Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.

Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda.


No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.

Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.

Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…

Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.

Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.
Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .

Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch
Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.

Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek

Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet

Zima je dlouhá.....
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: Čau závodníci, už jsem to tady chtěl ukončit, ale trochu se změnila situace a tak budu ještě trochu pokračovat.
Chvíli po tom co jsem tady psal , že motorka vzplála a já řešil co dál se mi totiž ozval Jindřej, že by to koupil. Já v tu dobu ani nechtěl prodávat ani se v tom rejpat, ale s Jindrou je to jiný, bral ode mě motorku i před tím a věděl jsem, že on by si s tím poradil a že bych nemusel nic řešit. Tak jsem začal házet na hromadu všechny věci, co k tomu mám a zjistil jsem že toho mám fakt hodně a že když tomu Jindra bude věnovat čas, tak bude schopnej postavit vlastně pěknou motorku.
Jenže Jindra na poslední chvíli volal, že mu něco neklaplo a že se omlouvá ale musí to odpískat.
A mě se v tu chvíli vlastně ulevilo, protože už mi bylo jasný, že když to zmizí z dílny, budu za chvíli koukat jakou jinou míčovinu koupit abych se měl v čem vrtat a bylo se mnou doma aspoň trochu k vydržení. Takže takhle jsem neprodal
No a teď se dostávám k tomu hlavnímu
Vzal jsem to jako výzvu - ne že to dám taknějak dohromady, ale chci aby to byla opět voňavka na které nebude znát žádný šrám
Takže sem budu postupně vkládat postup prací a podělím se o všechny jobovky
tak to je pro mě nejradostnější zpráva za poslední dobu :)) to jsem tak rád :) už se těším na postupné rapportY :))) tak vítej zpět :D moc dlouho to netrvalo a my jsme rádi :)
Ozzy_ píše: Jestli se mas jen potrebu v necem hrabat, muzes mi poskladat zuzku (jen kosmetika, nahradni vsechno mam vcetne striklejch laminatu) at si muzu vzit do portugalska ji a nemusim tam tahat sestku. s jednou rukou se blbe montujou i malickosti :/
to dovez ti to poskládám :) ať to máš ready
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: U těch vodičů a konektorů a vůbec elektricky která prošla ohněm jsou problém nejenom ten žár který speče izolaci ale i saze z toho zakouření, protože ty saze obsahují uhlík a ten je elektricky vodivý. Takže snížené izolační vlastnosti těch vodičů mohou pak způsobovat těžko identifikovatelný problém. A tak i tam kde to není propálené na žílu ale jen vyhřátá izolace ten vodič měním. Stejně tak konektory.
nebylo by v tomto směru lepší koupit svazek? a co na to jednotka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Kubik19 píše: nebylo by v tomto směru lepší koupit svazek? a co na to jednotka
To by samozřejmě bylo nejjednodušší ale kabelový svazek je tuším pade a to by se to vyšplhalo do nesmyslu , touhle cestou nechci úplně jít.
Já nikam nechvátám beru to jako zábavu místo večerní sledovačky TV a jak jsem psal časově náročný finančně až tolik ne

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: To by samozřejmě bylo nejjednodušší ale kabelový svazek je tuším pade a to by se to vyšplhalo do nesmyslu , touhle cestou nechci úplně jít.
Já nikam nechvátám beru to jako zábavu místo večerní sledovačky TV a jak jsem psal časově náročný finančně až tolik ne
já to chápu, jjá bych taky opravoval všechno .. do posledního šroubku bych to rozdělal... až na jednu věc a to je ta po... elektronika :D na to, že jsem vystudovanej "elektrikář" tak to absolutně nesnáším :D
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
dewwil píše: Pěkně jsi se do toho pustil, jen mě napadá jestli ten žár nenarušil strukturu tý kyvky nebo rámu... Aby ti to někde neruplo, samo záleží jak dlouho a jaký teplotě to bylo cca vystavený... Snad to uhasili včas.
Většina toho benzínu byla z nádrže pryč ještě než to začalo hořet takže se nestihl udělat takový žár. Rám je v pohodě a zároveň vše co je schované pod nádrží, která ochránila jednotku airbox i ty nejtlustější svazky kabelů. Odnesl to svazek k nádrži a zaslepený svazek co byl původně v podsedlovce. Ale tam už je k používání jen diag konektor. Pak to vzalo svazek co jde dolu po levé straně , tam jsou con pro lambdy (odpojeno) pak con ke QS to muśm vyměnit. Spálená kabeláž k ovladačům na řidítkách; chycenej budík ze strany dysplaye ale zezadu kde je konektor netknutý . Kdyby to byl takovém škvarek že by byly vyhřáté prvky rámu tak bych do toho nešel

Budík už jsem sehnal za dobře. Konektory mám pár hodin práce a je s drátama hotovo

Kubík: jednotka vypadá OK ale těžko říct zatím to se uvidí až to bude k nastartování
Ozzy: Spravovat tvojí motorku nemůžu protože to máš málo rozbitý

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba


Dneska jsem pokračoval v opravě kabeláže
Velký konektor k budíkům je bez poškození

Teplo šlo z přední strany - tady srovnání nové vs teplem nafouknuté budíky

Kabeláž nádrž , podsedlovka

Kabeláž levá strana - snímač v převodovce, zaslepená lambda, QS, teplotní čidlo, zaslepený con pro demontoaný septik

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

Chtěl jsem to pravé víko vyměnit protože je domlácené od kačeru a od kámoše mám zánovní z bouchlého motoru, ale když jsem sundal to moje zjistil jsem že model 21 a 23 je tam dost rozdíl


Tak musím pořešit jestli to bude možné použít
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Super-anti-contra-multi-extra-uniká... [1 ... 10, 11] Honda CB 1100/EX, Buell 1125CR, Norton Commando, Duc... | TomasRA | 318 | 21.4.2025 v 17:48 marna |
Ducati - Diagnostika Ducati Multistrada 1200, Ducati Diavel, Ducati Multi... | PP_MT | 2 | 11.4.2025 v 08:49 PP_MT |
Přední stojan Panigale V4 2023 Ducati Panigale V4 | Certmir | 8 | 9.4.2025 v 13:37 doucha |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |
Panigale v4 2019 Ducati Panigale V4 | Richard_899 | 4 | 22.9.2024 v 19:04 Martin_V4S |