mám zaplacenou motoškolu na velké Áčko. Jízdy budou otevřeny až od března, takže mám do té doby nějaký čas a říkal jsem si, že bych to aspoň trochu využil k výběru první motorky, ať mám rovnou vybrané nějaké modely a mohu začít sledovat bazar.
Už jsem prošel nějaké reddity a videa a vybral jsem si jako amatér to, co se mi líbí +- ale rád bych radu od zkušených.
- motorka bude stát před barákem
- budu jezdit každý den do práce 5km tam a 5km zpět + projížďky po večerech a víkend nějaký výlet, takže žádná leštěnka.
- rozpočet do 150t max
- nová nebo jetá? (všude čtu, že to položím)
- mám 178+- a 100 kilo, takže nejsem úplně drobek, tak abych nevypadal jako vosa na bonbónu.
- podle diskuzí a různých začátečnických guidů padl výběr na:
Kawa Vulcan s 650, Honda CL500, Rebel 500, Ninja 300/400, Yamaha R3
Nemám nějaký typ/značku, co bych vyloženě chtěl. Určitě si zamiluju cokoliv, co koupím, ale nechtěl bych nějaký cestovní enduro nebo něco na ten způsob. To není můj šálek pokud jde o vzhled.
Snad to dává trochu smysl. Vím, že je to takový typický evergreen tady na fóru, ale chtěl jsem znát názor českých motorkářů.
Děkuji za váš čas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy
bazin. píše: To co je tady od vás napsáno je samozřejmě pravda, ale taková poloviční. Ano, pohodlně přepraví z bodu A do bodu B, ale to je tak všechno.
Kde jsou emoce, radost, adrenalin? Nic z toho ten motor nemá a záměrně neumí. Je jako zdravé jído, neslané, nemastné, bez výrazné chuti. To chcete? Od motorky? Je jako vykastrovaná kočka kterou jste nechali vybrat kvůli vaší vlastní pohodlnosti, aby se netoulala, neměla koťata a vy se nemuseli starat.
Mít ten motor původních 42kW byla by to jiná písnička. 10koní co ukradli kvůli A2 (57 dříve, 47 nyní) té pětistovce ukrutně schází. Téměř každý kdo si dodělá neomezené Áčko tuhle motorku posílá z domu. .
Možná tohle bude podstata toho, proč se neshodneme - já totiž subjektivně moc nevěřím na ty takzvaně nudný motorky.
A to jsem měl kliku a mohl jsem za ty roky, co aktivně jezdím, osedlat leccos. Podle mě je to hlavně o řidiči. I to vykastrovaný CéBo se zvedne líznutím spojky na dvojku, dáš si na něm kolínko, otočíš si ho kolem nohy... Že motor nemá třeba výraznej výkonovej kopanec? Pro začátečníka asi i lepší, může se soustředit na svojí techniku jízdy a na to, aby on dělal věci správně.
To posílání z domu - máš pravdu, lidi, co na tom začali kvůli řidičáku, chtějí jít dál. Pak ale znám pár lidí, co si Ádvojkovou motorku koupili jako svou X-tou (a třeba jen jako další do garáže), protože jim i po zkušenostech se silnějšíma má pořád co nabídnout.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy
callowsick píše: Možná tohle bude podstata toho, proč se neshodneme - já totiž subjektivně moc nevěřím na ty takzvaně nudný motorky.
Že motor nemá třeba výraznej výkonovej kopanec?
Mě právě ten kopanec na motorkách baví. Nejsem z těch pro které přichází zábava až s otáčkami kolem 10 000/min. Proto do objemu 500ccm považuji za zábavné jen ty jednoválce.
Z dvouválců mě víc baví jízda na SV 650 než na papírově výkonější MT-07. Nevím čím to je, ale katalogové "Monster Torque" se u MT-07 nějak nedostavuje narozdíl od SV 650 u které když se vezme za plyn je ten nástup výkonu mnohem razantnější.
Yamaha je dobrá v jedno a víceválcových motorech, ale dvouválce umí lépe Suzuki. A to říkám i přesto že Suzuki není mému srdci nejbližši.
Vlada píše: doporučil bych ti to CLko....
Pro mě je vzhled motorky podstatnou součástí jejího celkového zhodnocení. Tobě se to CL500 vážně líbí? Takhle opravdu podle tebe vypadá scrambler?
Máš zvrácený vkus.
Naposledy editováno 16.10.2024 09:04:03
bazin. píše: Pro mě je vzhled motorky podstatnou součástí jejího celkového zhodnocení. Tobě se to CL500 vážně líbí? Takhle opravdu podle tebe vypadá scrambler?
Máš zvrácený vkus.
Naposledy editováno 16.10.2024 11:03:28
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy
Je to o tom dojezdu.. Když s tím chci někam kousek mimo město (třeba 15-20km) , tak tu baterku vybouchám během jedné jízdy. Jakmile jdu s rychlostí přes 50, tak ta baterka padá po jednotkách přímo před očima.
Kdybych jezdil jen město, tak je to v pohodě.. Jde prokličkovat téměř všude, ale několikrát týdně jezdím těch 50km a na to ta baterka prostě nestačí.
+ mě to fakt baví a pokud jízda na klasické motorce je aspoň stejně tak dobrá, tak není co řešit. Dvě motorky doma neužívím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy
Resy píše: Alphabet> Můžu se zeptat, proč prodáváš elektromotorku a jdeš do spalováku?
Na to se dá říct jenom... protože elektrická motorka není motorka.

2 reakcí na tento příspěvek První motorka na cestu do práce + víkendy
Každý dva dny tahat ven 25kg baterku není úplně ideál. Když má někdo garáž, kde to může připojit jen do zásuvky, tak je to mnohem lepší ale pořád to neřeší ten malej dojezd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy
Alphabet píše: Resy> Dvě motorky doma neužívím.












Dvě motorky je podlimitní základ. Většina lidí co se kolem motorek nějaký způsobem motá toho má doma mnohem více. To máte ....
Motorku čistě na silnici (sport-naháč-chooper) jak kdo je líný
Motorku do terénu (ostré enduro - cross) klidně bez TP
Motorku na skákání kolem komína
Motorku veterána (aby jsme si nezapoměli vážit těch co nám tohle potěšení vyrvali matce přírodě z náruče)
a následují individuáné volitelné
na ježdění do práce
na daleké cestování
na závody
atd.. atd.. atd...
Jak to začneš vojebávat a zalepovat více druhů použití universálním strojem dva-tři-v jednom (Multistrada), neužiješ si ve výsledku pořádně ani jedno.
Pochybuji že to elektro jako bazarové prodáš. Možná tak kamošovi kterému se zrovna ta tvoje elektrika líbí a necháš mu ji za "kamarádskou" cenu. Cizímu z inzerátu těžko. Každý řeší a to právem, baterku. Počet nabíjecích cyklů není nekonečný, počet zájemců o elektro zatím pořád omezený a když už do toho někdo jde chce si baterii zničit sám. Takže kupuje elektro nové.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy
bazin. píše:
a ještě jednou
Dvě motorky je podlimitní základ. Většina lidí co se kolem motorek nějaký způsobem motá toho má doma mnohem více. To máte ....
Motorku čistě na silnici (sport-naháč-chooper) jak kdo je líný
Motorku do terénu (ostré enduro - cross) klidně bez TP
Motorku na skákání kolem komína
Motorku veterána (aby jsme si nezapoměli vážit těch co nám tohle potěšení vyrvali matce přírodě z náruče)
a následují individuáné volitelné
na ježdění do práce
na daleké cestování
na závody
atd.. atd.. atd...
Jak to začneš vojebávat a zalepovat více druhů použití universálním strojem dva-tři-v jednom (Multistrada), neužiješ si ve výsledku pořádně ani jedno.
Pochybuji že to elektro jako bazarové prodáš. Možná tak kamošovi kterému se zrovna ta tvoje elektrika líbí a necháš mu ji za "kamarádskou" cenu. Cizímu z inzerátu těžko. Každý řeší a to právem, baterku. Počet nabíjecích cyklů není nekonečný, počet zájemců o elektro zatím pořád omezený a když už do toho někdo jde chce si baterii zničit sám. Takže kupuje elektro nové.
To mas sice pravdu, ale jde to ruku v ruce s casem. Na co mit pet motorek, kdyz sotva ujezdis jednu. Mel jsem pet. pak tri, pak dve...a skoncil jsem u jedne. Skrz cas a taky penize. Ty motorky zerou nejaky chleba, cas a misto, i kdyz na nich nejezdis.
Naposledy editováno 17.10.2024 08:56:44
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy
Koudy01 píše: Mel jsem pet. pak tri, pak dve...a skoncil jsem u jedne.
Nezoufej, to přejde, je to jen momentální krize. Časem se to zase vrátí k "normálu". Už jsem takový restart absoloval 2x.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy
bazin. píše: Nezoufej, to přejde, je to jen momentální krize. Časem se to zase vrátí k "normálu". Už jsem takový restart absoloval 2x.
Nezoufam, vim to. Ale jelikoz je zakladatel v +- stejnym veku jako ja, tak asi bude v podobne fazi zivota jako ja a jako si byl v nasem veku pravdepoobne i ty. Takze kdyz napise, ze dve motorky neuzivi/neujezdi, tak asi dve motorky neuzivi a neni treba se mu vysmivat a opakove vysvetlovat, ze jedna motorka je malo. Navic zacatecnikovi.
Naposledy editováno 17.10.2024 09:34:37
1 reakcí na tento příspěvek První motorka na cestu do práce + víkendy
Nejspíš si ujasní , kde ji ustájíš a potom dělej dál.
Jinak do práce a z práce 5 km , nějaký večerní ježdění a víkendy kolem komínu , když si doděláváš papíry -- nejspíš bych vzal ojetinu do 50-60k , která moc neztrácí na ceně , a za rok budeš mít dost vlastních názorů, abys věděl po čem sáhnout.
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy
Budu parkovat ve dvoře pod střechou.
Chlapi tady hodili pár tipů a mě se líbí ta Suzuki SV 650, kterých je plnej bazar.
Z těch nových asi ta Yamaha XSR 700 a nebo CL500, ale ty jsou cenově jinde.
Teď se zeptám ještě takto: je velkej rozdíl v cenách a výběru u bazarových kusů teď ke konci sezóny oproti jaru?
V tvojom prípade, by som uvažoval, ako si už aj sám písal o parkovaní v práci. No a keď poriešiš to parkovanie benzínovej motorky v práci, tak sa zameraj na dobíjanie elektromotorky v práci a cestu do práce a z práce rieš na elektro a vozenie , teda zážitkové vozenie na benzínovej. Synovi kamoši majú v BA bežne povolené nabíjanie v robote.
Chceš sa previezť, dobre, sadneš na elektro, pôjdeš do práce , zoberieš benzíňaka a vozíš sa. Ja som svojho času jazdil do práce pre motorku 40 km, síce na firemnom aute, a na firemný benzín, ale hodinu tam a hjodinu späť. Ale som sa povozil. Na motorke. No, bola to sranda preveliká, 40 km do roboty autom z Bratislavy. Potom som na motorke šiel do Bratislavy za kamošmi pokecať, späť do práce 40 km motorkou. Motorku odstaviť , sadnúť do auta a 40 km späť do Bratislavy. Auto zaparkovať a ísť sa ožrať. Neskôr som skončil len pri tom: ísť sa ožrať , pre istotu od rána a bol pokoj.

a) https://motorky.baz...zeraty/suzuki-sv650/ proč ne
b) velký rozdíl není , i když podzim začátek zimy je nejlepší
Ale jak psáno, na výšku to je fakt nizoučký. Mám cca 175 cm a SV má sedlo hodně hodně nízko, že i já jako skřet dosáhnu s velkou rezervou na zem. S delšíma nohama by ti nemusela pak sedět jízdní pozice ...
Naposledy editováno 17.10.2024 13:39:29
1 reakcí na tento příspěvek První motorka na cestu do práce + víkendy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy
Alphabet píše: Teď se zeptám ještě takto: je velkej rozdíl v cenách a výběru u bazarových kusů teď ke konci sezóny oproti jaru?
U nových motocyklů bývají právě na konci sezóny v obchodech různé akce a slevy. Loni touto dobou jsem koupil funglovku CB1000R za 285 tisíc (oproti tehdy běžným 330). Taky se touto dobou vyprodávají stroje, které byly lidem půjčovány na zkušební jízdy (nájezd cca 1500 + záruka + velká sleva).
Jak je to v bazarech, nevím - tam se dá smlouvat asi vždycky, ale ne každý to má rád. Obecně na jaře bude asi větší výběr.
Ale ještě k tvému výběru: SV 650, XSR 700 a CL500 mají každá trochu jinou geometrii. Musíš si je projet, abys poznal, která ti tak říkajíc fyzicky nejlíp sedne.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První motorka [1, 2] Honda CL500, Honda CB500 Hornet | SM77 | 58 | 27.4.2025 v 10:19 SM77 |
Malý power cruiser Kawasaki Vulcan S (EN 650), Honda CMX500 Rebel, Hond... | Bobinsky | 25 | 17.3.2025 v 11:27 rousini |
První motorka pro holku Yamaha YZF-R3 | Doomguy | 25 | 4.9.2024 v 10:02 dva_hrnce |
H4 x LED Kawasaki Vulcan S (EN 650) | rob456 | 30 | 28.8.2024 v 19:11 Borntobewild |
nefunkční Power outlet, 12V Kawasaki Vulcan S (EN 650) | Honza1911 | 3 | 30.6.2024 v 21:38 Johny_Servis |