Pokud by tu chtěl někdo nášivky Jawabláznů s žabákem,
tak není problém. Nechal je udělat Luboš Burda,
za což mu velký dík a za 80Kč/ks vám je po domluvě pošle.
Ideálně to nějak poskupit, pokud vás je víc poblíž,
případně namísto štafety si to porozvozit, alespon je důvod někam vyjet.
Email na něj: lubosburda(zavináč)seznam.cz
Vše o domluvě. jsou 10cm průměr, viz foto.
Luboš nechá dělat i 20cm průměr, ty si s ním domluvte sami.
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 25.06.2024 07:12:24
Koudy01 píše: Kontrolka - to myslíš světýlko? Nebo čidlo, že to chcípne po zařazení?
Světýlko jsem neměl nikde. Chcípací čidlo všude (možná kromě té třindy).
Tam nebylo nic. A protože to byl výsledek inovace, tak ojeb toho chcípčidla byl udělaný tak, že motorka, ač tam nikdy nebylo, tak si myslela, že má sklopíno a nešla nastartovat....
Na hondě je čidlo, který při zapnutí zapalování rozsvítí kontrolku co má šajn jak polední slunce a kdyby si jí přeci jen někdo nevšiml, tak při zařazení to chcípne...
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Na stojánku jsem ho měl taky odpojený, nešlo nechat nastartovanou motorku na bočním. Takže pokud jsem vyjížděl a slejzal z morky kvůli bráně atd. tak jsem musel pokaždý startovat znovu. Na Enfieldu není nic , ale tam moc nepoužívám boční stojan.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Skútra jsem si nečekaně oblíbil, netušil jsem, že může mít tak dobré jízdní vlastnosti, jediné co mi na něm vadí je právě chcípání motoru při stavění na bočák. To tedy Italové nevychytali.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Skútra jsem si nečekaně oblíbil, netušil jsem, že může mít tak dobré jízdní vlastnosti
Tohle svědčí spíš o tom, jak špatné jízdní vlastnosti měly motorky, který si doteď provozoval, když tě takovejhle skútr okouzlí jízdnima vlastnostma
Naposledy editováno 18.02.2023 18:10:05
Vladimir píše: Tak většinou je ještě čidlo na spojce , což řeší ten zařazenej kvalt.
Na stojánku jsem ho měl taky odpojený, nešlo nechat nastartovanou motorku na bočním. Takže pokud jsem vyjížděl a slejzal z morky kvůli bráně atd. tak jsem musel pokaždý startovat znovu. Na Enfieldu není nic , ale tam moc nepoužívám boční stojan.
No... Tak se mi právě vysvětlilo, proč má ta HOnda čidlo i na spojce.... Doposud jsem nechápal, proč to tam dávají..
dave-lister píše: Vladimir> Správně by standardní motorka měla běžet i na policajtu. Chcípnout to má teprve až zařadíš kvalt. Výjimku mají skútry, ty nemají žádný kvalt a tak na bočním stojánku chcípnou vždy.
Však ona běží, chcípe až když se chceš rozjet...
Milan1963 píše: dave-lister> No právě. To mi celkem vadí. Na skútru jezdím hodně, někde zastavím, potřebuju na 10 vteřin odběhnout, dám bočák - a motor chcípne. Pořád startuju. Moc komfortní to tedy není.
Skútra jsem si nečekaně oblíbil, netušil jsem, že může mít tak dobré jízdní vlastnosti, jediné co mi na něm vadí je právě chcípání motoru při stavění na bočák. To tedy Italové nevychytali.
Tak to čidlo omrdej... Ale pak si ho nezapomeň zaklopit...
Koudy01 píše: Tohle svědčí spíš o tom, jak špatné jízdní vlastnosti měly motorky, který si doteď provozoval, když tě takovejhle skútr okouzlí jízdnima vlastnostma
Svatá pravda.....
jako skůtry jsou dobrý, jako náhrada mopedů a malých motorek.... Místo plnotučné motorky to už úplně neobstojí....
Naposledy editováno 18.02.2023 18:27:38
Koudy01 píše: Tohle svědčí spíš o tom, jak špatné jízdní vlastnosti měly motorky, který si doteď provozoval, když tě takovejhle skútr okouzlí jízdnima vlastnostma
To si nemyslím. Vždy jsem řídil a řídím JAWU a dřív i ČZ. Tím myslím delší dobu. A Jawy ani ČZ ( zvlášt' 180, na ní se jezdí skvěle ) špatné jízdní vlastnosti nemají.
To, že jsem si na 5 km půjčil Himalayana ( nic moc ) Interceptora ( ten je výborný ) , MG 85 , BMW 650, Voge 650 a Hondu 1100 nepočítám. To bylo opravdu jen na jednu jízdu. Oslovil mně pouze TA 700, to bych jako jediného japonce mohl mít doma.
Spíš to beru tak, že jsem jezdil na skútru ČZ 175. Popravdě - nic moc jízda. Plavalo to, jelo to rychle jak pionýr..to byl pro mně VZOR skútra. Nechápal jsem, jak lidi můžou jezdit na skútrech, když je to takové...divné. Prostě jsem si myslel, že všechny skútry jezdí jako "prase".
Piaggio jezdí úplně jinak. Překvapivě lépe . Proto mně jak píšeš okouzlilo. To, že neznám nic jiného než Jawy nebo ČZ je jiná kapitola.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: dave-lister> No právě. To mi celkem vadí. Na skútru jezdím hodně, někde zastavím, potřebuju na 10 vteřin odběhnout, dám bočák - a motor chcípne. Pořád startuju. Moc komfortní to tedy není.
Skútra jsem si nečekaně oblíbil, netušil jsem, že může mít tak dobré jízdní vlastnosti, jediné co mi na něm vadí je právě chcípání motoru při stavění na bočák. To tedy Italové nevychytali.
A víš proč to tak je?
A pak je riziko, že zapomeneš stojan zasunout a rozjedeš se.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Himalayana jsem si půjčil vloni na MR srazu.Sedli jsme na něj rovnou dva a jeli. Spíš do kopce. Neustále dvojka, trojka. Místy jednička. Nic víc, čtyřku jsem nedal. Jak bylo dobře řečeno - slabá motorka, pro jednoho. Na Jawu 660 nemá.
Interceptor ? Opak. Nádherná jízda, klidná, motor lepší než Minarelli , klidnější. Super ergonomie. S motorkou se ale musí pracovat, což je výborné. Jak zaznělo v testu - japonci jsou sterilní, vše dají zadarmo. Interceptor ne. Jawa 660 má lepší zrychlení, asi i max. rychlost, nevím. Ale jinak...Interceptor Nemít Jawu, byl by nejspíš doma. S plexi,kufry, vybavením.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 18.02.2023 22:10:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To se jednomu pak zasteskne po technice která fungovala když za volantem seděl někdo kdo s tím umí.
Jasně že nejsem proti pokroku a nadiktovat sms zprávu je pohodlnější než ji psát. Ale důležité je vybrat si to co nás neomezuje! Už rozumím kamarádovi který si věčně stěžuje že s novou dodávkou nejde dělat ani po vypnutí asistentů to co dřív.
A u motorek, stejne jako v tom aute, si to podle libosti vypnes/zapnes. Jak se ti zrovna chce.
Naposledy editováno 18.02.2023 23:07:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Milan1963> Ne všichni Japonci jsou sterilní. Právě ta stará CB má duši a charakter. Na svojí dobu to byla opravdová revoluce. Je to motorka kterou jsem vychutnával každým otočením plynu. Mám s ní nádherné zážitky. Rád jsem se projel i z motoroute s tebou když jsem seděl na Fazerovi a Yamaha nebyla sterilní nikdy. Nevím co má ten pilot doma ale věřím po zkušenostech s novým nákladním autem že elektronika umí zabíjet zážitky a krotit styl. Asi jsem už stará škola nové motorky jsem ještě moc nezkusil. Proto jsem taky Michalovi řekl když nabízel testování nových motorek pro časopis že to můžu porovnávat tak s XJ 600 z r. 86 . To jsem ještě neměl ani Fazera.
Přesně tak. Nečekal jsem, že mě starej Four tak osloví. To je fakt kus železa, které je dokonale pečlivě vyrobené. Zatím ho peču, snad na jaře bude hotový..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 6 | Dnes v 10:06 krokoš |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |