loni na podzim jsem si pořídil motorku a jezdil jen měsíc před zimou. Zjistil jsem pár neduhů, tak jsme se rozhodl sám na řešení problémů.
Motor mám rozpůlený a jsem ve fázi čištění měření, čekání na nové díly atd..
Přemýšlím, jak budu zajíždět nové pístní kroužky. Složitější to mám v tom, že mám i karburátor kompletně rozebraný, takže nebude stačit nasadit a startovat. První start a Mhod budou asi nejdůležitější. Pak jaký použít olej na zajetí.
Otazníků mám v hlavě zpusta, tak tu třeba najdu odpovědi
B.
1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru
1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru
Olej na zajetí je pořád jen olej. Takže cokoliv s viskozitou dle návodu a s MA nebo MA2 na obalu.
Pístní kroužky se můžou zajíždět mnoha způsoby. Doporučuju nějaké video z továrny, kde je motor dvakrát nastartovaný a dostané kouř na motorové zkušebně a následně namontovaný do motorky na válcové zkušebně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru
Vložky válců a písty vypadají od pohledu velice dobře. Ovalitu vložky jsem neměřil. I bych je vyměnil, jenže jsou dostupné jen dvě vložky ze zdroje odkud nakupuji, jinde jsem je nenašel.
Pístní kroužky předpokládám, že se přizpůsobí "ne"ovalitě vložky. Tak trochu nemám na výběr. Nebo se pletu?
Loni jsem karburátor čistil, vše nahradil nově za původní a až na sytič a starty mi běželo vše na jedničku. Screw-pilot air, ale musel být vytočený o jednu celou otáčku, abych docílil ideálního stavu pro všechny pásma plynu. A to mi připadá zvláštní.
Teď chci nahradit jet-pilot z 35 na 38 a main-jat z 130 na 138.
Bobo22 píše: Vítězslav_Máří>
Vložky válců a písty vypadají od pohledu velice dobře. Ovalitu vložky jsem neměřil. I bych je vyměnil, jenže jsou dostupné jen dvě vložky ze zdroje odkud nakupuji, jinde jsem je nenašel.
Pístní kroužky předpokládám, že se přizpůsobí "ne"ovalitě vložky. Tak trochu nemám na výběr. Nebo se pletu?
Na výběr je ještě výbrus. Větší písty i kroužky jsou k dostání, zatím.
Naposledy editováno 19.03.2023 14:05:52
1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru
1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru
Zásadní důvody byly dva. Spojka startéru a únik kapek oleje neidentifikovaný odkud. Podezření jsem měl na skříň s převodovým kolem. Bez sundání motoru a půlení ani jedno není možné.
Do toho se připojila komprese kde jsem naměřil 90psi a má být min 134. Možná i proto nefunkční sytič, díky nízké kompresy, ale to je jen odhad. Žádný jiný problém jsem s motorem neměl. No a když už, tak chci vyměnit co jde v rámci možností a rozumu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru
Těsnost ventilů jsi zkoušel? Tam bych hledal spíš chybu...
Naposledy editováno 19.03.2023 21:00:19
1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru
2 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru
Ty když začnou kolem 150 tisíc km brát olej, výměna gufer na ventilech nepomůže, opotřebení válců podle stavu honování je baj voko OK, tak výměna jen kroužků pomůže na dalších hodně desítek tisíc km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru
A všechna kluzná ložiska.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru
1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru
Tento pátek 19h po celém týdnu od rána do večera skládání první start a kontrola na volnoběh a trochu plynu občas. Pokud to má kleknout, tak ať na tom nesedím.
Mile překvapený jak motor šlape první minuty a jen koukám kde co teče, kape drnčí a ono nic ?
Pořád není vyhráno, vím. Problém mi nastal, kde jsem to vůbec nečekal a to v seřízení směsi. Vnitřek karburátoru beze změny a střílí mi to do výfuku (sání) a vystřelí špunty od podtlaku. Při chudé i bohaté směsi.
Komprese měřená není, ta už mě netrápí, protože je dosti vyšší už od vizuální kontroly i kontroly prstem.
Napadá vás problém?
1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru
Kontrola komprese prstem, to předtím tedy nemělo vůbec žádnou kompresi.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přetryskání karburátoru Kawasaki ZL 900 Eliminator | Bobo22 | 15 | 16.9.2023 v 09:50 Bobo22 |
Kawasaki ZL 900 cukání Kawasaki ZL 900 Eliminator | Pabol | 4 | 15.3.2022 v 21:25 ramlik |