AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Rozhodně mám z 2103 dobrý pocit. O 100 % lepší, než třeba z Astry, Merivy, Vitary...ta auta jsou snad pro děti, vše u nich jde příliš lehce, samo. Toto chce ŘIDIČE.
Naposledy editováno 14.04.2023 19:56:32
PetrL3 píše: Slabší verze pro milovníky 60 km/h...
https://auto.bazos.c...t-125p-1300-1978.php
Tyhle dvě auta, spolu nemají technicky společného prakticky nic, krom kol...
Žigul je totiž přejebaný a nepovedený typ 124, který byl nahrazen již povedeným typem 128...
Polák 125 nemá se 124 prakticky nic společného, ono ale co se týče drivetrainu tak ani s italskou 125....
Polák je totiž totální ojeb.... Je to technicky předchůdce italského F125 a to fiat 1300/1500. tudíž starý podvozek, OHV motory, jen je na to napáchaný nový vršek kastle z nástupnického typu, ale technicky je to o generaci starší auto...
Jediné co v poláku zbylo z původní 125 jsou povrchové plechy a zadní kotoučové brzdy...
Italský Fiat 125 je auto modernější a lepší, byť vypadá stejně a verze Special měla dvouvačkový motor o 100 koních....
Naposledy editováno 14.04.2023 20:03:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Vladimir> Máš pravdu, Fiat 124 byl předlohou pro Rusáky a jejich Žiguli.
Fiat 125 polski je v podstatě to samé , jen je podobnější ruské 2103 ale taky je to původně licenční Fiat. A kvalitně o dost horší, ruské stroje vydrží víc.
Ta cena 80...no, asi jo. Moc už jich není. Žigul 2103 byl za 30. Od 1. majitele.
LŽEŠ!!!!!!
Fiat 125 není ani omylem to samé, ani ten Italský, ani ten Polský.
Vysvětleno výše...
Borntobewild píše: Já řídil žigula 1200 jednou a co si z toho pamatuju, že se to celý houpalo a vlnilo. Jet s tím víc než 80 by byl velkej adrenalin.
Žigul 1200 je auto úplně nahovno... Jede to stejný hovno jak škondůra a je to proti ní horší... Ovládací síly větší, kravál větší (dementně zpřevodovaná převovka bez rychloběhu), jízdní vlastnosti horší, sedačky horší.....
u 1500 už to polešili a ačkoliv top stále nesedělo, tak autu, které aspoň líp jede, to spíš odpustíš, než auto které je horší a líp nejede (1200)....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Borntobewild> ja mel 2104 a dalo se s tim jezdit docela rychle…
To už je ale zase další generace.... Hranatý žíga, ač měly pořád ten skelet ještě zastaralejší, než škondůra, už byly ve všech směrech kulturnější, než ty první...
1200 je prostě totální šus.... Pak už to bylo lepší....
Milan1963 píše: Borntobewild> Já jel dneska od toho majitele 80 taky. Proti Š 120 jede klidněji, bylo mokro, víc jsem ani nezkoušel. Mám ale 120 s motorem 1174 ccm, 2103 je 1500, tak tomusí být znát. Vlní se ? Trochu, ale to každé auto, škodovka jako Žiguli. Myslím si, že s auty ze 70. a 80. let nemáš moc najeto, tak to je jen tvůj pocit, ale třeba se pletu. Rozhodně se mi jízda v 2103 líbí víc, než ve 120. Jen řízení má příliš jemné, přitom je to taky šroub a matice. Asi jde o zvyk, ve 120 musím za volant opravdu vzít.
Rozhodně mám z 2103 dobrý pocit. O 100 % lepší, než třeba z Astry, Merivy, Vitary...ta auta jsou snad pro děti, vše u nich jde příliš lehce, samo. Toto chce ŘIDIČE.
Kdybys pravidelně promazával přední nápravu, tak ti volant ve škondůře ztuha nepůjde... Spíše naopak...¨
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Poláka 125 jsme jednu dobu chvíli měli v rodině , osobně si jen pamatuju pěkný sedačky a takovou plavnou jízdu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vladimir píše: Mně se z té doby nejvíce líbil Fiat Mirafiori, myslím nástupce 124. https://www.garaz.c...ori-2000-tc-21004504
Poláka 125 jsme jednu dobu chvíli měli v rodině , osobně si jen pamatuju pěkný sedačky a takovou plavnou jízdu.
F131 je nástupce F125.
F124 je auto o třídu níž a její nástupce je 128
Borntobewild píše: Já řídil žigula 1200 jednou a co si z toho pamatuju, že se to celý houpalo a vlnilo. Jet s tím víc než 80 by byl velkej adrenalin.
Já tím jel v patnácti a na 80 tachometrových se dala roztočit dvojka do kopce. Jelo to přes 140 celkem pohodově.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: LŽEŠ!!!!!!
...
Tvl ber na to něco.
Vladimir píše: Mně se z té doby nejvíce líbil Fiat Mirafiori, myslím nástupce 124. https://www.garaz.c...ori-2000-tc-21004504
Poláka 125 jsme jednu dobu chvíli měli v rodině , osobně si jen pamatuju pěkný sedačky a takovou plavnou jízdu.
Jako kluk sem koukával v ulici na jeden bílej super mirafiori. Na náraznících to melo takovou jakoby harmoniku.
dave-lister píše: Kafi> To by šlo, ale chci to na červenou ČZ co mám v profilu, tam se ledky nehodí. Jezdím na tom jednou za uherák, baterka je v kastlíku který drží na šroubech, takže to dost zdržuje. Vždycky baterii namontovat, na podzim vymontovat a navíc se člověk musí o baterku celý rok starat. Navíc hrozí trvale únik kyseliny do kastliku, což by byla škoda. Proto jsem se chtěl baterie zbavit a ta krabička vypadá jako řešení.
Koupis ledky co vypadaji jako zarovky s paticemi...pak vyhodis baterku, das krabicku a neresis....jen to chce mit regulator
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
-------- -------------
Po tomhle cos napsal se docela bojím co koupiš za tu motorku,
Jinak Žiguli dobrý proč ne pokud byl za dobrou cenu na sraz soc.vozidel ideální,ale to je tak vše.
Naposledy editováno 14.04.2023 22:51:24
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: No, patnáctistovka žigul, to je oproti škodovce tryskáč. Jelo to, sedělo to na silnici líp než stodváca a utáhlo to na vozejku nepředstavitelný hromady aniž by se to zadejchalo. Hlavně ten auťák topil chvilku po nastartování i ve velkých mrazech.
Až někde v syslátech najde Milan pneu z roku 75 aby to ladilo, protože moderní pneu to neee ty nemaj ty správné vlastnosti tak auto dosedělo a zadní náhon mu to vysvětlí.
Naposledy editováno 14.04.2023 23:31:43
Vlasťák1973 píše: Rozhodně mám z 2103 dobrý pocit. O 100 % lepší, než třeba z Astry, Merivy, Vitary...ta auta jsou snad pro děti, vše u nich jde příliš lehce, samo. Toto chce ŘIDIČE.
-------- -------------
Po tomhle cos napsal se docela bojím co koupiš za tu motorku,
Jinak Žiguli dobrý proč ne pokud byl za dobrou cenu na sraz soc.vozidel ideální,ale to je tak vše.
A ten sraz soci vozidel, bude kdy? Hnačov?
Vlasťák1973 píše: Až někde v syslátech najde Milan pneu z roku 75 aby to ladilo, protože moderní pneu to neee ty nemaj ty správné vlastnosti tak auto dosedělo a zadní náhon mu to vysvětlí.
Ona by škondůra nakonec seděla líp, než žigul, když jí slušně obuješ... To mám vyzkoušený...
Nicméně místo normálních pneumatik, používá totální šlupky, které za ta léta co jsou na světě ztvrdly do tuhosti hokejového puku... A na tom nebude sedět nikdy nic...
Když jsem na to dal 13" 175/70 a kvalitní gumy, sedělo to až běda, pokud jsi s tím zadním náhonem uměl jezdit, což už tehdá umělo tak 5% řidičů.......
Naposledy editováno 14.04.2023 23:46:48
Myslím po zdražení z 8 na 16Kč to šlo ještě víc. No děsně draho bylo.
......
A ten sraz soci vozidel, bude kdy? Hnačov? ---- U nás to bývá na Plumlově někdy na konci léta. Děsná sranda tam bývá. Jestli mně pustí Formanem tak bych jel.
Naposledy editováno 15.04.2023 00:14:25
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vlasťák1973 píše: Až někde v syslátech najde Milan pneu z roku 75 aby to ladilo, protože moderní pneu to neee ty nemaj ty správné vlastnosti tak auto dosedělo a zadní náhon mu to vysvětlí.
Ono bude stacit zima na jakejchkoliv pneu - ale tak Milan se pochvaluje, ze to nejsou auta pro slecinky ale pro opravdove piloty …
Ja jsem s tim najezdil docela dost dverma napred .. no a taky me mockrat tahali z pangejtu
Jirka: nasi to koupili 88 nebo 89 nove ja to dostal az kdyz to bylo dojete do smrti .. coz teda bylo nakejch 150tis km. zralo to olej atd… to jen jak se tu pise, ze dnesni auta nic nevydrzi, ze najedou jen 250tis km bez problemu a pak najednou to che investice …
Co si tak pamatuju, tak takhle to meli vsichni v okoli se socialistickejma autama kdo je pouzival a neustale na nich nevysival. Najezd 100-200tis cca 10 let stari a bylo to vsechno KO, skodovky, oltcity, ziguliky…
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já, až zMilanovatím, tak si možná pořídím Ameriku.
https://auto.bazos.c...-new-yorker-1968.php
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Spravnej zigulista má v kufru tlustej plech, aby zachoval prostor.
Já, až zMilanovatím, tak si možná pořídím Ameriku.
https://auto.bazos.c...-new-yorker-1968.php
Je pravda, že tohle bude mít ohromný provozní náklady a vůbec to nepojede. Ale abys dotáhl Milana, muselo by to být ještě hnusný, nepraktický a hodně poruchový.
Naposledy editováno 15.04.2023 10:35:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |