1 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu
Naposledy editováno 30.10.2008 21:57:41
1 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu
1 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu
MickXX>Tak tak studenej luft jí svědčí.
A taky vlhký vzduch - ideální je studená lehká mlha. Aerosol malého objemu se změní v přehřátou páru a taky trochu zatlačí na píst Daň za to může být jej zpětná kondenzace a koroze vnitřních částí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu
Jen hadam..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu
ridci vzduch => min vzduchu v jednotce objemu
Naposledy editováno 30.10.2008 22:17:21
TeKilla>skyair> seš o minutu rychlejší
koukám, že se technici sešli... a je shoda i dohoda
jo a ještě k problému stříkačky. To na to nemá vliv (teplota a vlhkost vzduchu) protože střik je jen přesnější dávkování paliva.
Má to vliv na výkon, rozběh motoru do otáček a pod. protože je to přesné v poměru paliva a vzduchu oproti karbecu, kde ten ideální průběh je jen v jedné části otáček. Známé radosti, že to táhne odspoda a schází maximálka, nebo opačně.
Marst>Alfonso> jj, taky myslim, mam i stejnou zkusenost
ridci vzduch => min vzduchu v jednotce objemu
poopravím... v řidším vzduchu (váže se k nadmořské výšce) je méně kyslíku. A lidé a motory šlapou "pomaleji" ... až nakonec zdechnou
Naposledy editováno 30.10.2008 22:21:41
1 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu
Marst>Alfonso> jj, taky myslim, mam i stejnou zkusenost
ridci vzduch => min vzduchu v jednotce objemu
není to spíše naopak??? Možná se pletu, ale mně se zdá že do stejného objemu narveš toho vzduchu víc, protože má menší hustotu ne?
Naposledy editováno 30.10.2008 22:40:05
1 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu
ta strikacka ma korekce na teplotu vzduchu i na atmosfericky tlak (viz karf na horach) kdyby tyhle korekce nemakali tak s tim ze motor nasaje vic studeneho vzduchu, strikacka by dala malo paliva a bylo to chudy... takhle ho da akorat a jede to lip...
ve vysoke nadmorske vysce zas strikacka nasaje malo vzduchu a nebejt tam korekce na tlak tak se to "uleje" takhle to dava min paliva, ma to mensi vykon ... ale neni to ulity....
Jinak je to jasný, studenej vzduch má větší hustotu a tím víc kyslíku k hoření a víc se i rozpíná. Voda ve vzduchu v motoru vytvoří páru a tím zvýší kompresy a výkon.
Bubrak ZX10R>kdyz je zima, tak je studenejsi vzduch, ktery prospiva vykonu, ale hlavne je hustsi a hrozne zvysuje odpor, takze maximalka klesa a to dost vyrazne, zima je super, ale zimu na maximalku nebrat
...tohle moudro si musím někam poznamenat!
3 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu
když je hustší vzduch o 10% tak rozhodně není menší výkon o 10%
Nezapomeň že odpor vzduchu není jedinej činitel poklesu výkonu..
Když zhustšíš vzduch jednou tolik, nemáš výkon roven nule..
Naposledy editováno 31.10.2008 16:23:42
Jurawood>bubrak: tak a teď nemáš pravdu
když je hustší vzduch o 10% tak rozhodně není menší výkon o 10%
Nezapomeň že odpor vzduchu není jedinej činitel poklesu výkonu..
Když zhustšíš vzduch jednou tolik, nemáš výkon roven nule..
spatne si precetl co bubrak napsal... tak jeste jednou:)
ps: nepise ze motor ma mensi vykon, naopak, vetsi... pise ze diky tomu ze je hustsi ma vetsi odpor vzduchu a to prirovnava k jizde za "letniho" odporu vzduchu s mensim vykonem....
1 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu
Fx = 0,5 * Cx * p * v * v * S
Kde:
Cx - koeficient aerodynamického odporu
p – hustota vzduchu
v – vzájemná rychlost vozidla a vzduchu
S – čelní plocha vozidla
Takže z toho vzorce je vidět, že hustota vzduchu není tím hlavním brzdícím činitelem.
Naopak v laboratorních podmínkách, kdy budeš mít moto na válci a budeš okolo motky měnit tlak vzduchu a jeho teplotu, tak bude ideální pro dosažení maximálního výkonu silně podchlazený vzduch s obrovským tlakem - takové venkovní turbo.
Edit: chyběl mi tam kvadrát rychlosti. Díky assassinovi za upozornění.
Naposledy editováno 31.10.2008 18:40:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu
TeKilla>Jurawood> hlavně s tou hustotou nezapomínejte na hodnotu součinitele odporu vzduchu, kde výsledná síla, která tě brzdí je:
Fx = 0,5 * Cx * p * v * S
Kde:
Cx - koeficient aerodynamického odporu
p – hustota vzduchu
v – vzájemná rychlost vozidla a vzduchu
S – čelní plocha vozidla
Takže z toho vzorce je vidět, že hustota vzduchu není tím hlavním brzdícím činitelem.
Naopak v laboratorních podmínkách, kdy budeš mít moto na válci a budeš okolo motky měnit tlak vzduchu a jeho teplotu, tak bude ideální pro dosažení maximálního výkonu silně podchlazený vzduch s obrovským tlakem - takové venkovní turbo.
tekilla: neni rozhodujici.... ale kdy bude polovicni i odpor vzduchu bude polovicni... taze zanedbatelnej vliv nema
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 | WenCa | 6248 | 28.2.2024 v 16:15 doveda |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |