tak přemýšlím, jaká motorka by byla pro mě dobrá, pokud si v této době nějakou koupím...
Jakou zařadit do výběru a na jaké se ještě projet, než si nějakou vyberu.
Ať už z kategorie cestovní endura, ale klidně i nějaké silniční.
Upřesním výběr:
12 let jsem jezdil na Stromu 650 a chtěl bych motorku o něco silnější, stále však podlitr, z důvodu nižší spotřeby a nižšího opotřebování penumatik a asi i řetězu, apod. Prostě ať má spíš nižší provozní náklady (např. olej raději cca 10 tis. než 6 tis., ventily raději 20 než 10 tis., apod.).
Co se týče výkonu, jsem klidný jezdec, takže nepotřebuji žádnou divočinu. Strom 650 má 52 kW, tak něco víc, např. kolem 60 až 70 kW.
Pneumatiky raději bezdušové, než s dušemi (pokud by to bylo možné).
Současně chci, aby to bylo pohodlné, aby se na tom při 2 týdenním výletu pohodlně sedělo jak mi, tak i mé přítelkyni (tzn. aby zadní sedadlo bylo plnohodnotné a ne nějaká zmenšenina).
Plusem je i nějaká rozumná ochrana proti větru, kapotáž, možnost většího plexi (na Stromu mám velké plexi a na některé motorky třeba velké plexi nejde dát, nebo se nehodí)
Pokud by byla jetá, tak aby nebyla starší než 10 let, raději do 5 let. A nebo i novou motorku.
Cena u jeté motorky raději do 200 a u nové max do 300 tis.
Pokud by to nebylo cestovní enduro, ale nějaká cestovní motorka, tak bych chtěl, aby na to šly dát hliníkové kufry (topcase ještě uvidím, jestli plast nebo hliník, ale boční kufry chci na 100% hliníkové a brašny na nich). Na druhou stranu někdo tady dal kdysi fotku snad Hyabusy nebo Blackbirda s hliníkovými kuframi, tak vše je možné
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Takže poraďte, co všechno bych měl zařadit do výberu?
Zatím jsem vybral pár a dle vašich rad další doplnil:
Suzuki Strom 800 DE
Honda TransAlp 750
Yamaha Tracer 700
Yamaha Tracer 700 GT ?
Yamaha Tenere 700 - nejel jsem, ale asi to bude mít úzké a malé sedlo...
Yamaha Tracer 9
Tiger 800 XRT
Moto Guzzi V85TT
z výběru jsem zatím vyřadil
Suzuki Strom 650 - jak jsem psal, chci o něco vyšší výkon
Kawasaki Versys 650 - také z důvodu výkonu
Honda NC 750X - asi nejslabší výkon
a asi i BMW F 700, 750, 800, 850 - chci jinou značku
možná:
Africa Twin 1000 - ale fakt možná....
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Dejte mi tip na další motorky, kterou bych si když tak omrkl a projel se na ní.
díky
Naposledy editováno 10.09.2023 20:23:45
1 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování
Retez jsem poprve menil pri 53k km, dlouhodoba spotreba pod nebo kołem 5L, dojezd na nadrz cca 490km pri optimalnich podminkach. Kufry tam das, zbytek nesmyslu take. Je to pritom furt relativne jednoducha motka oproti crf 1100.
Dneska jsem najel necelou tisicovku km
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
Jinak spotřeba kolem 5 litrů na litru je pěkná,
ale jsou motorky, co mají mezi 4 až 4,5 a taky i pod 4 litry... ale neberu to zase jako jediný argument pro výběr motorky, to zase ne
1 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování
Já nakonec vybral R1200RT a za těch 5 litrů na 100 jezdím taky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
No jo, podlitrů je méně.
Kohlstein - a určitě udělají verzi s jinými koly (s bezdušovými a třeba lité kola, přední 19") ?
Proběhlo někde nějaké info a nebo si to jen myslíš?
Protože taky to může být čekání na dlouhé roky... a nebo nikdy...
Tri - vybral jsem si F850 GSA a to byla možná chyba, možná moc velké a těžší na mě. Ale je toho víc, někdy to spíšu.
1 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
1 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování
Hele byt tebou, tak to asi neomezuju na objem, ale kouknu se na to co jezdi policajti po svete. Protoze se na tom dobre sedi, umi to jet rychle i pomalu, spotreba se da pri slusne jizde jako nejaka 650, protoze to nehonis. Dlouhe servisni intervaly, vetsi sance na kardan nebo remen (Harley) atd.
Podivej se na YouTube co projizdi Million Dolar Bogan s Harley RoadKing
Jinak moje XVZ 1300 RSV sice vazi 366kg pohotovostni, ale pri treninku se do da zvladnout tak abych sis uzival i mesto. Vyhodou je, ze jine motorky jsou pak s prstem v nose cokoliv Spotreba na cune do 5,8, na kochacku se da i do tech 5. Do kufru se vleze nesmyslne mnozstvi veci, k tomu i zahrada na kufru, tempomat, radio, dlouhe servisni intervaly (pokud se neco neposere ), kardan, pneu vydrzi vecne.
Nerikam, ze zrovna tuhle, ale aby jsi nezatracoval veci jako Suzuki 1250 FA, Yamaha FJR 1300, Honda PanEuropean 1300, BMW RT (i kdyz spolehlivost tech novejsich nevim no), v japonsku maji policajti VFR 800, ale s jinyma riditkama pochopitelne.
Výber motorky záleží aj od veľkosti človeka. Tracer 700 Ti môže byť malý a rovno budeš pozerať po 900vke /kde sa dá za 4,5l jazdiť/. Pozrel by som aj Triumph Tiger 900, má toho na výber viacej /aj cesta, aj viacej off/.
3 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování
A komu vadí název V, tak uvažte, že má kliku přesazenou jako V2 a v techničáku stejně jen obchodní název DL800.
1 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
yeuop - nejde jen o rozdíl ceny ve spotřebě, ale pokud bude mít motorka moc velký výkon (a váhu), tak se neudržím budu jezdit rychleji a pak se to projeví na všem, gumy, destičky, řetěz,.. Proto jsem si řekl, že raději pod-litrovou mašinu. Ale třeba to ještě promyslím...
Gahan37 - bavil jsem se s jedním, co jel na Traceru 700 ve dvou (a 3 kufry samozřejmě) celou Itálii až na jih a zpátky. Plus řada jiných výletů, jako Alpy, apod. Jsou lidi, co cestují třeba na Jawách, tak všechny tyto motorky jsou přece o kus dál
Yura - jo, díky, Moto Guzzi V85TT zařadím do výběru. Sice mě od ní jeden motorkář odrazoval, ale co člověk to názor. (jinak teď nevím, co přesně mu vadilo, mohu ale zjistit a popř. zkušební jízdou ověřit)
milanbiker - díky za tip s Tracer 9. Je to třívalec, že?
Tri - píšeš, že sám mi svou motorku nedoporučíš. Promiň, ale nějak jsem se v tvém textu ztratil, jakou máš tedy motorku? A proč ji nechceš doporučit? Tedy pokud kvůli spolehlivosti, tak se ti ukázala, jako nespolehlivá?
puffybodie - jo, vím jak to myslíš, ale občas se mi stane něco, jako letos, odbočím z cesty, jedu po boční a dál vidím louku, najedu na ní a je totálně podmáčená. Naštěstí jsem se z toho dostal, ale už se mi stalo, že bylo lepší odemknout kufry a motorku se snažit nějak odtlačit. A proto nechci ty těžší, raději lehčí.
nevo7 - taky díky za názor a za tip, zařadím tam Tigera 900 a něco si o něm přečtu
bledemon - díky za info. Takže Strom 800 bude mít tedy i silniční kola (lité kola a tedy pláště s dušemi) a nevíš náhodou, jestli se stejnou cestou vydá i Honda s TransAlpem 750 ?
Destroyer - stejná odpověď, jako jsem v tomto příspěvku napsal o pár řádku výše, už se mi několikrát stalo, že jsem při hledání místa pro stanování zajel někam, kde to vypadalo jako normální louka, ale byla to skoro bažina
Mám KTM 890 adv. a došel jsem k němu postupně, jak jsem si upřesnil, co bych asi od další motorky chtěl. Výška taková, abych z ní dosáhl oběma nohama a né jako baleťák. Výkon cca 90-120 PS. Co nejvíc univerzální, lehká, zábavná, levná. Spolehlivost předchozího modelu nebyla ideální (motor 790 r. 19-20) údajně hlavně na začátku výroby, proto jsem raději šel do nového modelu. Jaká bude spolehlivost ukáže až čas, dodává se asi od r. 21, ale než jsem do něj šel, tak jsem se dočetl něco o tekoucích tlumičích, problémy s displejem a ještě něco, co už jsem zapomněl, dlouhodobé recenze jsem moc nenašel, nejvíc najeto měl nějaký Norden cca 50tis. Mám najeto od jara s dvouměsíční přestávkou cca 7 tis, tak spolehlivost nemohu posoudit, tlumiče jsem zatím ani nekontroloval, to by bylo moc námahy, na displej se snažím nestříkat vapkou a počítám s tím, že odejde hned po záruce. Je to hodně zábavná motorka, ale je potřeba počítat s některými specifiky. Trochu hůř se překlápí ve vlásenkách a myslím si, že za to nemůže jen 21 kolo, ale i ty nádrže po stranách a motorka potřebuje trochu víc páku od těla řidiče, protože v téhle situaci jí chybí ta váha nad motorem. Špatně startuje a je docela ostuda, že to výrobce za 4 roky nevyřešil, protože to je čistě softwarová záležitost. Taky ochrana od předního plexi se musí řešit dokoupením jiného, ale ani tak to nemusí každému vyhovovat. Zkrátka jsem měl jiné požadavky než máš ty, proto nechci vychvalovat něco, co by sis sám nejspíš nevybral.
KTM 890Adv. S...ta má bezduše, servis 15t, spotřeba 4-4,5l/100, tempomat, dle vlastní zkušenosti dostačující plexi, ale cena je kapánek vyšší
Moto Guzzi 850TT...ta má všechno plus na cestování nemusíš řešit řetěz
Naposledy editováno 11.09.2023 07:25:24
1 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
jdu900fire_blejt píše: čím väčšia kosoštvorcovina tým viac zhliadnutí...keby tam šiel na nejakej normálnej a vhodnej 300-400 ani pes neštekne.
Doporucuji toho shlednout vice, protoze na takovem a podobnych strojich jezdi po celem svete v mistech kde se lidi treba ani na podle tebe vhodnych 300-400 neodvazi. Z tohohle pohledu je podobne nesmyslne BMW gs 1200/1250 a kolik lidi takove vypravy taky jezdi.
Resi se tu cestovani a cestovat jde sice na cemkoliv, ale pokud se jezdi 99% cesty a dal, tak nejake pohodli se proste hodi no.
1 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování
A nevidím důvod nezkusit i ojeté, pár let staré F800gs. Jinak KTM 890 se zdá už taky dostatečně spolehlivé.
Italské motorky bych asi dal až na konec.
puffybodie píše: Doporucuji toho shlednout vice, protoze na takovem a podobnych strojich jezdi po celem svete v mistech kde se lidi treba ani na podle tebe vhodnych 300-400 neodvazi. Z tohohle pohledu je podobne nesmyslne BMW gs 1200/1250 a kolik lidi takove vypravy taky jezdi.
Resi se tu cestovani a cestovat jde sice na cemkoliv, ale pokud se jezdi 99% cesty a dal, tak nejake pohodli se proste hodi no.
si teoretik
To o KTM 790 je zajímavé, myslel jsem, že právě to, že má nádrže dole po stranách motoru, bude lepší a nenapadlo mě, že při překlápění to naopak může být horší....
Jo, máš pravdu, přečetl jsem si nějaké recenze, mrkl i na video a raději si vyberu nějakou klidnější.
elovo - Aprili asi ne, prostě Italové nemají dost dobrou pověst (asi ani to MotoGuzzi ne...) a taky podle světlé výšky bude mít betak těžiště výše a asi si vyberu nějaké spíš "civilnější" cestovní enduro, co je blíže k silniční motorce (a nebo možná i silniční motorku)
puffybodie - teď nic proti, ale napadlo mě, že jak se v tom videu chytá občas az hlavu, tak jestli si neříká, proč to jede na takové motorce ale to si jen dělám srandu. Určitě je ten cruiser na cestách pohodlný, jen jej tahat z bláta musí být hrozné. Pohybuje se ale na cestách, kde dříve nebo později se nejspíš někdo objeví. Pro mě by to ale asi nebylo...
Jo a připomněl jsi mi jiné video
Sjaak Lucassen - na Yamaha R1 kolem světa, r.2001
jdu900fire_blejt - navíc má nevhodnou přilbu... prostě do které mu pod ty "lyžařské" brýle fouká a prší...
KubaLC8 - věnuji tomu už více, než hodinu.... už nad tím bádám asi měsíc... Jinak základ bude, že se na nich nějak musím projet.
oldyno - jak jsem omrkl různé videa (i zahraniční, s titulky), myslím srovnání Strom 800 vs. TransAlp 750, tak se tam shodovali, že Strom je více do terénu a Alp více na cesty (např. má dlouhou šestku a ve 130 motor točí o dost méně, než Strom). Takže třeba tohle by mě nevadilo, ale duše mě tedy odrazují...
Pedl - jo, italské nejspíš až na konec
Kohlstein - Jednoduchý důvod, minulý rok v Bosně byly několikrát horší cesty, např. takové kopající vlnky na asfaltu a podvozek to nestíhal pobrat. Mám nový tlumič a v přední vidlici nové pružiny a přesto. Tak jsem si řekl, že zkusím něco jiného (taky i proto, že jsem dal do kupy nějaké peníze). Prostě po 11 letech ježdění změna. To že jsem si koupil BMW F850 GSA a úplně mi nesedlo, to je už na jinou diskusi. Prostě teď si chci udělat výběr, projet se na nich a pak se rozhodnout...