paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

13.2.2023 v 19:44 | Nahoru | #102991

pech. píše: VAG jsou největší mrdky..... Těm se svojí problémovostí může vyrovnat pouze BMW, takže třepeš bludy... Ti první mají prostě kvalitní spojovák. Žádná věda...



V mem okoli jezdi prevazne bmw a VAG a zcela bez problemu statisice kilometru

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.2.2023 v 21:02 | Nahoru | #102992
Už přesně neznám specifikace ale vím že nestačilo znát číslo ložiska ale muselo tam jít i to se správnou vůlí označením tuším A,B,C. Nechal jsem takto dát správné ložiska s větší vůlí do odtrhávačky textilního kordu a vydrželo 3x víc než to s nesprávnou -malou vůlí. Je to ale už 20 let.
Neví někdo kde bych našel průjezdní tarasy a jejich výškové omezení ??? Mosty nadjezdy atp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.2.2023 v 22:53 | Nahoru | #102993
Jirka4137> Navigace pro náklaďáky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 05:37 | Nahoru | #102994
laďa-prášil> Jsou různé aplikace např. navigátor kde můžeš stáhnout truck mapy např. od TomTom ale všechno je to placené. Zkusím se domluvit v práci že by to uhradili. Další možnost je mapa 1:100000 co jsem kupoval 2008 na Shellce. Stála tenkrát dost 500,- . No a pak každou cestu plánovat. Tam ale nejsou omezení v metrech jen že je podjezd výškově omezen. Speciální stroje které budu vozit jdou snížit na minimální výšku 4,05 m.
To enduro bych potřeboval už dnes . Služební auto momentálně mám 87 km od domu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 07:58 | Nahoru | #102995
Jirka4137> 87 km do práce ? Obdivuju tě, že to zvládáš.
Já dojížděl 11 km, takže 22 km obě cesty, denně na kole,v zimě i v létě. Potom do Pelhřimova, to bylo 50 km obě cesty, taky na kole anebo pionýru. To všechno mi nevadilo, bylo mi 22 nebo 25 let, mládí, pohoda. Ted' je mi šedesát a do práce jezdím asi 3 km. Mám to "doma". Mohl bych ještě ted' před důchodem změnit místo, mít o asi 10 tisíc korun víc, než mám ted', dokonce by mi uznali vzdělání ( v mém současném pracovišti je to jedno, prodavač nebo textilní návrhář - jedna práce, jedny peníze ) , ale musel bych dojíždět 18 km tam a 18 zpět. Zkratkou, přes pole a les. Jinak po silnici asi 27 km jedna cesta. Nechci. Dojíždění by mě ubíjelo. Čím jsem starší, tím víc mi dojíždění vadí.
Stačí 8 hodin v práci, dělat rukama, v zimě, lézt do Desty, zpět, to dvacetkrát denně, přetahat 400 beden taky v rukou...zvlášt' po noční jsem často úplně "mimo"...dojíždění už ne...

Naposledy editováno 14.02.2023 08:01:52

(reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 09:08 | Nahoru | #102996
Milan1963> To víš, každého volba. Já bych například také mohl chodit do práce pěšky, tady v okolí je spousta možností. Ale vydělal bych si třeba jen 20-25 tisíc hrubého, tak raději dojíždím do 45km vzdálené práce. Denně tedy najedu 90km a strávím 2h v autě. Je to náročný, ale bez peněz to dneska nejde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 09:08 | Nahoru | #102997

Jirka4137 píše: Už přesně neznám specifikace ale vím že nestačilo znát číslo ložiska ale muselo tam jít i to se správnou vůlí označením tuším A,B,C. Nechal jsem takto dát správné ložiska s větší vůlí do odtrhávačky textilního kordu a vydrželo 3x víc než to s nesprávnou -malou vůlí. Je to ale už 20 let.



Jestli máš na mysli ložiska kliky, tak tam se do Jaw dávaly vždy ložiska "c". Protože zahřátím se ta vůle zmenšila.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 09:09 | Nahoru | #102998
PetrL3> Myslím že se označovali přesně C3.

(reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 09:10 | Nahoru | #102999
dave-lister> máš pravdu, vzpomínám si.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.2.2023 v 09:52 | Nahoru | #103000
V dobových katalozích aspoň na čízu jakési A je, předpokládám že to je zjednodušené označení pro objednávání např. ložisko kliky UR 6304 A, ČSN 02 4630 AC-36.

Ta šestka znamenala ještě sníženou hlučnost, myslím že už se to v dnešní době nepoužívá.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.2.2023 v 19:26 | Nahoru | #103001
No snad výrobci udávají přesné specifikace ložisek a odborný obchod kam jsem jezdil většinou podle typu motorky dá zákazníkovi přesně co potřebuje. Tak to např. vždy bylo v Horních Moštěnicích u Přerova kam jsem na ložiska jezdil. Moje oblíbené místo kde jsou prodavači a ne podavači . V kolech jsem ložiska měnil už snad na všem co jsem z motorek měl a uvažuji o lisu.
Do práce- firmy to mám cca 2 km. Ta má zakázky v okruhu 250 km a do 100 km se jezdí z firmy. Pak nějaká práce v blátě a cesta zpět. Včera jsem tam vezl věci dodávkou dnes jsem tam jel pro nové služební auto najeto má 2500 km s kterým budu jezdit jestli u toho vydržím. Je to specifická práce ale na poměry zlínského kraje slušně placená.

(reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 19:41 | Nahoru | #103002
Jirka4137> Lis je na výměnu ložisek vynikající věc. Ale třeba ložiska v motocyklových kolech jdou dobře i bez něj. Na vytažení je dobrý stahovák na vnitřní kroužky, ale jde to i bez něj. Pro nalisování stačí svěrný šroub a velkoplošné podložky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.2.2023 v 19:46 | Nahoru | #103003
A co se týče kvality ložisek, dají se koupit šunty který nic nevydrží a pak kvalitní ložiska co vydrží. Například od SKF, FAG, ZKL, Koyo a určitě další. Rozhodně nekupujte ložiska Starline v Auto Kelly. Pár jsem jich montoval a skoro všechny velice rychle začali hučet. Podobný šunt musela mít i Jawa když se to každému v záruce vysypalo.

Naposledy editováno 14.02.2023 19:46:45

Jawablázni

14.2.2023 v 19:51 | Nahoru | #103004
U ložisek kol je to spis o tom, kde a jak se jezdi (v blátě/vodě dostávají vic zabrat) a jak kvalitně jsou proti vlhkosti chráněna. Co jsem tu tak pochytil nejake obrázky rozperek z jawy - je otazka jak na tom sefi gufera a jak je ložisko chráněné (je vubec za loziskem gufero?)

Dalsi otazka je, jak je levne ložisko namazane a cim, viz tusim Zdenal psal o domazani loziska.

Krom tech nečistot jsou nároky na loziska v kolech nízké, malé otacky a sily…

Naposledy editováno 14.02.2023 19:53:29

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.2.2023 v 20:01 | Nahoru | #103005
Taky je dobrý jednou za čas ty gufera (pokud tam vůbec jsou) vyměnit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 20:11 | Nahoru | #103006

dave-lister píše: A co se týče kvality ložisek, dají se koupit šunty který nic nevydrží a pak kvalitní ložiska co vydrží. Například od SKF, FAG, ZKL, Koyo a určitě další. Rozhodně nekupujte ložiska Starline v Auto Kelly. Pár jsem jich montoval a skoro všechny velice rychle začali hučet. Podobný šunt musela mít i Jawa když se to každému v záruce vysypalo.



Já kdysi v nouzi koupil ložiska do zadních kol Staline 2 kusy na zadek oktavky 2 a namontoval sem jen levé, které odešlo. O 60 tis km a asi 5 let později odešlo právé, tak sem sáhl do skříně a dal tam to druhé.

Zatím nic nehučí. Ale když máš auto na dojetí, tak je to myslím jedno, že ti nevydrží dalších 200 nebo 300 tisíc km.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.2.2023 v 20:13 | Nahoru | #103007
Jinak takhle dopadne slitina držáků v Opelu, jak sem psal, po mnoha zimách.
Ty kousky vlevo nahoře k tomu patří, není to štěrk udrolilo se to.


Naposledy editováno 14.02.2023 20:15:20

(reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 20:33 | Nahoru | #103008
PetrL3> Někdy Starline krabička obsahuje kvalitní díl. Pokud nemají svojí lacinou náhražku, dají do krabičky značkový díl. Ale to nemůžeš nikdy předem vědět.

Naposledy editováno 14.02.2023 20:34:39

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 21:38 | Nahoru | #103009
Koudy01> Za ložisky mají být gufera ? Jawa 660 nemá nic. Je tam prostě díra.
Tak mám další nový poznatek...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 21:42 | Nahoru | #103010
Milan1963> spis pred lozisky, pokud se divas na kolo ... nejdriv vidis gufero a to kdyz vyndas, tak za nim je teprve lozisko... u motorek.. ne parodii na motorku

(reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 21:58 | Nahoru | #103011
assassin> Tuhle výbavu Jawa nikdy nedávala.


Naposledy editováno 14.02.2023 22:01:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 22:04 | Nahoru | #103012
Milan1963> Ano, lepší motorky mají utěsněná ložiska a před nimi jsou ještě gufera které těsní přes rozměrky. Takže ložisko kola je téměř vodotěsné.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 23:05 | Nahoru | #103013
dave-lister> A pozice 5 neni gufero? Tak jasne, nemluvim o 350 … ale o pokrokove 660

Naposledy editováno 14.02.2023 23:05:36

(reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 23:05 | Nahoru | #103014

PetrL3 píše: Jinak takhle dopadne slitina držáků v Opelu, jak sem psal, po mnoha zimách.
Ty kousky vlevo nahoře k tomu patří, není to štěrk udrolilo se to.



SOpl no.... To že zkrachoval má prostě důvod... Tady je to vidět...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 23:08 | Nahoru | #103015

assassin píše: dave-lister> A pozice 5 neni gufero? Tak jasne, nemluvim o 350 … ale o pokrokove 660



To je ještě horší sráč než ta ,350... Pozice 5 bdue nejspíš ta plechová narážecí krytka přes filc...

(reakce na) Jawablázni

14.2.2023 v 23:48 | Nahoru | #103016
pech.> lepsi nez nic… ikdyz to sedi s tim co pises. Me ten Milanovo obdiv k opravdu spatnym resenim taky nejde moc do hlavy, ikdyz je mi jasne, ze nas spis jen hecuje… ja taky nemam rad mainstream a rad jdu proti proudu. Ale je spousta stroju, co se do nich snazili dostat revolucni reseni, ikdyz treba neuspesne a maji tim svoje kouzlo, maji pak svoje vrtochy a pro nekoho jsou zabavne … ale jawa to spis neni. Jawa ma jen ty vrtochy, vystredni a novatorska reseni nikde, tam to vychazi spis z diletantstvi

Cim jsem starsi, tim min me ty vystrednosti bavi a hledam spis stroje co funguji, stroje bez kompromisu. Ikdyz to nekomu muze pripadat jako nudnej japonec, nebo nudnej rakusan - kdyz ta technika funguje, muze se clovek soustredit na zlepsovani sebe sama. To je to co bavi ted me… a to uz jsem jezdeni skoro nechal, nekolik let jsem na motorku nesedl. Nez jsem objevil jezdeni jako sport…

Zalibu v ceskych soutezacich chapu, jako ma treba Kuba350… ale perak nebo fichtl jako modla? To uz asi nepochopim

Naposledy editováno 14.02.2023 23:50:31

(reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 04:51 | Nahoru | #103017

assassin píše: u motorek.. ne parodii na motorku


To sedí Na MG gufera nejsou

Jawablázni

15.2.2023 v 06:04 | Nahoru | #103018
Auto Kelly tak takové kšefty nenavštěvuju. Ložiska používám SKF a když to jde zapouzdřené. První ložiska v kolech jsem dělal už v 15ti jako kluk na pínovi. Stačí kolem zatočit jestli trošku zadrhává nebo má vůli a ložiska jdou ven. Gufera je dobré měnit i preventivně. Ložisko pak najede mnohem víc.
Před montáží lupnu ložiska do mrazáku a místo kam půjdou nahřeju horkovzduškou. To první kolo na pínovi opalovací let lampou . Myslím že v rozvinutém socialistickém hospodářství ani elektrické horkovzdušky moc nebyly.

Naposledy editováno 15.02.2023 06:26:41

(reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 06:26 | Nahoru | #103019
assassin> Pozice 5. je plechová podložka.

4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2023 v 08:31 | Nahoru | #103020
Tak jsem se ted' schválně podíval. Ani v katalogu ani na kolu od motorky žádné gufero není. Je tam plechová podložka, ta kryje ložisko. Samozřejmě netěsní,je to jen kousek plechu, takže k ložisku může jak voda, tak příp. prach. Samozřejmě v minimálním množství. Možná právě toto má vliv na životnost ložisek.
Je to inovace, nebo špatné řešení ? Jak se říká - díl, který stroj nemá, se aspoň nerozbije. tady tedy nemá co ztvrdnout ( časem) a ložisko by se asi muselo měnit stejně. Ted' se jen musí měnit častěji.
Podle rady Zdenála do ložisek nacpu vazelíny, co se do nich vejde. Kolo mám venku, krásně k ložiskům můžu. A je vyhráno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist