globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 15:57 | Nahoru | #108451

Sema píše: Hele, střídám to už dlouhý roky a celkem bez problémů. Pravda, nedávno jsem sebou plesknul v lijáku na Jawě, ale tam se sešlo všechno blbě a na té vyblité naftě bych tam možná lehnul i na Africe, ABS neABS. No a k těm tabletobudíkům. Asi nejvíc se mi zamlouvá kombi klasických budíků a informačního displeje, ale když jsem si na šotolinkách mohl přímo na motorce zrcadlit mapy.cz, tak to bylo taky fajn. Všechno má svý plus i mínus.


To jo. Akorát mluvím o tom, že když jsi zvyklý na ABS, asistent do deště, asistent při rozjezdu a já nevím co dalšího, tak setkání s motorkou bez těchto vymožeností může být problém.
Třeba já začínal jezdit ve Škodovce 110.
Studené auto znamenalo práci se sytičem, ale jenom na křižovatce, aby to nežralo.
Moc to nebrzdilo, tak jsi dával bacha, když se brzdy zavzdušnily, uměl jsi pedál našlapat.
Při řazení do kopce jsi používal meziplyn.
ABS to nemělo, takže jsi na sněhu, blátěš, vodě dával bacha.

A teď jezdím autem, které nejen, že má automat a ABS, ale do kopce se to hladce rozjede přes brzdu samo.

Kdybych kohokoliv z nových řidičů zvyklých na nové kvalitní auto posadil do té Škodovky, rozbije si hubu, v lepším případě nedojede.

Jawablázni

27.9.2023 v 18:20 | Nahoru | #108452
Zitra se chystame na Svatovaclavskou do Bolky
https://www.mb-net.cz/svatovaclavska-jizda-se-kona-ve-ctvrtek-28-zari/d-80170

Kdyby jel nekdo kolem.
Jedu na 353 s lekarnou na nosici.
Tak mavat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.9.2023 v 18:26 | Nahoru | #108453
350_634: Inu za mě pravdu máš. Vývoj je již tak daleko, že nejméně spolehlivým a bezpečným prvkem systému se stává člověk. Nedávno jsem měl tu čest jet v moderním Superbu a pak Eniaqu, a člověče... ne díky, nechci. Nejsem sice Milan, abych tvrdě vyžadoval manuální sytič a podobné věci, ale na druhou stranu...

Letos jsme na motorkách (skútrech) objeli trochu Slovensko a Maďarsko. Jen takový lehký výlet, který měl pokračovat do Rumunska, ovšem technika selhala.
Kamarád má stejné Piaggio X9 jako Milan, objem 250, ještě karbec. Už na tom byl v Lotyšsku, Polsku, Litvě, v Rakousku, Maďarsku, na Slovensku a nakonec letos pak i v Rumunsku,... Vždy bez problémů, ovšem letos si to vybral.
1. Ranní probuzení ve stanu kousek od Prostějova bylo doprovázeno lehkým závanem benzínového aroma - tuším Milan nedávno taky řešil - benzínová podtlaková pumpa začala kapat. Naštěstí Brno nedaleko, takže ve známé žluté prodejně koupena nová a v dílně u kámoše v Bořeticích vyměněno.
2. V Štiavnických Baniach najednou ráno skútr nestartoval, mrtvá baterka. Po nastartování skrz stanové kolíky svázané bindrama změřeno dobíjení, a hle, nejspíš dobíjení udělalo pápá. Ve Zvolenu tedy koupě a výměna reglu dobíjení (úžasnej servis, JJmoto, supr kluci a maximální ochota).
3. Baterku se po výměně reglu dobít nepovedlo, takže v Popradu výměna baterie, konečně skútr začal startovat.
4. V Maďarsku ve městečku Tarcal hned vedle Tokaje najednou nenastartováno, nehází jiskru. Vše vyloučeno, zbyla jednotka. Takže v neděli večer telefon kamarádovi, vozejk a zbytek dovolené na vozejku (Maďarsko bez třech hodin ve vodách Hevízu prostě nejde absolvovat).
Můj stoletej vergl naštěstí no problem, ač poslední dva dny to bylo nic moc, přišla studená fronta.
Ovšem tahle zkušenost mě přiměla k tomu, že jsem si pořídil na chladnější dny a cestování starého Citroena AX 1.4D. Auto, které jednotku nemá, a to co má, to snad něco vydrží. A sice to nemá výkon, ale nežere to a je s tím prdel. Saab už měsíc stojí, a já si užívám ježdění i do práce s jednomístným karavanem (zbyla sedačka řidiče a přibyla postel). Nemá to ABS, nemá to nic, prostě co si neudělám, to nemám, ale co si udělám, to mám a žádná elektronika mi do toho nekecá Ne, na komfortního Saaba jsem nezanevřel, ale jeho silnější stránky jsou jinde než v dobrodružném cestování nebo dojíždění do práce

(reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 18:52 | Nahoru | #108454

assassin píše: U me jawa jako jawa, ale spis me překvapuje, ze nektery motorky Milan zavrhne jako nespolehlivé a dalsi i pres zcela zrejmou nespolehlivost dokola léčí a jeste ho na nich nejvic bavi to, ze nefunguji…



Protože je to tlučhuba...

Jawy jsou co do spolehlivosti všechny naprosto shodné, protože ani ta konstrukce žádné výstřelky neměla a jiné byly až ty z poslední éry a to přesto že byly nové, byly to ještě horší sráče, než ty staré...

(reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 18:54 | Nahoru | #108455

Verdom píše: Koudy01> Pokud tě novej Baworák G 310 GS přijde na stejný kačky jako JAWA, tedy 160tis. Kč.
Tak je víceméně jasný, odkud to pochází a asi i z čeho.
U toho Bawora jsem byl tenkrát překvapený, jak ho Jindra Faborský chválí

Ale ve finále za ty kačky lehká motorka "renomované značky" na blbnutí a lítání kolem komína.



No on je to taky sráč... Ale když už to jede, tak je to alespoň slušný svezení... Tyhle originální čínojeby, jsou natolik retro, až to sere...

(reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 18:56 | Nahoru | #108456

Sema píše: Jo, ty motorky jsou dneska násobně dostupnější. Našel jsem někde ve starém časopise, že takové R 1100 GS stálo v roce 1995 skoro 500 000 Kč. Transalp 650 před 20 lety 240 000 Kč. A jaký byly platy.



Stejný je to s autama...

Teď už jsou dražší, ale donedávna se dalo koupit obyčejný nový auto za zhruba dvě kila.... A platy byly 30-40kkč...

Jenže v devadesátkách stálo to auto dvě kila taky a platy byly čtvrtinový... Takže kdo si tenkrát mohl dovolit novou Felinu, dneska by za to měl Superba...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 18:59 | Nahoru | #108457

350_634 píše: To jo. Akorát mluvím o tom, že když jsi zvyklý na ABS, asistent do deště, asistent při rozjezdu a já nevím co dalšího, tak setkání s motorkou bez těchto vymožeností může být problém.
Třeba já začínal jezdit ve Škodovce 110.
Studené auto znamenalo práci se sytičem, ale jenom na křižovatce, aby to nežralo.
Moc to nebrzdilo, tak jsi dával bacha, když se brzdy zavzdušnily, uměl jsi pedál našlapat.
Při řazení do kopce jsi používal meziplyn.
ABS to nemělo, takže jsi na sněhu, blátěš, vodě dával bacha.

A teď jezdím autem, které nejen, že má automat a ABS, ale do kopce se to hladce rozjede přes brzdu samo.

Kdybych kohokoliv z nových řidičů zvyklých na nové kvalitní auto posadil do té Škodovky, rozbije si hubu, v lepším případě nedojede.



On ne že nedojede, on nedojede, protože nebude vědět o tom sytiči a bez něj to studené nenatočí...

(reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 19:01 | Nahoru | #108458

skodovak píše: 350_634: Inu za mě pravdu máš. Vývoj je již tak daleko, že nejméně spolehlivým a bezpečným prvkem systému se stává člověk. Nedávno jsem měl tu čest jet v moderním Superbu a pak Eniaqu, a člověče... ne díky, nechci. Nejsem sice Milan, abych tvrdě vyžadoval manuální sytič a podobné věci, ale na druhou stranu...

Letos jsme na motorkách (skútrech) objeli trochu Slovensko a Maďarsko. Jen takový lehký výlet, který měl pokračovat do Rumunska, ovšem technika selhala.
Kamarád má stejné Piaggio X9 jako Milan, objem 250, ještě karbec. Už na tom byl v Lotyšsku, Polsku, Litvě, v Rakousku, Maďarsku, na Slovensku a nakonec letos pak i v Rumunsku,... Vždy bez problémů, ovšem letos si to vybral.
1. Ranní probuzení ve stanu kousek od Prostějova bylo doprovázeno lehkým závanem benzínového aroma - tuším Milan nedávno taky řešil - benzínová podtlaková pumpa začala kapat. Naštěstí Brno nedaleko, takže ve známé žluté prodejně koupena nová a v dílně u kámoše v Bořeticích vyměněno.
2. V Štiavnických Baniach najednou ráno skútr nestartoval, mrtvá baterka. Po nastartování skrz stanové kolíky svázané bindrama změřeno dobíjení, a hle, nejspíš dobíjení udělalo pápá. Ve Zvolenu tedy koupě a výměna reglu dobíjení (úžasnej servis, JJmoto, supr kluci a maximální ochota).
3. Baterku se po výměně reglu dobít nepovedlo, takže v Popradu výměna baterie, konečně skútr začal startovat.
4. V Maďarsku ve městečku Tarcal hned vedle Tokaje najednou nenastartováno, nehází jiskru. Vše vyloučeno, zbyla jednotka. Takže v neděli večer telefon kamarádovi, vozejk a zbytek dovolené na vozejku (Maďarsko bez třech hodin ve vodách Hevízu prostě nejde absolvovat).
Můj stoletej vergl naštěstí no problem, ač poslední dva dny to bylo nic moc, přišla studená fronta.
Ovšem tahle zkušenost mě přiměla k tomu, že jsem si pořídil na chladnější dny a cestování starého Citroena AX 1.4D. Auto, které jednotku nemá, a to co má, to snad něco vydrží. A sice to nemá výkon, ale nežere to a je s tím prdel. Saab už měsíc stojí, a já si užívám ježdění i do práce s jednomístným karavanem (zbyla sedačka řidiče a přibyla postel). Nemá to ABS, nemá to nic, prostě co si neudělám, to nemám, ale co si udělám, to mám a žádná elektronika mi do toho nekecá Ne, na komfortního Saaba jsem nezanevřel, ale jeho silnější stránky jsou jinde než v dobrodružném cestování nebo dojíždění do práce



Mně by absence výkonu srala... Malá auta mám rád, ale mám radši C1, s dvoljnásobným výkonem, oproti naftové AX,....

(reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 20:07 | Nahoru | #108459

Verdom píše: Jako to bys Buchtiče musel znát. Věř mi, že nemohl...



Tak to jsi mi připomněl Buchtiče, kdysi jsem od něj kupoval jednu 639, myslím, že byl někde od Boleslavi, správný týpek

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.9.2023 v 20:30 | Nahoru | #108460
Pech: Při jízdě do práce 10km přes kopec mi to neva, furt to má slušný krouťák na to, že poměrně prudký kopec v Božkově jezdím na 4. kvalt. Hold do předjíždění se s tím nepouštím, ale to na tom kousku ani nemá smysl, všichni co ráno jedem směr město se sjedem u kruháče, bez rozdílu zda jeden předjíždí a letí 120 a někdo jede 90 a stejně mám výhodu, pač odbočuji už pár desítek metrů před tím kruháčem. Topí to hned (což kamarád o své poměrně mladé C3 v benzínu, nebo kolega s SX4, nebo s VW Up! tvrdit moc nemohu), vejde se to všude. A má to jen jeden stěrač, což mě i po měsíci a tisícovce kilometrů nepřestává rozesmívat kdykoli zaprší
Uvažoval jsem nad Saxem s 1.5D, ale to už má do čerpadla více než jeden drát, a tedy i jednotku, tudíž nechci. Jsem odmítač naftových motorů, a jediný nafťák co zkousnu je atmosferický hloupý ingot co něco přežije... Ano, já vím, zrovna ta 1.4D se při své hliníkovosti bloku moc ingotem nazývat nedá, ale to už tak je, nikdy si nakonec nekoupím přesně to co chci

(reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 20:33 | Nahoru | #108461

skodovak píše: Pech: Při jízdě do práce 10km přes kopec mi to neva, furt to má slušný krouťák na to, že poměrně prudký kopec v Božkově jezdím na 4. kvalt. Hold do předjíždění se s tím nepouštím, ale to na tom kousku ani nemá smysl, všichni co ráno jedem směr město se sjedem u kruháče, bez rozdílu zda jeden předjíždí a letí 120 a někdo jede 90 a stejně mám výhodu, pač odbočuji už pár desítek metrů před tím kruháčem. Topí to hned (což kamarád o své poměrně mladé C3 v benzínu, nebo kolega s SX4, nebo s VW Up! tvrdit moc nemohu), vejde se to všude. A má to jen jeden stěrač, což mě i po měsíci a tisícovce kilometrů nepřestává rozesmívat kdykoli zaprší
Uvažoval jsem nad Saxem s 1.5D, ale to už má do čerpadla více než jeden drát, a tedy i jednotku, tudíž nechci. Jsem odmítač naftových motorů, a jediný nafťák co zkousnu je atmosferický hloupý ingot co něco přežije... Ano, já vím, zrovna ta 1.4D se při své hliníkovosti bloku moc ingotem nazývat nedá, ale to už tak je, nikdy si nakonec nekoupím přesně to co chci



Kdepak, to je líné, až to sere.... To už je moc... A saxo 1,5 na tom není o moc líp....

Malé auto nemusí být líné, spíše naopak, když se dobře vybere a diagnostiku mám, tak co... Navíc už mám dva kusy a za 5 let se pojebela jedna lambda za litr...

Jawablázni

27.9.2023 v 20:43 | Nahoru | #108462
Pech: No, když já bych se rád zkusil přiblížit onomu zápisu v knize rekordů akorát jak jsem nafťáky nikdy hlouběji neřešil, tak tomu nerozumim tolik a peru se se vstřikovacím čerpadlem. Takže mám furt pocit že by to mohlo jet lépe a žrát méně. Je to prostě auto na hraní. Crazykára. Auto co pojede až nic dalšího nepojede. Kdybych chtěl efektivitu, tak budu jezdit denně Volkswagenem Up!, se kterým jsem letos dal pár tisíc km Rumunskem včetně Transalpiny a Transfagaraše, a včetně cesty domu na zátah (jedna pauza na tankování, snídani a kafe na benzínce, druhá pauza opět na tankování a večeři na benzínce, obě pauzy do 15min) 1206km za 14:40 hodin, a se spotřebou celkový průměr 4,0 litru Ale s AX chci pod 4 litry.

Diagnostiku mám taky, dokonce aj jednotka je věc, co kamarádi umí opravit, ovšem nesmí to být jednotka zalitá blemcem a 800km od baráku. Vyměnit těsnění pod hlavou na ulici je menší problém než opravit jednotku na ulici, nebo tam tu jednotku vůbec sehnat. AX pojede aj bez baterky

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.9.2023 v 21:26 | Nahoru | #108463
Milane ušlápnul by si to? Údajně největší bicykl na světě.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 22:34 | Nahoru | #108464
kehaj> Jezdím na Ukrajině, jezdím na Favoritu, ale toto určitě ne.

Škodovák: k tomu skútru...to snad není možný co píšeš...já potřebuju motorku téměř denně, v autě už jsem neseděl asi měsíc. Tedy kromě Populara, myslím v běžném autě, tedy ve Š 120.
Tak jsem včera, protože 660 stále nesvítí a nebliká , jel na skútru na dopravku kvůli testacím veteránů. Vše OK, ale : chci jet domů, sednu na skútra, zmáčknu startér - a ozvalo se jen t'uk. Nic víc. Baterka. Volal jsem domů ženské, aby vzala auto, vozík a přijela. Zdůraznil jsem jí, že 120 nechytne. Že musí otevřít motor, pumpou napumpovat benzín do karburátoru, potom se sytičem třikrát zastartovat, auto chytne, chcípne a po půlminutě at' startuje znovu, potom že už to pojede. No, zvládla to dobře, ale přijela bez vozíku. Takže domů, baterku z Adenia ven, do auta, a do PE ku skútru. Namontovat baterku do Piaggia není jen tak, Rozebral jsem celý zadek skútra, půl hodiny práce. Zlatá motorka, tam je přístup k baterii nádherný ! Skútr tedy chytnul, takže jsem na něm dojel domů. A žena stodvacítkou.
Ted' ale - je možné, že by baterie "odešla" během 10 minut bez varování ? Není něco s elektrikou ? Píšeš, že kolegovo Piaggio nedobíjelo. Vystrašil jsi mně. Co když moje taky ne ? Jsem analfabet, vůbec nevím, jak to poznám. Kontrolka dobíjení ale nesvítí.
Zítra odjezd na MotoRoute sraz, raději na 660. Elektrika není v dobrém stavu, ale jede jinak dobře. O skútru nevím nic...potřebuju dojet a jezdit tam na vyjížd'ky s ostatními. Ted' víc věřím Jawě než Piaggiu.

Dnes přišel časopis. Moto Route. Je v něm další část rozhovoru a reportáž s Kafim a jeho cestě po jižní Americe na Jawě 350.

Naposledy editováno 27.09.2023 22:36:20

(reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 22:41 | Nahoru | #108465

pech. píše: On ne že nedojede, on nedojede, protože nebude vědět o tom sytiči a bez něj to studené nenatočí...



Chlubit se tím, že umíš ovládat auto se sytičem je asi stejné, jako že umíš fotit mobilem... Není to žádné umění, stačí, že ti to někdo jednou ukáže...
Tvrdit o tom, že"to umíš" je asi mimo mísu. Nepočítám většinovou polulaci žen, která jsou takové věci jedno... Cucák. Jaký cucák, říká se sytič, definuj přesně! :)

(reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 22:47 | Nahoru | #108466
Milan1963> asi když to někdo prodával, tak to prodal dokud baterka žila... normál Kup si čtyřtakta řadičku 100-125, jezdí i bez baterky, uveze tě a ještě to málo žere :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 22:55 | Nahoru | #108467

pech. píše: On ne že nedojede, on nedojede, protože nebude vědět o tom sytiči a bez něj to studené nenatočí...

Tak vezme mobil, naťuká "Jak nastartovat Škodu 120L" a za chvíli pofrčí.

(reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 23:24 | Nahoru | #108468
Sema>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.9.2023 v 23:41 | Nahoru | #108469
Milan1963> vezmi voltmetr, nastartuj skútr, za chodu změř napětí na Aku a když bude nad 13 V, tak v dobíjení chyba nebude. Může jít i k 15 V.

Jako elektroanalfabetovi ti tenhle test pro začátek postačí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.9.2023 v 06:50 | Nahoru | #108470

PetrL3 píše: Milan1963> vezmi voltmetr, nastartuj skútr, za chodu změř napětí na Aku a když bude nad 13 V, tak v dobíjení chyba nebude. Může jít i k 15 V.

Jako elektroanalfabetovi ti tenhle test pro začátek postačí.


Tohle bude fungovat pouze pri plně nabitém a funkčním akumulátoru. A otáčky při měření raději alespoň trochu vyšší, než volnoběh.

Jawablázni

28.9.2023 v 07:10 | Nahoru | #108471
Na baterku existují dneska pěkný elektronický měřáky. A pak samozřejmě změřit dobíjení.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.9.2023 v 07:55 | Nahoru | #108472
Tyhle líbivé měřáky budou stejně jenom měřit napětí.
Doby, kdy se klešťákem měřily zkratové proudy na jednotlivých článcích je dávno pryč.
Na diagnostiku dobíjení stačí bohatě funkční voltmetr, na měření klidového odběru ampérmetr.
Ale s tím ampérmetrem pokud nevíš jak měřit, tak si to nejdříve zjisti.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.9.2023 v 09:04 | Nahoru | #108473
Takže - voltmetr, ampérmetr - nic z toho nemám. Kdysi kdesi jsem si koupil nějaký přístroj na zjištění, kam proud jde a kam ne. Bez mučení přiznávám, že jsem ho nikdy nepoužil, nevím ani jak. Elektrika vážně není mým přítelem.
Naštěstí existují elektrikáři, na něž se obracím. Než zkoušet něco čemu člověk nerozumí, je lepší dát to odborníkům. A zaplatit za to.
Na mně se taky lidi obracejí, když chtějí vědět, co je ve starých, latinsky nebo německy - kurentem či švabachem psaných listinách. Netrápějí se tím, rovnou mi to předají a já za úplatu "přeložím" do současné češtiny. Však na to mám živnost...

(reakce na) Jawablázni

28.9.2023 v 09:14 | Nahoru | #108474

350_634 píše: Tohle bude fungovat pouze pri plně nabitém a funkčním akumulátoru. A otáčky při měření raději alespoň trochu vyšší, než volnoběh.



Vždyť píše, že ho vyměnil.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.9.2023 v 10:46 | Nahoru | #108475
Milane, buď v klidu Jen v kamarádovo rukou za poslední 4 roky ten skútr zažil víc, než kdy žažije u tebe Má najeto už opravdu hodně, a nakonec jsme zjistili, že příčinou byla baterka. Těsně před Banskou Štiavnicou jsme totiž jeli totálně roz******* silnicí s dírama v asfaltu hlubokejma i 15 čísel. Já tam myslel že mi z mého skútra opadaj všechny plasty a zbydou kola a rám, no a kamarádovi se sesypaly elektrody v baterce v jednom článku. Otázkou furt je, zda kdyby rovnou vyměnil ve Zvolenu i baterku, zda by jednotka odešla či ne. Když totiž se dobíjení snažilo našťavit rozsypanou baterku, to co se dělo s napětím v palubní síti nešlo pořádně měřit ani voltmetrem, to bylo na osciloskop

Jo Milane, po dovezení domu přišla kamarádovi nová jednotka, kterou již při odhalení závady objednal. Jednotku cvaknul na konektor a skútr běžel. A běžel natolik dobře, že následné Rumunsko jel semnou. Takže na tej X9 250 dal i těch 1206km při zpáteční cestě domu, a díky tomu, že kolonu na hranicch prosvištěl, měl i lepší čas. V 8:00 (našeho času) odjezd z kempu v Câr?a (sevberní strana Transfagaraše) a před 23:00 doma v Plzni. takže nemusíš se bát věřit Piaggiu, první závady se projevují po ujetí celkové životnosti moderní Jawy

Edit: K multimetru, na cesty doporučuji tohle. Sice neumí měřit proudy, ale nezabírá žádné místo a na motodovolenou se to stává nutným pomocníkem


Naposledy editováno 28.09.2023 10:50:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.9.2023 v 11:05 | Nahoru | #108476
350_634> Tyhle líbivý měřáky máme v práci a měří proud, napětí a stav baterie spolehlivě. Zatím se mi nestalo aby se elektronický měřák spletl. Ty lepší mají i tiskárnu pro zákazníka.


Naposledy editováno 28.09.2023 11:12:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.9.2023 v 11:37 | Nahoru | #108477
skodovak> Moje Piaggio X9 je dvoustovka, najeto má 62 000 kilometrů. Jawa 660 má zhruba taky tolik, spíš méně, myslím tak 57 tisíc. Asi rok mi tacho ukazoval špatně, předtím se v asi 40 tisících úplně vynuloval a rázem jsem měl NOVOU motorku s nula najetými kilometry.
Hodně podobný měřák jako uvádíš na fotce jsem koupil. Ale bez návodu, takže absolutně nevím, jak se používá. Nesnažím se to pochopit, nemám nato, jak píšu - využívám znalostí odborníků a radši jim zaplatím. A mám 100 % jistotu.

(reakce na) Jawablázni

28.9.2023 v 12:01 | Nahoru | #108478
Milan1963> Použití je snadné, postupuješ dle pokynů na obrazovce, zadáš potřebné údaje o baterii a je to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.9.2023 v 12:05 | Nahoru | #108479

dave-lister píše: 350_634> Tyhle líbivý měřáky máme v práci a měří proud, napětí a stav baterie spolehlivě. Zatím se mi nestalo aby se elektronický měřák spletl. Ty lepší mají i tiskárnu pro zákazníka.


Co přesně to měří za proud?
Jak to pozná, že je baterie v pořádku?
Tipuji, že to změří napětí při nějaké mírné zátěži...

(reakce na) Jawablázni

28.9.2023 v 12:08 | Nahoru | #108480

skodovak píše: Milane, buď v klidu Jen v kamarádovo rukou za poslední 4 roky ten skútr zažil víc, než kdy žažije u tebe Má najeto už opravdu hodně, a nakonec jsme zjistili, že příčinou byla baterka. Těsně před Banskou Štiavnicou jsme totiž jeli totálně roz******* silnicí s dírama v asfaltu hlubokejma i 15 čísel. Já tam myslel že mi z mého skútra opadaj všechny plasty a zbydou kola a rám, no a kamarádovi se sesypaly elektrody v baterce v jednom článku. Otázkou furt je, zda kdyby rovnou vyměnil ve Zvolenu i baterku, zda by jednotka odešla či ne. Když totiž se dobíjení snažilo našťavit rozsypanou baterku, to co se dělo s napětím v palubní síti nešlo pořádně měřit ani voltmetrem, to bylo na osciloskop

Jo Milane, po dovezení domu přišla kamarádovi nová jednotka, kterou již při odhalení závady objednal. Jednotku cvaknul na konektor a skútr běžel. A běžel natolik dobře, že následné Rumunsko jel semnou. Takže na tej X9 250 dal i těch 1206km při zpáteční cestě domu, a díky tomu, že kolonu na hranicch prosvištěl, měl i lepší čas. V 8:00 (našeho času) odjezd z kempu v Câr?a (sevberní strana Transfagaraše) a před 23:00 doma v Plzni. takže nemusíš se bát věřit Piaggiu, první závady se projevují po ujetí celkové životnosti moderní Jawy

Edit: K multimetru, na cesty doporučuji tohle. Sice neumí měřit proudy, ale nezabírá žádné místo a na motodovolenou se to stává nutným pomocníkem


Vozím s sebou žárovkovou zkoušečku, již jsem ji mnohokrát i na cestě použil. Na diagnostiku dobíjení to nestačí, to už mi odešlo na cestě taky.
Dojeli jsme tak, že jsme si během cesty vyměňovali akumulátor s jinou motorkou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist