V únoru se tu, plná nadšení, pochlubila paní s nickem ,,Juniorka", že má novou první mašinu CBR 600 RR. Já ji na to tenkrát napsal, že pokud to fakt její první motorka, že mám obavu, že je adept na pár řádků v černé kronice. V nedávné době tragicky zemřela při nehodě. Když jsem o havárii četl bylo mi z toho fakt na nic. Protože to v poslední době tady byla zmíněná už několikátá těžká nehoda začátečníka, otevřel jsem tu téma volby prvního stroje v naději, že se snad někdo při volbě nového stroje víc zamyslí nad tím co kupuje a jestli zvládne nový stroj i sebe(!!!). Ani jsem nečekal,že se najdou jedinci, kteří budou namítat něco proti tomu začínat na slabších strojích.....
Později tu bylo napsáno, že mnou zmíněná nehoda byla PRÝ jen smůla, která může potkat každého, takže jsem musel obsah upravit, abych zbytečně nejitřil rány. Otázku jestli by se konkrétní nehoda stala, kdyby jela na slabším stroji, anebo kdyby byla víc vyježděná, nechci řešit. Berte to prosím už jen všeobecně.
Uzavřeno 05.08.2011 v 10:46 uživatelem kov
Naposledy editováno 14.04.2011 15:26:41
Feri: Příště až budeš zakládat podobné vlákno, tak si ověř informace, jak se to doopravdy stalo.
Jak? Několik zdrojů na netu se shodovalo, takže i já to považoval za ověřené. Až pak to Suzuki zpochybnila a nemám důvod jí neveřit (i když Honza ZZR zjevně ano, ale jestli si dobře pamatuju, tak ti dva jsou na nože už dávno) a tím se věci mění. Jenže vyčkávat s tématem a ověřovat několik dní, jestli náhodou všechna média nekecají, to se fakt nedá. A i Kov následně změnil přístup, takže podle mě je to OK.
Nevim jak tobě, ale mě by to nebylo moc příjemné, kdyby to byla moje známá a četl bych takové příspěvky a názory od některých jedincu a při tom věděl, že je pravda jinde.
Jinak už to nebude ftipný....tak dělej.... lol lol lol
Já tam nedala-citát: takže: nápověda!:poslal si někoho rozvážet kočičí grasnule,ale teď se řežu,jak jsem blbá.... lol
Naposledy editováno 01.08.2008 14:42:21
Jinak lidi - přestaňte se tu sakra hádat, tím nikomu nepomůžete. Vidím, že se tu vytvořily zhruba dvě silné názorové skupiny, které se vzájemně napadají... Ale pravdu mají v podstatě obě strany!
1. skupina:
Jak zde někteří z nich naznačili - je neoddiskutovatelné, že čím výkonnější stroj začátečník s prakticky nulovýma zkušenostma zvolí, tím menší prostor má pro nápravu případných jezdeckých chyb, které alespoň párkrát udělá snad každý. Je to nemilosrdná nepřímá úměra. A nejde jen o čistě jezdecké chyby, ale i o zvládnutí různých nástrach, které na nás v běžném provozu číhají (štěrk, mastné skvrny, díry, auta napůl v protisměru...), ale tady jde i o styl jízdy. Mít motorku opravdu v ruce a reagovat i v krizových situacích rychle a naprosto automaticky - to chce prostě praxi, hodně naježděných kilometrů. Málokdo bude takový talent, aby to měl v paži hned od začátku. Pak se právě stávají situace, že tam kde "krizovku" zkušený jezdec zvládne dřív, než stačí říct "do p***", začátečník to ve stejné rychlosti nezvládne. A přitom stačilo mít slabší stroj, se kterým by jel o pár km/h pomaleji a taky to ustál... Vyjíždět se z nuly na ostré mašině chce obrovkou soustředěnost, sebekontrolu a disciplínu, pomaličku zvyšovat rychlost v závislosti na zkušenostech - a přesto vše je to riziko... Určitě se najdou tací, co to i tímto způsobem zvládli, ale ono to tak láká, pořádně za to zatáhnout a pak... :\
2. skupina:
Člověk může mít praxi spoustu tisíc kilometrů a stejně to jednou neustojí, prostě smůla, chvilka nepozornosti, nebo souhra několika záporných faktorů a... Motorkaření je opravdu i o štěstí, o tom není pochyb. Někdo to neustojí a sveze se po zadku někam do trávy, druhej rovnou pod kamion, prostě to štěstí neměl...
Jak už jsem psal nahoře - já souhlasím s obojím, ale začátečník na příliš výkonném stroji, přestože se dobře ovládá, potřebuje toho štěstí mnohem a mnohem víc, než zkušený jezdec. (Magory, kteří příliš riskují, neberu v potaz.) Nemyslím si, že zakládat podobná, mnohými označovaná za "moralistická" vlákna, je nesmysl. Nebohé Juniorce už to bohužel život nevrátí, ale třeba si to přečtou někteří budoucí motorkáři a díky do začátků vhodněji zvolenému stroji přežijí svá zaškobrtnutí... Samotnou nehodu Juniorky nebudu komentovat, protože jsem u toho nebyl. Že média často dokážou informace o příčině nehody zkreslit, to je mi jasný, ale přesto rámcově vycházejí z informací od nehodovky. V tomhle případě však jsou informace velmi odlišné od toho, co zde napsala přímá svědkyně Suzuki. Tak nevím... Už jsem zažil případy, kdy svědci - kamarádi, když šok pomine, poněkud upraví variantu průběhu tak, aby "očistili" svého kamaráda ve stylu: "On za to nemohl, to ten zkurvenej štěrk, flek, slunce..." Ale to je u kamarádů běžná reakce. Ale jak už jsem uvedl - nebyl jsem tam, jen spekuluju. Přesto zde nějaké výkřiky o "zkurveným autě" nejsou na místě, nejsme v provozu sami a ten řidič auta to taky bude hodně dlouho mít před očima, přestože za to nemohl...
kov>Reno i Váňa. 100x
Nikdy jsem netvrdil, že není mít potřeba kliku a smečku strážných andělů. Ale pitomci, kteří tvrdí, že je to jen o štěstí mě točí. Tím spíš,když pak mají blbé řeči.
Jako že neuznáváme tu jedinou a dokonalou tvojí pravdu?
Váňa>Reno.> ...Ale já to vidím velmi jednoznačně. Motorka se 120 koňma co dá dvoustovku za 10 sekund nepatří do rukou začátečníka, ať má třeba hlavu jako Einstein a doma herbář čtyřlístků.
No, nejde jen čistě o výkon, ony supersporty nejsou záludné jen výkonem, ale i aerodynamikou. Na naháči to fučí, takže člověk lépe vnímá rychlost i subjektivně, nejen pohledem na tachometr. Na supersportu člověk leží za kapotama, takže mu to tak nepřijde a vyloženě to svádí za to trochu tahat... O to víc, že jsou supersporty v nižších rychlostech značně nepohodlné, byly totiž kontruovány pro úplně jiný rychlosti, než je například "kochačka" 70 km/hod.
Žanda>lol lol ...vichni tady mate pravdu lol ...ale prestante se do LISI tak navazet, nebo si tu chudak za chvili zrusi i profil a zacne jezdit na kole lol lol lol
..tvrdi nekdo, kdo na jinem vlakne rika:"No to je sila....ta LISI nebo jak se jmenovala...na kovove vlakne, ta asi nema moc rozumu po hromade....srovnavat zkusenosti z motorky jako batoh a jizdu v aute- s rizenim NINJE- tak to je fakt sila"
?
:o
Naposledy editováno 21.08.2008 15:57:06
Naposledy editováno 03.08.2008 16:50:42
Che>nofear4> Jo eště sem zapoměl - ta kapitola nebude o motorkách ale o exhibicionismu lol lol lol lol
lol lol dobre to uz necham na tobe kde vsude me budes chvalit,ale ted neco rekni,je celkem jedno co,stejne budy mit opacnej nazor a muzeme se zacit hadat...tak o cem to tu tech 10 sranek bylo?
Naposledy editováno 03.08.2008 17:18:35
Che>nofear4> To se ti to nechce číst nebos to přečet a nemáš jasno?
ani jedno puvodni hlavicku jsem cetl a bylo to docela zajimave napsane,ale uz si to moc nepamatuju a hlavne maloktere vlakno vydrzi u sve hlavicky vic jak par stranek a pak uz se resej kozy,nebo jine picoviny,tak jsem chtel jen trosku napovedu Ale nebudu te zatezovat,kdyz se pripravujes na rozcupovani nejake teorie lol Jen mi rekni tvuj nazor?ten prapuvodni
hezky odstavec si tam vypotil
cili silna motka ano ci ne do zacatku?to je to tema jestli se nepletu?
no...co mam rict aby jsme se mohli zacit hadat ...jo klidne 600RR....podivej se na me.Kdyz jsem ji kupoval nesedel jsem krome autoskoly ani na babete a furt ziju
Ale v tomhle vlakne se to myslim tykalo holky.... a tam bych rekl ze opravdu radsi nee...
nofear4>hmm tak jsem na to mrknul...
hezky odstavec si tam vypotil
cili silna motka ano ci ne do zacatku?to je to tema jestli se nepletu?
no...co mam rict aby jsme se mohli zacit hadat ...jo klidne 600RR....podivej se na me.Kdyz jsem ji kupoval nesedel jsem krome autoskoly ani na babete a furt ziju
Ale v tomhle vlakne se to myslim tykalo holky.... a tam bych rekl ze opravdu radsi nee...
Ale houbelec holky, Kov kterej před chvilkou začínal na 600 tu jako správně vyježděnej motorkář vedl diskizi o vhodnosti stroje pro začátečníka a jako příklad použil jedno úmrtí. Já mu napsal o nutnosti myslet a že pokud to dodržíš tak neni problém i silná motorka na začátek. K tomu jsem uvedl i tři příklady známejch aby pochopil že to o zkušenosti jen není. Ale jsem za to namyšlený /nevim co už/.
cort>nofear4>hmm tak jsem na to mrknul...
hezky odstavec si tam vypotil
cili silna motka ano ci ne do zacatku?to je to tema jestli se nepletu?
no...co mam rict aby jsme se mohli zacit hadat ...jo klidne 600RR....podivej se na me.Kdyz jsem ji kupoval nesedel jsem krome autoskoly ani na babete a furt ziju
Ale v tomhle vlakne se to myslim tykalo holky.... a tam bych rekl ze opravdu radsi nee...
Ale houbelec holky, Kov kterej před chvilkou začínal na 600 tu jako správně vyježděnej motorkář vedl diskizi o vhodnosti stroje pro začátečníka a jako příklad použil jedno úmrtí. Já mu napsal o nutnosti myslet a že pokud to dodržíš tak neni problém i silná motorka na začátek. K tomu jsem uvedl i tři příklady známejch aby pochopil že to o zkušenosti jen není. Ale jsem za to namyšlený /nevim co už/.
No ono je to opravdu hodne slozite tema a hlavne malo kdo se na to dokaze podivat ze vsech moznych uhlu a aspektu,kterych se to tyka...jako je rozum,zkusenosti,nadani,vek,STESTI,vykon,vaha,pocet vlastnich bouracek,sebevedomi,pocasi,stav vozovek,kamaradi radci...je toho mraky pro i proti a tim padem i zakonite vzniknou takove neshody v nazorech....kazdy vidi proc to jde a jiny zase jen proc to nejde....
vzdycky se najde clovek ktery prezije do staru litra a taky se najdou lidi kteri se do 14 dnu na sestce vysekaj...