Téma: Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024
31.10.2024 v 11:27
Zvu všechny fandy - přijďte se podívat 7.-10.11. na e-Salon 2024 do Letňan - na stánku C4 v Hale 2 budeme vystavovat testovací prototyp našeho unikátního naklápěcího tříkolového elektrického endura s dvojitou přední, podélně výkyvnou nápravou a FraisMotorem v zadním kole!
Parametry testovacího prototypu: baterka 7,5 kWh, FraisMotor 28 kW,320 Nm, dojezd cca 1 h
Parametry finální motorky: baterka 12,5 kWh, FraisMotor 40 kW, 420 Nm, dojezd cca 300 km, hmotnost cca 145 kg
Parametry testovacího prototypu: baterka 7,5 kWh, FraisMotor 28 kW,320 Nm, dojezd cca 1 h
Parametry finální motorky: baterka 12,5 kWh, FraisMotor 40 kW, 420 Nm, dojezd cca 300 km, hmotnost cca 145 kg
To bude nějaký vývojový klon tohohle, ne ?
Odkaz na článek z r.2018

Třikolka do terénu... no nevím no
Odkaz na článek z r.2018

Třikolka do terénu... no nevím no

1 reakcí na tento příspěvek Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024
Kdyz pominu pohon,v cem je to lepsi nez motorka nebo ctyrkolka?
1 reakcí na tento příspěvek Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024
1 reakcí na tento příspěvek Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024
Co člověk, to názor, ok.
Co konkrétně se Ti nelíbí?
Co konkrétně se Ti nelíbí?
Jasny, jen soukromy názor
Nelibi se mi hub motor
Letmo vidlice a jeji konstrukce - mam pochybnosti ohledne torzni tuhosti
Tlumic naprimo.
Z mého pohledu sporné přínosy dvou kol vpredu.
Nevýhody dvou kol vpredu - velikost kol, zdvih, hmotnost
, rozložení hmotnosti. Rozdílna geometrie- jízdní vlastntnodti, pocit z rizeni proti klasicke motorce.

Nelibi se mi hub motor
Letmo vidlice a jeji konstrukce - mam pochybnosti ohledne torzni tuhosti
Tlumic naprimo.
Z mého pohledu sporné přínosy dvou kol vpredu.
Nevýhody dvou kol vpredu - velikost kol, zdvih, hmotnost
, rozložení hmotnosti. Rozdílna geometrie- jízdní vlastntnodti, pocit z rizeni proti klasicke motorce.
xpetrv> testovací stroj můžete nabídnout zdejšímu terénnímu testovači Vláďovi...
Ono by vůbec neškodilo, kdyby z toho testování bylo i slušné video, jak se vlastně ten předek a celé přibližovadlo chová třeba v lese, kde je cesta s dvěma vyjetými kolejemi od traktoru...
Nehaním, zajímá mě to...
Ono by vůbec neškodilo, kdyby z toho testování bylo i slušné video, jak se vlastně ten předek a celé přibližovadlo chová třeba v lese, kde je cesta s dvěma vyjetými kolejemi od traktoru...
Nehaním, zajímá mě to...
soccer> nějaká videa budou, někdy na jaře potom snad už i možnost nějakého svezení. Zatím riskujeme jenom sami...
assassin> dvojitý předek má velkou výhodu když se jede dolů a potřebuješ rychle měnit směr - 2 kola se prostě opřou líp, než jedno a motorka vůbec je celkově stabilnější - po dvou hodinách v terénu to opravdu každý ocení....
Rozložení hmotnosti: hub motor krásně vyvažuje dvojitý předek, baterka je naplocho až dole v rámu a ne nastojato, takže těžište je pořád tam, kde má být.
Torzní tuhost: protože nepotřebuješ řetěz / řemen, torzní tuhost tady není až tak důležitá, není třeba řešit souosost pastorku a rozety a napínání, důležité je jenom uchycení kyvky k rámu. S tím souvisí i tlumič napřímo - hmotnost motoru je "na zemi"...
Pocit z řízení: stejný, jako na klasice, jenom cítíš větší stabilitu a nepokládáš to tak často...
assassin> dvojitý předek má velkou výhodu když se jede dolů a potřebuješ rychle měnit směr - 2 kola se prostě opřou líp, než jedno a motorka vůbec je celkově stabilnější - po dvou hodinách v terénu to opravdu každý ocení....

Rozložení hmotnosti: hub motor krásně vyvažuje dvojitý předek, baterka je naplocho až dole v rámu a ne nastojato, takže těžište je pořád tam, kde má být.
Torzní tuhost: protože nepotřebuješ řetěz / řemen, torzní tuhost tady není až tak důležitá, není třeba řešit souosost pastorku a rozety a napínání, důležité je jenom uchycení kyvky k rámu. S tím souvisí i tlumič napřímo - hmotnost motoru je "na zemi"...
Pocit z řízení: stejný, jako na klasice, jenom cítíš větší stabilitu a nepokládáš to tak často...
1 reakcí na tento příspěvek Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024
Jinak co se týče designu, na fotce je testovací mula, na finálním designu motorky aktuálně pracujeme, ne e-Salonu ukážeme dopracovaný/inovovaný prototyp a taky rendry už téměř seriové motorky - to sem nedám, abych vás namotivoval se obtěžovat do Letňan
a vidět to naživo, fotka je prostě jen fotka...

xpetrv> tezky motor muze sice zpusobit pocit vyvazenosti -> posune teziste stroje pobliz teziste pilota - ale cely stroj ma vetsi moment strvacnosti ke svisle ose - logicky hure zataci
Dalsi nevyhoda hub motoru je neodpruzena hmota a docela velky setrvacnik
Nemoznost zmeny prevodu (ja pouzivam jinej prevod pro 18 enduro kolo, jinej pro 19 mx kolo a jinej pro 17 SM kolo)
To s tou torzni tuhosti plati jen castecne a na tlumici naprimo mi vadi mala progresivita proti prepakovanemu. Ktm to na exc resi progresivnim tlumenim (coz neni uplne koser cesta z pohledu mechaniky) ten tlumic na prvnim obrazku urcite neni progresivni, ten na poslednim nevim, asi by mohl byt…
Vyhody zdvojeneho predku nedokazu posoudit, nejel jsem na tom.
Naposledy editováno 01.11.2024 19:44:44
Dalsi nevyhoda hub motoru je neodpruzena hmota a docela velky setrvacnik
Nemoznost zmeny prevodu (ja pouzivam jinej prevod pro 18 enduro kolo, jinej pro 19 mx kolo a jinej pro 17 SM kolo)
To s tou torzni tuhosti plati jen castecne a na tlumici naprimo mi vadi mala progresivita proti prepakovanemu. Ktm to na exc resi progresivnim tlumenim (coz neni uplne koser cesta z pohledu mechaniky) ten tlumic na prvnim obrazku urcite neni progresivni, ten na poslednim nevim, asi by mohl byt…
Vyhody zdvojeneho predku nedokazu posoudit, nejel jsem na tom.
Naposledy editováno 01.11.2024 19:44:44
1 reakcí na tento příspěvek Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024
Assassin> Se zatáčením pomáhá zdvojený předek
Jinak motor váží 13 kg, ale zase je třeba odečíst hmotnost řetězu a rozety, takže neodpružená hmota sice o něco naroste, ale podle dosavadního ježdění to není to nic, co by se nějak dramaticky projevilo na jízdních vlastnostech.
Setrvačník vzhledem ke kroutícímu momentu a jeho vodorovnému průběhu není třeba řešit, stejně tak změny převodů: motorka jede "podle plynu", je by design přemotorovaná a jediné, na co to má vliv, je bezpečnost - vždycky je tam totální přebytek krouťáku
Tlumič je progresivní, ale řešení kyvky samozřejmě může být v budoucnu variabilní podle použití.

Jinak motor váží 13 kg, ale zase je třeba odečíst hmotnost řetězu a rozety, takže neodpružená hmota sice o něco naroste, ale podle dosavadního ježdění to není to nic, co by se nějak dramaticky projevilo na jízdních vlastnostech.
Setrvačník vzhledem ke kroutícímu momentu a jeho vodorovnému průběhu není třeba řešit, stejně tak změny převodů: motorka jede "podle plynu", je by design přemotorovaná a jediné, na co to má vliv, je bezpečnost - vždycky je tam totální přebytek krouťáku

Tlumič je progresivní, ale řešení kyvky samozřejmě může být v budoucnu variabilní podle použití.
A ještě jeden dovětek - na stánku jste kromě české motorky viděli i náš špičkový český FraisMotor (patent pending), který bude motorku pohánět.
Kontrolér je zapouzdřen uvnitř motoru, sériová výroba začne cca v polovině příštího roku (
homologace...).
Pro zájemce o zástavbu pár fotek pro připomenutí:




A hlavně ten slíbený datasheet pro "domácí konstruktéry"
- dejte vědět v SZ, kdybyste potřebovali podrobnější údaje o těch proudech:
Kontrolér je zapouzdřen uvnitř motoru, sériová výroba začne cca v polovině příštího roku (

Pro zájemce o zástavbu pár fotek pro připomenutí:




A hlavně ten slíbený datasheet pro "domácí konstruktéry"


1 reakcí na tento příspěvek Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024
Z motoru jde +, - a CANbus. Skrze ty černé záslepky na třetím obrázku.
Motor se začne sériově vyrábět (a tedy prodávat jako off-the-shelf produkt) ve druhé polovině příštího roku tady v CZ.
Primárně jako komponenta pro výrobce vozidel, ale půjde i koupit na e-shopu kusově.
Předpokládaná cena je cca 130 tisíc + DPH, ale může se to změnit v závislosti na podmínkách na trhu a objemu výroby (a počtu koupených kusů
).
Kontrolér umí elektronický diferenciál (při použití 2 motorů na "nápravě"), protiprokluz atd., a v polovině 2025 bude hotové i vektorování výkonu pro 4 motory na vozidle
Naposledy editováno 12.11.2024 11:36:05
Motor se začne sériově vyrábět (a tedy prodávat jako off-the-shelf produkt) ve druhé polovině příštího roku tady v CZ.
Primárně jako komponenta pro výrobce vozidel, ale půjde i koupit na e-shopu kusově.
Předpokládaná cena je cca 130 tisíc + DPH, ale může se to změnit v závislosti na podmínkách na trhu a objemu výroby (a počtu koupených kusů

Kontrolér umí elektronický diferenciál (při použití 2 motorů na "nápravě"), protiprokluz atd., a v polovině 2025 bude hotové i vektorování výkonu pro 4 motory na vozidle

Naposledy editováno 12.11.2024 11:36:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024
xpetrv> Diky
mate nekde i videa kde ten stroj pouziva deklarovany vykon? to co jsem nasel na strankach vypada radove na jednotky kW ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024
assassin> Zatím ne
, ale připravujeme ježdění s kluky, co to fakt umí
- ta testovací mula na fotkách by nejspíš už asi ani nedala to, co s ní budou provádět
, ale na jaře bude opravdové ježdění snad už na předprodukční motorce na hezké trati.
jinak nominál bude samozřejmě nastavený na 11 kW (
), aby to šlo s Bčkem..
Naposledy editováno 12.11.2024 12:32:16





jinak nominál bude samozřejmě nastavený na 11 kW (

Naposledy editováno 12.11.2024 12:32:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024
xpetrv> jasny, chapu... ja jen, ze mi ten jizdni projev nesedel s udavanymi parametry, vzhledem k tomu, ze vim jak vypada 40+kW ve Vargu...
2 reakcí na tento příspěvek Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024
Na náš YouTube kanál jsme přidali alespoň krátký videosestřih z testovacích jízd. Ladíme jak motor v různých provozních režimech, tak i podvozek motorky. Cílem je v první polovině příštího roku vyrobit další testovací prototyp, který už by se měl předvýrobní verzi blížit nejen jízdními vlastnostmi, ale i designem. Ten potom plánujeme s profi jezdci zatížit až na hranici fyzických možností ;)
I z tohoto testování bude nejen video, ale především na jeho základě připravíme veřejné exhibiční jízdy, na kterých motorku představíme širší veřejnosti.
I z tohoto testování bude nejen video, ale především na jeho základě připravíme veřejné exhibiční jízdy, na kterých motorku představíme širší veřejnosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Elektrická endura [1 ... 11, 12] KTM Freeride E-XC | SLEEPER | 359 | 28.4.2025 v 19:00 Milagros |
KTM Freeride e-xc KTM Freeride E-XC | JetsurfX | 28 | 3.9.2024 v 19:28 Milagros |
Elektro enduro / kolo [1, 2, 3, 4] KTM Freeride E-XC, Sur-Ron Light Bee | PetrXX | 119 | 7.8.2022 v 21:34 Fyro |
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... | svahilec | 1 | 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer |
KTM freeride E-XC KTM Freeride E-XC | Fuska | 4 | 30.7.2018 v 23:02 Matouch-pitbike |