globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 09:55 | Nahoru | #103381
dave-lister> ona ta 477 byla s majitelem lehčí jen o málo Ale byl to povedej motor. Hodně točivej, byla to živá motorka, lépe zpřevodovaná pro tohle srovnání.

Zase to nešlo držet na dálnici 130 jako jawu.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 10:51 | Nahoru | #103382

PetrL3 píše: Dělali sme kdysi s klukama přímé srovnání zrychlení z nuly podél celého fotbalového hřiště a 477 spráskala 638 vždy s přehledem.



Problém byl. že žádná Jawa ani ČZ nebyla vyvinutá, ale jen tak nějak seskládaná, prodávaná levně ven, kde od toho nikdo nic nečekal.
Dnes by to šlo řešit montáží komponentů, ale neco musíš vyrábět vlastní, abys na tom vydělal. No a tady jsou lidi chudý, kdo by investoval do nějaké montážní dílny, co nemá komu prodávat....
Jinak dobrá 638/40 je podle mně to nejlepší z Jaw, myslím, že to čas ukázal. Jen se musí překonat šlendrián ve vyrobě a tež rozvrtane kusy kdejakym samozvanym mechanikem nejezdi. Ale už se dá něco objet na tom a sory, jednoválec ČZ má možná nějaký svetlý okamžik, kdy se jeví rychlejší, ale 638/40 je jízdně mnohem mnohem příjemnější (Pechovi)

(reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 11:42 | Nahoru | #103383
laďa-prášil> Tak nějak souhlas. Jawu 350 / 640 jsem koupil v roce 2003 novou, za 70 000.- a to poté, co jsem prodal 634. Příjemně překvapila. Naprosto dokonalé jízdní pohodlí, proti 634 jsem seděl "v motorce", ne "na motorce" - a to mi vyhovovalo. Motor ? Držák. I když 634 jela pocitově lépe. Jediný problém byl, když se mi ještě v záruce rozsypal spojkový koš. Prý to bylo chybou při montáži na lince. Nebýt toho, že Jawa začala vyrábět 650, jíž jsem moc chtěl, tak mám 350 dodnes. Cestou na Ukrajinu po dálnici - 120 a to pořád. Jela parádně. Za mně - nejlepší Jawa.
ČZ 175 / 477 jsem nikdy neměl, nelíbily se mi. Zato 180 se mi líbila a koupil jsem jí. Jízdně mi taky naprosto vyhovovala. Lehká, do zatáček padala sama ( jaký rozdíl proti Jawám 650 i 660 ) , pružný motor. I pohodlná, i když 640 byla pohodlnější. Na kratší vzdálenosti podle mého názoru skvělá volba. Vlast'ák snad potvrdí. A Jirka, který ji ode mně koupil a dal dohromady, taky.

(reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 12:31 | Nahoru | #103384

dave-lister píše: PetrL3> 477 váží o cca 20kg méně, zřejmě jeden válec navíc u 350ky nestačí a výhodu má lehčí motorka.



O 20? spíš tak o 40....

477 chodila pěkně a uživatelé mimořádně nepovedených hrochů na kozích nožičkách - 634 - byli vždycky nasraní, že jim s prašivkama šlapeme na paty... a 350 smolíka tenkrát neměl nikdo...

(reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 12:35 | Nahoru | #103385

PetrL3 píše: dave-lister> ona ta 477 byla s majitelem lehčí jen o málo Ale byl to povedej motor. Hodně točivej, byla to živá motorka, lépe zpřevodovaná pro tohle srovnání.

Zase to nešlo držet na dálnici 130 jako jawu.



Jawa 634 nejede 130 nikdy, natož trvale.... Ty tachometry byly tak prolhaný, až to udivovalo.... 634 se rozdovádí tak na 120-125 v největší křeči a trvalá rychlost je tak 105-110....

Ta Jawa byla vždycky nahovno, taková ubručená teta, s těmi jejich vejfuky, vahou kubíku betonu, kreténským zpřevodováním a nesmyslným 18z sekundárem to bylo dobrý tak pro traktor, ne pro motorku...

ten rám byl tak pro čtyřválcovou 750, ne pro dvouválcovou 350....

(reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 12:39 | Nahoru | #103386

laďa-prášil píše: Problém byl. že žádná Jawa ani ČZ nebyla vyvinutá, ale jen tak nějak seskládaná, prodávaná levně ven, kde od toho nikdo nic nečekal.
Dnes by to šlo řešit montáží komponentů, ale neco musíš vyrábět vlastní, abys na tom vydělal. No a tady jsou lidi chudý, kdo by investoval do nějaké montážní dílny, co nemá komu prodávat....
Jinak dobrá 638/40 je podle mně to nejlepší z Jaw, myslím, že to čas ukázal. Jen se musí překonat šlendrián ve vyrobě a tež rozvrtane kusy kdejakym samozvanym mechanikem nejezdi. Ale už se dá něco objet na tom a sory, jednoválec ČZ má možná nějaký svetlý okamžik, kdy se jeví rychlejší, ale 638/40 je jízdně mnohem mnohem příjemnější (Pechovi)



638 a dál... ten motor měl sice pár kobyl navíc... Ale opravdu jen pár a ačkoliv ten prědchozí rozhodně nebyl dokonalý a byl to trochu sráč, tak 638 s tou spolehlivostí spíš trochu klesla a přidala vibrace... Motor 638 je hezký, ale na to, že měl být vlastně zcela nový, je příliš stejný a vlastně z hlediska dlouhodobé udržitelnosti i trochu horší...

640 je jízdně lepší než 634 a konečně vypadá jinak než Čechie, nicméně tu bachratost, ač jí celkem povedeným designem skrývala, pořád měla...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 12:59 | Nahoru | #103387
laďa-prášil> A co ji tak srovnat ČZ 350 472 která se tady moc nedala ani koupit protože šla rovnou na export ? Jo to že soudruzi nařídili že čezeta bude vyrábět většinou jen maloobjem nebyla ale chyba Strakonic. Taky co nadějných malých čtyřtaktů vyjelo z vývoje a vždycky to někdo zadupal. Pustˇ si na YT stop pro čezetu. Zjistíš kdo byl pan Pudil a vše okolo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 14:13 | Nahoru | #103388

Jirka4137 píše: laďa-prášil> A co ji tak srovnat ČZ 350 472 která se tady moc nedala ani koupit protože šla rovnou na export ? Jo to že soudruzi nařídili že čezeta bude vyrábět většinou jen maloobjem nebyla ale chyba Strakonic. Taky co nadějných malých čtyřtaktů vyjelo z vývoje a vždycky to někdo zadupal. Pustˇ si na YT stop pro čezetu. Zjistíš kdo byl pan Pudil a vše okolo.



Děkuji, znám. Zajímám se dlouho.

Pokud jde o ČZ s 350, těžila opět z menší hmotnosti. Byl kdysi srovnávací test i ve Světě motorů
Ale na dobré 638/40, mně teda vyhovuje sedlo na 638 víc, můžeš jet turisticky celý den.
Motor 638 doplácí jen na levná řešení ve výrobě, která kazí spolehlivost. Koncepčně je nevhodný velký zdvih a klika by mohla být odolnější, převodovka když už jen 4q. mohla mít robusnější provedení a raději řadicí bubínek... Jinak to dokáže stačit na čundr, opravy jsou jednoduché, ale lepší by bylo se jim vyhnout... S 638 jsem prošel postupně asi všechny závady, co si jen vzpomeneš... Taková súl motorismu, řekl by Milan... Ale nikdy jsem za to Jawě nebyl vděčný teda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 14:34 | Nahoru | #103389
Dnes už je to jedno, stejně by neprošla díky emisím ani jedna. Můžeme být rádi že nám ještě nezakázali používat spalováky vůbec. Hlavně že proud do elektrických blbostí vyrábíme hlavně z uhlí. Kam se to celé pohne už bude na další generace. Já jen říkám že výroby motorek v ČZ je věčná škoda, stejně tak letadel a bezp. pásů v Otrokovicích. Opouštíme rozjeté věci aby na nich bohatl někdo druhý.

(reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 17:34 | Nahoru | #103390
laďa-prášil> Buďme rádi že je ta doba za náma a můžeme si dneska vybírat z XY typů motorek.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.2.2023 v 19:22 | Nahoru | #103391
Mě by zajímalo jaké emise má 4takt žeroucí 1l oleje na 1000km. V dnešní době u aut běžně povolená hodnota výrobcem. V 90tých letech to byl totálně vymletý motor dobrý leda do šrotu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 19:52 | Nahoru | #103392

Jirka4137 píše: Dnes už je to jedno, stejně by neprošla díky emisím ani jedna. Můžeme být rádi že nám ještě nezakázali používat spalováky vůbec. Hlavně že proud do elektrických blbostí vyrábíme hlavně z uhlí. Kam se to celé pohne už bude na další generace. Já jen říkám že výroby motorek v ČZ je věčná škoda, stejně tak letadel a bezp. pásů v Otrokovicích. Opouštíme rozjeté věci aby na nich bohatl někdo druhý.



tak čezeta jako fabrika, narozdíl od Jawy funguje v normálním tržním systému.

Ty motorky, kdyby nebyl komanč, by byly asi trochu jinačí, nicméně skončily by spíše dřív, než dýl, ale prostě by stejně skončily...

Podívej se kolem sebe, kolik značek motorek bylo v Evropě, především Italských a Anglických.. CO z nich zbylo? Guzzi jako velmi divná věc pro velmi specifickou klientelu, Ducati jako drahá hračka pro závodníky, Triumph, který se stejně zvětšího dělá v Asii a pak BMW pro ty, co si myslí, že jim to vylepší libido, přestože jsou to věci nejdivnější z divných a málokdy je to ku prospěchu věci a asi ještě Aprilia... I tito výrobci to ale chtěli zabalit....

Japonci prostě Smazali všechny značky jako byla Laverda, Norton, Benelli, Mondial, MV augusta, Moto Morini, a další... Všechno pochcípalo na to, že Japonci to prostě dělali lépe a Milanů, kteří by byli ochotni se srát s nějakým krumplem jen pro přesvědčení, je málo... Většina lidí je příčetných....

A to se bavíme o výrobcích, kteří dělali motorky technologicky o dvě galaxie dál, včetně velkých objemů a výkonů... My nědělali nic velkého ani výkonného, maximum byla nepovedená pětistovka těsně po válce, se kterou bylo tolik problémů a jela jen o tak málo víc, než ta třiapůle, že to nakonec nikdo nechtěl a ty problémy vyřešily až moderní technologie a spíše částečně....

A všechny slavné prototypy, některé byly sice úžasné (kreténský, slabý a z olova odlitý boxer Jawa nikdy) v obrazu toho co se sériově vyrábělo, ale v obrazu toho co se v 70. a dalších letech prodávalo ve světě, spíše trochu zvláštní a parametrově spíše průměrné....

Čezeta sice udělala nějaké úspěchy v motokrosu, když je první napadlo, že motorka do terénu bude zcela jiná, než na na silnici, udělali to tak a ostatní, kteří překopávali standartní motorky, na to čuměli jak telata... Nicméně to byl úvodní šok, ostatní se to rychle naučili dělat podobně a protože měli lepší materiály, vývojové týmy atd. tak za 10 let byla číza stejně outsider, protože od toho úvodního šoku, udělali po pár letech lepší podvozek pro mírně upravený motor a pak dlouuuho nic a když přišli s 519-520, kterých vzniklo jen pár, byl to zoufalý pokus něco dohnat, nikoli získání náskoku....

Jawa udělala nějaké úspěchy na silnici a v enduru... Ale stejně je to k hovnu, protože stejně jako píšu výše, když si tu motorku, co v neděli vyhrála závod, nemůžeš v pondělí koupit v krámu, tak je to prostě rána do prázdna... V tom měl prsty kostnatý systém skutečně, že nepochopili, že ten co sedí v neděli v tribuně, chce stejnou (alespoň na oko a poslech) motorku, jako ten co ten závod vyhrál... Motokrosy se sice dělaly i na prodej, ale jen na vývoz a poměrně málo.... Přičemž stejně to hynulo na potřebu intenzivní péče a když si místo toho americký strejc koupil KX, CR, něco... Tak odjezdil pár sezon bez problémů a pak si koupil novou....

Oni se totiž lidi v těch věcech nechtějí neustále hrabat, ale prostě jen jezdit....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 21:42 | Nahoru | #103393
pech.> Nahrál jsi mi na smeč. Sice jsem si říkal, že to veřejně presentovat nemusím, ale - víš, proč tak nemám rád japonce a koupil bych si ho jen v případě, že by na světě jiná motorka nebyla ? Právě proto, co jsi napsal - oni totiž zničili mnoho zavedených evropských značek, které měly tradici často od začátku století. A to mně velmi vadí.
A má to ještě druhý aspekt : kdyby lidi byli srdcaři jako jsem já do Jawy, tak by si ty Ariely, AJSky apod. kupovali dál nehledíc na jejich případné nedostatkya na to, že třeba Kawasaki je modernější a levnější. Jenže lidi se holt bohužel zhlédli v japoncích - a to mně osobně velmi mrzí. I proto Jawě odpouštím vlastně vše co není úplně ideální a snažím se to opravit, vylepšit a hlavně na ní jezdit. Jawa existuje bezmála 100 let. Překonala kdeco - nepodařeného Rumpála, válku, komunisty - a taky proto jí fandím. Má tradici - a to mně těší a podporuju ji.
Ono je to ale spíš na zajímavý sociologický výzkum.
Podobně je to s jinými značkami.Třeba ETA Hlinsko. Mám starý vysavač ze 70. let, používám ho denně, protože je český ( československý ). To, že ETA vyrábí někde v Bangladéši, místo aby dala práci lidem v ČR, nechápu. A že by byla dražší ? Byla, ale česká ! A jsme vlastenci, takže za český výrobek dám klidně třikrát tolik než za bangladéšský, a vím, že podporuju domácí ekonomiku - o tom to je. Bohužel dnes asi hlavní roli hrají peníze a v případě motorek zase to, co píšeš - lidi chtějí jezdit a nestarat se. Například já se starám rád, ale jsem spíš samotářem...

Naposledy editováno 25.02.2023 21:48:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 23:02 | Nahoru | #103394
Milan1963> oni totiž zničili mnoho zavedených evropských značek, které měly tradici často od začátku století.
Asi tu tvojí loajalitu s Jawou celkem chápu ale to že některé značky zkrachovali bylo dáno tím že nebyli schopni konkurence tudíž zanikli.Toť vše. Myslím o sobě že jsem taky vlastenec a snažím se kupovat české výrobky ale někdy si to namůžu dovolit. Prostě nemůžu koupit předraženej českej výrobek kterej se při prvním použití porouchá, koupím tedy zahraniční kterej pracuje už 5 let. Konkrétně kuchyňský robot ETA vs Philips atd. A to samí mám s autama a motorkama, prostě nemůžu mít Jawu protože na to nemám. Mám motorku na který jsem už najezdil za 6 let 100 000km a krom spotřebáku mě nestála ani kačku. Ale každej to máme nastavený jináč a to je myslím dobře, Představ si že jsme všichni stejný, brrrrrrrrrrr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 23:13 | Nahoru | #103395

kehaj píše: dobře, Představ si že jsme všichni stejný, brrrrrrrrrrr.



Kdyby byli např. všichni stejní jako Milan, tak by všichni měli staré československé stroje, ale nikdo by je neuměl spravovat. Takže by vlastně ty úžasné československé stroje zanikly ještě mnohem dřív.

Naposledy editováno 25.02.2023 23:15:08

(reakce na) Jawablázni

25.2.2023 v 23:37 | Nahoru | #103396

Kalasnikov píše: Mě by zajímalo jaké emise má 4takt žeroucí 1l oleje na 1000km. V dnešní době u aut běžně povolená hodnota výrobcem. V 90tých letech to byl totálně vymletý motor dobrý leda do šrotu.



Nerozumíš tomu, jak je nastavený systém měření emisí co do složení a co do množství.

(reakce na) Jawablázni

26.2.2023 v 00:06 | Nahoru | #103397

Milan1963 píše: pech.> Nahrál jsi mi na smeč. Sice jsem si říkal, že to veřejně presentovat nemusím, ale - víš, proč tak nemám rád japonce a koupil bych si ho jen v případě, že by na světě jiná motorka nebyla ? Právě proto, co jsi napsal - oni totiž zničili mnoho zavedených evropských značek, které měly tradici často od začátku století. A to mně velmi vadí.
A má to ještě druhý aspekt : kdyby lidi byli srdcaři jako jsem já do Jawy, tak by si ty Ariely, AJSky apod. kupovali dál nehledíc na jejich případné nedostatkya na to, že třeba Kawasaki je modernější a levnější. Jenže lidi se holt bohužel zhlédli v japoncích - a to mně osobně velmi mrzí. I proto Jawě odpouštím vlastně vše co není úplně ideální a snažím se to opravit, vylepšit a hlavně na ní jezdit. Jawa existuje bezmála 100 let. Překonala kdeco - nepodařeného Rumpála, válku, komunisty - a taky proto jí fandím. Má tradici - a to mně těší a podporuju ji.
Ono je to ale spíš na zajímavý sociologický výzkum.
Podobně je to s jinými značkami.Třeba ETA Hlinsko. Mám starý vysavač ze 70. let, používám ho denně, protože je český ( československý ). To, že ETA vyrábí někde v Bangladéši, místo aby dala práci lidem v ČR, nechápu. A že by byla dražší ? Byla, ale česká ! A jsme vlastenci, takže za český výrobek dám klidně třikrát tolik než za bangladéšský, a vím, že podporuju domácí ekonomiku - o tom to je. Bohužel dnes asi hlavní roli hrají peníze a v případě motorek zase to, co píšeš - lidi chtějí jezdit a nestarat se. Například já se starám rád, ale jsem spíš samotářem...



Měli tradici, ale dělali to blbě...

Zastaralé, nespolehlivé, parametrově podprůměrné, neustále z toho něco teklo, neustále to vyžadovalo nějaké resuscitace.

To byla realita a Japonci nezničili ty "zavedené" ale reálné shnilé, líné a neschopné výrobce žádnou lstí ani podvodem.

Oni jen vyhráli konkurenční boj, protože prostě dělali lepší motorky, za dobré peníze, kdežto ti "zavedení" dělali motorky citelně horší, citelně dražší a ještě často choulostivé...

Takže Japonci nikoho nezničili a nezabili, ty firmy se zabily samy tím, že nebyly schopny dělat to co by dopovídalo době a požadavkům zákazníků.

Na tradici se ti může každej tak akorát vysrat, protože nikdo se nebude kvůli tradici srát s nějakým ohavným krámem, který je smontovaný z výmětu a jsou s ním neustálé problémy.

Lidi chtějí dobře jezdit a ne se furt v něčem hrabat... A pomatenců, kteří milují značku tak, že jí odpustí cokoliv je málo, ti nikdy žádnou fabriku neuživí a k vývoji ji nedonutí.

Kdo dělá špatný produkt za nevýhodnou cenu si nezaslouží ani uznání, ani lásku, ani peníze rozumných lidí, protože je to líný a neschopný výrobce...

Značka Jawa překonala velké a kulové hovno... Protože to, že dělali Rumpála byl důkaz, že to dělat neuměli a že nevěděli, jak má slušná motorka, už tehdy, vypadat... Proto koupili licenci na takový hrozný krám a proto nevymysleli nic vlastního.... Pak se trochu blejskli a pak se z nich stala jen prachsprostá montovna z dodaných dílů...

Jawa co je dnes, je jiná společnost, jiného vlastníka, než tak, co jela za komunistů. To bys jako fanda měl vědět... Ano, jsou ve stejném baráku a mají stejné logo, ale je to jiná společnost... A je to natolik svinská, podvodná, parazitická a neschopná společnost, která si nezaslouží místo na slunci, pro všechno co dělá a proto jak to dělá.... Vše a bezvýhradně špatně.

Říkáš dražší nevadí... Ono vadí... Proč platit víc, za horší produkt? Každý chce za své peníze to nejlepší.

Proč se to nedělá v Čechách?

Protože někdo, než aby dohnal úroveň ostatních, tak se na to radši vysrali, značku prodali a dělá to někdo, někde kdovíkde...

A proč to za komára běželo? No protože nebyla jiná možnost a fabriky co vydělávaly, přes plánovací systém dotovaly ty ostatní, za druhé proto, že prakticky všechny ty fabriky a majetek obecně, komunisti někomu ukradli a než to vyžilo, tak to nějaká ta léta trvalo...

(reakce na) Jawablázni

26.2.2023 v 00:10 | Nahoru | #103398

kehaj píše: Milan1963> oni totiž zničili mnoho zavedených evropských značek, které měly tradici často od začátku století.
Asi tu tvojí loajalitu s Jawou celkem chápu ale to že některé značky zkrachovali bylo dáno tím že nebyli schopni konkurence tudíž zanikli.Toť vše. Myslím o sobě že jsem taky vlastenec a snažím se kupovat české výrobky ale někdy si to namůžu dovolit. Prostě nemůžu koupit předraženej českej výrobek kterej se při prvním použití porouchá, koupím tedy zahraniční kterej pracuje už 5 let. Konkrétně kuchyňský robot ETA vs Philips atd. A to samí mám s autama a motorkama, prostě nemůžu mít Jawu protože na to nemám. Mám motorku na který jsem už najezdil za 6 let 100 000km a krom spotřebáku mě nestála ani kačku. Ale každej to máme nastavený jináč a to je myslím dobře, Představ si že jsme všichni stejný, brrrrrrrrrrr.



Přesně. Do kamene tesat.

Proč si kupovat horší věci, když jsou ty lepší a nejsou dražší...

V podstatě když budeme u těch domácích spotřebičů, tak jediná skutečně v čechách vyrábějící firma je Bravo...

Tak když umí v konkurenci obstát oni, mohla by i Eta... Neobstála, tak se holt na tu vlasteneckou notu chytá jiný, exotický výrobce...

Robot Eta si koupila máma... V podstatě jsem musel celou jeho řídící elektroniku udělat novou, doma na koleni...
Ale to jednak každý nedokáže, druhak se s tím každý nebude srát a já to udělal proto, že svépomocí jsem to udělal za cenu, která ještě měla smysl (cca 1000kč), servis by to buď nedělal, nebo by to přesáhlo cenu věci (asi 5000)....

(reakce na) Jawablázni

26.2.2023 v 00:12 | Nahoru | #103399

PetrL3 píše: Kdyby byli např. všichni stejní jako Milan, tak by všichni měli staré československé stroje, ale nikdo by je neuměl spravovat. Takže by vlastně ty úžasné československé stroje zanikly ještě mnohem dřív.



Však já to psal výše, že kdyby tu komár nebyl, je dost možné a spíše dost pravděpodobné, že by ta motocyklová etüda skončila zhruba o deset - patnáct let dřív, pokud by ke svým produktům přistupovali tak jako ostatní evropští výrobci a to ještě měli historickou nevýhodu, že vždy dělali motorky malé...

Jawablázni

26.2.2023 v 01:03 | Nahoru | #103400
S tímto souhlasím s pechem. Jak jsem začal pracovat, neměl čas na hrabání se v motorce a řešit tisíc a jednu závadu (všechno drobnosti do pár stovek) na jawce, tak prostě Yamaha jen jezdila a jezdila. Vysralo se jen ovládání spojky, dobře oprava za asi 1500,-, ale byl jsem schopen to na benzínce ovzdušnit a dojet. Po opravě bez problémů, spotřeba, využitelnost, prostě to je jinde. Za menší náklady o hodně více muziky. Abych nekřivdil jawce, má najeto asi 150k km, zjistil jsem to od policajtů, jak mně na silvestra stopli.
Jawku mám rád, nepovažuji to za špatný stroj, se mnou zažila hodně a stále jezdí. Ale peníze do ní investované a hlavně času, to se nevyplatí. Má svoje kouzlo, ale fakt 1km/Kč na dílech je extrém.
Jawa a ostatní značky zkrachovaly jednoduše proto, že nabízely horší produkt, nic na tom není. USA kvůli Japoncům málem krachlo.
Sám musím uznat, Yamaha je prostě lepší stroj- a to o dost. Jestli započítám cenu 40k Kč za použitou fz (jakoukoliv) a 60k za 638/640, tak není o čem.
Rozdíl je i v tom servisu. Dejme tomu jawka je jednoduchá, ale fakt špatně vymyšlená. Yamaha je o něco složitější, ale stačí stáhnout servisní manuál a je to v cajku. Co se opraví/seřídí, tak prostě drží a funguje. A to je 32 let stará motorka. Náhradní díly drahé jako na Porsche, ale kvalitní.
Vlastníci Japonců to ví, ale je to prostě tak, Japonci jsou prostě lepší a nebát se, že mi to v dešti chcípne, je k nezaplacení. A nemusím ani vozit nepromok, protože někdo tu motorku hodil do větrného tunelu a nepromok není potřeba.

(reakce na) Jawablázni

26.2.2023 v 05:19 | Nahoru | #103401

Kalasnikov píše: Mě by zajímalo jaké emise má 4takt žeroucí 1l oleje na 1000km. V dnešní době u aut běžně povolená hodnota výrobcem. V 90tých letech to byl totálně vymletý motor dobrý leda do šrotu.



Litr oleje na 1000 km žrala i některá nová škodovka 100 Soused měl za komunistů novou motorku Hondu, koupenou v Tuzexu a ta mu také brala litr oleje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.2.2023 v 07:46 | Nahoru | #103402

Kalasnikov píše: Mě by zajímalo jaké emise má 4takt žeroucí 1l oleje na 1000km. V dnešní době u aut běžně povolená hodnota výrobcem. V 90tých letech to byl totálně vymletý motor dobrý leda do šrotu.


Dnešní auta mají mají oproti Škoda 120 katalyzátor který z CO vytvoří C02 a sníží i hodnotu HC nespálených uhlovodíků. U dvoutaktu je problém, že část nespálené směsi se dostává do výfuku, tudíž žádný katalyzátor by dlouho nevydržel. Směs by dohořívala v katalyzátoru a to by byla jeho předčasná smrt. Prý snad nějaká firma vyvinula 2T motor s oběžným mazáním a přímým vstřikováním paliva do spalovacího prostoru. Tam by snad katalyzátor mohl fungovat.

5 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.2.2023 v 08:42 | Nahoru | #103403
Já nevím proč se tady pořád do kola mele, že se Jawa sere. Udělal jsem GO mé 559 v roce 2002, najel na ní k dnešním dnům více jak 40 000Km a nikdy, nikdy , nikdy se na tom nic nevysralo. Jen pád baterek, lanek.. Jen servis. Pořád slušně jezdí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.2.2023 v 09:08 | Nahoru | #103404
Jak už jsem psal od roku 2035 skončí výroba spalovacích motorů vůbec. Od r.2025 vejde v platnost Euro 7. Což bude asi problém ještě větší. Pro zvedají ruce poslanci Piátů, Topky, KDU i ANO. To že nebude čím jezdit strach nemám. Víc se bojím že to na Česko dopadne ekonomicky. Poslanců se to samo dotkne jako posledních.
Nevím jestli pak z Evropy nebudeme mít obdobu Kuby. Výrobci se s tím jak se zdá už smířili dopředu.

(reakce na) Jawablázni

26.2.2023 v 09:27 | Nahoru | #103405
MartinED250> Dneska je spíš problém kvalita dílů. Mnohokrát se mi stalo že jsem si do Jawy něco koupil a po chvíli používání byl díl v horším stavu než díl původní. U nás je taková prodejna moto-ustinl, sice mají všechno, ale spousta dílů je spíš na vystavování než na ježdění. Namátkou: probijející fajfky zapalování, pojistková pouzdra co jsou křehká a vibrace je časem zlozlámou, ložiska krku řízení který mají obrovskou vůli, duše který pořád uchází a další skvosty.

Naposledy editováno 26.02.2023 09:28:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.2.2023 v 09:34 | Nahoru | #103406
MartinED250>
Takže je japonec lepší ? Není ! Když se Jawa dobře udělá...
...i když tedy musím uznat, že 650 a 660 do tohoto vzorce zrovna nezapadají na jedničku. Potřebují k dokonalosti trošku pomoci. A proč ne ?
E: Dave - kvalitu dílů neovlivníš. Beru to tak, že vše je prvotřídní.
Příklad : mnozí opustili ježdění ve Š 105 / 120. Já jezdím spokojeně pořád, i když za únor jsem najezdil cca 130 km, ostatní jezdím na skútru. Ale jezdím, nic moc nepotřebuju a mám díly pouze Made in Czechoslovakia. Když něco "odejde", vyměním a jezdím dál. Ty díly , ač komunistické, kvalitní jsou.

Naposledy editováno 26.02.2023 09:38:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.2.2023 v 10:03 | Nahoru | #103407

dave-lister píše: Dnešní auta mají mají oproti Škoda 120 katalyzátor který z CO vytvoří C02 a sníží i hodnotu HC nespálených uhlovodíků. U dvoutaktu je problém, že část nespálené směsi se dostává do výfuku, tudíž žádný katalyzátor by dlouho nevydržel. Směs by dohořívala v katalyzátoru a to by byla jeho předčasná smrt. Prý snad nějaká firma vyvinula 2T motor s oběžným mazáním a přímým vstřikováním paliva do spalovacího prostoru. Tam by snad katalyzátor mohl fungovat.



No jo, to je ale potom takový ten "Německý přístup" kdy dělají koncepčně úplně špatné auto a motorky, přičemž vyvíjejí maximální úsilí k tomu, aby na nich ta od začátku špatná koncepce, nebyla moc poznat po stránce jízdního projevu....

Takže proč dělat dvoutakt složitý jak orloj na to, aby se emisemi přibližil čtyřtaktu, když máme normální čtyřtakt, který to zvládne už ve své přirozenosti?

Prostě dvoutakty jsou už pasé... Ano, já to taky rád poslouchám, ale stejně jako už se dlouho nedělají dvoutaktní auta, tak se nedělají ani dvoutaktní motorky...

(reakce na) Jawablázni

26.2.2023 v 10:20 | Nahoru | #103408

Jirka4137 píše: Jak už jsem psal od roku 2035 skončí výroba spalovacích motorů vůbec. Od r.2025 vejde v platnost Euro 7. Což bude asi problém ještě větší. Pro zvedají ruce poslanci Piátů, Topky, KDU i ANO. To že nebude čím jezdit strach nemám. Víc se bojím že to na Česko dopadne ekonomicky. Poslanců se to samo dotkne jako posledních.
Nevím jestli pak z Evropy nebudeme mít obdobu Kuby. Výrobci se s tím jak se zdá už smířili dopředu.



Ano, pro veškerou demenci, kdy s heslem ekologie, jdou proti ní, protože když nová auta nebudou, tak nebude probíhat přirozená výměna aut za novější, takže když ten co si koupil E6 auto, nebude mít nové, tak ho neprodá tomu, kdo nyní jezdí v něčem co má E1-E2 a budou se tu lepit staré shnilé sráče donekonečna, než aby se vyházely a ty staré sráče se vyměnily za něco lepšího, třeba i za E3-E4, což jsou dneska auta za 1-2 vejplaty...

Ekonomicky nás to zničí, prostě celá škodovka půjde do prdele a jak jí nemám rád, tak to bude škoda....

Ono tyhle větry vanou zase z Německa, kde jsou do vedení automobilek dozazení političtí vylízanci....

Ale cíl není ekologie, cíl je ten, lidi z těch aut vyhnat, že prostě nebude mít auto každý čurák, ale jen vyvolení.... Jako to bylo v 50-60 letech...

Auto je totiž svoboda, tu oni nechtějí a i když mají svobody a demokracie plnou držku, tak nedělají nic jiného, než že utahují šrouby trubkou na gole a zavádí cenzuru, která už tu je, bludy a totalitu. To že sedneš do auta a každé auto je schopno na nádrž benzínu či nafty ujet 500-800-1000km na jeden zátah a pak po pětiminutovém tankování znovu, to se jim moc nelíbí, protože bys mohl, když tě to tu s jejich bludy přestane bavit, taky frnknout někam jinam, kde ještě neztratili rozum....

Nejdřív ti vlastnictví auta znechutí (uhlíkovou daní, buzerací, represí), kdybys to náhodou pořád nepochopil, tak jeho provoz natolik prodraží, že na to prostě nebudeš mít....

Že se budou auta sdílet... V praxi je to možné jen ve velkých městech a ve všední dny... Už v pátek po obědě chce každej Pražák na chalupu jinam.... Ale to se vyřeší taky 2% ročně daň z nemovitosti a na tu chatu, nebo chalupu už taky nebudeme mít, ani nikdo, tak se toho "ujme" stát a rozdá to ve jménu solidarity a sociálního smíru neschopným zmrdům. .... A to je přesně ono... Oni nás chtějí mít doma na prdeli, abychom seděli u televize a žrali ty jejich hovna...

O ekologii prostě nejde, protože funkční ekologie vypadá zcela jinak....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.2.2023 v 10:25 | Nahoru | #103409
pech.> Máš pravdu, dvoutakt je mrtvej, ale.....
V Německu si můžeš koupit nový 50ccm dvoutaktni skútr. Například Piaggio Zip 50. Kdo si to kupuje netuším. Možná někoho naláká příznivá cena, cca 2200€.
A celkově ve východním Německu dvoutakt pořád žije. Když jsem jednou přijel do práce na Leadu 110 hrozně se divili že to je 4T. Říkal jsem jim, nejsem sebevrah abych dneska jezdil na 2T šrotu.

(reakce na) Jawablázni

26.2.2023 v 10:34 | Nahoru | #103410

MartinED250 píše: Já nevím proč se tady pořád do kola mele, že se Jawa sere. Udělal jsem GO mé 559 v roce 2002, najel na ní k dnešním dnům více jak 40 000Km a nikdy, nikdy , nikdy se na tom nic nevysralo. Jen pád baterek, lanek.. Jen servis. Pořád slušně jezdí.



To možná právě proto, že už je to dlouho a navíc Panelka je takovej stabilák (pročež je mi odporná) že na ty díly neklade až takové nároky, jako motory pozdější, točivější, výkonnější...

Dneska máš thaiwanské ojnice, písty z kdovíčeho..

A říkáš třeba pád lanek.... Proč mi tedy třeba na Hondě nikdy neodešlo žádné lanko? Není to tím, že je jejich vedení prostě dobře udělané? A to nikdo neví, jak dlouho tam jsou, dost možná původní, já s nimi nikdy nic nedělal a najezdilo to už bazilion...

Ono je to taky o tom nastavení úrovně "nic nevysralo" Pokud padlo lanko, baterka, duše, nebo se to zastavilo na zamaštené kladivko, ucpanou trysku, upadlý drát, promočenou elektriku... Tak vysralo... Že to umíš vyřešit během pěti minut třeba i na bobku u krajnice... Jseš, ale 99% lidí ne... A když se mu to stane, je to odtah...

Naposledy editováno 26.02.2023 10:37:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.


TOPlist