AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Jediné dvouválce, co vibrují jak jednoválce jsou dvouválce paralelní, ale to je dneska velká vzácnost, v retro motorkách a ani ne ve všech..
Jak to? paralelní dvouválec je dnes běžná věc, ne?
(Jestli teda nemyslíš to, že jsou současně)
Naposledy editováno 23.06.2023 06:22:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 23.06.2023 06:27:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
(Tak se kdysi upravovaly 2V na mocross, prej)
Naposledy editováno 23.06.2023 06:27:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: assassin> Aha, takže paralelní písty. Říkal se si, že to bude tak nějak.
asi jde o terminologii, kazdej to ma jinak... takze nedokazu rict co je spravne... logicky je paralelni - radovej...
tzn nezavisle na tom jak to ma umistene pisty vuci klice...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.profigar...geLWseMaAh-TEALw_wcB
Naposledy editováno 23.06.2023 07:31:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Hlavně chci, až budu starej a nikdo jinej nebude mít zájem se šťourat ve starých autech, aby to po mně mohli snadno odstranit a bez práce. Sám vím, jaký to je, když se najednou musíš začít starat o majetek po někom, kdo ze dne na den už nemůže sám nic a nechci to způsobit vlastním dětem nebo ženě.
Naposledy editováno 23.06.2023 08:04:33
Když jsme u těch dvoutaktů
Protože v době favorita, už lidstvo znalo sloupovej zvedák.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Jak to? paralelní dvouválec je dnes běžná věc, ne?
(Jestli teda nemyslíš to, že jsou současně)
Není to vůbec běžná věc.
Patrně zaměňuješ paralelní a řadový.
Paralelní je vzácný, jdou písty spolu. Z aktuální produkce bmw 800 a Jawa w800... BMW má udělaný vyvážení líp co do principu, hůř co do životnosti.
Řadový dvouválec má písty pootočené čepy, písty nejdou spolu a dovoluje to vyšší otáčky, mensitvibrace, akorát volnoběh je potom trochu plesnivění.
PetrL3 píše: dave-lister> To nechci. Tohle vezmeš jako paleťák a odsuneš bokem na malou plochu vedle, kde to jen obalíš plachtou a máš volnej plac na jiný věci, třeba lakování.
Hlavně chci, až budu starej a nikdo jinej nebude mít zájem se šťourat ve starých autech, aby to po mně mohli snadno odstranit a bez práce. Sám vím, jaký to je, když se najednou musíš začít starat o majetek po někom, kdo ze dne na den už nemůže sám nic a nechci to způsobit vlastním dětem nebo ženě.
Jasně a bude to pořád zásadně lepší, než se válet po zemi pod autem. .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Není to vůbec běžná věc.
Patrně zaměňuješ paralelní a řadový.
Paralelní je vzácný, jdou písty spolu. Z aktuální produkce bmw 800 a Jawa w800... BMW má udělaný vyvážení líp co do principu, hůř co do životnosti.
Řadový dvouválec má písty pootočené čepy, písty nejdou spolu a dovoluje to vyšší otáčky, mensitvibrace, akorát volnoběh je potom trochu plesnivění.
Nebo ty zaměňuješ válce a písty? Válec se přeci nehýbe a mezi paralelním a řadovým není podle mě rozdíl.
Nebo je to tak nelogicky zaběhnuté názvosloví? Protože já o tom nic nenašel.
Milan1963 píše: Do této diskuse moc nezasahuju, jsou v ní různé názory. Třeba že Skoty jednou pozná lepší. Anebo nepozná. Já jezdím 42 let, autem mám naježděno možná 150 tisíc kilometrů, vždycky škodovkami a posledních 25 let stodvacítkou. A jsem naprosto spokojen. Jezdí, nic moc nechce, údržbu si dělám sám nebo mám mechanika - důchodce, prostě idylka. Nic jiného už poznávat nechci. Občas mně to chytne, mám chut' si pořídit úplně novou Fabii, nebo něco ojetého...ale proč ? Jen bych se v tom cítil divně. Zvyk ( na Š 120 ) je železná košile.
A motorky ? Celý život jenom Jawy. Vyzkoušel jsem Voge, Himalayana, MG, BMW 650...a nakonec pořád přemýšlím o CF Moto 800...ta mně opravdu "dostala", jenže 660 ted' jezdí, takže...a skútr opět zklamal, v úterý mně nechal 8 km od chalupy...zase karburátor. Tak Jawa 660 vychází nejlépe. To, že ani po servisu není vše na 100 % mi nevadí...
Taková ruská bajka...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nebo je možnost to naložit na auto s jeřábem. To je fuk.
Naposledy editováno 23.06.2023 11:09:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pak 528i a 323i, z E39 a E46. E39 měl donedávna můj otec, tak snad vím, jak to jezdí. A BMW nemá špatné motory (v E39 měl 700k najeto), jen to prostě za mě tak nejede. Byl to sportovní manažerský sedan. A ani jeden z těch motorů mě nepřesvědčil, že bych měl chtít BMW. Podvozek ano, ta E39 měla excelentní podvozek. Emka apod., Jsem nikdy nejel, nevím. Jo a tatík s tím jezdil snad za 8l na sto. Měl to auto strašně rád. Já též, skvělé auto a kdyby bylo nějaké pěkné, tak bych si ho koupil. Klidně i v dehtu. Ale motor mi díru do hlavy neudělal, prostě tam byl a jelo to, před omezovačem pěkný zvuk, ale to je vše. Jo a každý rok se měnila expanzka.
Z bussa si ale pamatuji vše. Je to extrémně hladový motor co se týče otáček. Nejde s tím jet pomalu. Opravdu ne. Jel jsem s tím jen jendou, ta 156 byla od spolužáka z VUT a o pauze mi to půjčil. Jeli jsme směr křtiny a Adamov. Jak to táhlo, ten zvuk, prostě to byl zážitek. Nikdy jsem neměl takový zážitek z 25 let starého sedanu. Najdi si na YT zvuk bussa, tak v reálu jde z toho husina, protože začne rezonovat celé auto. Kašlu na časy, zrychlení apod. Jde o ten zážitek (pro to jezdíme na motorkách, ne?). A ta 156 byla prostě jinde než BMW E36/E46. BMW je možná rychlejší a spolehlivější, ale určitě ne dravější a zábavnější. Jen ta spotřeba (nikdy nepadla pod 9l, spíše 12-15l). Auto už je bohužel v hutích -koroze.
Ano, moje alfa není sportovní auto a ani si na to nehraje. Je to jen hatchback segmentu C. Je to blbý ropák. Motor je dokonce jako u Audi před přední nápravou.
Ty o voze, já o koze. Nikde jsem neříkal, že je to sportovní auto na okresky. Že je to UHP hatchback. Nic takového. Je to prostě lépe jezdící hatchback v šedi golfů, Coroll a aster. Auto samo o sobě obsahuje hodně prvků které se používají ve sportovních vozech. Bohužel podvozek je náchylný.
BMW taky není sportovní, vzadu je obyč multilink alias Octavia ii a ve předu mcpherson. Nejsem si jistý, ale starší bawa snad nemají ani zadní stabilizátor. BMW v dehtu nebo nedej bože 1.8 je prostě Jetta se zadním pohonem a kvalitním interiérem (ty jsou dobré). Ale lidi si to i tak kupují, protože jsou v něčem lepší než dejme tomu ten golf. BMW jsou za mě vyspělá dospělá auta. Tichá, tuhá ale pohodlná a nabízí dobré motory (až na tu 1.6/1.8 co jsem to jednou jel, děs). BMW nehaním, hraním jejich majitelé v mém věku. Co se ale týče sportování, Ital je ale král (když AR dělala první giuliu, BMW vyrábělo isettu, paradoxně licence z Itálie) a ferrari.
Už bych to rád ukončil, nechci se na jawach bavit o autech, které nikdo nejel ale slyšel v hospodě xyz keců. Já budu doufat, ať se mi to nerozsype a něco pojezdí. Ať si každý jezdí čím chce a když je spokojený a auto mu vyhovuje, tak takhle to má být. Bohužel, v Česku se odlišovat a ještě být spokojený je něco divného. Už jsem si zvykl a na všechny hloupé dotazy ohledně mého auta už jen přikyvuji a potvrzuji všechny ty zrůdy co kolují po internetech.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
dave-lister píše: Jirka4137> Já měl za to, že kolíbka byla taková nouzovka, protože bylo málo servisů se zvedáky. Na Formana to půjde taky, stačí navrtat díry aby odpovídali rozteči 98mm nebo 100mm. Dneska v tom žádnou výhodu nevidím. Auto jednoduše zvednout na heveru a udělat co je potřeba.
Podle mě na nakloněném autu se pracuje lépe než na autě zvedlém. Třeba při čistění spodku a následném nátěru, ti nic nepadá na hlavu a do očí a také nebolí tolik ruce.
Pouze multilink :D
A argument, ze bmw v dobach slávy Alfy dělalo isetu … to je asi jen vtip.
A Jo jak rikas, teoretizujes o autech ve kterých jsi nejel a tim padem ani nikdo jiny, ale mozna bys byl prekvapenej v cem uz jsem sedel
Naposledy editováno 23.06.2023 13:10:59
PetrL3 píše: Nebo ty zaměňuješ válce a písty? Válec se přeci nehýbe a mezi paralelním a řadovým není podle mě rozdíl.
Nebo je to tak nelogicky zaběhnuté názvosloví? Protože já o tom nic nenašel.
Řadový je ten, kdy jsou válce vedle sebe v řadě a nemají spojené úvratě pohybu. Paralelní je řadový a navíc se shodnými úvratěmi pohybu pístů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: PetrL3> Odstranit bez práce, ten zvedák co sis vybral váží tunu. Dvousloupový je také těžký, ale každá strana bude vždy lehčí než tohle monstrum.
No jo, ale musí mít základní desku, u bezpřejezdu i s drážkou na hadice, kabely, řetěz... Dle kontrukce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |