Díky
Krautkopf píše: Na tom je zajímavá jedna věc. Sedneš na jakoukoliv Hondu, popojedeš nebo i jen na místě na ní zaskotačíš, abys zjistil, že tuhost pérování a fungování zadního tlumiče (nebo tlumičů) je tak nějak v normě. Uděláš to stejné na CRF 250/300 L a je tu nečekané překvapení - zjistíš, že ta motorka je rozbitá. Takže tohle není o lacinosti provedení. To je selhání standardů, které má Honda u ostatních modelů nastavené dobře.
Je fakt, že tohle asi každej vnímá trochu jinak, ale s mýma 85kg jsem se na okreskách při mírně zrychleným tempu dostal opakovaně do situace, kdy se zadek rozpumpoval tak moc, že mi to přišlo až nebezpečný.
Na CB500F jsem taky měnil zadní tlumič kvůli tendenci rozpumpovat se, ale tam to nebylo tak moc jako u CRF. Prohlížel jsem i origo tlumič, jestli nebyl vadnej, ale nic, těsnej, zvenku se tvářil normálně.
Co jsem měl za posledních cca 7-8 let možnost poznat nový Hondy, našel jsem u nich pravidelně tři společný znaky:
1. překvapivě dobrej zvuk origo výfuku
2. slabě zatlumený zadní odpružení
3. slabší brzdy než konkurence
1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l
vetsina lidi bude spokojena a kdo chce vic tak priplati 30-40k za podvozek... to je proste jeden z rozdilu co dela vyssi cenu ostrym endurum...
assassin píše: mRKEF> to sedi. ale jak jsem psal, dost to zalezi na rychlosti jizdy ... tzn kdo se s tim soura po lese nejspis bude spokojenejsi nez nekdo kdo to rozmota po polnacce...
vetsina lidi bude spokojena a kdo chce vic tak priplati 30-40k za podvozek... to je proste jeden z rozdilu co dela vyssi cenu ostrym endurum...
souhlas
1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l
machal1428 píše: Ahoj,minuly mesic jsem koupil zanovni CRF300L, stale jeste v zaruce a aktualne najet 2500km. Chtel jsem se zeptat na vlastnosti podvozku, resp. na to, jaka vaha jezdce je pro tovarni podvozek ok. Vazim 95kg a merim 175cm. Kdyz na moto ted sednu, tak dosahnu tak tak na zem spickama nohou. Zatim jsem ani nenastavoval predpeti pruziny, protoze k tomu nemam ten klic...Jinak nevim, neprijde mi to nijak tragicky. To co jsem jezdil na ostrym enduru tak jsem vyjel taky, krome nejakych total kolmych vyjezdu teda... :D Ale rikam, motorka bude primarne na vylety mimo CR a jizdu do prace...
Nemáš to už nějaký poladěný? Já mám 173 cm /80 kg aklesne to pode mnou, že dostanu pomalu na celý nohy.
https://www.teknikmo.../honda/crf300l/2023/
Ideal Fork Rate:
1.07 kg/mm (10.5 N/mm)
Ideal Shock Rate:
97.78 kg/mm (959 N/mm)
Stock Fork Spring Rate
0.73
Stock Shock Spring Rate
6.25
A pár informací o sériových pružinách a tlumiči:
FORKS INFO
Fork Manufacturer
Showa USD 43 mm OD
Fork Dimensions
Compression Nut Torque 25 in-lb (0.29 kgf-m)
Fork Travel 250 mm
Fork Features
Preload Adjuster 38 mm
RangeTwin Chamber Fork No
Fork Oil
Fork Oil Weight SAE 5
Fork Oil Level 55/110 mm
Fork Spring Information
Spring Rate – Claimed 0.72
Standard Preload 38 mm
Fork Comments
To remove spring in RHS fork leg compress topout spring in fork compressor tool until stop. Use feeler guage or small pick to remove circlip.
SHOCKS INFO
Shock Manufacturer
SHOWA 40 mm ID
Shock Dimensions
Nitrogen Pressure 250 psi
Shock Travel 100 mm
Shock Shaft Outer Diameter 14 mm
Standard Sag 70 mm
Shock Oil 5 Weight
Standard Preload 10
Wheel Travel 265 mm
Shock Features
Non-rebuildable Yes
Shock Comments
Shock can be rebuilt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l
1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l
Sice teda nevím, na kolik kg je tovární podvozek, ale co vím je, že na 95 určitě ne
Naposledy editováno 12.04.2023 14:35:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l
Naposledy editováno 13.04.2023 18:54:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l
machal1428 píše: Fyro> Tak jsem zjistoval a predpeti pruziny je ve vychozim stavu z tovarny, takze zkusim pritvrdit.. Kazdopadne, nevite nekdo , kde koupit origo klic na stelovani predpeti ? nechce se mi do toho mlatit sroubovakem a kladivem.
Klíč máš přiložený v té levé schránce pod sedlem Je součástí originálního nářadí.
Naposledy editováno 13.04.2023 19:34:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l
1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l
edit - na to točení maticí se hodí duralová tyčka a kladívko
Nějaké základní nastavení by mohlo být, že kolo propruží cca 10 mm vlastní vahou motorky a cca 80-90 mm, když na to sedneš
Naposledy editováno 14.04.2023 18:23:53
1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l
Naposledy editováno 28.05.2023 22:01:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l
https://www.motorkar...upackach-39374.html?
EDIT> zjednodusene, kdyz sednes na motorku v obleceni, mela by priblizne o tretinu (rozhodne ne vic jak o polovinu) poklesnout. Vepredu i vzadu stejne. Utlum (ve tvem pripade jen vzadu) bych nastavil na stredni hodnotu rozsahu a pak laboroval podle pocitu pri jizde. Ja davam pro silnicni jezdeni spis tuzsi (tedy pomalejsi) do terenu spis rychlejsi, i kdyz to nekdo dela obracene.
Naposledy editováno 29.05.2023 11:42:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l
K doladění je potřeba jízní zkouška. Při malém předpětí bude zadek pohodlnější na drobné roletě (drny, stopa po traktoru), řízení bude stabilnější (větší závlek), ale bude hůř předvídatelné na zadku při doskoku a odrazu. Moc velké předpětí se zvednutým zadkem bude mít nestabilní řízení (při najetí do měkkého nebo do bahna se budou chtít zamknout řidítka) a na hrbolech bude zadek nakopávat. Tak to znám já. Milimetrová změna předpětí dokáže divy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l
1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l
https://www.suspensi...nda_enduro_crf_300_l
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l
Slávek-TDM píše: Posunu to tady nahoru s občerstveným odkazem na suspension-store.com
https://www.suspensi...ro_crf_300_l [/quote]
Díky za typ, právě jsem objednal. Cena 10 431 Kč (435,30 EUR) včetně pošty (na infolince mi dali slevu)
CRF 300L
Naposledy editováno 31.07.2023 12:18:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Pneu Honda crf300l Honda CRF 300L | BmwPatrik | 1 | 20.2.2024 v 10:41 Slávek-TDM |
Vodítko řetězu Honda CRF 300L | Fridex_01 | 0 | 26.11.2023 v 08:14 Fridex_01 |
Zvýšení výkonu Honda CRF300l Honda CRF 300L, Honda CRF 300 Rally | machal1428 | 26 | 22.11.2023 v 11:35 Deadman |
Honda CRF300L 2021 plasty v jiných... Honda CRF 300L | starej-Lupo | 8 | 28.10.2023 v 20:19 Omnirobot |