AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
dave-lister píše: pech.> Máš pravdu, dvoutakt je mrtvej, ale.....
V Německu si můžeš koupit nový 50ccm dvoutaktni skútr. Například Piaggio Zip 50. Kdo si to kupuje netuším. Možná někoho naláká příznivá cena, cca 2200€.
A celkově ve východním Německu dvoutakt pořád žije. Když jsem jednou přijel do práce na Leadu 110 hrozně se divili že to je 4T. Říkal jsem jim, nejsem sebevrah abych dneska jezdil na 2T šrotu.
Tak to je okrajovka a ani jsem to nevěděl, že Piaggio ZIPa ještě prodává... Vzhledem k ceně asi stejně nebude z Itálie...
Nicméně co vidím kolem sebe, tak i padesátkové skůtry jsou zcela běžně čtyřtaktní a 125 už vlastně zcela bez výjimky...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: MartinED250>
Takže je japonec lepší ? Není ! Když se Jawa dobře udělá...
...i když tedy musím uznat, že 650 a 660 do tohoto vzorce zrovna nezapadají na jedničku. Potřebují k dokonalosti trošku pomoci. A proč ne ?
E: Dave - kvalitu dílů neovlivníš. Beru to tak, že vše je prvotřídní.
Příklad : mnozí opustili ježdění ve Š 105 / 120. Já jezdím spokojeně pořád, i když za únor jsem najezdil cca 130 km, ostatní jezdím na skútru. Ale jezdím, nic moc nepotřebuju a mám díly pouze Made in Czechoslovakia. Když něco "odejde", vyměním a jezdím dál. Ty díly , ač komunistické, kvalitní jsou.
Ano, Japonec je vždy lepší... A než zpackaný šrot z Jawy, bez jakékoli tovární podpory je lepší naprosto cokoliv....
Po pár letech vyhnilé vidlice a brzdy, rozpadlá ložiska, vyhořelá elektrika, rozlámaný stojan... To není troška pomoci, to jsou fatální závady, které se na ostatních strojích vyskytují řádově déle... Tedy to co Jawu potká po pár letech, ty ostatní po pár desítkách let...
Kvalita dílů je zcela tristní... Montuješ do motoru něco, čemu nemůžeš věřit, pak to dělá divné zvuky (přinejmenším) nebo to má problémy s funkcionalitou... To už si vyzkoušel každý, kdo z aktuálních dílů něco skládal... V podstatě krom těch ojnic, vůči kterým mám také výhrady, musíš většinu věcí dodělat.
Se š120, kam si nemáš kam dát nohu, je v ní kravál, zima její dynamika je taková, že i vyhlášený lenochod HTP je proti tomu čipera, se dneska nikdo nebude chtít srát... Co půl roku oblejzat auto se štauferkou, kontrolovat vůle, seřizovat čistit, odvzdušňovat..... Nové díly moc nejsou a když jsou, je to kvalita asi jako ty na Jawu...
Proto jsem se zbavil Favorita.... Protože to prostě dál nešlo... Abych tam dával čínské díly, které nefungují, to je ztráta důvěry a já potřebuju auto spolehlivé, abych věděl, že vždy vyjedu a vždy taky přijedu, bez toho abych musel řešit cokoli jiného, než prázdnou nádrž na benzín, nebo ostřikovače.... Rychle, v tichu, v pohodlí....
Nikdo nechce syslit po půdách blatníky, poloosy, segmenty, písty, kroužky, čepy proto, aby mohl dál jezdit horším autem.... Evropa nás k tomu sice tlačí, ale i tak si spíš necháš auto normální, moderní, než starý krám, pokud jde o každodenní využití...
Kvalitu dílů ovlivníš... U normálních werglů, si můžeš vybrat, jestli si koupíš něco levného, nebo něco lepšího, nebo originální díl.... U jawy není buď nic, na ty nové, nebo polotovary, na ty staré...
Naposledy editováno 26.02.2023 10:53:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: MartinED250> Lanka jsou už mnoho let výrazně méně kvalitní než ty co se montovaly na Jawy z 50tých a 60tých letech.
Právě... A už to je problém...
Pokud to budu používat jako uživatel, nikoliv řidič a mechanik v jedné osobě, tak je to problém....
pech. píše: Právě... A už to je problém...
Pokud to budu používat jako uživatel, nikoliv řidič a mechanik v jedné osobě, tak je to problém....
Proto na tom už moc nejezdím. Nebaví mě pořád s sebou tahat náhradní díly a vercajk na každou vyjížďku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Druhou Jawu 660 nepotřebuju. Když náhodou nejede, tak Piaggio ji zastoupí. A kdyžtak pionýr, třeba 20, nebo 21....chytají i jezdí dobře, TK mají....v krajním případě by mohl i pérák- má platnou TK, novou baterii, vždy plnou nádrž naturalu 100 - jen já už na něm nejezdím. Ani panelka není špatná- co ji mám, tak vždy chytla a dojela. Investice ? Ne. Tak moderní stroj u mně musí jezdit. Ne se na něj dívat. A říkat si - mám v něm uložené peníze, to opravdu ne.
Vladimir píše: pech.> A teď si uvědom že jseš vlastně takovej šikovnej Milan. Taky jezdíš ve starejch historickejch kusech. Neříkej že Dacia nepotřebuje servis. On kdyby se našel někdo obecně výřečný jako Ty který jezdí třeba zánovnímy motorkami, auty tak by Ti mohl oponovat obdobně. Nebuď tak zarputile nenávistný. Taky jezdím raději v divných nebo starých věcech, ale nikomu to nenutím a rozhodně pokud bych měl jezdit pravidelně někam dál, jezdil bych v něčem jiném nebo novějším. Radši se vtom vrtám sám a to kolikrát i blbě než zjistím jak to mu být správně, ale tak jsem si to zvolil a mohu to kdykoli prodat a přejít na nějaké jiné hoby. Třeba letos jsem si koupil ekolo a chci courat tam kde motorkou nemohu.
Dacia je poměrně zánovní a za poslední 4 roky spotřebovala sadu destiček a kotoučů, 4x olej, k tomu 4 svíčky, jednu žárovku, dvě sady pneumatik, nikdy se nezastavila a dálky jezdí naprosto běžně... Kdyby to udělala, půjde z domu, stejně jako Favorit...
Honda je stará, ale nejsou s ní žádné problémy. Až budou (což si myslím hned tak nebude) tak půjde z domu....
Dost jsem se natrápil s generálkou motoru na Smolíka, kde jsme narážel na díly, ten už měl na mále....
Já se sice neustále v něčem hrabu, ale to nejsou moje věci, ale cizí věci... Svojí mobilitu tím hrabáním nehodlám ohrožovat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: MartinED250> Lanka jsou už mnoho let výrazně méně kvalitní než ty co se montovaly na Jawy z 50tých a 60tých letech.
Cca před 10 lety jsem si je začal dělat sám. Koupil jsem jemně pletené lanka v metráži. Od té doby neprasklo nic.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Cca před 10 lety jsem si je začal dělat sám. Koupil jsem jemně pletené lanka v metráži. Od té doby neprasklo nic.
Což normální uživatel prostě dělat nebude... A to že důvodem jsou nekvalitní díly, na tom nic nemění...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Já nevím proč se tady pořád do kola mele, že se Jawa sere. Udělal jsem GO mé 559 v roce 2002, najel na ní k dnešním dnům více jak 40 000Km a nikdy, nikdy , nikdy se na tom nic nevysralo. Jen pád baterek, lanek.. Jen servis. Pořád slušně jezdí.
A já jsem najezdil na FJR přes 150 000 km a vyměňoval jsem pouze olej a pneu + brzdové destičky a brzdovou kapalinu + svíčky.. Nic jiného se na ní nedělalo a věřím, že dalších 100 000 km dělat nebude.
Jednoduše řečeno, 100% vím, že zítra půjdu bez nějakých příprav k motorce, nastartuju a odjedu do Albánie, vrátím se a nemusím mít žádnou starost o motorku a to během jízdy, nebo před jízdou.
Naposledy editováno 26.02.2023 16:24:31
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Páč pokud byl po demontáži vevnitř takový rosol, v nekerých oblastech přecházející v pevnou úsadu, tak tým ti tá dírka mohla jednoduše zarůst...
Tak se po ní podívej a vyčisti ju.
A taky ošudli tu fůru všelijakých gumiček a bůhví čeho, co tvoří jakýsi ventilek na tém konci, na kerý se brzdový šlaušek montuje...a dej to pietně zpátky, pokud možno ve stejném pořadí, jak to tam patří...
Ony ty nou nejm brzdové komponenty v Jawě montované nejsů nahovno, enom se musijů sem tam vypucovat a udržovat v cajku - jak všecko, je fuk, esli je to Nissin či Brembo...
No a o lankách, montovaných na Hondy, radši pěkně potichu.
Páč pokud se od nich chtělo, aby fungovaly spolehlivě aj v hrozných podmínkách, musely se vyhodit a nahradit čs. lankama, obaly sem neměnil.
Ta jemně pletená lanka sů teda ohebná, ale právě proto, že sů jemná, se předřou a roztřepí.
Jó, na sériovce budiž, ale ve sračkách kua teda neé.
Milan1963 píše: pech.> Normální uživatel. Kdo to je ? I já se cítím být normálním uživatelem. A například lanka používám tak jako Martin - v metráži, uštípnu, koncovka se připájí - a jezdí se. Spojkové lanko Jawy 660 ? Drží už 7 let. Made in doma, pravidelně ho mažu. Bowden je původní, Made in Jawa Týnec.
nejsi normální uživatel, ty jsi nekritický a omámený milovník vyčpělé značky a kutil.
Normální uživatel je ten, kdo vozidlo používá.
Tzn. jezdí, jezdí a jezdí, vozidlo jednou za rok přistaví do servisu na výměnu oleje, celkovou kontrolu a za dalšího půl roku na pvýměnu pneumatik dle sezony... Nic víc, pokud není nějaká závada, kterou opět svěří servisu.
Z mnoha důvodů, že to buď nemá kde dělat, nebo to nechce dělat a nebo to neumí dělat... A takových je tak 95% vlastníků a provozovatelů vozidel...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: pech.> Jenže lidi se holt bohužel zhlédli v japoncích - a to mně osobně velmi mrzí. I proto Jawě odpouštím vlastně vše co není úplně ideální a snažím se to opravit, vylepšit a hlavně na ní jezdit.
Japonci přišli s úplně jinou lepší kvalitou....
Ptám se proto, že např.v květnu už mám všechny víkendy plné. Denně dostávám mejly s pozvánkami na srazy veteránů. Opravdových veteránů, ne stodvacítek a kývaček.
A do toho už jsem přihlášen na jarní sraz MotoRoute s 660 a Sraz Jawy 650 / 660 - obojí v květnu.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jawa prostě není pro každýho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jawa je pouze pro vyvolené !!
Naposledy editováno 26.02.2023 19:38:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: ghrohe> Ty máš Jawu 650. Já Jawu 660. Jiný Jawu 500 OHC.
Jawa je pouze pro vyvolené !!
Zajímavé, nazývat psychickou poruchu stavem vyvolení....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 26.02.2023 21:31:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: ghrohe> Ty máš Jawu 650. Já Jawu 660. Jiný Jawu 500 OHC.
Jawa je pouze pro vyvolené !!
Jawa je dneska jen pro toho, kdo má dostatek peněz.
Stačí si projet inzeráty a podívat se, za kolik se prodávají naprosto obyčejné Jawy vyrobené v milónových sériích.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Na mysli mám spíš 500 OHC, 650 a 660, tedy spíše maloseriové ( 500 a 650 ) a kusové ( 660 ) výrobky. Když už člověk tuto motorku za - řekněme 160 až 195 tisíc novou koupí, není to tolik o dalších nákladech. Spíš jde o to, kdo vydrží neustále něco vylepšovat, opravovat, vymýšlet. Tak třeba já žádný myslitel přes stroje nejsem, k technice jako takové mám hodně daleko, jsem spíš humanitně zaměřen a mám obchodní vzdělání ( ekonomika socialistického obchodu, to je můj přesný obor ) , ale Jawa - to je výzva. Prostě mně to vyloženě baví, čekat co se kde stane, co budu řešit, kde seženu díly...tento přístup opravdu každý nevyznává. My, "vyvolení " ano.
Jirka4137 píše: pech.> Že je politika jediný lidský obor kde se může uplatnit i naprostý lempl je věc všeobecně známá. Nikdy mně ale nenapadlo že by tito lemplové dokázali zničit celý jeden obor, podřezat tak větev pod těmi kdo je živí a pod sebou možná taky.
Jeden obor? Vzhledem k tomu, že Evropu doposud živí především ty auta, tak spíš celou ekonomiku a s ní celou západní civilizaci...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |