Plánuji buď letos, nebo příští rok pořizovat něco nového.
Aktuálně jezdím malého stromka, je to super stroj, jen hledám něco silnějšího, asi i modernějšího, o něco rychlejšího...
Mám 180 cm, cca 120kg. Batoh nemám , zatím...
Líbí se mi cestovní endura, byť jezdím tak 98/2 silnice/off. Chtěl bych něco pohodlného, na ježdění okolo baráku, ale nebát se to pustit do Chorvatska, Itálie atp. Tedy i dlouhé cesty, přejezdy pohodlně po dálnici.
Zatím jsem si nepůjčil na vyzkoušení nic, ještě nebyla příležitost a počasí.
Zatím jsem z toho standardu koukal na nového ATASe nebo 1250GS A
Na veletrhu jsem zkusil Triumph Tiger, ale nedosáhl jsem pomalu na zem (teď si nepamatuju jestli náhodou nebyl na hlavním...) Dále jsem si sedl na nového stroma, ale po atasu a gs mi to přišlo takové...malé
Co třeba nové GS? Má smysl počkat na Adventure verzi?
Koukal jsem na KTM, ale mně se ty motorky prostě nelíbí, Triumph neznám, Yamaha nedělá litry.
A další věc, nová motorka nebo jít do něčeho staršího? Kde je ta jistota, že starší stroj bude OK? Na co případně koukat?
Co jsem tak vysledoval z různých diskusí a recenzí
ATAS
+ úzký profil motor
+ desing
+ řetez
- padáky na rv 2024 nic moc
- ochrana před prouděním vzduchu
- pomalé načítaní displeje
- výkon?
GS
+- nenadchne ani neurazí
+- kardan
+ líp chrání před prouděním vzduchu
+ desing
+ padáky na motoru při pádu podrží motorku lépe (nepadne na řídítka apod.)
- bezúdržbovej podvozek není úplně bezúdržbovej
- má ho každej
- cena
- drahý servis, ND
V-Strom
+ cena
+ dělník
+ levné ND
- oproti atasu nebo gs horší displej
- za mě drobnější oproti gs, atasu, pocitově divné
- výkon?
Budu rád za Vaše názory a zkušenosti.
Naposledy editováno 25.03.2024 21:45:07
1 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo
Destroyer píše: výkon bude väčším problémom pri Honde ako pri Suzuki, ale GS ide ako z iného sveta proti týmto dvom. Cena ND aby si nebol prekvapený z Japoncov! servis je mierne drahší pri GS kvôli vyššej hodinovke.
Proč zrovna u Hondy? Váha?
JohnnyS08 píše: A nějakej rozpočet máš? Lehce jetej V-Strom se dá sehnat pod 300.000, nový GSo bude stát dvojnásobek...
Rozpočet by byl i na GS.
1 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo
Jakub-1 píše: Proč zrovna u Hondy? Váha?
Kdepak, to si jen Destroyer musí plivnout na každou Hondu jaksi z principu. ATAS i V-Strom váží prakticky stejně, Suzuki má o 4kW víc, dynamika bude u obou prakticky stejná.
Pokud ti už při prvním kontaktu Suzuki neseděla, tak bych nad ní asi neuvažoval - proč si zvykat na něco, co mi neni příjemný na první dobrou?
Těžko říct, jak bude vypadat novej advík od BMW. Doposud se lišil prakticky pouze větší nádrží (jejíž přínos jsem upřímně pro drtivou většinu jezdců jaksi nepochopil), ale mě přijde, že citelný zeštíhlení a zesportovnění nový třináctistovky jim dává prostor pro větší rozdíly mezi standartní a adv verzí.
Každopádně, pokud na to peníze máš a jseš ochotnej je utratit, tak BMW ti nabízí znatelně výkonější a technicky pokročilejší mašinu než japonci, o tom žádná. Jestli to odpovídá tvojim prefernecím, to už si musíš rozhodnout sám.
Naposledy editováno 26.03.2024 09:09:11
Bigbear píše: Vybral jsem letos na výstavě ATAS.
Na všechno co přicházelo v úvahu jsem si sednul i se spolujezdcem, ATAS vyhrál proti GS i CFmoto, například.
Podotýk?m, že jezdím po silnici a hlavní kritérium je pohodlí.
Ahoj, díky za názor. Můžeš trochu rozvést proč ATAS? V čem vyhrál?
JohnnyS08 píše: Kdepak, to si jen Destroyer musí plivnout na každou Hondu jaksi z principu. ATAS i V-Strom váží prakticky stejně, Suzuki má o 4kW víc, dynamika bude u obou prakticky stejná.
Pokud ti už při prvním kontaktu Suzuki neseděla, tak bych nad ní asi neuvažoval - proč si zvykat na něco, co mi neni příjemný na první dobrou?
Těžko říct, jak bude vypadat novej advík od BMW. Doposud se lišil prakticky pouze větší nádrží (jejíž přínos jsem upřímně pro drtivou většinu jezdců jaksi nepochopil), ale mě přijde, že citelný zeštíhlení a zesportovnění nový třináctistovky jim dává prostor pro větší rozdíly mezi standartní a adv verzí.
Každopádně, pokud na to peníze máš a jseš ochotnej je utratit, tak BMW ti nabízí znatelně výkonější a technicky pokročilejší mašinu než japonci, o tom žádná. Jestli to odpovídá tvojim prefernecím, to už si musíš rozhodnout sám.
Díky za názor. Na advíka asi opravdu počkám, s čím přijdou.
Zatím nejsem nakloněn více ničemu...
2 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo
Destroyer píše: musíš si sadnúť a vyskúšať, predvádzacích motoriek je dosť, pravdou je že Advík nemá zmysel, ani ATAS vlastne, velká nádrž ti je v Európe na nič, dojazd 300+ km je úplne postačujúci. Problémom veľkých nádrží je zmena ťažiska prázdna/plná a tiež že motorka je "top heavy" ak neplánuješ jazdiť offroad len nejaké šotolinky tak ti stačí 19" predné koleso.
Určitě se svézt půjdu, o tom žádná.
Dojezd je fakt, na stromku co mám, mám dojezd taky 300+ a je to úplně v pohodě, a větší váha 16l vs 30l je dost...
Když tedy nemá smysl, co navrhuješ?
Proc ne Stelvio? Pokud si moto chces nechat dele, klidne to muze byt volba srdce.
Triumph ma v nabidce 1200 a 900 kazdou ve 3 verzich, urcite bych dal do vyberu.
Kdyz mas na 1300GS, mel bys zvazit i Multistradu.
Co novinka od Suzuki GSXRSXGXXXABCnebo jak se to jmenuje, to vypada naprosto senzacne, jen to uplne nemusi byt pro dva.
Litrovej Versys se mi treba nelibi, ale sedel jsem na tom s batuzkem a to pohodli nas HODNE prekvapilo.
Edit: malem bych zapomnel. Rakouska mandarinka 1290 je ukrutna pecka a jedna z mala (spis jedina), ktera je v tomhle segmentu fakt 3v1
Naposledy editováno 26.03.2024 09:52:31
Ale pokud ti vyhovoval V-Strom a chceš jen větší výkon, tak ti bude stačit velký V-Strom. Ikdyž já osobně bych chtěl vyšší zdvihy tlumičů ať to pobere hezky i hodně rozbité cesty jako to umí Afrika, výkonově jsou na tom podobně.
2 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo
(sám jsem to zažil před třema rokama, taky jsem nevěděl, taky jsem napsal vlákno, a v podstatě jediná správná rada tehdy byla ta, kterou ti tady teď reprodukuju).
Tak si to užij a ta vyvolená ať ti slouží
Ale adv verzi u gs bych nebral, zbytene velky a tezky...ale itak to doapdne tak, ze se budes muset svezt a zjistis ze to co sis podle parametru vybral ti trebav vubec nevuhovuje.
1705ol píše: ATAS má jiný sedlo než klasická afrika?
Jiný sedlo nemá a navíc mám stejně od Rutanu objednaný jiný.
Afriku jsem vzal kvůli ergonomii posedu včetně pokrčení nohou.
ATAS jsem vybral kvůli tomu, že pojedu většinou na silnici, zbytek budou polní cesty.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo
Destroyer píše: musíš si sadnúť a vyskúšať, predvádzacích motoriek je dosť, pravdou je že Advík nemá zmysel, ani ATAS vlastne, velká nádrž ti je v Európe na nič, dojazd 300+ km je úplne postačujúci. Problémom veľkých nádrží je zmena ťažiska prázdna/plná a tiež že motorka je "top heavy" ak neplánuješ jazdiť offroad len nejaké šotolinky tak ti stačí 19" predné koleso.
Ta větší nádrž se vyloženě hodí. Sice je fajn zastavovat u benzínek kvůli protažení těla, ale když máš dojezd 300km tak to v zahraničí znamená, že jsi neustále ve střehu kvůli tankování. Dojezd posledních 100km už beru jako risk, tankuji dříve.
2 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo
Jasně, 100 % bezúdržbovýho a bezporuchovýho není nic, ale když dáš kardanu jednou za čas potřebnou péči, odvděčí se ti ve výsledku dlouhodobě neskonale.
Pro mě osobně je kardan na motorce tak zásadní a významně velký plus, že už jsem vybíral jenom mezi mašinama s kardanem.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo
Animals21 píše: Opravdu mas u Afriky a Stroma v kolonce “minus” vykon? Chapu, pod 150 kobyl je to pro sraby.
Proc ne Stelvio? Pokud si moto chces nechat dele, klidne to muze byt volba srdce.
Triumph ma v nabidce 1200 a 900 kazdou ve 3 verzich, urcite bych dal do vyberu.
Kdyz mas na 1300GS, mel bys zvazit i Multistradu.
Co novinka od Suzuki GSXRSXGXXXABCnebo jak se to jmenuje, to vypada naprosto senzacne, jen to uplne nemusi byt pro dva.
Litrovej Versys se mi treba nelibi, ale sedel jsem na tom s batuzkem a to pohodli nas HODNE prekvapilo.
Edit: malem bych zapomnel. Rakouska mandarinka 1290 je ukrutna pecka a jedna z mala (spis jedina), ktera je v tomhle segmentu fakt 3v1
Ten - výkon spíš kvůli tomu, že GS má větší.
Stelvio asi ne, neznám upřímně Moto Guzzi, neznám historii ani nikoho kdo ho má.
Trumph take zvažuji, ale musím se na tom svézt, ale jak jsem psal, přišel mi moc vysokej
Versys ani KTM se mi nelíbí. Bohužel.
Pedl píše: Pokud máš prachy na nové GS i na jeho provoz, tak ho kup, asi to bude nejpohodlnější a nejvýkonnější.
Ale pokud ti vyhovoval V-Strom a chceš jen větší výkon, tak ti bude stačit velký V-Strom. Ikdyž já osobně bych chtěl vyšší zdvihy tlumičů ať to pobere hezky i hodně rozbité cesty jako to umí Afrika, výkonově jsou na tom podobně.
Jo, ale neznamená, že koupím to nejdražší bez rozmyslu
Yura píše: vykašli se nějaký porovnávání technickejch detailů a kup to, co ti vlítlo do oka. Jedna z nich určitě o trochu víc. A nebudeš litovat. Oba tvé vybrané stroje jsou TOP, tak se řiď hlasem srdce a nepřemejšlej. Tuplem, máš-li to podepřeno dostatkem financí.
(sám jsem to zažil před třema rokama, taky jsem nevěděl, taky jsem napsal vlákno, a v podstatě jediná správná rada tehdy byla ta, kterou ti tady teď reprodukuju).
Tak si to užij a ta vyvolená ať ti slouží
Souhlasím, ale znát názor druhých potřebuji
Obecně u GS, jak je to s cenou ND, servisu atp? Oproti ATASu nebo Tigeru?
V čem je třeba Tiger lepší než ATAS nebo GS?
Kardan je fajn, proti tomu nic. Ale jak se to jednou posere, nejsou to malé částky. Mazání řetězu mi vlastně nevadí, nutí mě to si to hlídat, kontrolovat, poznat dřív případný problém.
Obecně u GS, jak je to s cenou ND, servisu atp? Oproti ATASu nebo Tigeru?
[/quote]
Chystáš se koupit novou motorku.
Neřeš cenu servisu a ND, to je důležité spíše u ojetin.
Holt budeš muset jezdit na servisky jako s autem, jinak přijdeš o záruku. Výměna oleje v garáži prostě ne.
Osobně bych řešil, aby se na motorce dobře sedělo a jelo, jestli automat nebo manuál a další.
Já si posez a subjektivní dojem obecně udělal na výstavě.
Pak jsem tady na fóru dořešil výbavu a kupodivu jsem si dal hodně říct, například automat jsem původně vůbec nechtěl.
Animals21 má určitě na mysli nové MG Stelvio, skoro 1100 ccm, letošní nový model 2024. Prodej začne právě v této době, takže nikoho s touto motorkou znát opravdu zatím nemůžeme. Dosud jí nikdo nemá. Materiálů k porovnávání je všude na netu plno. Třeba by to taky mohla být možnost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo
mim1 píše: Až si chvíli vyzkoušíš kardan, těžko se ti pak bude chtít ještě někdy na cestách myslet zase na řetěz a matlat se s ním po každé cestě deštěm, prachem a blátem, případně pak při servisu s celými řetězovými sadami..
To se má dělat? Já jsem na řetězofku prase, a prostě jsem ji po pěti letech vyhodil a koupil za 2,5k novou. Za to šéfko si nechal udělat kardan na GéeS a měl to za 16
1 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo
Na GS jsem seděl, ale nebylo to subjektivně tak pohodlné jako ATAS.
I když jsem na cestě po balkánu potkal bandu němců věku téměř důchodového komplet na GSách, ale nebyli to extra čahouni.
Se dvěma displeji problém nemám, dokonce mám tři, extra navigace v mobilu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Automat v SUV motocyklu Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | Deadman | 17 | Včera v 00:04 assassin |
Android Auto - padání komunikace Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | Rosta75 | 6 | 19.9.2024 v 19:55 LuigiCB1300 |
Apple carplay funguje bez interkomu Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | LuigiCB1300 | 14 | 13.9.2024 v 11:45 Rosta75 |
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 24, 25] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | Dušan_Sihelský | 748 | 2.9.2024 v 20:54 Sportback |
pneu na Africu Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | AfricaXena | 30 | 8.7.2024 v 10:38 fanda5 |