doporučte mně motorku na A2, která bude sloužit k myslivosti a rybaření (176cm/85kg). Je potřeba převézt kulovnici/kladkovou kuši/prut+pytel sena/kaštanů (ne moc objemné) nebo někdy něco ulovené.
Díky!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2
TomášLyčka píše: Prozatím:
1. Taurus
2. KLR 650
Jimmyho vlastním.
Čtyřkolku nejzazší možnost.
Čekám další příhozy jednostopy!
Čau, neviem, či má ten Taurus čísla, či chceš ísť aj po ceste. KLR 650 neber, zbytočne ťažká a veľká. Ja som jazdil Yamahu XT 600 Z Ténéré. Mal som to obuté na štupľoch s hrotmi. Jazdil som s tým aj po ľade. No, keď som šiel do lesa na hríby, tak problém bol nájsť miesto, kde to zaparkovať, aby som z toho mohol zliezť. Smial som sa, keď sa chlapci sťažovali, že majú len Babety. Vravel som im: kde ja prejdem na xtéčke, tak tam prejde aj babeta. kde ja sa už bojím, tak ty babetu prenesieš.
Ano, přesně to chci "Kazdopadne chces poradny terenni schopnosti, nizkou hmotnost....", proto jsem napsal svůj dotaz. Nesleduji trh a jsem si vědom, že tu jsou lidi, kteří mají mnohem větší přehled, než mám já. Každá informace, každá zmínka i pohled utváří můj názor. Díky!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2
Tenkrát v Jeseníkách jako mladý jsem měl hluboko do kapsy a má teorie byla "když dojde šťáva, tak si to odmakám". První odtaženou srnu jsem měl za sebou na slídě. Peklo!
Naposledy editováno 08.12.2023 20:46:16
1 reakcí na tento příspěvek Motorka A2
1 reakcí na tento příspěvek Motorka A2
https://www.suzukimo...o-wheel-farm-trojan/
Naposledy editováno 09.12.2023 14:54:28
2 reakcí na tento příspěvek Motorka A2
Můj kmotr to jezdíval na Simsonu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2
Nyní všem! Jsem fyzik a má mentalita je nastavena takto, což i očekávám u svých studentů:
Já: Dám dotaz.
Ostatní: Všiml jsem si/domnívám se, že tento produkt by byl pro vás vhodný z těchto a jiných důvodů. Za svým názorem si stojím, nutně nemusí být správný, ale vychází z mých zkušeností, které jsem nasbíral za život.
Já: Děkuji za pohled, zhodnotím to.
Tento styl diskuze bych očekával na můj dotaz. Nic víc a nic méně.
Předem všem děkuji!
Naposledy editováno 09.12.2023 18:03:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2
Ale k veci. neber staré herky s karburátorom. V dnešnej dobe je to už oser. A tiež neber to čo má kick. ( kick je mechanický štartovací vehement, ktorým pomocou pôsobenia ľudskej sily naštartuješ motor ) Zablatený so zalepenými kanadami od blata , unavený sa to blbo štartuje. Skrátené podanie: je to hnusný oser. Tá Suzuki Trojan tipujem, že nemá štartér a je to karbec. Ber striekačku so štartérom a ako písal Beranidlo, citujem: možnost rozkročit se s nohama na zemi. To znamená, aby si dosiahol v pohode na zem nožičkami, lebo z nejakej vysokej kozy budeš pol hodiny v lese hľadať miesto kde to odstavíš, aby si mohol z toho zliezť. Prípadne z toho spadneš pri vyliezaní, alebo zliezaní ako ja.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka A2
Krokoš, nakopávačka neni chyba krásy a ten Suzuki Trojan má aj el. štartér. Tie novodobé vzducháče Suzuki 200 už majú dávno vstreky.
Ten istý motor má moja Beta Urban 200 (viď profil) a nenechám na ňu dopustiť, aj keď je to motor starý a má ešte karbec...
TomášLyčka by možno našiel svoj peklostroj aj v typoch, ako Suzuki VanVan 200 (ten istý motor, ako ten Trojan, ale novodobé už všetko vstreky) alebo Yamaha TW 200, ktorá je podobného strihu, ako VanVan.
Z oboch v pohode dosiahne na zem aj trpaslík a široké pneu sú vhodnejšie - ak je moto zaťažené - do piesku, blata, ba aj do snehu...
Ono je veľa vyhovujúcich motoriek, aj keď na armádne BVP možno nemá ani jedna...
Je na pacientovi, ktoré si vybere, podstatné je tu asi rozširovať ponuku...
Keď som už písal o snehu, my sme kedysi nosili žrádlo pre zver peši na saniach (triedny na ZDŠ bol veľký poľovník... ), ale predpokladám, že dnes by sa moto mohlo využiť aj v zime.
Takže široké balóny na kolesách by neboli na škodu, aspoň by bola menšia šanca, že človek dopadne, ako ja pred pár rokmi so svojim niekdajším Keewayom (tiež mal nakopávačku, ale aj elektrický štarter)...
Naposledy editováno 09.12.2023 20:15:51
Nejsem ani student a ani pedagog, ale co to s prodejem a analýzou potřeb zákazníka mám na stole v podstatě denně. Ne vždy je to co zákazník chce, to co potřebuje. To si ujasněme na začátek.
Ale po pár měsících šel do Vitary… říkal, že vysoký těžiště při vožení čehokoli tezsiho (pytle, ulovky) dělalo z jízdy hroznou drinu.
Bydlíš přímo v místě honitby, tj. ujdeš z domu pěšky 0,5km a jsi v revíru, nebo někam 20km dojíždíš?
Je totiž rozdíl jestli hledáš motorku na kterou sedneš u baráku a po 0,5km jsi na záhumení cestě a chceš dojet až k žebříku posedu, nebo se do revíru dopravuješ X km po silnici a stačí ti jen dojet do lesa s tím že motorku necháš u cesty a 200m k posedu dojdeš pěšky? To je totiž dost zásadní rozdíl ve výběru vhodné motorky.
V případě "až k žebříku posedu" to znamená zvolit lehké endurko, protože ne ke každému posedu je vyjetá cesta. Obzvláště máte-li převážně polní honitbu.
Pokud se jedná o druhý případ tak je potřeba zvolit enduro trošku těžší, zkonstruované také na silniční přesuny.
Všechny ty nemysly s malými balonovými koly co ti tu na fotkách předhodili jsou pro naše České terény k hovnu. Jsou to samohyby pro rančery k přesunům po pastvinách. Pořád po udusané louce, nebo pořád po cestě. Zkus na tom sjet z cesty přes příkopu na louku, přejet napříč od traktorů rozježděnou polňačku, nebo dojet na těch balónech 15km po silnici. V reálu nahovno na silnici i v terénu. Těžké, neobratné. A ty fotky jak jsou zahrabané po řidítka v baně? Sranda, kolejí pořád rovně, běda chtít někam zatočit, nebo tomu pomoci tlačením, cha cha. Leda zajít pro traktor a nechat se vytáhnout.
3 reakcí na tento příspěvek Motorka A2
- Doporučiť ťažšiu moto, aby to lepšie jazdilo na ceste, je dosť pochybná rada. Tu ide práve o to, jazdiť v teréne, navyše s nákladom.
Mať ťažšie moto naložené, tak to je v teréne teda bohovská výhra... Pritom prejsť tých pár km po asfalte nie je problém, netreba vždy lietať nadzvukovou rýchlosťou.
- Ráfy tých balónových kolies u VanVan a TW sú síce menšie, ale vonkajší obvod tých pneumatík je veľký a nerobí problém prejsť nejaké prekážky.
- Tu sa nejedná o rekordy v teréne na nejakej kroske (endure), ale o rozvážny presun s nákladom na miesto určenia. Široké pneumatiky to len uľahčia práve na mäkších podkladoch, zaboria sa menej, ako úzke pneu. Vidieť, že si to nikdy neskúšal.
Ak nemáš možnosť vyskúšať, odporúčam Youtube, možno tam nájdeš niečo aj odo mňa, tie moto nie sú len hračky na pláž
- Honda Motra je vo svete hojne využívaná pre údržbu horských úsekov elektrických rozvodov. Jazdia naložené náradím a potrebným materiálom všetkými možnými terénmi. Asi tie firmy a ich montéry nečítali rady od kovosrotmorava... Záleží vždy na užšej lokalite, ale české terény nie sú v ničom náročnejšie, ako hociktoré iné vo svete.
- To modré moto v snehu sa vôbec nezaseklo, to som len zoskočil, aby som odfotil, ako pekne stojí bez stojanu...
Potom som pokračoval v jazde, dalo sa aj riadiť, robiť pekné osmičky v snehu, žiadny traktor som nikdy nepotreboval. Traktor je predsa samotné moto.
Pravda, tie širšie pneu a ´la VanVan či TW by boli aj tu výhodou.
+ Tá motorka zo snehu fungoval aj v lete, a to v terénoch, kam sa autom nedalo dostať. Na samodomo-prívese som napr. roky zvážal palivové drevo na naše čunder-fleky, a nikdy som nepotreboval žiadnua pomoc, jednoducho výhoda ľahkej súpravy... Nechcem sa o tom ďalej rozpisovať, nech si každý vybere, čo chce.
Naposledy editováno 14.12.2023 09:49:41
ÁÁÁ motorkář od klávesnice se realizoval Kolikrát jsi byl na čekané že vypouštíš tyhle moudra??? Tohle není výlet pro polínka na víkendovou chlastačku v přírodě co podnikáš ty.
Na čekanou jedeš s kulobrokem za pár korun (+-10tis.Kč), ale máš na něm puškohled za 20tis.Kč nebo mnozí už teď povolené noční vidění třeba za 50tis.Kč. Ale hlavně to máš nastřelené na přesný zásah což je nejdůležitější a zároveň nejchoulostivější věc téhle hračky. Takže nechceš riskovat že s tím někde flákneš když hodíš držku a "rozhodíš" si to. To není sekyra kterou vezeš v té tvé sranda-káře uvázané za nosičem.
Težkým endurem jsem nemyslel velké GS od BMW, ale Yamahu TT600RE, nebo KTM LC4 640 které jsou stavény na silniční přesuny a terén zároveń, mají servis v tisících KM a mají SPZ . To všechno pro případ že je tazatel přespolní. Pokud je místní lépe mu poslouží ostré enduro z řady Yamaha WRf, KTM EXCf protože tyhle moto jsou o dalších 30Kg lehčí, řešít SPZ nemusí a servis v mth ustojí protože toho jízdou od baráku k posedu a zpátky moc nenatočí. Vyměnít 2x za sezonu 1,3L oleje a 1x filtr ho nezrujnuje a obratnost a lehkost této kategorie motorek v terénu záhy ocení.
Nějaké tahaní zhaslého kusu na laně za motorkou ho přejde po prvním úspěšném lovu a nálsedném pokusu ho takto dopravit domů. To co napsal TOM270 v příspěvcích #10 a #14 je 100% pravda a proto doporučuji znovu pozorně přečíst. Sám tazatel v #28 píše
TomášLyčka píše: Jimmyho vlastním.
Takže to dopadne tak že slovený kus nechá na místě, na moto se dopraví domů, odloží zbraň, dalekohled a autem se pro úlovek vrátí. Ono totiž né na každé čekané něco slovíš. Většinou tak na každé 20té, když to jde dobře.No a k těm nesmyslům na malých kolech co zde pořád tak tupě předhazuješ snad jen doplním. Zbraň a dalekohled není krabice hřebíků, pákovky a palice na opravy el. oplocenek jako zde uvádíš jako příklad ty. Chce to občas použít tu věc co ti nasadila příroda na krk a čepice to není.
MarioV2 píše: Kawasaki KLX 230. ramlik píše: Tricker 250
Tyhle dvě by mohly být skvělá vobla pokud je tazatel přespolní a chce až k žebříku posedu, nebo i v případě že je místní, ale na ostré enduro nemá skill.
Naposledy editováno 15.12.2023 07:08:23
Nezabíjam síce zver, ale o bahne a o prevážaní hocičoho hocikam čosi viem.
"Motorkár od klávesnice" má najazdených cca 650 tisíc km na moto.
Motocykle nepovažujem za najlepší nápad pre daný účel, napriek tomu reagujem na dotaz zakladateľa témy.
Nikoho nepresviedčam, píšem svoj názor na základe svojich skúseností.
Nie som až tak mladý, aby som všetko vedel.
To je všetko.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka A2
papiboy píše: Široké pneumatiky to len uľahčia práve na mäkších podkladoch, zaboria sa menej, ako úzke pneu. Vidieť, že si to nikdy neskúšal.
Ak nemáš možnosť vyskúšať........
No vidíš, od roku 1965 jsi už 394x objel Vaše milované Horní Uhry, a přesto napíšeš takovouhle věc.
Proč mají vojenská vozidla GAZ 69, UAZ 469, Praga V3S, ..... úzká kola? Podle tvé teorie proto, aby se díky nim zabořila na první louce. Jenže omyl, úzkou pneu se snáze prohrábneš na tvrdý podklad a to ti umožní další jízdu. Tvoje teorie o širokých gumách pro jízdu v terénu platí pro vozidla s obrovským kroutícím momentem a tažnou silou. (Zemědělské a pracovní stroje, vojenské speciály OT-64 Skot, BRDM-2, atd....) což ale ty malé moto na balonových pneu rozhodně nejsou.
Zkoušel jsi někdy na jednostopém vozidle zatáčet s takto širokou přední pneumatikou? Proč asi výrobci endur dávají na přední kolo pneu 80/100 a 90/90 když se jim jen "zbytečně zaboří"? Proč tam nedávají stejný rozměr jako používají na zadním kole 120/90, 140/80. vždyť v terénu je to výhoda, nebo že by né?
Nemám naježděno tolik set km jako ty, pravděpodobně nemám na moto najetý ani ten první stotisic km, ale v terénu, opravdovém terénu, toho mám nakrouceno tolik abych mohl napsat tyhle věty. Abych mohl napsat např. to že teď v prosinci není na lehkém enduru problém přejet zorané pole, ale je velký problém, v podstatě nemožné, přejet krásné, rovné, zaseté pole. A protože máš tak obrovskou zkušenost s jízdou po čemkoliv, dozajisté tu mě, i všem ostatním, dokážeš napsat proč.
papiboy píše: jazdím od roku 1965 stále, a veľmi často aj terén
nebo že by to vyprávění bylo stejné jako tady?