AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: https://www.autosalon.tv/novinky/retro/retro-horsky-autobus-karosa-t-500-hb-se-moc-neosvedcil-misto-do-zatacky-jezdil-rovne
Ledvinku zavřeli do krimu a rozumy od něj loudili ti které nevyhodili. Předtím mu sebrali projekt tatraplánu.
Všichni byly naštvaní včetně konstruktérů a lidí. V takovéto atmosféře dostal asi Sodomka příkaz k tvorbě HB 500.
Naposledy editováno 26.02.2024 01:08:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
a doufám, že na ně někdy budu mít čas.
Zatím se snažím být v dílně a dávat do kupy co je potřeba a nebo za řidítkama,
to podle toho, jaký je zrovna počasí. O odpoledna a o víkendu ani comp nezapínám, stačí mi bohatě u toho sedět 8h v práci.
Škoda, že ty cestopisy neprodávají jako audioknihy, protože motoplky a podobný kecadla v dílě běží pořád.
Mám tam tablet po harantech s přístupem na wifi (když potřebuju poradit z netu, ať nepatlám mobil)
a s 3,5 jackem zapojeným do rádia s bednama, takže zvuk v pohodě.
Líbil se mi projekt podcastu Kolama dolů .
ale Aleš to zaříznul. Škoda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
skodovak píše: Sema: Čím víc webů nabízí články za poplatek a různé "prémium" výhody, tím více mám k tomu odpor. Nevim, možná jsem jedinej, ale zdá se mi, že třeba cestopisy (které jsem zde četl nejčastěji) jdou celkem dolu vodou. Před 10 lety jsem byl schopen tady za večer zhltnout několik starších cestopisů, krásně napsaných, zajímavých.. Dneska až na výjimky (kterým buď čest) je to na jedno brdo. A to si raději prémium pořídím v podobě zastávky v knihkupectví, a místo do zářícího monitoru budu pár večerů čučet do papíru. Kdo rád cestování, doporučuji obě knihy Igora Brezovara. Za mě rozhodně lépe strávený čas, než součet padesáti článků na netu.
A když se podívám jen na zajímavé cestopisy na skladě místního knihkupectví, kolem kterého jezdim denně z práce, tak raději budu utrácet tam za obsáhlé a souvislé potoky událostí, než za útržky a zkrácené verze.
Jo, jo není nad čtení v časopise, knize atd. Problém nastává po několika desítkách let ( ) že to není už jaksi kam dávat a je líto to vyhodit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Ledvinku zavřeli do krimu a rozumy od něj loudili ti které nevyhodili. Předtím mu sebrali projekt tatraplánu.
Všichni byly naštvaní včetně konstruktérů a lidí. V takovéto atmosféře dostal asi Sodomka příkaz k tvorbě HB 500.
Chlapci bacha, není to o motorkách a už vůbec ne o Jawě
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: DesperateDan> Vim ze si jen rypete, ale hlavni pointa byla v tom nerozebirat na X stranek jak si opravit spojku, brzdu, jak je fabie na nic a passat taky a bmw je fajn.... Zrovna historicky zajimave info o Tatre si myslim ze tu neurazi...zejmena kdyz to neni na 3 stranky ;)
Přesně tak.
Passat je výborný auto.
Naposledy editováno 26.02.2024 10:03:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: Motorky, které jinde na světě neuvidíte.
Ariely to je klasika. Lítá s náma jeden taky.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/veteranem-za-krteckem
Jsou dnes za nesmysl a pro mě asi jako další angláni nenaučitelný, brzdit na motorce levou a řadit pravou nohou.
Edit: Jezdívám v květnu do Studence na Studenecké míle.
Jedna z asi největších a i nejhezčích akcí v ČR.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/studenecke-mile-2023
Swingová muzika, auta motorky všech možných stavů a stáří.
Letos to bude 25. května, kdyby někdo chtěl dorazit.
Naposledy editováno 26.02.2024 10:30:22
Dobrý knížky byly například od Pavla Suchého. Jawa kolem Světa a Jawa kolem Světa - Austrálie. Ten druhý díl už nebyl tak zajímavý, ale byl také dobrý. Prý je dobrá jeho poslední kniha o nejhorších motocyklech. Tu si chci koupit.
Pak také dost zajímavá kniha byla: Škoda Favorit vyjíždí. Tam se člověk dočetl hodně o vzniku a vývoji Favorita.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
No a levá noha tak nějak neměla nic na práci a i u dvoupedálů aut se levou nohou brzdilo a pravou přidával plyn,
takže to divný nebylo do doby, než přesunuli řazení z nádrže na pravou nohu,
protože plyn přestal být na páčku nevracecí a udělal se do otočné rukojeti vracecí.
V tu chvíli začal být chaos a byla spousta nápadů, až se to ustálilo jak je to dnes,
jen to řazení bylo jednička nahoru (jak staré jawy), který u soutěžáků je dodnes,
ale u "civilních" motorek je to obráceně.
Edit: Samozřejmě je spousta modifikací a asi se nedá úplně říct kdo co od koho opisoval.
Líbí se mi čechije kluka co s náma lítá na Zrcadlovou kozu .
U vajec mu cvrliká motor, páček na řidítkách jak na klarinetu, je celej zajetelenej od ztrátového mazání, ale na hubě za jízdy rohlik.
Naposledy editováno 26.02.2024 12:35:55
Verdom píše: Sema> Ono prehistoricky bylo řazení na nádrži a to sedí na pravou ruku, levou by se řadilo blbě.
No a levá noha tak nějak neměla nic na práci a i u dvoupedálů aut se levou nohou brzdilo a pravou přidával plyn,
takže to divný nebylo do doby, než přesunuli řazení z nádrže na pravou nohu,
protože plyn přestal být na páčku nevracecí a udělal se do otočné rukojeti vracecí.
V tu chvíli začal být chaos a byla spousta nápadů, až se to ustálilo jak je to dnes,
jen to řazení bylo jednička nahoru (jak staré jawy), který u soutěžáků je dodnes,
ale u "civilních" motorek je to obráceně.
Edit: Samozřejmě je spousta modifikací a asi se nedá úplně říct kdo co od koho opisoval.
Líbí se mi čechije kluka co s náma lítá na Zrcadlovou kozu .
U vajec mu cvrliká motor, páček na řidítkách jak na klarinetu, je celej zajetelenej od ztrátového mazání, ale na hubě za jízdy rohlik.
Viděl jsem to jednou v pohybu, borec na to přijel na grilovačku na dílně....je to fakt pecka...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Přesně tak.
Passat je výborný auto.
A kolik to žere?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Verdom> No, na takovouto starou motorku bych si leda dokázal sednout, ale uvést ji do pohybu ani náhodou.
Nevěř tomu a VĚŘ SI. Mormálně by jsi jezdil, jak na Jawě 350. Vše je jen o začátku, nebát se a chtít.
Před mnoha lety jsem kamarádovi půjčil auto. Jezdil v práci s Liazkou, řídit uměl, ale s mým autem se nerozjel. Nevěděl , že musí pustit benzín, klikou protočit motor, dát sytič, cucákem uvést do pohybu karburátor a potom teprve zapnout zapalování, nevěděl ani do jaké polohy se klíček ve Scintille zasouvá - a nakonec klikou auto nastartovat. Řekl jsem mu to a potom už jezdil normálně, zastavoval, startoval, řadil s meziplynem a to byl mladý kluk, bylo nám asi 25 nebo necelých 30 let.
Věřím, že po krátké instrukci by jsi i s Čechií normálně jezdil.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak upozornˇuji že se pořád držím tématu ježdění na mašinách .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: https://www.autosalon.tv/novinky/retro/retro-horsky-autobus-karosa-t-500-hb-se-moc-neosvedcil-misto-do-zatacky-jezdil-rovne
No ten zapálený Tatrovák co má muzeum Tater, si jeden kus koupil a aby to bylo dostatečně Tatra, tak to přestavěl na podvozek 138/148 včetně motoru, kterej jezdí obráceně, takže má ten malej bus 200 koní, lítá kilo a jak do něj přišel ten těžkej podvozek, tak ho to nakonec naučilo i zatáčet.... ˇUdajně byl prototyp s tímhle řešením a on to okopíroval na kastli jiného kusu..... Viděl jsem to v reálným provozu na D4 a vůbec se s tím nesral, předjížděl kamiony.......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nic na tom není...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |