AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Bimbam píše: Dave lister - Jo, chystaj císařovu novou litrovou jawu Kdepak, od 634 neudělali nic dobrýho ani hezkýho. Vlastně jo, toho čopra s motorem 638. Na to se dalo koukat ale nikdy jsem na tom nejel.
Ale mám tady takovej rébus. Bohužel ne doma v dílně ale u kámoša ve Svinibrodu na dvorečku v kůlně ( byť důkladné ). Rébus se jmenuje Betka. Volal mně, že to nemože nakopnout. Tož jsem tam v čase povolených vycházek nakvačil. Vyndám svíčku, zkusím jiskru, ta je slušná až to praská. A suchá. Tož druhá možnost karbec. Ptám se jak dlouho to nejelo. Prej tak pět šest roků. Vykutat z toho strojku karbec je snad horší než z Jawetty. Páč koleno nad motorem jak u fichtla. Manžeta sání místo z gumy z tvrdýho trochu teplem ještě víc ztvrdlýho plastu. No po boji se povedlo. Dno plovákovky plný černýho nazelenalýho hnoje, trysky vyloženě obalený tím samým krámem a zabetonovaný. Po půlhodině dloubání a šťourání se povedlo i volnoběžnou trysku zprůchodnit. Ta potvora má karbec MADE IN JAPAN to jsem čuměl. Po velkým boji vše složeno, smontováno ale zaboha to nečapne. Tak jsme vypustili nádrž, ještě jsem tomu vyčistil kohout s trubičkou a dírkou hlavní/rezerva a prostě až přitáhne čerstvej banál a raději novou svíčku tak bude pokračování. Zkoušeli jsme to i roztlačit když už nás z nakopávačky bolely hnáty. Párkrát to jaoby cuklo a pak už nic. Svíčka byla trošku cítit "benáloředidlem" tak že karbec karbecoval, doufám že to prostě jen nerado prastarej benál nebo ta svíčka pod tlakem nemaká.
Ona ani ta 634 není dobrá.... Ve Strakonicích byli z těch surovin schopni vyrobit citelně lepší stroj.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Na Betce jsem jel. Je to sice klidnější jízda než na pionýru, ale víc než tachometrových 50 nejede. A to jsem zkoušel plný plyn z kopce. Když takto jedu na dvacítce, tak tacho ukazuje přes 70. A jednadvacítka,která je línější, atakuje šedesátku. Betku zpojízdni - a dál od ní. Viděl jsi rozebraný světlomet ? Já ano - a ač jsem celkem blbej, tak z toho mi vstávaly vlasy hrůzou. Smotanina asi 30 drátů všech barev, vše skryté za parabolou. Kdo se v tom vyzná, nevím...zlatý pionýr Jawa !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Bimbam> Betku zpojízdníš. Vždyt' je to pionýr. Chce to jen čas a když nejede, nechat to být a potom se k tomu zase vrátit. To je můj postup u pionýrů. A všechny jsem zpojízdnil. Přitom nic neumím, nic neznám, ničemu nerozumím ( a mám jen pár tříd obecné... )
Na Betce jsem jel. Je to sice klidnější jízda než na pionýru, ale víc než tachometrových 50 nejede. A to jsem zkoušel plný plyn z kopce. Když takto jedu na dvacítce, tak tacho ukazuje přes 70. A jednadvacítka,která je línější, atakuje šedesátku. Betku zpojízdni - a dál od ní. Viděl jsi rozebraný světlomet ? Já ano - a ač jsem celkem blbej, tak z toho mi vstávaly vlasy hrůzou. Smotanina asi 30 drátů všech barev, vše skryté za parabolou. Kdo se v tom vyzná, nevím...zlatý pionýr Jawa !
Naposledy editováno 20.02.2023 17:37:40
dave-lister píše: Bimbam> Takový kšefty jsou nejvíc nevděčný. Jak někdo začne touto větou: Je to úplně nový nejetý, jen to 10 let stálo ve stodole.
Tak potom ruce rychle pryč.
S tímhle jsem převzal Babettu, údajně po repasi, na rozchození po odstávce.... nakonec v tom motoru zůstal původní jen dvojkovej buben, volnoběžka a válec, k tomu v prdlei vidlice i tlumiče, shnilej karbanátek, klika v prdeli, řemen v prdeli, všechny spojky, bezkontakt i brzdy v prdeli.... Výsledek GO motoru, nová klika, protože má čepy v kuse, novej karbec, zadní tlumiče nový, ostatní repas a rozchození báby vyšlo na 18000,- Jo nalakovaná byla hezky a měla i všechny chromy v pořádku... To byla asi ta repase... Vzhledová...
Když chce někdo něco dlouhodobě odstavvit, musí na to tu věc připravit a skladovat jí v prostředí, které je k tomu způsobilé....
Naposledy editováno 20.02.2023 17:56:17
Milan1963 píše: Bimbam> Betku zpojízdníš. Vždyt' je to pionýr. Chce to jen čas a když nejede, nechat to být a potom se k tomu zase vrátit. To je můj postup u pionýrů. A všechny jsem zpojízdnil. Přitom nic neumím, nic neznám, ničemu nerozumím ( a mám jen pár tříd obecné... )
Na Betce jsem jel. Je to sice klidnější jízda než na pionýru, ale víc než tachometrových 50 nejede. A to jsem zkoušel plný plyn z kopce. Když takto jedu na dvacítce, tak tacho ukazuje přes 70. A jednadvacítka,která je línější, atakuje šedesátku. Betku zpojízdni - a dál od ní. Viděl jsi rozebraný světlomet ? Já ano - a ač jsem celkem blbej, tak z toho mi vstávaly vlasy hrůzou. Smotanina asi 30 drátů všech barev, vše skryté za parabolou. Kdo se v tom vyzná, nevím...zlatý pionýr Jawa !
A proč by asi tak měla jet víc, když je homologovaná jako AM a tak musí mít konstrukční rychlost 45km/h, protože jinak bys na to musel mít A1 noty a to už můžeš na 125...
Nicméně na betku se dělaly nějaký 80-110ccm kity, to by pak mohlo bejt lepší...
Nejblíž mi přijde 20x2 a 28x2,5 ale když to člověk nemá v ruce . U nás železářství okroužky nevedou takže musím z netu. Doma mám sadu 3mm kroužků a to je strašně tlusté to by se mi pak nerozpřely ty vnitřní futra o rám.
Díval jsem se na netu do dílenské na 353 když jsou ty díly podle toho pojmenované a nic, v katalogu 353 taky nic resp. "těsnění".
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: nic
Máš pravdu, díval jsem se.
No provedl jsem pomocí googlu průzkum trhu a u toho menšího je všechno v prodeji 20 mm (x 2 2,5 nebo 3mm) a u toho většího 25mm (x 2 2,5 nebo 3mm) a jeden obchod má 28x2,5 mm.
Tak asi objednám všechny a budu zkoušet co bude mírně přesahovat aby to trochu těsnilo a zároveň bylo rozpřené proti těm ocelovým vnitřním pouzdrům a ne proti okroužkům.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kdo si hraje, nezlobí. Kupujte, nebudou. Stačí předělat elektriku, vyměnit ložiska v kolech, přeletovat spoje palubky, zesílit stojan , přečalounit sedlo nepromokavým potahem a nic víc ! Potom už jen jezdit.
Pepa : Robot nádherný, originální, jezdíš na něm ?
Naposledy editováno 21.02.2023 17:02:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já bych o tom inzerátu ani nevěděl, ale volal mi kamarád, má Jawu 650. A tu 660 by chtěl. Přece jen je o třídu lepší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister -Za skoro takovou cenu jsem ji prodal já (40 dvaroky dozadu) a dodělal za to 2..patro baráku. Vzhledem k tomu kam šel trh nemovitostí jsem ale neprodělal. Navíc si ji kdykoliv můžu vzít na výlet. Myslím že na dnešní dobu to jde.
Milan1963 píše: dave-lister> To asi těžko. Prodává v podstatě za původní cenu.
Já bych o tom inzerátu ani nevěděl, ale volal mi kamarád, má Jawu 650. A tu 660 by chtěl. Přece jen je o třídu lepší.
A přesto je to ukrutný krám, velký soubor konstrukčních, technologických a výrobních chyb...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: dave-lister> Právě že tráví dost času opravami 650. Tacho mění každé 4 až 5000km. Rozsype se. Světlomet podobně. Vše od oleje, olejová nádrž netěsní jak by měla. Atd. Ale Jawa 660 - celou motorku rozebere, udělá asi 5 úkonů o nichž jsem psal, sestaví ji a bude jezdit. Např. olej nikde neteče, vše je i po 50 tisících km suché. Přístrojovku stačí rozebrat, vše přeletovat a je to. 660 je opravdu o hodně lepší.
Je to pěkně nahovno....
Já koupil více než 20 letou motorku, která měla najeto hodně přes 100 000km, NEDĚLAL JSEM S NÍ NIC a odjezdil celou první sezonu až do sněhu.... V té další jsem vyměnil olej a pneumatiky..... V té třetí přední destičky a další pneumatiky..... Pak jsem zkontroloval vůle ventilů a odjezdil další sezonu....
Pak si někdo koupí novou / zánovní věc, musí jí celou rozebrat, aby si alespoň trochu zvýšil šance na to, aby nejel domů odtahem.....
Tady je jasně vidět, co je lepší...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |