AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jen co jsem udělal řidičák "M", otec koupil v Mototechně Pelhřimov novou Jawu 20. Jezdil jsem na tom hned od počátku hodně, ročně možná 5000 km. Dálky - Praha a Brno ( opakovaně, několikrát ročně ) - obojí cca 300 km obě cesty, Náchod - 400 km obě cesty atd. Pionýr mě nikdy nikde nenechal. Spolehlivost sama. Od 18 let jsem už jezdil na pérákovi, pionýr už jen stál, ale občas na něm jezdil otec a brácha. Co si pamatuju, tak jedinou závadou za asi 25 tisíc kilometrů, které pionýr najezdil, bylo píchlé kolo.
Když mi Čmoud sehnal druhou Jawu 20, opakovalo se to. Ten stroj jezdí, jezdí a jezdí. NIKDY jsem se ale v žádném pionýru nehrabal !! Nikdy jsem nepůlil motor ( kdybych to zkusil, určitě by to už nikdo nedal dohromady ) , nikdy jsem se nepouštěl do žádných větších akcí.
Když mě po padesátce pionýry chytly, tak jsem jich asi pět zrepasoval. Ač nic neumím, nic neznám, nic nevím, nemám dílnu, nemám vybavení, nevím co k čemu slouží, skoro nevím co je to motorka - všechny ty pionýry jsem z nepojízdných skorovraků dal dohromady tak, že všechny jezdí ( tedy snad, ty co jsem prodal - nevím ).
Tak a to je vše.
Potom at' mi někdo tvrdí, že pionýry jsou nepovedené. Moje zkušenost je opačná.
Jo - a znáte české přísloví o sedlákovi ? Čím blbější sedlák, tím větší brambory. Tak to tedy sedí !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: To je stará informace. Pro Evropu je homologovaný i běžný enduro rozměr. Ale ty stejně IMHO nejsi cílová skupina této motorky.
Tak starý to asi nebude, tady to jeden nešťastník řešil před měsícem:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=231547
Viz třeba zde na motorkářích info o testování.
Edit: A hlavně to jsou úplně jiné pneumatiky na úplně jiné motocykly.
Naposledy editováno 28.03.2024 10:51:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
5 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Po poledni mi volali policajti. Mého otce, je mu 90 let a na motorce stále jezdí, srazilo auto. Ženská v Passatu ho přehlédla, jela z vedlejší. Jednoznačně její vina, to mi řekl i policajt. Jenže co to pomůže ???
Jsem asi v šoku, co se může stát. Otce ihned operovali, zlomeniny, odřeniny. Přitom na motorce jezdí 70 let bez nehody.
Motorku - Betku mám doma...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: PetrL3> Tohle se k nám dováželo?
Ano. Když bylo tátovi 15, tak se děda rozhodoval, jestli mu koupit tohle nebo jawu. Byla jiná doba, bylo to moc nové, nevěděli, jak to bude s kvalitou, tak měl pionýra.
Naposledy editováno 28.03.2024 16:28:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kohlstein píše: Aniž bych chtěl nějak bránit pionýry, tak to jelo o 20 km/h rychleji, než co je ve stejné kategorii možné dnes. A pořízení řidičáku na to znamenalo udělat test a objet kolečko na cvičáku, na rozdíl od dnešních požadavků na mega jízd v hodnotě 15.000 Kč. To taky odpovídá stavu společnosti.
v te dobe autem a na motorce jezdila jen cast populace ktera ma technicke mysleni - jinak to neslo, protoze kdyz to trochu zjednodusim - netechnicky typ casto takovy stroj ani nenastartoval.
Tim padem byl mnohem mensi provoz a ridici obecne byli "lepsi" - to ze clovek s technickym myslenim lepe odhadne setrvacnosti teles apod je asi bez diskuzi.
Doba se zrychlila, asi uz neni mozne netechnickym typum sebrat auta a rict at chodi pesky apod... takze nam asi nezbejva nez akceptovat nez ze i pravidla provozu se prizpusobuji tomu jaci lide a jakymi stroji se aktualne na silnicich pohybuji...
Milan: preju at je tatikovi brzo lepe, mam cerstve kamarada v nemocnici po nehode na motorce, hrozila mu amputace nohy a ted mu vyhrozuji, ze normalne chodit natoz sportovat uz nebude - takze si to trosku dokazu predstavit...
Pripojim poznamku na kterou nejspis nejsi ani trochu zvedavy - ale pouzivat v dnesni dobe motorku jako dopravni prostredek je podle me cistej nerozum, riskantni vec a tim vic cim je clovek starsi... ja pomerne solidne citim o kolik se mi zhorsuji reakce, smysly jen po tom co se mi to prehouplo pres 40...
Mam par znamych kteri jezdi/jezdili na skutru po Praze na denni bazi - dojizdeni atd. Tam to neni otazka jestli budou mit nehodu, ale kdy... nenapada me snad nikdo z nich kdo by nemel mensi ci vetsi nehodu...
assassin píše:
Pripojim poznamku na kterou nejspis nejsi ani trochu zvedavy - ale pouzivat v dnesni dobe motorku jako dopravni prostredek je podle me cistej nerozum, riskantni vec a tim vic cim je clovek starsi... ja pomerne solidne citim o kolik se mi zhorsuji reakce, smysly jen po tom co se mi to prehouplo pres 40...
Mam par znamych kteri jezdi/jezdili na skutru po Praze na denni bazi - dojizdeni atd. Tam to neni otazka jestli budou mit nehodu, ale kdy... nenapada me snad nikdo z nich kdo by nemel mensi ci vetsi nehodu...
Musím bohužel konstatovat, že to vnímám úplně stejně.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Motorku mám jako dopravní prostředek, to že na ní sem-tam vyjedu jen tak nic nemění na tom, že k doktorovi, pro nákup atd. jezdím když počasí dovolí na motorce. Však autem najezdím za rok 3 nebo 4 tisíce a na motorce 10 až 12 tis. kilometrů. Nebezpečných situací, za které opravdu nemůžu, tak zažívám relativně dost. Věřím, že kdyby auta přestala svítit, tak by pro nás motorkáře byla o 100 % lepší bezpečnost.
Když ustanovili povinnost denního svícení u aut nejen v zimě, existovala petice proti tomuto nesmyslu. Já ji podepsal. Pokud ale vím, sešlo se na ní asi jen 200 podpisů z celé ČR. A kde skončila ?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já motorky už vzdal, koupil zbaběle na důchod kabrio a na skútru už jenom do obchodu pro pivo a rohlíky.
Druhá věc jsou ty drobné ťukance v městském provozu, tam se asi relevantní čísla dohledat nedají a jejich počet bude myslím hodně vysoký.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A rozhodne me nikdo neobvini, ze nejak stranim řidičům aut, většinová cast mého zivota se točí kolem motorek, temer vse co jsem vydelal jsem nacpal do motorek, vetsina mých přátel je od motorek…
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 2 | Včera v 20:49 cmiral |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |