase povídáš ? I ve světě motorů bolševik prohlásil čtyřtakt u motorky jako přežitek... Hledat to nebudu ale jsi vůl. Podívej třeba na prototypy zetky co rus nechtěl.



Přesně tak,dám ti za pravdu. Skus si někde vyhrabat o prototypu ČZ 200 OHC.Řadový dvouval,čtyřtakt,výkon,kolem 28 koní.Kotoučové brzdy.Max rychlost udávaná 155km.A ta motka nevypadala zle.

Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 21:34 | Nahoru | #24
assassin>jenom te trochu poopravim,pertinaxove rozvody to v serii nemelo,par prototypu ze zacatku vyroby melo vacku hnanou retezem pak byl typ 00 a 01 pohon vacky snekovym soukolim a jako posledni bylo kuzelove soukoli.Nesouhlasim s tim jak tu nekdo napsal,ze ve sve dobe to byla opovrhovana motorka.Pullitr to bylo neco,jezdili na tom policajti a proti perakum a par predvalecnym ctyrtaktum co tu v te dobe jezdili to byla moderni masina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 21:37 | Nahoru | #25
Cobra357>
Nechci se tady s tebou hadat,ale cetl jsem kdysi rozhovor s konstrukterem Krivkou a ten prohlasil,ze vyvoj ctyrtaktu v CSSR zarazili soudruzi z Moskvy, protoze jim dvoutakt 350 staci a protoze prakticky cela vyrobni kapacita se prodala do SSSR,nebyla tzv.politicka vule k vyvoji ctyrtaktu. Netvrdim,ze 500OHC byl bezporuchovy stroj,tvrdim ale, ze pri dostatku prostredku na dalsi vyvoj by z ni Jawa udelala kvalitni masinu. Nevim,proc tady mluvis o nejake propagande,Rusove diky tomu,ze davali prednost kvantite pred kvalitou, znicili vyvoj nejen motocyklu ve vsech svych satelitnich statech. Taky diky tomu nemela Jawa po plysaku co nabidnout, o CZ ani nemluve.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 21:45 | Nahoru | #26
Cobra357>tohle ale nejsou originaly,toto jsou repliky Milana Chalupnika,neboli pullitr v kyvackovem ramu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 21:47 | Nahoru | #27
Cobra357> Tuhle jsi byl novinář dnes dělník jawy... Vítej Slávku Borrowsků zpět.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 22:03 | Nahoru | #28
"Pullitr" v 70.tých letech byl "bomba"!Že byl poruchový byla věc druhá!Potom byly v žebříčku "vojenské"350 a až za dlouho 634!Ale ten "pullitr" byl stále v čele!
To samé jako JAWA 90 CROSS!Nebo řidítka s hrazdou nebo helma s"kšiltem"!
Ä ještě "montgomerák" ten taky "zářil"!
Podle mě to jsou "legendy"!
Takže nemá cenu řešit kvalitu a spolehlivost, ale tu "image"!

Naposledy editováno 05.11.2008 22:05:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 22:14 | Nahoru | #29
Cobra357>
Jiste,ten boxer byl na zacatku asi "ingot",mozna i slepa ulicka vyvoje. Jenze vyvoj nove motorky stoji finance a ty Jawa nemela,protoze holt nebylo treba nic noveho vyvijet. Pokud ale povazujes za spravne,ze existence takove fabriky stoji 50 let na jednom typu motoru. Pro tvoji informaci v nasi rodine jsme postupne vlastnili Jawu 350 peraka,250 panel,Jawu-CZ 250 a nakonec 350-634 z 1.vyrobni serie. Na te 634 jsem najezdil cca 40 000 km, spotreba 6-7 litru/100km a pri rychlosti nad 100 jsem za sebou kladl dymovou clonu jak kriznik - proste dvoutakt. Poruch mel ten jednoduchy spolehlivy dvoutakt jak nasr.anych,predni vidlice porad bez oleje,vecne jsem cistil karburator, sralo se zapalovani atd. Bohuzel nic lepsiho na trhu nebylo,kdyz tak CZ 125 nebo 175 s rucne namalovanyma linkama na nadrzi,proste super kvalita dobra tak pro muzika v Rusku. Kvalita ala CB 750 tak pres Tuzex za dolary. No a kazdy mesic nam prisel z SRN novy Das Motorrad, aby jsme zjistili, jak nam svet za ten mesic zase utekl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?

5.11.2008 v 22:44 | Nahoru | #30
Cobra357>
Takovy staly,dlouhodoby a smluvne zajisteny odbyt privedl Jawu tam,kde je. A nejen Jawu. Ja se ti jenom snazim vysvetlit,ze v podminkach normalniho trhu, tzn. ne nadiktovaneho z Moskvy, by farika jako Jawa dokazala jiste vyvinout podstatne lepsi stroje nez 350 a prosadit se i na narocnejsim trhu nez byl SSSR. Mimochodem,jak ti spolehlivi partneri ze Sajuzu za ty motorky platili a zaplatili za ne vubec? Nebo je to jenom cast ruskeho dluhu,ktery uz nikdy neuvidime?
Nepochybuju o tom,ze vyvojari postavili par nadejnych motorek,ale kde je jim konec? A kolik motorek dnes Jawa prodava?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist