20, 25 let stará motorka, velmi nízký nájezd (třeba 10 tisíc km), doložitelné (nestočené) kilometry, celkově (viditelně) hezký stav, roční nájezd pár stovek km.
Jaký na to máte názor?
Dali byste takové mašině přednost před stejně starou motorkou (opět v hezkém stavu), ale třeba s 70-80 tisíci na tachometru?
Hádám, že menší nájezd bude mít pozitivní vliv na opotřebení vnitřních mechanických součástí motoru. Nebo tomu bude naopak, motor bude "málo zajetý"? Co zbytek? Nádrž, karburátor, těsnění apod.?
Jaký bude mít vliv méně frekventovaný servis z důvodu nízkého nájezdu, nemůže starý olej (ale málo ježděný) udělat v motoru paseku? Co zbytek kapalin?
Zajímá mě názor zkušených motorkářů na toto téma.
Pokud se to již někde řešilo, tak se omlouvám za duplicitní diskusní vlákno.
Díky všem!
1 reakcí na tento příspěvek Starší motorka s nízkým nájezdem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starší motorka s nízkým nájezdem
dave-lister píše: Dávám přednost mladší motorce nebo úplně nové. 25 let stará motorka sice může být dobrá, ale už máš problém s náhradními díly. To není na běžné používání dobré.
To je taková ta domněnka že hodně staré motorky jsou levné... no ve finále při jejich udržování člověk zaplatí cenu za podobný modely o deset i více let mladší.
Něčí málo o tom vím
Na druhou stranu se to většinou líp servisuje...až na vyjímky(myslím ohledně přistupu a jednoduchosti)
1 reakcí na tento příspěvek Starší motorka s nízkým nájezdem
Animals21 píše: 20 let neni zas tolik, takze bych osobne volil tu s tim nizkym najezdem. Ze se olej za tech par let zmenil v ziravinu asi nehrozi, ze. Bude s ni nejaka prace pri oziveni, ale tu vic ojetou bys pro zacatek taky oservisoval. Nejspis se budes muset trochu povenovat karbcum a nektere pryzove dily mozna budou zpuchrele (ale spis ne, neni to zas tak stare). Naopak u te ojete, byť se o ni nekdo staral, je vetsi sance napadeni kutilem, par veci po zivotnosti, atd. Ale kratce receno - rozhoduje stav, pokud jsi schopny ho posoudit. Kazdopadne se mi tu dotazy posledni dobou zdaji uz fakt trochu na hlavu.
Ano, toto je dotaz na hlavu.
1 reakcí na tento příspěvek Starší motorka s nízkým nájezdem
A nové origo diely, ceny neskutočne drahé. Bola dobrá tak na kochačku v nedeľu za slnečna ,sucha a späť do vitríny .
Naposledy editováno 25.04.2023 13:43:53
2 reakcí na tento příspěvek Starší motorka s nízkým nájezdem
Za mě NE...
Naposledy editováno 25.04.2023 15:27:57
pizda píše: 20, 25 let stará motorka. To je naozaj na zamyslenie . Osobne nechcel by som . Mal som 26ročnú ako nová s malým nájazdom ale bolo tu cítiť starú technológiu výroby.
A nové origo diely, ceny neskutočne drahé. Bola dobrá tak na kochačku v nedeľu za slnečna ,sucha a späť do vitríny .
To jako fakt? Moje KLE má letos dvacetiny a je to pořád slušná motorka, nájezd 72 tisíc a šlape jak hodinky. Ano, bráchova bývalá 660 Tenere z roku 2016 byla jízdními vlastnostmi lepší, bezesporu, ale starší motorky bych úplně nezatracoval.
PeťanBé píše: Pokud se o tu motorku někdo patřičně nestaral (pravidelnej poctivej servis), tak bych takovou motorku nebral ani náhodou. Z vlastních zkušeností bych starou "málo jetou" motorku bez pravidelnýho servisu nikdy nechtěl. Bejvá zevnitř vyrezlá nádrž (pokud je plechová samozřejmě), zoxidovaný všelijaký el. kontakty a různý díly, všechny provozní kapaliny na výměnu.. Všechno, co je gumový (pryžový) bude zpuchřelý, rozpraskaný, ztvrdlý, pomalu v ruce se rozpadající, tzn. hadičky, všelijaká těsnění, gufera - simerinky, O - kroužky, to všechno bude na výměnu. Díly budou drahý jak kráva a špatně sehnatelný. Karbecy budou zralý na vyčištění, přetěsnění, prostě repas.
Za mě NE...
Zas bych to tak nedramatizoval. Mam motorky ze 70., 80., i novejsi a nove a nejvetsi problem je kutil a debil. Nejaky puchreni a reznuti, tss, pohoda.
1 reakcí na tento příspěvek Starší motorka s nízkým nájezdem
Chvíli to bude narůstat, ale pak se najednou se objeví samé nuly. To by ale u starší moto z druhé, možná i páté ruky vypadalo podezřele, takže pak ještě chvíli to toč.
25 let stará motorka s nájezdem 10 000 je mýtus .... to je 400 km ročně. Tzn motorka na dva dny v roce, a to nesmíš daleko.
Vůbec bych nekoukal na nájezd, ale na to, v jakém stavu ta mašina je. Může být po smrti už po deseti tisících, a může být v dobrém stavu i po stu. Já mám na kozze na tachometru 40000, ale tachometr plnej devítek jsem tam už jednou viděl, a o motorku se starám, a, bambuch žehne, možná uvidim ještě jednou.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha xvs 650 dragstar brzdy6 Yamaha XVS 650 DragStar | Metyyy | 4 | Dnes v 15:14 Metyyy |
Potrubí okolo karburátoru Yamaha XV... Yamaha XV 750 Virago | Milano52 | 2 | 10.6.2024 v 14:16 Milano52 |
Záměna halogenové H4 za ledkovou Yamaha XVS 650 DragStar | Backer | 30 | 24.5.2024 v 20:19 combust |
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
Honda Shadow Spirit VT750 [1 ... 6, 7] Honda VT 750C Shadow, Honda VT 750 Shadow Spirit | Dovi | 210 | 19.5.2024 v 08:32 HANOJ |