Pokud by tu chtěl někdo nášivky Jawabláznů s žabákem,
tak není problém. Nechal je udělat Luboš Burda,
za což mu velký dík a za 80Kč/ks vám je po domluvě pošle.
Ideálně to nějak poskupit, pokud vás je víc poblíž,
případně namísto štafety si to porozvozit, alespon je důvod někam vyjet.
Email na něj: lubosburda(zavináč)seznam.cz
Vše o domluvě. jsou 10cm průměr, viz foto.
Luboš nechá dělat i 20cm průměr, ty si s ním domluvte sami.
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 25.06.2024 07:12:24
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když dáš na Yamahu origoš desky + kotouče z Part depots a k tomu ty opletené hadice tak brzdit bude, úplně jinak i jen když budou dobré hadice-neopletené. Nebo můžeš experimentovat s dalšíma padesáti výrobci.
Naposledy editováno 24.02.2023 04:57:16
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Koudy01> Tak to bude. Brzdiče jsou bez nápisu, bez znaku, neznačkové. Takže čína jak vyšitá. Hadice jsou potažené jakýmsi plastem, v jednom místě popraskal, ale dosud to brzdilo. Snad to nemá vliv na funkci. Jsem zvědavý, jestli čínští soudruzi někde neudělali chybu.
Asi překvapím, ale radši bych na motorce měl opravdu tu nádobku ( pumpu ) z Yamahy. Ta by mohla být kvalitnější....snad.
Jeste neni sezona a tak bych zainvestoval minimalne do pancerovek. Protoze kdo vi, co ty stavajici hadice jsou zac. Jen nevim, jestli je na 660 koupis jako sadu. Asi ne. Tak zmerit a koupit na miru.
Pumpa by sla treba asi z Yamahy XJ600 1998 a novejsi. Ale je to uz takovy kunění-tunění. Takze otazka toho, jestli si na to troufnes. A pokud ne, tak jestli bude nekdo nekde ochoten se tim zabyvat.
Naposledy editováno 24.02.2023 06:08:13
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 24.02.2023 07:30:42
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ta pumpa je stejná jako má Jawa 350, nebo hodně podobná, tak bych asi použil NOVOU z Jawy 350. Když jsem měl 350 / 640 nebyly s ní problémy. V japoncích se nevyznám, nechci koupit něco, co k Jawě 660 nepůjde.
Jawa 660 - tot' jedna velká neznámá....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Stará pumpa z 639 je za mě skvělá. Po repasu, kdy původní pumpa byla úplně KO se mi na jawce brzdí nejlépe. Cit, zpětná vazba apod. je fakt excelentní. Opravdu jde cítit, jak se destičky zakusují do kotouče. Jak se sjede obložení, tak to poznám dle citu. Jawka ale nebrzdí tak dobře jako Yamaha, to je ale dáno těžištěm a pneu. I samotný třmen je za mě povedený (lze rozebrat bez kompresoru na sídlišti). Nikdy jsem neměl problém s přehříváním, zatuhnutím apod. Výměna brzdovky do 15 min bez problémů . Yamahu mám po repasu a nic moc, měkké, bez zpětného citu, ale taky mnohem agresivnější a lze brzdit prstem. Budu dávat nové desky, asi goldfren S3 (jsou tam ještě origo), mám je na jawce a jsem s nimi spokojený. Tento rok budu taky dávat pancéřovky, tak snad to pomůže.
Super je, že jsem se naučil třmeny/brzdy rozebírat a teď to příležitostně dělám i na autech a jiných motorkách. Šetří to strašně moc peněz (i s barvou a kompletním těsněním na všechny 4 třmeny a repasí hlavního válce to je asi 2500,- bez kotoučů, desek a hadic) a je to taková pěkná práce, která mě baví, co se týče oprav asi nejvíce. Bohužel strašně podceňovaná, málokdo má brzdy na autě v pořádku a nikdo to nechce dělat.
Jinak jsem si ze staré duše a objímky vyrobil přípravek na ovzdušnění brzd na autě. Stačí vyřezat duši s ventilkem (mám starou od jawky) dát na expanzku, stáhnout objímkou (ne vždy jde, začne foukat) a připojit kompresor (kolem 1 baru bohatě stačí). Pak jen stačí povolit ovzdusnovak a za 15 min je to celé hotové. Jen se musí kontrolovat hladina, protože to mizí fakt hned.
Třmen Jawa jeprávě pěkně dementní.... Má písty proti sobě, o velkém průměru a nízké výšce, takže se snáz zadřou, a při skoro sjetých deskách jsou schopné se tam zkřížit... Ano, lze rozebrat, ale i to je následek dementní konstrukce, protože kdyby to byl klasický třmen s písty z jedné strany a posuvem po čepech, tak jednak nic rozebírat nemusíš, protože není proč, dále písty jsou delší a nekříží se.. Krátké písty mají proto, že je píst i z vnitřní strany, kvůli té konstrukci a když už kvůli tomu udělali jeden krátký, druhý použili stejný.
Ohledně pumpy, tak je pro tu brzdu příliš silná, proto má takový tvrdý a krátký krok... jenže ono je to vlastně trochu blbě, protože máš odezvu z páky hlavně silovou a ciltivost je taky podle síly... Když máš pumpu správně dimenzovanou, tak je právě ten krok roztažený do většího kroku, ovládáš to citlivě, s menší námahou a lepší odezvou, bez dopadu na celkový výkon. Je dost možné, žy by jawská pumpa skoro ten čtyřpíst utáhla...
Když jsem jezdil na lehké číze, s Jawskou plovoucí kotoučovkou, brzdilo to jako kráva.... Jezdil jsem po předním jako vzteklej.... Byť je pravda, že jsem to dovedl i s vyladěným dvouklíčem, než to odsral brzdovej štít, kterej byl těžce poddimenzovanej vůči výkonu té brzdy a na novějších verzích 487-638 byl záchyt udělanej líp... Pro mně to byl podnět k přechodu na kotouč.... Pak jsem začal jezdit na Hondě a taky mi to přišlo z kraje gumovatý, nicméně pak jsem si to našáhnul a zjistil, že je to vlastně lepší, protože komfort ovládání té brzdy je lepší a je i výkonnější, když shodnou deceleraci udělá a takřka dvoumetrákovou motorkou, což je proti té číze skoro dvojnásobek a taky z vyšších rychlostí, protože dynamika šedesátikoňovky je zcela jinde proti čemukoli sériovému, českému, co kdy z těch fabrik vylezlo a ani novodobé střepy s jednoválcem to nedotáhly....
Je pravda, že výkon té Jawa brzdy je poměrně solidní, oproti všem předchozím bubnům je to lepší, ale skutečně dobře funguje až plovoucí varianta 640.
Jirka4137 píše: SkotyCZ> A to jsi nezkusil co ta pumpa dělá s čízou 180. Na úzké zatáčkovité cestě za mnou jel jednou závodník s oktávkou a nějak se mu nedařilo slaboučkou motorku předjet, hlavně teda na brzdy .
Když dáš na Yamahu origoš desky + kotouče z Part depots a k tomu ty opletené hadice tak brzdit bude, úplně jinak i jen když budou dobré hadice-neopletené. Nebo můžeš experimentovat s dalšíma padesáti výrobci.
Nebo za trochu lepší cenu normálně Hell pancéřovky... Dělají to na kde co a pokud to nemají v katalogu, jde jen o dálku a průměr holendrů... Tím se mu odezva brzdy taky ztvrdne, pokud to jeho srdce žádá...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Jirka4137> Tebe je na to ježdění mimo závodní tratě normálně škoda
Nehledě na to, že dobře vím, jak ta ČZ180 už proti původní 477 zoufale nejede a natož proti čemukoli dalšímu... Š 180 byla schopna setřít i stodváca a že to žádnej sprinter nebyl.....
Ale podvozkově je to zase to nejlepší, co kdy české fabriky opustilo... Když jsi s čízou jezdil někde mimo hlavní tahy v zatáčkách, ta s tím byla docela prdel... Ten podvozek byl jediná věc, která měla v průběhu 80s dobrou úroveň alespoň na poli levných malých motorek .....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Jeste neni sezona a tak bych zainvestoval minimalne do pancerovek. Protoze kdo vi, co ty stavajici hadice jsou zac. Jen nevim, jestli je na 660 koupis jako sadu. Asi ne. Tak zmerit a koupit na miru.
Pumpa by sla treba asi z Yamahy XJ600 1998 a novejsi. Ale je to uz takovy kunění-tunění. Takze otazka toho, jestli si na to troufnes. A pokud ne, tak jestli bude nekdo nekde ochoten se tim zabyvat.
XJ byl jednokotouč... Takež spíš pumpu s XJ900, to byl dvoukotouč, nebo CB750... Takřka cokoli co mělo dva disky a 4 písty...
kuba350 píše: Ona ta brzda na 660 bude divočina, protože tu pumpu i brzdič montují na 350, která má jen jeden kotouč
Tak Nissin taky dělá vzhledově naprosto shodné brzdové pumpy, které jsou dvoukotoučové, jednokotoučové dvoupístové a i jednokotoučové jednopístové (na skůtry), ale liší se typem, který je na nich vyražen. Na to bacha při nákupu dílů, především z druhé ruky.... Je třeba vědět z čeho to bylo, aby se dala ta konfigurace porovnat, nebo znát čísla jednotlivých typů, aby to šlo zkontrolovat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Nehledě na to, že dobře vím, jak ta ČZ180 už proti původní 477 zoufale nejede a natož proti čemukoli dalšímu... Š 180 byla schopna setřít i stodváca a že to žádnej sprinter nebyl.....
Ale podvozkově je to zase to nejlepší, co kdy české fabriky opustilo... Když jsi s čízou jezdil někde mimo hlavní tahy v zatáčkách, ta s tím byla docela prdel... Ten podvozek byl jediná věc, která měla v průběhu 80s dobrou úroveň alespoň na poli levných malých motorek .....
Já na ni jezdil, když mi bylo asi 13
Hroznej krám. Do velkýho kopce za 2, trojka se neudržela. Strašný.
Panelka 350 alespoň táhla do kopce nějak normálně.
Naposledy editováno 24.02.2023 18:51:18
Milan1963 píše: Tak pracuju na brzdě. Po odšroubování hadic z nádobky - pumpy nic neteklo. Ani po mačkání páky brzdy. To jsem čekal, proto nic nenateklo ani do hadic. Vše jsem rozebral. Moc mně to nepotěšilo - podobně jako v teleskopech je vnitřek zkraje vyrezlý. Připadá mi to, že v Týnci něco zanedbali - tlumiče byly vyrezlé jako by v nich byla voda, brzd. pumpa podobně. Přikládám fotku, na pístku je vidět, že je orezlý. Vnitřek jsem vyčistil, jak to šlo. Jen nevím- mám to dávat dohromady, nebo rovnou shánět jinou pumpu i s hadicemi ? Brzdiče jsem měl rozebrané, ty nechám, měly by fungovat dobře.
Ta pumpa je stejná jako má Jawa 350, nebo hodně podobná, tak bych asi použil NOVOU z Jawy 350. Když jsem měl 350 / 640 nebyly s ní problémy. V japoncích se nevyznám, nechci koupit něco, co k Jawě 660 nepůjde.
Jawa 660 - tot' jedna velká neznámá....
Ta pumpa tutově nebude stejná.... A nebo jsou v Jawě ještě větší kreténi než jsem si doposud byl schopen představit....
Jednokotoučová a dvoukotoučová pumpa se liší nemalým rozdílem ve zvihovém objemu výtlačné komory...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
mickaelb píše: Milan1963> Vypada to az podezrele stejne jako stara Jawapumpa, dal jsi tam ta tesneni spravne zpatky? Jedno je o neco vetsi nez druhe. Jinak ja ted delal taky repas jawacke pumpy po nekolika letech (predtim jsem ji delal ja) a taky jsem byl prekvapeny jak vyrezle to bylo. Asi to chce casteji cistit a mazat pod prachovkou.
No vidíš, já dělal repas Honda pumpy staré 50 let... A vyrezlá nebyla, v podstatě byl problém jen ten, že prachovka už byla proklepaná, zaleztl pod ní bordel a blbě se to vracelo... vypucováno, přetěsněno, opraven závit pro zrcátko, složeno....
PetrL3 píše: Já na ni jezdil, když mi bylo asi 13
Hroznej krám. Do velkýho kopce za 2, trojka se neudržela. Strašný.
Panelka 350 alespoň táhla do kopce nějak normálně.
Oni i proti tý 477 to byl hrozný jeb, jak ten motor zkurvili... 477 když jsi jí točil do bezvědomí a honil jak nadmutou kozu, tak tak nějak jela, že to nesralo a mazala celkem spolehlivě 110 reálně.... 180 se pořádně vytočit nedala, furt se to táhlo jak smrad a v kopcích v prdeli.. Po rovině se to nebylo schopný rozdovádět na čistokrevný kilo...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ze tomu v jawe vtiskli charakter je fajn, aspon ma Milan co delat - s japoncem co funguje a nemusi se v nem šťourat by se nudil
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Málo se snažil .
Dnes jsem byl s tetinou pro auto 1,4 Peugeot 206 benzin. r.v. 2001 jednou za týden jede 5 km na nákup. Koroze odpovídající ceně 23000. Light.
Interiér hezký tlumiče v pohodě pneu zánovní celoročky. Snad jsme nevzali nějak poruchový model. No chtěla francouzské auto
10000km po rozvodech.
Naposledy editováno 24.02.2023 20:47:14
Kalasnikov píše: Ještě aby 350 nejela líp než 175. Ale u všech těch číz je dementní sekundární převod, patrně kvůli unifikaci výroby s něčím jiným jinak si to 16z kolco neumím vysvětlit. O zub méně a je to řádově lepší.
16z je úplně nahovno, 15z akorát a smolík 250 měl 15z standardně, takže nebyl důvod, montovat menší kolečko, které existovalo
assassin píše: Pech: ja teda beru jako klasickou konstrukci trmen kde jsou pistky proti sobe. Plovouci trmen je zalezitost stroju ktere nemusi moc brzdit, rozpočtová zalezitost. Maji to levne motorky a endura, levna auta. Cokoliv sportovního ma pistky proti sobe…
Ze tomu v jawe vtiskli charakter je fajn, aspon ma Milan co delat - s japoncem co funguje a nemusi se v nem šťourat by se nudil
jenže ty pístky proti, když mají fungovat, tak na ně musí bejt prostor... A to si ti, kdo dělali supersporty, které musí brzdit nejvíc, zařídili litejma kolama správného tvaru, která to místo udělají, i širšíma brejlema, kdežto tady to srali na dráty a ještě do poměrně subtilní vidlice, takže mají písty o značným průměru a malé výšce, což je nahovno... Všechny ostatní třemy co mi prošly rukama, měly vejšku pístu přinejmenším shodnou s průměrem... tady je vejška proti průměru asi tak 1/4-1/3....
assassin píše: Jirka4137> aby nekdo na bezne silnici dal auto na brzdy, tak to musi byt extrémní pilot a nebo řidič auta extrémní nemehlo…
Souhlas... Protože ta mnohanásobná adhezní plocha a násobně větší síla na písty, která se dělá jednak nohou a druhak posilovačem, zcela smaže hmotnostní nevýhodu auta...
Abych jej předjel musel bych mít něco o hodně silnějšího. Byl jsem před ním, dojel na poměrně rovném úseku. Pak následovaly dlouho zatáčky. Brzdy a podvozek má lehká číza na dobré úrovni-to je asi tak vše co tímto říkám !. Snažil se i v zatáčkách ale málo.
Předjel by ale musel by se víc snažit. To je můj pohled na věc. Evidentně nečekal takovou dynamiku slabého strojku. Nejednou jsem se setkal s tím když jsem jezdil s partou kamarádů že v podobném úseku úzkých silniček plných zatáček nebyli ochotní svoje silnější strojky trochu potrápit. V zatáčkách to není zadarmo jako na rovinkách tak neriskovali.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kalasnikov píše: Ještě aby 350 nejela líp než 175. Ale u všech těch číz je dementní sekundární převod, patrně kvůli unifikaci výroby s něčím jiným jinak si to 16z kolco neumím vysvětlit. O zub méně a je to řádově lepší.
Dělali sme kdysi s klukama přímé srovnání zrychlení z nuly podél celého fotbalového hřiště a 477 spráskala 638 vždy s přehledem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 6 | Dnes v 10:06 krokoš |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |