globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co je to vlastně nikasil a vložka?
 
16.10.2008 v 18:20
Ahoj lidi, můžete někdo popsat co to je vlastně ten nikasil, jak je to široký, nebo ta vložka?trochu to popsat?sem zjistil že vůbec nevím co to je , možná už to tady někde je tak mě prosím nekamenujte. díky
Předchozí
1 2
Následující

Co je to vlastně nikasil a vložka?

16.10.2008 v 18:29 | Nahoru | #1
Nikasil je úprava pomocí chemické reakce(nějaká galvanizace).
Je to něco jako tvrdochrom a tlusté to moc nebude,je to jen povlak.
A vložka? Vložka je vyrobena z litiny, ale víc o ní nevim .

Taky o tom moc nevim,a le alespon něco. Pokud je to nepřesné, tak mě neukamenujte

Co je to vlastně nikasil a vložka?

16.10.2008 v 18:38 | Nahoru | #2
No válce se dělaj hliníkový (sou lehčí, líp vedou teplo...) ale protože hliník je měkej a nic by to nevydrželo tak do se něj dává tvrdá litinová vložka a u novějších motorek ještě nikasil.

Co je to vlastně nikasil a vložka?

16.10.2008 v 18:44 | Nahoru | #3
a kolik tak může odhadem stát ta vložka do válce 80ccm od polini 80ccm? je to dandy sachs?jen tak odhadem??

Co je to vlastně nikasil a vložka?

16.10.2008 v 18:51 | Nahoru | #4
Víc než se do tak malýho objemu vyplatí dávat. Prodej to a kup silnější motorku.

Co je to vlastně nikasil a vložka?

16.10.2008 v 18:52 | Nahoru | #5
hej takovou odpoved sem teda nechtel...

1 reakcí na tento příspěvek Co je to vlastně nikasil a vložka?

16.10.2008 v 19:09 | Nahoru | #6
Nikasil je povlak vnitrku valce ktery ma vyborny kluzny vlastnosti i pri minimalnim mazani. Je to material na bazi teflonu, tedy plast.

Penize za 80ku kit radsi utrat za obleceni, ted budes jezdit bezpecneji a na vetsi motorce je to pak nutnost. Takze az budes kupovat velkou masinu nabudes uz to muset resit a budes setrit "jen" na motorku.

Naposledy editováno 16.10.2008 19:10:20

(reakce na) Co je to vlastně nikasil a vložka?

16.10.2008 v 19:18 | Nahoru | #7

otas1>Nikasil je povlak vnitrku valce ktery ma vyborny kluzny vlastnosti i pri minimalnim mazani. Je to material na bazi teflonu, tedy plast.




nicasil nebo jeho kolega alusil nemá s plastem nic společného, když se to řekne velice jednodušše tak je to legovaný hliník, je to povrchová úprava.

Co je to vlastně nikasil a vložka?

16.10.2008 v 20:30 | Nahoru | #8
tak pokud jde o okitování dandyny připrav si cca 17tis ká,jo válec seženeš levněji ale bude Ti k ničemu potřebuješ větší karbec+upravit sání a výfuk+poladit aby to jezdilo.Vím o co de,Dandynu má v garage a je k mání

Naposledy editováno 16.10.2008 20:33:50

Co je to vlastně nikasil a vložka?

17.10.2008 v 08:49 | Nahoru | #9
Nikasil je galvanizovaná úprava vnitřku válce, pro zabezpečení lepšího odvodu tepla a zvýšení kluznosti. Jde o velmi slabou vrstvu a při zadření se právě tato vrstva nahrne mezi pístní kroužky válec a píst. Existují i "domácí" výrobny této vrstvičky, ale dle zkušeností to moc nevydrží a následky jsou totální krach motoru. Jde o tvrzenou vrstvu vnitřku válce, která je silná jen pár setin mm.

Co je to vlastně nikasil a vložka?

17.10.2008 v 08:52 | Nahoru | #10
Co příspěvek,to názor-ale upřímně,chtěl bych ten plast vidět...
Co já vím,tak Nikasil je elektrochemický povlak,nanášený v lázni,a je to kysličník křemíku--a ne žádný plast!!!(asi záměna se SLICK 50)
Tlouštka je jen několik desetin mm a dále se musí honovat(přebrousit) na správný rozměr. Výhod má několik-předně je velmi tvrdý a tím pádem odolný proti otěru (proto se dávají pouze nové písty-pokud se nepoškodí mechanicky),dále má téměř stejnou roztažnost jako píst(protože se nanáší na hliníkový válec) a proto se montážní vůle mohou dát velmi malé,a nakonec se ušetří váha(nepotřebuješ masívní litinovou vložku,která má jinou roztažnost než hliník válce a pístu). Je to zjednodušeně řečeno pro lepší pochopení... Cena výše popsané operace se pohybuje podle velikosti válce a také podle toho,kdo to dělá-může být od 2500,- do 6000,-Kč,ale je to individuelní...a pak píst + kroužek,někdy celý kitový válec a jseš tam třeba za desítku P-H.

Naposledy editováno 17.10.2008 09:06:44

Co je to vlastně nikasil a vložka?

17.10.2008 v 08:58 | Nahoru | #11
Minulý týden mi dokončili nikasil na padesátkovým skútru a platil jsem za všechno i s prací 6500 peněz, takže nikasil s pístní sadou stál rovnýho bůra....

Co je to vlastně nikasil a vložka?

17.10.2008 v 10:30 | Nahoru | #12
Neco je tady

LN MOTO

Naposledy editováno 18.10.2008 11:26:34

1 reakcí na tento příspěvek Co je to vlastně nikasil a vložka?

17.10.2008 v 12:49 | Nahoru | #13
já teď budu dělat na yz 250 příde to i s pístem na 8500 Kč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to vlastně nikasil a vložka?

17.10.2008 v 13:56 | Nahoru | #14
jeny> To je celkem dost, kde sis to nechal udělat jestli se můžu ptát?

2 reakcí na tento příspěvek Co je to vlastně nikasil a vložka?

17.10.2008 v 14:00 | Nahoru | #15
Prosím nevíte něco o nitridaci válců??? Rád bych něco o téhle technolii věděl. Vím že se tak upravují třeba šavle a je to něco jako nikasil...
V čem je rozdíl???

Mám to na mojí mazdě a přitom je tam vidět honování... sem z toho jelen.
Jeden mě řekl že je to nikasil, další lidi že nitridace...

tady pohled do válce
[img] za vysvětlení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to vlastně nikasil a vložka?

17.10.2008 v 19:17 | Nahoru | #16
bubba259> v Hradci Králové V AHŘE ale zapomněl jsem napsat že to bude i s těsněním pod hlavu a válec

(reakce na) Co je to vlastně nikasil a vložka?

17.10.2008 v 19:37 | Nahoru | #17
jeny> Koukni na www.lnmoto.cz

3 reakcí na tento příspěvek Co je to vlastně nikasil a vložka?

15.2.2009 v 20:39 | Nahoru | #18
Nikasil je nanesení chromové vrstvy na povrch válce -tzv chromování natvrdo.vlozka válce je slabší-menší váha u motorů s tímto povrchem se nepočítá s výbrusovímy stupni to znamená že co generálka to nový válec+ píst - prostě jezdi a jezdi a pak to vyhod a kup nové-japonský vynález tam nikdo nepočítá že by někdo dělal generálku motorky to si jde rači koupit novou.Vrstva se nechá nanést znovu a u nás jsou firmy co to dělají ale kvalita je trochu horší-vobčas se vrstva odloupne a a je vymalováno. Ale když máš štěstí tak ušetříš.

1 reakcí na tento příspěvek Co je to vlastně nikasil a vložka?

15.2.2009 v 20:56 | Nahoru | #19
NI-nikl-KA-kadmium-SIL-silicium je tenká vrstva na prac. ploše válce.
Válec musí mít tuto mikroporézní vrstvu, aby se tam udržel olejovej film.

(reakce na) Co je to vlastně nikasil a vložka?

16.2.2009 v 06:53 | Nahoru | #20

Chlup>NI-nikl-KA-kadmium-SIL-silicium je tenká vrstva na prac. ploše válce.
Válec musí mít tuto mikroporézní vrstvu, aby se tam udržel olejovej film.



Musím Tě opravit:nikl-křemík-karbid a ne kadmium

Co je to vlastně nikasil a vložka?

16.2.2009 v 07:07 | Nahoru | #21

(reakce na) Co je to vlastně nikasil a vložka?

5.10.2009 v 16:14 | Nahoru | #22
žabák> Nikasil a Chrom jsou dva uplne jiné chemické prvky tzv. tvrdochrom se používá třeba na hydraulických pístech u bagrů atd... a nikasil jen na povrchu pracovní plochy válce spal. motoru nepleť si to...

(reakce na) Co je to vlastně nikasil a vložka?

5.10.2009 v 16:27 | Nahoru | #23
Jurawood> asi myslíš nitrid titanu... myslím že se dává tenčí vrstva než nikasil (je to spíš pokovení, prostě povrchová úprava než změna vlastností vrstvičky materiálu), ale myslím že má nižší tvrdost :\ (viz vidle, časem se ošoupou od obyčejnejch stahovaček). a že by se tím dělaly pracovní plochy válců slyšim prvně...ale ber mě s velkou rezervou, nejsem odborník

každopádně to co je na tom obrázku bych tipoval na nikasil

Naposledy editováno 05.10.2009 16:29:40

Co je to vlastně nikasil a vložka?

5.10.2009 v 17:08 | Nahoru | #24
NIKASIL (niklo-křemíkové karbidové pokovení, vhodné pro opravu / repas všech typů válců motorů.

Naposledy editováno 05.10.2009 17:09:30

Co je to vlastně nikasil a vložka?

5.10.2009 v 19:12 | Nahoru | #25
hele konkretne nikasil nevim protoze techhle povrchovejch uprav je hodne. Kazdej si dela svoji a tvrdi ze je lepsi nez ty ostatni. Tusim ze konkretne SCAM od Suzuki je keramicka vrstva. Jde v podstate o to ze kvuli vaze a teplotni roztaznosti nedavas litinovou vlozku ale jen pokrejes hlinikovy steny tenkou vrstvou tvrdyho a oteruvzdornyho materialu. Jinak ta litinova vlozka co ses na ni ptal je to co na tebe cumi ze zadni strany valce kdyz sundas valec u fichtla... Ja mam na SV taky jeste litinovou vlozku a sem rad protoze tusim ze se to da jednodusejc prevrtat protoze pak nemusis delat zadnou povrchovou upravu.

Co je to vlastně nikasil a vložka?

5.10.2009 v 20:56 | Nahoru | #26
hermit> proč jsi nekoupil jinej? Za 5 tis seženeš fungl novej 70ccm alu/ni kit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to vlastně nikasil a vložka?

5.10.2009 v 22:12 | Nahoru | #27

žabák>Nikasil je nanesení chromové vrstvy na povrch válce -tzv chromování natvrdo.vlozka válce je slabší-menší váha u motorů s tímto povrchem se nepočítá s výbrusovímy stupni to znamená že co generálka to nový válec+ píst - prostě jezdi a jezdi a pak to vyhod a kup nové-japonský vynález tam nikdo nepočítá že by někdo dělal generálku motorky to si jde rači koupit novou.Vrstva se nechá nanést znovu a u nás jsou firmy co to dělají ale kvalita je trochu horší-vobčas se vrstva odloupne a a je vymalováno. Ale když máš štěstí tak ušetříš.

To by se mělo vytesat do kamene

Co je to vlastně nikasil a vložka?

5.10.2009 v 23:01 | Nahoru | #28

sorry, ale tady uz je takova snuska nesmyslu ze psat sem realne info nema cenu. Radeji pouzij externi odkazy uvedene vyse. Ale tak mozna ze loni to bylo jinak

Naposledy editováno 05.10.2009 23:03:10

(reakce na) Co je to vlastně nikasil a vložka?

6.10.2009 v 14:54 | Nahoru | #29
motocvok> Nejsem na to sice odborník, ale leccos se dá o tom přečíst. Tvrdosti kluzné plochy u hliníkových válců se dosahuje buď chromováním (to už je asi dost zastaralé a už se to ani nedělá? - používalo se u 4T, páč vrstva musela být celistvá, později i u 2T) nebo modernějším systémem NIKASIL - použitelným lépe i u 2T, předtím se u 2T zalisovávaly do hliníkového válce litinové vložky. Do 4T zajisté také, však se to stále dělá. Nikasil je tenká nikl-křemíková vrstva, vyžaduje pak ještě tu konečnou úpravu (honování?). Pak je tu ten Alusil, snad je ještě pokročilejší, asi jak píše Fugo. Jinak mám známého, který Nikasily dělá. Je to prý zdraví škodlivé a všechno je tam zelené, no.

Naposledy editováno 06.10.2009 21:18:21

(reakce na) Co je to vlastně nikasil a vložka?

6.10.2009 v 15:27 | Nahoru | #30

žabák>Nikasil je nanesení chromové vrstvy na povrch válce -tzv chromování natvrdo.vlozka válce je slabší-menší váha u motorů s tímto povrchem se nepočítá s výbrusovímy stupni to znamená že co generálka to nový válec+ píst - prostě jezdi a jezdi a pak to vyhod a kup nové-japonský vynález tam nikdo nepočítá že by někdo dělal generálku motorky to si jde rači koupit novou.Vrstva se nechá nanést znovu a u nás jsou firmy co to dělají ale kvalita je trochu horší-vobčas se vrstva odloupne a a je vymalováno. Ale když máš štěstí tak ušetříš.



jak uz reagoval motocvok, tohle je uplna volovina...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist