Zatím jen vím, že budu muset měnit stator, rotor, cívku, tyristor. Mám 6v. Díky za každou radu, pomoc.
1 reakcí na tento příspěvek Simson výměna kladívkového zapalování za tyristorové
Varianta dvě je si postavit modul zapalování sám, se zbytkem původních komponentů, funguje to pak dlouhodobě spolehlivě. Hlavně nekoupit shitovou indukční cívku. Osobně už jsem na "origo" kusy rezignoval, v SR je už minimálně 10 let indukčka z nějaké Hondy, enduro dostalo čínu za 250Kč ze čtyřkolky, jelikož "originál" MZA za cca 500 peněz vydržela necelý rok.
1 reakcí na tento příspěvek Simson výměna kladívkového zapalování za tyristorové
1 reakcí na tento příspěvek Simson výměna kladívkového zapalování za tyristorové
Od doby, co jsem postavil svoje , mám víceméně pokoj a už nevozím náhradní pod sedačkou. Tišťáků jsem si nechal vyrobit za pár stovek ve firmě 5 do zásoby, takže sbohem, nekvalitní předražené šmejdy.
edit: A krabičku jsem si vytiskl na 3D tiskárně
Naposledy editováno 24.02.2023 18:35:38
1 reakcí na tento příspěvek Simson výměna kladívkového zapalování za tyristorové
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson výměna kladívkového zapalování za tyristorové
Nakonec mi bylo řečeno, že pokud mám kladívkové zapalování, tak to bude nejspíše tím, že je problémové špatně nastavitelné.
Závada: Spatně startuje, střílí to z výfuku, za tepla nejde do otáček, za tepla většinou ani vůbec nenastaruji, špatně drží volnoběh, občas to prostě chcípne samo od sebe, jen tak jako kdyby chcípl motor.
1 reakcí na tento příspěvek Simson výměna kladívkového zapalování za tyristorové
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson výměna kladívkového zapalování za tyristorové
Každopádně je bezkontakt lepší.
A pokud zakladatel vlákna chce vyměnit jen stator, rotor, cívku a přidat "tyristor" tak bude muset použít originál protože všechny ty Ducati, VAPE, MVT apod. jsou 12V a 50-60W takže jiná baterka, žárovky, stabilizátor a lehce překopat elektriku.
Bluecz98 píše: krokoš> čauko, hele jde o to, že to prostě nefunguje. Nejdříve, nejdříve jsem si myslel, že to budou palivové cesty, všechno jsem vyčistil nic, následně jsem laboroval s hladinou v plovákové komoře, také nastavena správně. Gufera vyměněný.
Nakonec mi bylo řečeno, že pokud mám kladívkové zapalování, tak to bude nejspíše tím, že je problémové špatně nastavitelné.
Závada: Spatně startuje, střílí to z výfuku, za tepla nejde do otáček, za tepla většinou ani vůbec nenastaruji, špatně drží volnoběh, občas to prostě chcípne samo od sebe, jen tak jako kdyby chcípl motor.
Čau, oprava Simsonu , myslím čo sa týka zapaľovania je veľmi náročná z dôvodu nekvality náhradných dielov. Ja som pri opravách používal ešte jeden Simson. ten fungoval na 100%. A nebola to len oprava elektriky ale aj výmena karburátoru. Proste je to nahlavu. Na tom funkčnom Simsone som najprv vyskúšal diel, ktorý som chcel meniť. Pri výmene som menil aj vodiče za nové. Teda nie všetky, na simsone je drátov ako vo Fukušime. menil som vodiče od generátoru do tyristoru, tiež od snímaču do tyristoru.
Ja so svojimi omedzenými vedomosťami, na Krováka nemám, tomu sa ľahko radí, ten je niekde v inom vesmíre ako ja, tak ja by som dal do poriadku to čo tam máš. Bude to podstatne ľahšie na prácu a hlavne na prachy. Ono to s tými kladivkami bolo tak aj za mojej éry, roku pána od 1972 do 1989 , keď každý debil pri nejakej poruche prvé čo bolo babral do zapaľovania. V dnešnej dobe už veľmi málo ľudí vie čo s tými kladivkami robiť. ako to nastaviť. Už to vie robiť len pár preživších starých dedkov. V čechách viac, tam ste na tom lepšie ako tu.
No, k veci. aby som bol užitočný. tie vodiče na simsone sa po tej dobe serú, majú popraskanú izoláciu. Vymeniť. Je to pre teba jednoduchšie ako vyrábať novú elektroinštaláciu čo budeš nútený urobiť pri výmene za bezkontakt. Potom sa zameraj na prechodky, to sú tie blbovinky čo ti odizolujú vodič od pohyblivej časti kladivka ,to je to čo je na tom čape. Potom skontrolovať opal na kladivkách. Za našej éry sme to volali platiny. Kvlaita tých plaltín je rozdielna , najlepšie boli z roku 1957 čo som našiel na jawe 500 OHC. Potom tá kvalita šla dolu čím novšie tým sú horšie. Potom skontrolovať stav vačky + dosadací kužeľ vnútroný=rotor+kužeľ na kľuke. pero a drážky.
Záleží na tom, aká je tvoja úroveň znalostí na danú opravu. Ja som dokázal napríklad do nejakej talianskej jebky 125 -kubíkovej nastrkať zapalko z Babety a fungovalo to. Na simsone som ale nedokázal vyrobiť dobíjanie , spojazdniť som ho spojazdnil , ale dobíjanie som opravil, len vtedy ako to nebolo dojebané zásahmi predošlých opravárov.
Hlavne ti držím palce a nech sa ti to podarí spraviť.
Naposledy editováno 25.02.2023 08:27:52
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Simson jake pneu Simson S 51 Enduro | Bluecz98 | 13 | 5.1.2024 v 17:05 Ozzy_ |
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 | pozdnímíza | 34 | 11.12.2023 v 05:11 mildanek72 |
Karburátor nefunguje Simson S 51 Enduro | Endiiis | 8 | 29.11.2023 v 12:57 vit51 |
Simson ztratil výkon z ničeho nic Simson S 51 Enduro | Endiiis | 9 | 28.11.2023 v 19:40 Kohlstein |
Simson, jak narovnat podsedlovku Simson S 51 Enduro | Bluecz98 | 11 | 24.10.2023 v 20:18 maku100 |