globalmoto_kveten





Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 08:20 | Nahoru | #16321
Super, nemusim “nove” tele předělávat na xenon :)

Akorat tam mam asi h1 … ? Mam v h7 vs h1 bordel…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 08:28 | Nahoru | #16322
assassin> V Nemecku to funguje (uz asi 5 let, mozna vic) tak, ze OSRAM ma nejaky seznam vozidel, do kterych se smi ta LED zarovka pouzit. Neni to jakoze automaticka nahrada do jakehokoli svetla.

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 08:29 | Nahoru | #16323

oxygen píše: .. a to mi píše seladón, co si tu v Práglu - v plnym provozu a na námraze - znuděně vodí S-kládu bokem

No vzdyt prave proto ... s kombikem by to vypadalo komicky. Takhle na mne nejakej kamionak pochvalne tutnul . A nebylo to na namraze, bylo to na tech slanejch mastnejch srackach.

Naposledy editováno 30.11.2022 08:59:36

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 08:56 | Nahoru | #16324
Medved> jo to je mi jasny, ze do motorky to nebude legální, ale me slo jen o to, ze to neni cajk z aliexpresu

(Doted tam mam xenony, jen ne čínsky - myslim ze je tam aktualne neco od abu vina z pezota :) )

Naposledy editováno 30.11.2022 08:57:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 08:58 | Nahoru | #16325

PetrXX píše: Tak já už mám prakticky vybráno, 2010 coupe E 220 cdi. CLK se mi zvenku líbí ukrutně, ale ve srovnání s novějším C207 to je fakt rozdíl o parník ve prospěch novějšího kupé, hlavně interiér teda.
Ještě jsem si prohrával s myšlenkou na naftový třílitr E 350 cdi, ale pro moje poskakování ta 220 bude bohatě stačit. Údržbu bych taky snad mohl zvládnout, tak uvidíme.

Používáte nějakou rozumnou diagnostiku? Ideálně než nutnosti kupovat notebook s widlema? :)

Ja pouzivam tohle. Je to delane pro Mercedes, umi to precist vsechno ze vsech jednotek, jak nastavene hodnoty vcetne live dat, tak vsechny chyby. Je to read only - neumi to nikam nic zapsat/naprogramovat.

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 10:35 | Nahoru | #16326
Mam dotaz, nevim kam to dat, ale tady to asi nekdo kdo bude vedet cte…

Kdysi jsme tu resili termostaty - bejva v nich dírka s nytkem kterej tam volne planda. nekdo tu vysvetloval funkci, byly to neco pomerne sofistikované a ja zapomnel k cemu to tam je… vedel by nekdo?

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 10:40 | Nahoru | #16327
assassin> Aby se to nemohlo ucpat.
(Teda předpokládám, že se ptáš jen na ten roztemovanej drátek v dírce. Funkce dírky nepředpokládám, že je předmětem dotazu, ta je snad jasná všem)

Naposledy editováno 30.11.2022 10:54:53

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 11:02 | Nahoru | #16328
Jo jakoze kdyz tam ten dratek planda tak to pripadne nánosy uvolní? Jo to bude nejspis ono…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 11:14 | Nahoru | #16329
assassin> Ano. Umožní to určitej malej průtok (mezikruží s pohyblivým středem) při zachování funkce. Samotná dírka při stejné ploše by musela být tak malá, že by se mohla ucpávat, zarůstat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 11:22 | Nahoru | #16330
PetrL3> To je blbost, zarůstání brání průtok, navíc v chlazení nemají být téměř žádné úsady.
Ta dirka je tam obvykle kvůli odvzdušnění, které by bylo se zavřeným termostatem nemožné. Ten "drátek" má obvykle na jedné straně hlavičku (obvykle na správné, ale už jsem to jednou viděl i naopak na levné druhovýrobě) která tu dirku ucpe, když běží čerpadlo.

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 11:33 | Nahoru | #16331
Deadman> To odvzdušnění ano, tomu to pomáhá, ale ta dírka tam je proto, aby voda kolovala už od začátku a umožnilo to otevřít termostat ve správný čas (aby se kněmu dostala teplá voda). Ucpávání té dírky by z principu tuhle funkci vyřadilo.
(Ale to samozřejmě neplatí pro všecny motory, někde se to obejde bez dírky a problémy nejsou, odvzdušní se to po otevření).

A jak by podle tebe to odvzdušnění samovolně při chodu motoru proběhlo, když průtok díky čerpadlu ucpe tu dírku hned po startu (před otevřením termostatu)?

(Snad sem to sepsal srozumitelně, pokud ne, tak se omlouvám a dodatečně si to můžeme vysvětlit, co se tam děje).

Naposledy editováno 30.11.2022 11:52:52

2 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 12:08 | Nahoru | #16332
Příklad termostatu, kterej to má "špatně/obráceně", do starých fordů, volv, oplů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 12:44 | Nahoru | #16333
PetrL3> Ten termostat na obrázu to má asi správně, protože ta hlavička je na straně patrony, kde obvykle je teplá voda. Leda by ten ford měl špatně domeček, že by se tam ten termostat nevešel patronou dovnitř. Nicméně je to ta strana, kterou je to na normálních motorech dovnitř.
Ta hlavička to netěsní tak, aby neprošel vzduch. Kdyby tama měla voda proudit normálně, nedávali by tam ten nýtek a udělali jen dirku vhodného průměru.
Mám jen omezený rozhled, na motorech, co jsem zatím viděl, je termostat buďto přimo v hlavě, nebo pokud je ve vnějším domečku, tak z něj vedou další "zkratové" hadice do olejového výměníku a topení.

... A jestli si to pamatuji dobře, na staré Sieřře, kam ten termostat z fotky možná patří, byla od vstupní strany termostatu zkratová hadička do expanzky.

Naposledy editováno 30.11.2022 12:48:38

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 13:02 | Nahoru | #16334
Deadman> K tomu co píšeš "Ta hlavička to netěsní tak, aby neprošel vzduch." - proč teda myslíš, že tam není jen malinká dírka, která by tedy zastala tutéž funkci a dávají tam věší dírku s čudlíkem? A kdy je dle tebe ten "ventilek" v neuzavřeném stavu a proč (jaký má ten stav význam)?

Druhá verze:



Naposledy editováno 30.11.2022 13:03:39

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 13:23 | Nahoru | #16335
Jsem si to musel vygooglit, o ničem takovým jsem neměl tušení.
je to pro odvzdušnění (někdy se na termostatu vrtá jen dírka, pokud tam není a špatně se odvzdušňuje)...a ten třepající se bazmek je kvůli bordelu.

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 13:32 | Nahoru | #16336
RomanSS> Ono se to taky vždycky tak nedělalo. Ale proto, že stejně tvarované termostaty pasující do vícero různých motorů mají ruzné dost rozdílné ceny, řeší se to někdy tak, že koupíš levnější termostat určený pro auto a odděláš z něj ten "čistící bazmek" a máš termostat na starou motorku, kde má být jen větší dírka a navíc za zlomek ceny bez objednávání (bůhví odkud za vintage price). Samozřejmě je potřeba ověřit teplotu otevření, to je jasný.

Naposledy editováno 30.11.2022 13:35:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

30.11.2022 v 15:22 | Nahoru | #16337

PetrL3 píše: Příklad termostatu, kterej to má "špatně/obráceně", do starých fordů, volv, oplů...



Přesně tenhle termostat je moje noční můra Vydrží přesně tři roky a potom začne pouštět dřív nebo nedovírat :(? Když jsem dával třetí, ze zoufalství jsem koupil originál. Vydržel stejné prd. Je to tři roky a dva týdny, co jsem ho vyměnil za čtvrtý. Bohužel se kvůli tomu musí sundat kola na klice i vačce, aby se sundal plastový dekl rozvoďáku, vyvěsit motor kvůli odstranění silentbloku, prostě typické kurvítko za pár korun, ale na půl dne práce.

Jo a má dírku se šulínkem, kdy žalud je uvnitř bloku motoru na straně termostatu s patronou a pružinou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

1.12.2022 v 20:03 | Nahoru | #16338
vilemx> ježíši na čem? a na jakym motoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

1.12.2022 v 20:43 | Nahoru | #16339

oxygen píše: vilemx> ježíši na čem? a na jakym motoru?


Opel Corsa / Combo C, motor Z16SE = konstrukčně hodně starý atmo benzínový osmiventiil ještě ze starých Aster a Kadetů, který se profaceliftoval až do verze Euro4.... Takže to sice má long life olej, ale short life termostat

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

1.12.2022 v 22:00 | Nahoru | #16340
Jsou dva druhy termostatu, verze on/off tam musí stále tou dírkou proudit kapalina která ohřívá patronu aby termostat mohl začít včas reagovat, u třícestého toto není z principu potřeba a zbytečně to prodlužuje dobu ohřevu, tam to slouží jen jako odvzdušnění, pokud je pod termostatem tlak kapaliny tak se ventilek uzavře.

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

1.12.2022 v 23:36 | Nahoru | #16341
vilemx> ajéje benzin od Opla, ani mi nemluv - se mi kdysi potkalo všech 8 sacích v Astře OPC, obyč. 2.0 16v tehdy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

2.12.2022 v 08:16 | Nahoru | #16342

Ferfi píše: Jsou dva druhy termostatu, verze on/off tam musí stále tou dírkou proudit kapalina která ohřívá patronu aby termostat mohl začít včas reagovat, u třícestého toto není z principu potřeba a zbytečně to prodlužuje dobu ohřevu, tam to slouží jen jako odvzdušnění, pokud je pod termostatem tlak kapaliny tak se ventilek uzavře.


Jen doplním, že u takového termostatu to nejen, že není potřeba, ale asi kromě výjimek tam žádná dírka po obvodu není a tím pádem aní žádný "ventilek", který by ji čistil nebo dokonce uzavíral.

Naposledy editováno 02.12.2022 08:17:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

2.12.2022 v 09:36 | Nahoru | #16343
PetrL3> Ta komora pod termostatem má vždy zajištěno odvzdušnění nesmí se tam hromadit bubliny,třeba jen jeho polohou nebo kanálem v bloku, stejně tak u toho jednocestného to nemusí proudit přes něj ale kanálkem v tělese.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

2.12.2022 v 10:04 | Nahoru | #16344
Dík za doplnění.
Btw ty si teda myslíš, že u tohohle provedení ten čudlík nemá funkci samočištění?

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

2.12.2022 v 11:22 | Nahoru | #16345
PetrL3> Určitě to i čistí, ale zároveň to funguje jako vetilek, ono se to nezdá ale i taková dírka dokáže chladící okruh dnešních motoru rozhodit, třeba čtyřicetitunovou soupravu s V motorem dokážeš uchladit pokud nejdeš tedy extrém i 1/2"hadicí a radiatorem topeni

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

2.12.2022 v 13:29 | Nahoru | #16346

Medved píše: Ja pouzivam tohle. Je to delane pro Mercedes, umi to precist vsechno ze vsech jednotek, jak nastavene hodnoty vcetne live dat, tak vsechny chyby. Je to read only - neumi to nikam nic zapsat/naprogramovat.



Ambice na programování nemám, spíš klasika - diag, live data, čtení jednotek, mazání chyb.. Ta diagnostika je i pro jiné auta než Mercedes?
Jsem uvažoval něco jako třeba Carly, aplikace a BT / Wi-Fi konektor.. na AppStore toho je mraky, ale jak je to spolehlivý netuším. Konkrétně Carly byla na BMW docela ok, prostě jsem to měl v autě a nemusel tahat laptop s INPA.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

2.12.2022 v 13:49 | Nahoru | #16347
PetrXX> Možná to zvládne ještě Mini. Ale obecně icarsoft plní tu diagnostiku softem pouze pro jednu značku + něco, co je kompatibilní. Určitě to nění tak, že to bude umět MB + VOLVO + VW/ŠKODA/SEAT/AUDI

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

2.12.2022 v 15:52 | Nahoru | #16348
Můžem to zkusit - Miníka mám a nějakou výstrahou mě po nastartování dycky debil otravuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

2.12.2022 v 15:59 | Nahoru | #16349

oxygen píše: Můžem to zkusit - Miníka mám a nějakou výstrahou mě po nastartování dycky debil otravuje



Warnung, unausgeglichener Fahrer hinter dem Lenkrad



To je v pořádku. Nejedná se o závadu na voze.
Výstrahu neodstraňovat.

Naposledy editováno 02.12.2022 16:00:30

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

2.12.2022 v 16:02 | Nahoru | #16350
... a hele další nabob co si musí koupit mercedesa i když mu pak nezbyde ani na benál tak nám tu debil čtvrt hodiny zdržuje tramvaje
.. za mejch mladejch let se teda houklo na pár lidí a do minutky bylo bokem odtlačeno - dnes asi nepřekonatelnej problém nejspíš logistickej - jak a čím maj ti okolní čumilivé pomáhat tlačit, když si to musí natáčet?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist