globalmoto_kveten





Téma: Poměr výkon/hmotnost - nejasnost
 
10.7.2008 v 23:10
Tak já to nechápu

skupina Ao - motocykl do výkonu 25kW nebo do poměru 0,16 kW/kg

je tam poměr vylučovácí buď anebo nebo ne? neb tam není čárka - takže je potřeba naplnit obě dvě podmínky, nebo stačí jenom jedna???
díky

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

10.7.2008 v 23:15 | Nahoru | #1
nově musí být obě podmínky

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

10.7.2008 v 23:25 | Nahoru | #2

karf>nově musí být obě podmínky



hm tak to je blbé a pěkná blbost teda když poměr je 0,08 lol lol lol

tak dík za info i když není potěšující :)

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

10.7.2008 v 23:29 | Nahoru | #3
Kdyby jen jednu, bude tam a nebo po česku.

Naposledy editováno 10.07.2008 23:29:42

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

11.7.2008 v 00:06 | Nahoru | #4
Od 1.4. 2008 opravdu musí být splněny obě podmínky. Mělo se tím vyřešit záhadné "a nebo"

A vyřešilo se?

nevyřešilo!!! zákon neudává, z které z hmotností se to má počítat

lol

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

11.7.2008 v 00:10 | Nahoru | #5
Dřív tam bylo "nebo" a znamenalo to "nebo" - tzn. jedna z podmínek - tzn. buď výkon nebo hmotnost (s tím, že nebylo určeno jestli suchá, provozní nebo celková, takže ten, kdo se nebál úředníčků na úřadech si dokázal vyhádat zapsání do TP poměru s hmotností celkovou, což je pochopitelně výhodnější)

..nedávno proběhla novela, kdy musí motorka splňovat obě podmínky (tedy předpokládám, že se místo "nebo" objevilo v zákoně "a zároveň") - čemu tím prospěli netuším, pokud chtěli řešit problém motorek zavřených jen papírově na 25 kW, stejně tomu nepomohli, bo s 25 kW v papírech se vleze 95% motorek do potřebné hmotnosti (která se pohybuje někde mezi 150-160 kg, takže se to týká jen některých endur a crossek, což zas asi není potřeba řešit, bo s endurkem nebo kroskou se ledasjaká veselá situace s dotěrnou švestkou dá řešit skokem do pole) a prakticky tím zamezili jen a jen tomu, že si kluk v 18-ti nemůže pořídit těžkýho čopříka s výkonem brutálních 40 kW nebo něco podobnýho..ale aspoň že tak, aspoň mají mladí kluci možnost jezidt dál na škrcenejch pětikilech, případně šestkách .. (těch případů, kdy se objeví litr s 25 kW v TP je stejně minimálně a kokot kokotem zůstane a zabít se může i na babetě)

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

11.7.2008 v 00:48 | Nahoru | #6
CErin> ano, tzn., že uvědomělý úředník se ti bude snažit vnutit variantu s provozní hmotností..ale pokud se nedáš a budeš si stát za svým (jinými slovy si vyhádáš to, na co máš právo), bude ti zapsána do TP v poměru hmotnost celková..ale tak nějak dle toho, co kolem sebe vidím (viz např. častý přístup "radši tomu policajtovi zaplatím, než abych se s ním dohadoval") chápu, že spoustu lidí nemá koule na to dohadovat se s někým..jejich smůla..

..v podstatě to znamená: zákon je špatný, protože umožňuje řešení problému více způsoby.. (a že špatných zákonů je u nás více, žeano) ..no a pokud špatný zákon umožňuje více způsobů řešení problému, vyberu si logicky variantu pro mě nejpřijatelnější, no ne? (a uvažování stylu "oni to určitě mysleli takhle" absolutně, ale absolutně nemá z právního hlediska jakoukoliv hodnotu)

Naposledy editováno 11.07.2008 00:50:08

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

11.7.2008 v 00:56 | Nahoru | #7
no ja mam v TP vykon/celkova a nemusel som sa ani hadat
ale i tak je to 0.655

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

11.7.2008 v 10:14 | Nahoru | #8
Rod> Tam máš svatou pravdu, že to tak dřív šlo uhádat s těma váhama myslim, protože pánové uvedli v platnost zákon, ke kterýmu nebyly prováděcí vyhlášky. Jak je v tomhle státě zvykem. To kterou hmotnost použít mělo být v tý vyhlášce. Ale dneska už je prováděcí vyhláška na světě. Abych ti pravdu řek, tak vůbec nevim jaká hmotnost se bere, ale vim, že už je jednoznačně stanovená. Zeptam se šéfa v autoškole, měl by to snad vědět.
Gal

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

11.7.2008 v 11:09 | Nahoru | #9
no já právě moc nerozumím, proč tam zmizelo to ,Nebo..
logicky výkon motocyklu je jedna věc, jeho váha věc druhá - takže když něco bude mít 30kW a 300kilo je to něco jinýho, než když má něco 30kW a 180kilo..
ale je mi jasný, že všechny eventuality zahrnout holt nejdou a systém nebude rovnej nikdy, jen nechápu, proč tam nemohlo zůstat to NEBO..
určit z který hmotnosti se bude vycházet snad bylo to nejmenší, na čem se mohli úředníčci shodnout..

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

11.7.2008 v 13:10 | Nahoru | #10
Gal> tohle slyším poprvé, nebylo by možný sem hodit plné znění nebo odkaz na tuto vyhlášku..?

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

11.7.2008 v 16:53 | Nahoru | #11

je tam poměr vylučovácí buď anebo nebo ne? neb tam není čárka - takže je potřeba naplnit obě dvě podmínky, nebo stačí jenom jedna???


1. uz tam imho není "nebo" ale "a"

2. ujasni si, co znamená u spojky "nebo" poměr slučovací (OR) a poměr vylučovací (XOR)

Naposledy editováno 11.07.2008 16:54:15

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

11.7.2008 v 18:07 | Nahoru | #12

že si kluk v 18-ti nemůže pořídit těžkýho čopříka s výkonem brutálních 40 kW nebo něco podobnýho.


Co proti Chopper/Cruiser máš?:)

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

11.7.2008 v 18:32 | Nahoru | #13
Capt.Spalding> právě že nic. Kritizuje, že jediní, kterých se to dotkne budou právě 18letí chopperisti.

Poměr výkon/hmotnost - nejasnost

11.7.2008 v 19:05 | Nahoru | #14

Číkus>Capt.Spalding> právě že nic. Kritizuje, že jediní, kterých se to dotkne budou právě 18letí chopperisti.


Tak to se pak omlouvám že sem se takhle na tebe osočil
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist